Stránka 68 z 73

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2017 08:55
od Addman
Moc tomu nerozumiem. Podla spominaneho clanku chcu odklad kvoli "geologickým problémom". Vieme niekde zistit ake to su? Pokial viem Visnove ma prerazenu prieskumnu stolnu, takze nic by velmi prekvapujuce v geologii by sa nemalo stat.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2017 10:10
od mirsi

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2017 12:27
od plš
Remetov Uranpres pri razení tunela Ovčiarsko spolupracoval so Skanskou. Hlavne zo začiatku razenia Miroslaw a EmBe dali množstvo obrázkov. Spomínam si predovšetkým na kĺbové sklápače s logom Skanska na východnom portáli. Ako by starší diskutujúci na dialnice.info podotkli, Remeta nie je dream team a ako menej skúsený staviteľ diaľnic nie je ešte plne vybavený personálne a aj mechanizmami. Preto skúsená firma v tomto obore /len má smolu, že nie je vedúcim konzorcia/ ako Skanska sa na spoluprácu hodí.
Tu vetracia šachta je dobrý samostatný SO na pridelenie Skanske. Zrejme Uranpres také niečo ešte nerobil a ako Remeta má vo zvyku, má tam aj svojich ľudí, aby sa priučili.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2017 10:54
od rempo
vyrazené 12000.90m
STR ZP 2675,73m
STR VP 3475,92m
JTR ZP 2400,11m
JTR VP 3449,14m
zdroj Milín Kanuščak

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2017 17:14
od Ister
Dakujeme za nove cisla. Chcel by som si len ujasnit, ze z troch stran sa razi pomocou ADECA a stvrta strana sa razi NRTM ?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2017 17:40
od pohodak
podla cisiel to vyzera na prerazenie koncom maja, ak teda nejako zasadne nezvysia tempo...

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2017 18:12
od courier
V tlači nedávno prebehla správa,že prerazenie bude až v lete 2018.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2018 10:19
od cargobull

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2018 09:18
od legal
Nové čísla zverejnené na https://www.facebook.com/groups/1744892615825150/permalink/1919159351731808/, síce bez dátumu ale spolu 12219m

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2018 14:22
od mireceq
je to bez datumu, ale pravdepodobne su to najnovsie udaje.
co je horsie, ze za posledny tyzden bolo vyrazenych len 53 metrov, a keby takymto tempom pokracovali aj dalej, tak sa razenie dokonci o 360 dni (!)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2018 14:46
od legal
mireceq napísal:je to bez datumu, ale pravdepodobne su to najnovsie udaje.
co je horsie, ze za posledny tyzden bolo vyrazenych len 53 metrov, a keby takymto tempom pokracovali aj dalej, tak sa razenie dokonci o 360 dni (!)


A to 23.12 mali vyrazenych 12000 m rovnych.... Mozeme len spekulovat ku akemu je to datumu, ale ak je to z tohto tyzdna tak priemer je velmi nizky....

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2018 15:31
od paldo
Áno.... tých 12219 je aktuálne číslo....

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2018 10:19
od rempo
vyrazené 12 243m
s prepojkami 13020m
do prerazenia STR ostáva 1200m
https://www.facebook.com/groups/1744892 ... &ref=notif

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2018 23:39
od ViliKE
Nedavno mali nadvyrub. Kopec masy sa im zosypalo. Trefne to dakto okomentoval, ze akoby prerazili do dutiny kde je sotovina a ta sa im vysypala :-) jak sa taky nadvyrub sanuje??? Velmi to spomali postup prac?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2018 00:43
od 1mmortal2
Teraz na FB vyplakavaju že sa majú dva zosuvy vďaka nepredvídateľnej geologii. ale ani slovo o tom že používajú nevhodnú technológiu. Asi nechce niekto platiť 2 mega

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2018 10:46
od michaelse
na fb nevyplakavaju teraz,vyplakavaju od zaciatku urazenia,na tak dlhom tunelovom projekte razit podla odflaknuteho geologickeho je premna nepochopitelne
noo a ta druha raziaca metoda by takym zavalom zabranila? ja sa v tom nevyznam ale niekto kto sa v tom orientuje tak by to tu mohol upresnit

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2018 13:27
od Maxx787
nepredvidatelna geologia, maju vystupy z prieskumnej stolne, teda vedia co sa tam nachadza. je jasne ze ked vyjdu 20-30m nabok od prieskumnej stolne tak sa tam mozu nachadzat lokalne poruchy, alebo zvlnene zlomove linie, ktore budu oproti vystupu zo stolne neviditelne v prvom a na inom mieste v pozdlznom profile v druhom pripade (odchylka radovo metre). myslim ze dosledkom vyplakavania pri nadvylomoch moze byt nizka cena v kombinacii s nevhodnou technologiou ADECO.
vseobecne vsak vieme ze nase jadrove pohoria nie su konsolidovane, ale rozpukane, a popretkavane zlomami, ktore boli sposobene druhymi neskorsimi vrasneniami a pohybmi. (v taliansku nieco take nemaju, alpy su konsolidovane a zlomove linie sa nahadzaju v okrajovych castiach.) mohlo dojst aj k nespravnej intepretacii dat...co by bolo smutne...

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2018 11:33
od ondrejko_t
michaelse napísal:noo a ta druha raziaca metoda by takym zavalom zabranila? ja sa v tom nevyznam ale niekto kto sa v tom orientuje tak by to tu mohol upresnit


ak sa Ti chce studovat, tak https://www.ita-aites.cz/files/tunel/20 ... 1_09-8.pdf

pokial sa nemylim, prave na visnove bola odporucana NRTM vzhladom na geologiu. tvrdilo sa ze by to bolo lepsie, efektivnejsie a rychlejsie.
no ale taliani metodou adeco stavali vacsinu svojich tunelov a tak pouzili vlastnu technologiu.

tak ja neviem, ci za tym bola len geo studia, alebo prachy, alebo...

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2018 12:12
od plš
Ondrejko_t a spol, pri študovaní vlákna tunela Višňové treba byť dôslednejší a nepýtať sa, na čo už x-krát bolo pýtané. Tu sa to kopí ako zdržujúci balast, moderne spam. Tunelu Višňové sa venuje toto vlákno a vlákno D1 Lietavská Lúčka-Dubná Skala. Tieto dva vlákna chronologicky zachytávajú všetky udalosti na tomto úseku a v tuneli. Razí sa cca 2 roky:

od Andrej » 24. Mar 2015 23:24
Zhotovitel sa davno vyjadril, ze razenie zacne na jar, pravdepodobne v aprili. Nanovo naprojektovat tak dlhy tunel a vybavit kapacity zo zahranicia tiez istu dobu trva.

Po viac ako pol roku Salini Impregilo prehodnotili rýchlosť razenia, aby stihli míľniky. Ako rýchlejšiu, ale aj drahšiu použili Adecco-RS na troch hlavných čelbách, na štvrtej ostala NRTM. Adecco je rýchlejšia, lebo sa použije výstuž vo väčšej miere, ale dovolí to zväčšiť záber.

od PetRus » 19. Sep 2015 21:20
Severna tunelova rura-zapadny portal (STR-ZP):
Adeco, Vyrazene 221 metrov, zhruba 3,6 metra za 24 hodin

Severna tunelova rura-vychodny portal (STR-VP):
NRTM, Vyrazene:
Kalota 193 metrov, zhruba 2,5 metra za 24 hodin
Ustupok 147 metrov, zhruba 6 metrov za 24 hodin
Dno sa nerobi

Juzna tunelova rura-zapadny portal (JTR-ZP):
Adeco, Vyrazene 90 metrov, zhruba 3,6 za 24 hodin

Juzna tunelova rura-vychodny portal (JTR-VP):
Adeco, Vyrazene 1 meter

howg

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2018 07:30
od ondrejko_t
pls, vdaka za info.
a rad by som mal nacitane vsteky info, je ich tu vela velmi dobrych. ale nie kazdy ma kapacitu nacitat si "len tak" cca. 70 + 130 zaloziek a to sa len o jednej teme viac menej bavime.
tak sa radsej opytam a kto vie viac, ma opravi / doplni / zodpovie otazky.
tak vdaka za trpezlivost s nami co tu este nie su veterani :)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2018 14:09
od plš
ondrejko_t, načo záložky, tu vo vláknach je to ako na záložkách. Veď sa pozri na Skyscrapercity. Tam je všetko na kope, nájdeš niečo iba cez google... Na záložkách mám to, čo veľmi často potrebujem a hľadaním by mi ušiel napr. autobus... hahaha

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2018 14:15
od mareks96
podkla fb mali v oboch rúrach závaly, prerazenie sa očakáva medzi májom a jeseňou (v oboch rúrach) záleží od toho čo bude ďalej v geológii. asi bol ozaj prieskum stolnou docela odflaknuty. alebo stolna samotna odvodnila masiv natolko že geologia je iná ako sa predpokladalo. zmluvný termín dokoncenia je vraj reálny, max 2 mesiace meskanie by malo byť. inak povedané chcú a budú strihať pred volbami

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2018 14:15
od mareks96
podkla fb mali v oboch rúrach závaly, prerazenie sa očakáva medzi májom a jeseňou (v oboch rúrach) záleží od toho čo bude ďalej v geológii. asi bol ozaj prieskum stolnou docela odflaknuty. alebo stolna samotna odvodnila masiv natolko že geologia je iná ako sa predpokladalo. zmluvný termín dokoncenia je vraj reálny, max 2 mesiace meskanie by malo byť. inak povedané chcú a budú strihať pred volbami

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2018 09:50
od magnus
Už ma trošku štve, že aj tu na fóre podliehajú diskutujúci mediálnej masáži zaplatenej Dúhou. Bol by som rád, keby ste si uvedomili niekoľko faktov:
- prieskumná štôlňa je najpodrobnejšie prieskumné dielo, dovolím si povedať že žiadny tunel na Slovensku nemal tak detailne a podrobne spracovaný prieskum ako tunel Višňové. Považujem za absolútnu drzosť tvrdiť, že prieskum bol odfláknutý. Na základe čoho to môže niekto tvrdiť? Videl ten dotyčný výstupy z prieskumu? Tie stohy profilov, banskú mapu, dokumentácie každej jednej čelby? Výsledky laboratórnych a indexových skúšok? Tieto dáta Zhotoviteľ má k dispozícii. Nevie čítať geologickú dokumentáciu alebo geologickú a banskú mapu?
- geologická stavba sa odvodnením masívu nezmenila. Zmenila sa napätosť okolo výrubu a znížil sa hydraulický tlak podzemnej vody. Zával ktorý v súčasnosti prišiel je dôsledok skutočnosti, že tunel sa blíži do poruchového pásma, kde aj počas razenia štôlne bolo niekoľko závalov, ktoré sa pracne zmáhali a razenie tu stálo 9 mesiacov (!). O tejto skutočnosti boli napísané a publikované mnohé články. Stačí si naštudovať. Okrem článkov boli tieto skutočnosti súčasťou pravidelných hodnotiacich správ, takže o geologickej stavbe sú veľmi detailné informácie. Normálny geológ vie z týchto správ urobiť extrapoláciu do určitej vzdialenosti od štôlne, pričom samozrejme existuje určitá miera nepresnosti alebo náhody, ale nie zásadného charakteru. Tvrdiť že podmienky sú úplne iné v tuneli ako v štôlni, to je silné kafe. To že si Dúha zaplatila pánov profesorov z BERGu aby tlačili verejnosti kalerábi, to na tomto fakte nič nemení. Pripájam jeden obrázok z pozdĺžneho profilu štôlňou, kde vidno v akom úseku sa teraz nachádzajú od východného portálu - v tom riadku kde vidno červené stĺpčeky je znázornená veľkosť blokov. Východný portál je vpravo. Zelená veľké bloky, červená malé bloky až úlomky, to značí viac porušené prostredie (ostatné riadky sa mi nezmestili). Keď nespravíte opatrenia v takto husto rozpukanom prostredí a prásknete tam 700 kg výbušniny tak sa to logicky celé vysype. Tento obrázok je z kompilátu v mierke 1 : 5000. Dokumentácia štôlne bola robená v mierke 1 : 100, viete si teda predstaviť detailnosť poskytnutých údajov. Akoto že sa na to Zhotoviteľ nepripravil? Je logické, že keď sa blížim do tejto zóny tak som opatrnejší, navyše keď viem, že poloha tej zóny oproti štôlni sa môže plus minus 20 m meniť. gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=38891
Ešte jeden obrázok z rovnakého úseku (cca 3500 m od VP) ale v prieskumnej štôlni - gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=38892 Masívne zabezpečovanie klenby ešte pred hlavou raziaceho stroja bolo potrebné už aj pri malom profile štôlne. Toto sú všetko známe informácie. Takže doporučujem čitateľom spraviť si vlastný názor na odfláknutosť či neodfláknutosť prieskumu. A to pritom obhajujem ľudí z konkurencie :-P


Ja to vidím nasledovne, hoci by mi to mohlo byť jedno, nie som na tomto projekte zainteresovaný, ani som nebol riešiteľom prieskumov:
- Dúha zle nastavila ceny a dotiahla absolútne nevhodnú technológiu razenia (ADECO) na tento projekt a tento typ geologickej stavby. Národná diaľničná spoločnosť mala trvať na NRTM alebo strojovom razení. Teraz sa Dúha snaží vytiahnuť dodatočné peniaze od štátu a ospravedlniť nezvládnutú stavbu.
- mohutné otrasy, ktoré pri ADECO vznikajú majú veľký dosah a spôsobujú podstatne väčšie nakyprenie masívu ako by spôsobovala NRTM. S tým súvisí i zvýšená tvorba nadvýlomov a závalov, poškodzovanie ostenia prieskumnej štôlne, zvýšenie drenážneho účinku tunela a zväčšenie horninovej klenby a s tým súvisiace zvýšenie horninového tlaku na ostenie tunela.
- sú informácie, že za už zhotoveným sekundárnym ostením sa nachádzajú kaverny (nevyplnené priestory po nadvýlomoch), tj. nefunguje interakcia hornina-primár-sekundár. Ako sa toto prejaví počas životnosti tunela, to je veľmi zaujímavá otázka.
- treba si uvedomiť aj iný rozmer - tí čo riešili prieskum nemali žiadny dôvod falšovať alebo zamlžovať akékoľvek údaje. Čo sa ale nedá povedať o Zhotoviteľovi, pretože ten má logický záujem na tom, aby zinkasoval čím viac - a samozrejme geologické podmienky sú vhodnou a verejnosťou ťažko skontrolovateľnou zámienkou.

Takže páni, neverte moc informáciám z FB resp. berte ich opatrne, tie sú samozrejme publikované tak, aby vina v očiach verejnosti padala na kdekoho iného len nie na Zhotoviteľa.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2018 13:25
od random
mam jednu otazku magnus: aka je pozicia tunelovych rur voci osi prieskumnej stolne? Nepamatam si to a rad by som bol keby sa to upresnilo. dakujem

Co sa tyka tych posil z BERGU tak, to presne vystihuje toto: na otazku "aka je tam geologia?" dostanes odpoved "a aka chces aby tam bola?"