Stránka 1 z 3

D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2017 10:21
od mike75
tunel Prešov, D1 Prešov západ - Prešov juh

D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2018 13:20
od KN.SK
S razením tunela Prešov začneme v júli (Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek spoločne s generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti Jánom Ďurišinom skontroloval posun vo výstavbe úseku D1 Prešov západ - Prešov juh.): https://ndsas.sk/press/spravy/s-razenim ... eme-v-juli

••• Spustenie ražby* tunela *[správne razenie, razba; tu razenie a nie boh. ražba]
V polovici júla sa začne s razením tunela Prešov na východnom portáli a pripravuje sa aj spustenie razenia na západnom portáli. Na Stredisku správy a údržby diaľnic Petrovany boli ukončené demolácie, preložka plynu, ukončuje sa výstavba oporného múru a pripravuje sa zakladanie prevádzkovej budovy. •••

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2018 19:32
od matiqos
Presnejsie, razenie ma zacat 9. jula zo zapadneho portalu, a 15. jula z vychodneho portalu.
(https://www.tvkosice.sk/video/5b32478c4526ca0d35222152)

D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2018 12:33
od KN.SK
https://ndsas.sk/press/spravy/zacali-sme-s-razenim-tunela-presov
Začali sme s razením tunela Prešov
Práce na tuneli Prešov sa naplno rozbehli začiatkom augusta. Predpoklad prerazenia tunela je v lete 2019.

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2018 13:30
od rexino
https://ndsas.sk/press/spravy/na-baniko ... sv-barbora
Koncom septembra sa začne raziť už z každej čelby

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2018 14:10
od rexino
Podľa najnovších info sa už z východného portálu razí z oboch dier

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2018 10:25
od plš
Z komunikácie na FB POz-j:
Osoba1: Blíži sa koniec októbra. Máme aktuálne čísla?
Osoba2: Nech sa paci :) VP-STR cca 336 m, VP-JTR cca 224 m, ZP-JTR cca 291 m, ZP-STR cca 240 m.
Osoba3: Osoba4 Spolu to je uz 1091 m. Parada!
Pozn.: obe rúry majú cca 2,5km x2 = cca 4,5km
teda cca 1/4 je vyrazená /merané určite v kalote/
razí sa oficiálne len od 31.7.2018 https://www.topspeed.sk/tunel-presov-za ... azit/14913 , začali na VP v STR

edit admin: zanonymizovane, nasledovna diskusia premazana

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2018 10:44
od stavbar_po
Aj ja sa pripajam, minimalne tie mena tam nemaju co hladat.
Ochrana osobnych udajov...

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2018 14:05
od Otaznik2
To je super, že razenie už začalo, tento tunel je veľmi potrebný v tomto regióne a riadne zrýchli aj dopravu. Škoda ale, že už nie je hotový aspoň 10 rokov.

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2018 13:36
od Dendik
Otaznik2 napísal:To je super, že razenie už začalo, tento tunel je veľmi potrebný v tomto regióne a riadne zrýchli aj dopravu. Škoda ale, že už nie je hotový aspoň 10 rokov.


Ak pojdes na historiadialnic.sk zistis ake nerovnomerne bolo budovanie dialnic este za sociku...
BA-TT bola v prevadzke 1977
BB-ZV uz 1975
ale usek PO-KE az 1988...

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2018 16:24
od Yoggy52
Co to ma akoze dokazovat? Porovnaj si intenzity na vsetkych usekoch a dojde ti to, ze preco sa to stavalo az neskor.

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2018 07:39
od ondrejko_t
no ja sice nemam cisla, ale trufnem si povedat, ze intenzity na usekoch BB-ZV a KK-PO boli prinajmensom porovnatelne a skor sa priklanam k tomu ze na vychode boli vyssie. ale ak mas cisla, rad sa na ne pozriem.

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2018 08:57
od Vlados
BB-ZV bolo čisto politické rozbodnutie... chceli vytvoriť "veľko"mesto.

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2018 13:53
od Loe
Yoggy52 napísal:Co to ma akoze dokazovat? Porovnaj si intenzity na vsetkych usekoch a dojde ti to, ze preco sa to stavalo az neskor.


Intenzity? V 60. a 70. rokoch? :) Aby sme si to uviedli na pravú mieru, tak treba povedať že súčasná R1 v celej svojej trase v 70. rokoch neexistovala v zmysle neexistencie určenia jej trasy. Výstavba diaľnic bola po roku 1948 úplne zastavená a ešte v 50. rokoch prevažoval názor, že diaľnice nie sú pre rozvoj štátu potrebné. V roku 1955 bol ale prijatý tzv. národný cestný plán ktorý pre roky 1956 až 1975 predpokladal, teraz len pre ilustráciu stavu cestnej siete, že do roku 1975 sa mal zvýšiť počet bezprašných vozoviek tak, aby ako bezprašné boli všetky cesty I. triedy, 90% ciest II. triedy a 50% ciest tretej triedy. Pre úsek BB-ZV je podstatná iná časť plánu, ktorá predpokladala prestavbu stávajúcich dvojpruhových ciest na štvorpruhové, tam kde príslušné stranícke orgány rozhodnú u potrebe takého riešenia. Technická norma ČSN 73 6101 pre projektovanie ciest platná od 17.8.1956 dokonca ani nepoznala kategóriu diaľnic alebo rýchostných ciest, iba cesty I., II. a III. triedy.

Pokiaľ ide o úsek PO-KE, tu je situácia odlišná. Na prelome 50. a 60. rokov došlo v KSČ k zmen filozofie pokiaľ ide o diaľnice, a vládnym uznesením 286/1963 došlo k vymedzeniu diaľničnej siete na území vtedajšieho Československa. Pokiaľ ide o územie dnešnej SR, predpokladali sa iba tri diaľnice a to súčasná D2, ďalej diaľnica v trase súčasnej D1 v úseku BA - TT - PN - TN, označená ako D61 a vtedajšia D1 v trase (Praha-Brno-Slavkov-Uherské Hradište) - Starý Hrozenkov - Chocholná(Trenčín - Juh) - ŽIlina - Poprad - Prešov - Košice - Hranice ZSSR. Teda úsek PO-KE bol postavený ako úsek diaľnice na základe novej koncepcie, úsek BB-ZV bol postavený ako štvorpruhová cesta I. triedy na základe staršej koncepcie.

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2018 08:25
od Dendik
Yoggy52 napísal:Co to ma akoze dokazovat? Porovnaj si intenzity na vsetkych usekoch a dojde ti to, ze preco sa to stavalo az neskor.


To ma akoze dokazovat to co tam je napisane :-)
Ze PO KE bolo sprevadzkovane o 11-13 rokov NESKOR ako useky na zapade.

Comu si nepochopil?

A otazka: Stavalo sa podla Teba v minulosti podla intenzit? Ak nie tak co sa navážaš? Ak ano, boli intenzity KE-PO
nizsie ako BB-ZV? (Pre porovnanie pocet obyv r. 1980: KE-202.400, PO-68.500 ...vs... BB-62.700, ZV-35.100)

Moj svokor chcel v tejto casti PO (za Kalvariou) postavit dom v tych casoch,nedovolili mu, staveba uzavera- kvoli dialnici. :lol:
Tak preto som reagoval na vetu ze tunel mal stat pred 10 rokmi, on mal stat uz pred 30timi, a uplne inac by sa mesto rozvíjalo.
(udaje cerpem z http://obyvatelstvo.population.city/slovensko/

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2018 18:24
od peterle
Mali sce zajsc za Biľakom, on by vam postavil toten tunel i pred 50 rokmi :idea:

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2018 10:22
od Peter
Stav k 4.12.: VP-STR 490m, VP-JTR 364m, ZP-STR 363m, ZP-JTR 419m. Spolu STR 853m, JTR 783m, cely tunel 1636m. Zdroj FB.

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2018 11:27
od caki
velmi slusne tempo, nech takato geologia aj vydrzi. doplnim ze za posledny mesiac je to v priemere z VP pod 5m na celbu a zo ZP pod 4m na celbu. V januari sa to dufam, prehupne cez vyrazenych 50%

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2019 19:49
od plš
Nepríjemná správa z tunela viewtopic.php?f=35&t=23909 .
Robili hneď po oslave Nového roku, aby pracovali v pohode, no skončilo to fatálne ... Škoda mladého života.

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2019 23:59
od Jarda Retarda
Uprimnu sustrast, takychto sprav chceme co najmenej... Nech sa to poriadne vysetri, aby sa to v buducnosti neopakovalo

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2019 07:11
od Lorenc
Dvojtyzdenna prestavka by mala byt na vsetkych usekoch. Cez sviatky.

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2019 20:41
od stavbar_po
Tunel Presov ma vyrazenych uz viac ako 2000 metrov dokopy na 4 celbach.
V january 2019 by tak mal byt prerazeny na 50%

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2019 09:35
od andel011
Keď budú pokračovať v nastavenom trende tak v septembri môže byť tunel vyrazený.

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2019 11:49
od stavbar_po
V spravach veduci tunelu Presov spominal uz zaciatok leta 2019 ako cas prerazenia. Vraj je tam lepsia geologia ako predpokladali.

Re: D1 tunel Prešov

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2019 12:47
od andel011
Radšej sa nastavme na september aby sme potom z "nepredvídaných geológií" neboli prekvapení.