Yoggy52 napísal:Co to ma akoze dokazovat? Porovnaj si intenzity na vsetkych usekoch a dojde ti to, ze preco sa to stavalo az neskor.
Intenzity? V 60. a 70. rokoch?
Aby sme si to uviedli na pravú mieru, tak treba povedať že súčasná R1 v celej svojej trase v 70. rokoch neexistovala v zmysle neexistencie určenia jej trasy. Výstavba diaľnic bola po roku 1948 úplne zastavená a ešte v 50. rokoch prevažoval názor, že diaľnice nie sú pre rozvoj štátu potrebné. V roku 1955 bol ale prijatý tzv. národný cestný plán ktorý pre roky 1956 až 1975 predpokladal, teraz len pre ilustráciu stavu cestnej siete, že do roku 1975 sa mal zvýšiť počet bezprašných vozoviek tak, aby ako bezprašné boli všetky cesty I. triedy, 90% ciest II. triedy a 50% ciest tretej triedy. Pre úsek BB-ZV je podstatná iná časť plánu, ktorá predpokladala prestavbu stávajúcich dvojpruhových ciest na štvorpruhové, tam kde príslušné stranícke orgány rozhodnú u potrebe takého riešenia. Technická norma ČSN 73 6101 pre projektovanie ciest platná od 17.8.1956 dokonca ani nepoznala kategóriu diaľnic alebo rýchostných ciest, iba cesty I., II. a III. triedy.
Pokiaľ ide o úsek PO-KE, tu je situácia odlišná. Na prelome 50. a 60. rokov došlo v KSČ k zmen filozofie pokiaľ ide o diaľnice, a vládnym uznesením 286/1963 došlo k vymedzeniu diaľničnej siete na území vtedajšieho Československa. Pokiaľ ide o územie dnešnej SR, predpokladali sa iba tri diaľnice a to súčasná D2, ďalej diaľnica v trase súčasnej D1 v úseku BA - TT - PN - TN, označená ako D61 a vtedajšia D1 v trase (Praha-Brno-Slavkov-Uherské Hradište) - Starý Hrozenkov - Chocholná(Trenčín - Juh) - ŽIlina - Poprad - Prešov - Košice - Hranice ZSSR. Teda úsek PO-KE bol postavený ako úsek diaľnice na základe novej koncepcie, úsek BB-ZV bol postavený ako štvorpruhová cesta I. triedy na základe staršej koncepcie.