Stránka 62 z 73
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
18. Máj 2017 13:06
od ondrejko_t
no, ja som si to zas nahodil do excelu a z grafu vidno, ze bud mal niekto niekde zle, alebo stare info (neviem to sem pridat, hanbim sa, prepacte
).
narast sice je riadny, ale za podmienky, ze nevies ci su data pred tym spravne (a k akemu datumu), tak ani nevies povedat, ci je zrychlenie realne alebo nie.
no a dalsia vec, boli nejake hodnoty zaokruhlene na 100vky. a tych 10tis.. ja by som to tiez chapal tak ze bola dosiahnuta meta a nie ze je presne 10tis.
no darmo, uvidime asi az pri dalsom udaji o prerazenej dlzke
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
18. Máj 2017 16:16
od kiri
Niektoré údaje sú určite chybné, pretože nesedia (to sú tie záporné rýchlosti), vyhodil som narýchlo len 2 extrémne hodnoty kde to vychádzalo 1000m/deň
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
18. Máj 2017 20:21
od rastislav5
ondrejko_t napísal:narast sice je riadny, ale za podmienky, ze nevies ci su data pred tym spravne (a k akemu datumu), tak ani nevies povedat, ci je zrychlenie realne alebo nie.
Data predtym su s ovela vacsou pravdepodobnostou spravnejsie ako udaj 10000m k 13.5.2017, lebo potvrdzuju sami seba (nie su vyrazne vzdialene od klzaveho priemeru, ktory vytvaraju) a navyse ukazuju zhruba linearnu zavislost vyrazenej dlzky od casu, z ktorej 10000 m k 13.5.2017 vyrazne vybocuje. Pozri tento graf:
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=36423
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
18. Máj 2017 22:00
od Maxx787
neviem ako pridat len graf narychlo tak davam cely excelovsky subor
tych 10000m fakt vybocuje z linearneho trendu.
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
19. Máj 2017 06:03
od ondrejko_t
rastislav5 napísal:Data predtym su s ovela vacsou pravdepodobnostou spravnejsie ako udaj 10000m k 13.5.2017, lebo potvrdzuju sami seba (nie su vyrazne vzdialene od klzaveho priemeru, ktory vytvaraju) a navyse ukazuju zhruba linearnu zavislost vyrazenej dlzky od casu, z ktorej 10000 m k 13.5.2017 vyrazne vybocuje. Pozri tento graf:
http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=36423
Povedal by som ze ako ktore. Zober si napr. bunku "F3" v grafe z prilohy - usek 18.8.-28.11. Tam je ten narast totozny. takze nevravim, ze udaj 10tis je uplne pravdivy, ale v supise hodnot mas kopec takych, ktore realne nie su. ci je to pokles vo vyrazenych metroch, ci dokonca udaje v tabulke od Kiri-ho, kde mas udaje aj 44m resp. 40m za den (aktualne pri naraste na 10tis sme sa bavili o rychlosti nieco pod 30).
no nic, pockame si na dalsie data a uvidime
zatial je to pekne hranie sa s teoretickymi datami
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
19. Máj 2017 09:06
od Maxx787
9000 m ale potvrdili media tusim v nejakych clankoch na prelome april/maj myslim ze to by mohol byt relevantny udaj.
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
19. Máj 2017 10:01
od kiri
Požičal som si graf od Maxx787, a doplnil dátumovú osu. Podľa týchto údajov by mohli tunel preraziť začiatkom októbra 2018.
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
19. Máj 2017 11:33
od jozin z bazin
kiri : mohol by si dat graf/tabulku k dispozicii ? Chcel by som sa s tym pohrat - napr. odstranit zjavne chybne hodnoty a az na zaklade toho vyvadzat nejake vysledky.
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
19. Máj 2017 11:43
od ondrejko_t
jozin, tabulku mas hore na zaciatku tejto strany
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
19. Máj 2017 12:48
od jozin z bazin
hej, viem.
Ale chcel som pokracovat v kiriho grafe, nevytvarat dalsi.
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
19. Máj 2017 18:01
od kiri
Bol som v robote tak som si to neukladal, len skopíroval ako obrázok a nechal tak. No tu je nanovo vyrobený
kľudne pokračuj. Ja som tam vyhodil asi 2 zjavne úplne mimo hodnoty.
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
19. Máj 2017 18:20
od kiri
Tak ešte raz.
Tu je nanovo vyrobený
kľudne pokračuj.
Ja som tam vyhodil niektoré údaje ktoré išli do mínusu lebo to zjavne nie je v poriadku. Akurát posledný údaj o 10000m sa mi zdá mimo akéhokoľvek priemeru, podľa mňa je to nesprávny údaj alebo tajne začali raziť z nejakého nového portálu
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
20. Máj 2017 09:47
od slafko1
Hovorí sa, že úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala pri Strečne a Žiline bude meškať. Aké bude meškanie?Talianska strana požiadala o predĺženie lehoty na dokončenie stavby, s ktorým ja mám problém. Podľa mojich informácií si pýtali až dva roky. Nie je tam problém s razením tunela. Problém robia vonkajšie objekty.
Dnes ma informoval generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), že sa otvorila nová 5 čelba s inou tunelovacou metódou razenia (NRTM), ktorý je ešte rýchlejší. Dokopy je zatiaľ teda vyrazených okolo 9 km v oboch rúrach. Z jednej strany je zosuv a problém je s výstavbou mostov. Talianski zástupcovia firmy ma pri návšteve daného úseku informovali, že podľa ich odhadov bude úsek meškať pol roka.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... t-drahsie/autor: Martin Majerníček, Pravda 20.05.2017 07:00
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
24. Máj 2017 09:10
od rempo
nové číslo časopisu tunel
TUNELY OVČIARSKO A ŽILINA
Tunel Ovčiarsko s dĺžkou 2367 m sa začal raziť 12. 9. 2014. Severná tunelová rúra – realizuje sa sekundárne ostenie tunela. Ku dňu 4. 4. 2017 je vybetónovaných 140 blokov hornej klenby z celkového počtu 184 blokov, čo predstavuje cca 76 % zrealizovaných prác.
Južná tunelová rúra – prebieha realizácia sekundárneho ostenia, ktorá sa začala 29. 9. 2016. Ku dňu 4. 4. 2017 je vybetónovaných 66 blokov, z celkového počtu 187 blokov, tj. 35 % zo sekundárneho ostenia hornej klenby
Tunel Žilina
Južná tunelová rúra – momentálne sa realizuje sekundárne ostenie tak spodnej, ako aj hornej klenby. Ku dňu 4. 4. 2017 je vybetónovaných 11 blokov sekundárneho ostenia hornej klenby v časti razeného tunela. Celkový počet blokov hornej klenby v JTR v razenej časti tunela je 54 blokov, čo predstavuje rozpracovanosť cca 20 %. Zároveň prebieha príprava portálových častí hornej klenby zo západného portálu.
Severná tunelová rúra – prerážka tunelovej rúry bola v staničení 518,695 m a slávnostne bola prerazená dňa 9. 2. 2017.Momentálne prebieha profilovanie tunela a príprava na realizáciu sekundárneho ostenia
TUNEL POVAŽSKÝ CHLMEC
K 13. 4. 2017 bola na oboch tunelových portáloch ukončená hrubá stavba prevádzkovotechnologických objektov a prebiehala v nich montáž káblových roštov a zdvojených podláh.Na východnom portáli bol vybetónovaný mohutný betónový základ pre gabiónové oporné múry s projektovanou výškou 10 m. V severnej tunelovej rúre je ukončená betonáž vozovky vrátane škárorezu, v južnej tunelovej rúre sa momentálne betónuje vozovka v smere od východného
portálu k západnému. Paralelne so stavebnými prácami prebieha aj montáž technologického vybavenia tunela. Ide o zaťahovanie káblov do káblovodov a montáž svietidiel vo vrchole klenby tunela.
TUNEL VIŠŇOVÉ
V jarných mesiacoch roku 2017 pokračuje razenie najdlhšieho slovenského diaľničného tunela Višňové (7537 m) od oboch portálov v oboch tunelových rúrach. Začiatkom apríla 2017 je od západného portálu vyrazených 1820 m severnej tunelovej rúry a 1674 m južnej tunelovej rúry. Od východného portálu je vyrazených 2383 m severnej tunelovej rúry a 2148 m južnej tunelovej rúry. Celkovo je teda začiatkom apríla 2017 vyrazených 8026 m, čo predstavuje viac než polovicu celkovej dĺžky razených tunelových rúr. Metóda razenia je plnoprofilové razenie podľa prístupu ADECO – RS.Súčasne s razením tunelových rúr prebieha aj razenie priečnych prepojení. Na konci marca bolo prerazených 10 týchto prepojení z celkového počtu 29. Prebieha tiež betonáž sekundárneho ostenia od oboch portálov, pričom je ukončených približne 850 m tunelových rúr. Pokračuje aj hĺbenie vetracej šachty, pričom v apríli 2017 je vyhĺbených viac než 30 m, čo predstavuje približne tretinu jej hĺbky.
zbytok nič nové
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
24. Máj 2017 09:44
od caki
miroslaw napísal:zdroj: Komplexný management stavieb - fb stránka
pribudol tam komentar:
Len z prekladkou unikového v dlžke cca 800 m. Stará únikovka sa do toho neráta!
To by mohlo znamenat, ze z tunelovych rur bolo bez spomenutych 800 m vyrazenych 9200 metrov? Rozumiem tomu spravne?
To by uz sedelo s ostatnymi udajmi na fore.
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
24. Máj 2017 13:03
od ondrejko_t
no ak zaciatkom aprila mali vyrazenych 8026 m a sli rychlostou 20m/s, tak si priratajme dalsich 1000m. takze by to sedelo
vyhoda je, ze robia sekundarne ostenie subezne so stavbou
ma cosi do seba ta Adecco-RS metoda
vie ale niekto potvrdit/vyvratit ze presli na NRTM?
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
24. Máj 2017 13:56
od matei
Má niekto detaily o spomínanej 5. novej čelbe?
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
24. Máj 2017 15:01
od maher
to bude asi tá vetracia šachta
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
26. Máj 2017 22:34
od EmBe
maher napísal:to bude asi tá vetracia šachta
Nemyslím si, že to bude ona. Tá sa už robí dávno, neotvorila sa teraz nedávno. V apríli už bolo vyhĺbených 30 m.
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
30. Máj 2017 17:45
od atolentak
k dnešnému ránu bolo vyrazených v oboch rúrach dokopy 8925 m (bez zarátania prepojok, štôlní a šachy)
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
30. Máj 2017 20:15
od rastislav5
Super, to uz je realnejsie cislo, ktore koresponduje s Ersekovymi 9 km
viewtopic.php?f=35&t=22524 . Znamenalo by to zrychlenie razenia a ak vydrzia, tunel by mohol byt prerazeny v aprili.
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
31. Máj 2017 16:56
od kiri
matei napísal:Má niekto detaily o spomínanej 5. novej čelbe?
Čo som počul, tak je to len razenie "v predstihu" jednej čelby. Ak som to správne pochopil tak proste nechali Adeco tak a pokračujú razením NRTM. Alebo potom hornú časť výrubu riešia NRTM a za tým pokračujú plnoprofilovým razením. Moc tomu nerozumiem, no sprostredkovane sa ku mne dostalo takéto info.
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
14. Jún 2017 13:19
od Peder
Informácie z tunela k 14.6.2017:
Vyrazených spolu: cca 9200m
Portál Dubná skala - JTR 2500m, STR 2700m
Portál Višňové - JTR 1900m, STR 2100m
Čo sa týka vetracej šachty, chýba už len nejakých 12m.
Z Dubnej skaly sa už mesiac v JTR razí metódou NRTM. Podľa informácií sa má aj zo strany Višňové prejsť v JTR na metódu NRTM. V zmluve majú preraziť tunel do 26.12.2017, avšak reálny termín vidia na apríl 2018.
Aktuálny záber na jednú čelbu majú priemerne okolo 2 až 2,5m.
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
14. Jún 2017 13:29
od pohodak
cize ta udajna piata celba bol blud a iba zmenili metodu? ak ten sklz bude ozaj iba 4 mesiace myslim ze to s ohladom na dlzku tunela bude este celkom ok
Re: D1 tunel Višňové
Odoslané:
14. Jún 2017 22:24
od maher
čo je dôvodom zmeny technológie razenia? nadvýlom klenby, alebo niečo iné?