Stránka 62 z 73

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2017 13:06
od ondrejko_t
no, ja som si to zas nahodil do excelu a z grafu vidno, ze bud mal niekto niekde zle, alebo stare info (neviem to sem pridat, hanbim sa, prepacte :) ).
narast sice je riadny, ale za podmienky, ze nevies ci su data pred tym spravne (a k akemu datumu), tak ani nevies povedat, ci je zrychlenie realne alebo nie.
no a dalsia vec, boli nejake hodnoty zaokruhlene na 100vky. a tych 10tis.. ja by som to tiez chapal tak ze bola dosiahnuta meta a nie ze je presne 10tis.
no darmo, uvidime asi az pri dalsom udaji o prerazenej dlzke :)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2017 16:16
od kiri
Niektoré údaje sú určite chybné, pretože nesedia (to sú tie záporné rýchlosti), vyhodil som narýchlo len 2 extrémne hodnoty kde to vychádzalo 1000m/deň :D
Obrázok

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2017 20:21
od rastislav5
ondrejko_t napísal:narast sice je riadny, ale za podmienky, ze nevies ci su data pred tym spravne (a k akemu datumu), tak ani nevies povedat, ci je zrychlenie realne alebo nie.

Data predtym su s ovela vacsou pravdepodobnostou spravnejsie ako udaj 10000m k 13.5.2017, lebo potvrdzuju sami seba (nie su vyrazne vzdialene od klzaveho priemeru, ktory vytvaraju) a navyse ukazuju zhruba linearnu zavislost vyrazenej dlzky od casu, z ktorej 10000 m k 13.5.2017 vyrazne vybocuje. Pozri tento graf: gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=36423

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2017 22:00
od Maxx787
neviem ako pridat len graf narychlo tak davam cely excelovsky subor :-)
tych 10000m fakt vybocuje z linearneho trendu.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2017 06:03
od ondrejko_t
rastislav5 napísal:Data predtym su s ovela vacsou pravdepodobnostou spravnejsie ako udaj 10000m k 13.5.2017, lebo potvrdzuju sami seba (nie su vyrazne vzdialene od klzaveho priemeru, ktory vytvaraju) a navyse ukazuju zhruba linearnu zavislost vyrazenej dlzky od casu, z ktorej 10000 m k 13.5.2017 vyrazne vybocuje. Pozri tento graf: http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=36423


Povedal by som ze ako ktore. Zober si napr. bunku "F3" v grafe z prilohy - usek 18.8.-28.11. Tam je ten narast totozny. takze nevravim, ze udaj 10tis je uplne pravdivy, ale v supise hodnot mas kopec takych, ktore realne nie su. ci je to pokles vo vyrazenych metroch, ci dokonca udaje v tabulke od Kiri-ho, kde mas udaje aj 44m resp. 40m za den (aktualne pri naraste na 10tis sme sa bavili o rychlosti nieco pod 30).
no nic, pockame si na dalsie data a uvidime :) zatial je to pekne hranie sa s teoretickymi datami :)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2017 09:06
od Maxx787
9000 m ale potvrdili media tusim v nejakych clankoch na prelome april/maj myslim ze to by mohol byt relevantny udaj.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2017 10:01
od kiri
Požičal som si graf od Maxx787, a doplnil dátumovú osu. Podľa týchto údajov by mohli tunel preraziť začiatkom októbra 2018.
Obrázok

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2017 11:33
od jozin z bazin
kiri : mohol by si dat graf/tabulku k dispozicii ? Chcel by som sa s tym pohrat - napr. odstranit zjavne chybne hodnoty a az na zaklade toho vyvadzat nejake vysledky.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2017 11:43
od ondrejko_t
jozin, tabulku mas hore na zaciatku tejto strany :)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2017 12:48
od jozin z bazin
hej, viem.
Ale chcel som pokracovat v kiriho grafe, nevytvarat dalsi.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2017 18:01
od kiri
Bol som v robote tak som si to neukladal, len skopíroval ako obrázok a nechal tak. No tu je nanovo vyrobený :-) kľudne pokračuj. Ja som tam vyhodil asi 2 zjavne úplne mimo hodnoty.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2017 18:20
od kiri
Tak ešte raz.

Tu je nanovo vyrobený :-) kľudne pokračuj.
Ja som tam vyhodil niektoré údaje ktoré išli do mínusu lebo to zjavne nie je v poriadku. Akurát posledný údaj o 10000m sa mi zdá mimo akéhokoľvek priemeru, podľa mňa je to nesprávny údaj alebo tajne začali raziť z nejakého nového portálu :lol:

Obrázok

Obrázok

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2017 09:47
od slafko1
Hovorí sa, že úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala pri Strečne a Žiline bude meškať. Aké bude meškanie?

Talianska strana požiadala o predĺženie lehoty na dokončenie stavby, s ktorým ja mám problém. Podľa mojich informácií si pýtali až dva roky. Nie je tam problém s razením tunela. Problém robia vonkajšie objekty. Dnes ma informoval generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), že sa otvorila nová 5 čelba s inou tunelovacou metódou razenia (NRTM), ktorý je ešte rýchlejší. Dokopy je zatiaľ teda vyrazených okolo 9 km v oboch rúrach. Z jednej strany je zosuv a problém je s výstavbou mostov. Talianski zástupcovia firmy ma pri návšteve daného úseku informovali, že podľa ich odhadov bude úsek meškať pol roka.

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... t-drahsie/
autor: Martin Majerníček, Pravda 20.05.2017 07:00

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2017 09:10
od rempo
nové číslo časopisu tunel
TUNELY OVČIARSKO A ŽILINA
Tunel Ovčiarsko s dĺžkou 2367 m sa začal raziť 12. 9. 2014. Severná tunelová rúra – realizuje sa sekundárne ostenie tunela. Ku dňu 4. 4. 2017 je vybetónovaných 140 blokov hornej klenby z celkového počtu 184 blokov, čo predstavuje cca 76 % zrealizovaných prác.
Južná tunelová rúra – prebieha realizácia sekundárneho ostenia, ktorá sa začala 29. 9. 2016. Ku dňu 4. 4. 2017 je vybetónovaných 66 blokov, z celkového počtu 187 blokov, tj. 35 % zo sekundárneho ostenia hornej klenby
Tunel Žilina
Južná tunelová rúra – momentálne sa realizuje sekundárne ostenie tak spodnej, ako aj hornej klenby. Ku dňu 4. 4. 2017 je vybetónovaných 11 blokov sekundárneho ostenia hornej klenby v časti razeného tunela. Celkový počet blokov hornej klenby v JTR v razenej časti tunela je 54 blokov, čo predstavuje rozpracovanosť cca 20 %. Zároveň prebieha príprava portálových častí hornej klenby zo západného portálu.
Severná tunelová rúra – prerážka tunelovej rúry bola v staničení 518,695 m a slávnostne bola prerazená dňa 9. 2. 2017.Momentálne prebieha profilovanie tunela a príprava na realizáciu sekundárneho ostenia
TUNEL POVAŽSKÝ CHLMEC
K 13. 4. 2017 bola na oboch tunelových portáloch ukončená hrubá stavba prevádzkovotechnologických objektov a prebiehala v nich montáž káblových roštov a zdvojených podláh.Na východnom portáli bol vybetónovaný mohutný betónový základ pre gabiónové oporné múry s projektovanou výškou 10 m. V severnej tunelovej rúre je ukončená betonáž vozovky vrátane škárorezu, v južnej tunelovej rúre sa momentálne betónuje vozovka v smere od východného
portálu k západnému. Paralelne so stavebnými prácami prebieha aj montáž technologického vybavenia tunela. Ide o zaťahovanie káblov do káblovodov a montáž svietidiel vo vrchole klenby tunela.
TUNEL VIŠŇOVÉ
V jarných mesiacoch roku 2017 pokračuje razenie najdlhšieho slovenského diaľničného tunela Višňové (7537 m) od oboch portálov v oboch tunelových rúrach. Začiatkom apríla 2017 je od západného portálu vyrazených 1820 m severnej tunelovej rúry a 1674 m južnej tunelovej rúry. Od východného portálu je vyrazených 2383 m severnej tunelovej rúry a 2148 m južnej tunelovej rúry. Celkovo je teda začiatkom apríla 2017 vyrazených 8026 m, čo predstavuje viac než polovicu celkovej dĺžky razených tunelových rúr. Metóda razenia je plnoprofilové razenie podľa prístupu ADECO – RS.Súčasne s razením tunelových rúr prebieha aj razenie priečnych prepojení. Na konci marca bolo prerazených 10 týchto prepojení z celkového počtu 29. Prebieha tiež betonáž sekundárneho ostenia od oboch portálov, pričom je ukončených približne 850 m tunelových rúr. Pokračuje aj hĺbenie vetracej šachty, pričom v apríli 2017 je vyhĺbených viac než 30 m, čo predstavuje približne tretinu jej hĺbky.
zbytok nič nové

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2017 09:44
od caki
miroslaw napísal:zdroj: Komplexný management stavieb - fb stránka

pribudol tam komentar:
Len z prekladkou unikového v dlžke cca 800 m. Stará únikovka sa do toho neráta!


To by mohlo znamenat, ze z tunelovych rur bolo bez spomenutych 800 m vyrazenych 9200 metrov? Rozumiem tomu spravne?
To by uz sedelo s ostatnymi udajmi na fore.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2017 13:03
od ondrejko_t
no ak zaciatkom aprila mali vyrazenych 8026 m a sli rychlostou 20m/s, tak si priratajme dalsich 1000m. takze by to sedelo :)
vyhoda je, ze robia sekundarne ostenie subezne so stavbou :) ma cosi do seba ta Adecco-RS metoda :D
vie ale niekto potvrdit/vyvratit ze presli na NRTM?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2017 13:56
od matei
Má niekto detaily o spomínanej 5. novej čelbe?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2017 15:01
od maher
to bude asi tá vetracia šachta

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 22:34
od EmBe
maher napísal:to bude asi tá vetracia šachta

Nemyslím si, že to bude ona. Tá sa už robí dávno, neotvorila sa teraz nedávno. V apríli už bolo vyhĺbených 30 m.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 17:45
od atolentak
k dnešnému ránu bolo vyrazených v oboch rúrach dokopy 8925 m (bez zarátania prepojok, štôlní a šachy)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 20:15
od rastislav5
Super, to uz je realnejsie cislo, ktore koresponduje s Ersekovymi 9 km viewtopic.php?f=35&t=22524 . Znamenalo by to zrychlenie razenia a ak vydrzia, tunel by mohol byt prerazeny v aprili.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2017 16:56
od kiri
matei napísal:Má niekto detaily o spomínanej 5. novej čelbe?


Čo som počul, tak je to len razenie "v predstihu" jednej čelby. Ak som to správne pochopil tak proste nechali Adeco tak a pokračujú razením NRTM. Alebo potom hornú časť výrubu riešia NRTM a za tým pokračujú plnoprofilovým razením. Moc tomu nerozumiem, no sprostredkovane sa ku mne dostalo takéto info.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 13:19
od Peder
Informácie z tunela k 14.6.2017:
Vyrazených spolu: cca 9200m
Portál Dubná skala - JTR 2500m, STR 2700m
Portál Višňové - JTR 1900m, STR 2100m

Čo sa týka vetracej šachty, chýba už len nejakých 12m.
Z Dubnej skaly sa už mesiac v JTR razí metódou NRTM. Podľa informácií sa má aj zo strany Višňové prejsť v JTR na metódu NRTM. V zmluve majú preraziť tunel do 26.12.2017, avšak reálny termín vidia na apríl 2018.
Aktuálny záber na jednú čelbu majú priemerne okolo 2 až 2,5m.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 13:29
od pohodak
cize ta udajna piata celba bol blud a iba zmenili metodu? ak ten sklz bude ozaj iba 4 mesiace myslim ze to s ohladom na dlzku tunela bude este celkom ok

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 22:24
od maher
čo je dôvodom zmeny technológie razenia? nadvýlom klenby, alebo niečo iné?