D3 Považský Chlmec

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod holbra » 29. Mar 2015 16:33

Na západním portálu je vykopaných v jižní růře asi 50m pod korytnačků. Zastavili sa u larsenové stěny. Ta by sa měla překonat začátkem týdňa, takže už začne opravdová ražba. Severní růra je připravená na těžbu pod korytnačků.

Ve středové jámě je směrem na západ v jižní růře vyrařených nejakých 70m, směrem na východ asi 50m s denním výkonem 6m. Koncem týdňa by sa měla rozjet aj severní růra.

Během 2-3 měsíců bude údajně "den otevřených dveří".
holbra
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Obrázky: 169
Založený: 04. Feb 2015 11:17

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod holbra » 02. Apr 2015 13:40

holbra
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Obrázky: 169
Založený: 04. Feb 2015 11:17

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod miroslaw » 02. Apr 2015 18:59

Holbra, paradne videá a fotky !! nevieš aký je stav razenia v tuneli Zilina? pokračuje sa v razení tubusu, kde sa prepadol strop?
miroslaw
diskutujúci
 
Príspevky: 119
Obrázky: 2065
Založený: 09. Mar 2010 16:26

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod holbra » 02. Apr 2015 19:08

miro jak to vypadá na Žilině nevim. Zkusím sa zeptat.
holbra
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Obrázky: 169
Založený: 04. Feb 2015 11:17

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod Xenon » 03. Apr 2015 08:11

Môžete niekto vysvetliť princíp, využitie a výhody tej metódy "korytnačky"?

Rozumiem tomu správne, že sa na tých (zrejme betonových) valcových podperách, ktoré slúžia po stranách ako základňa vyrobí betonový oblúk, ktorý to zastreší a potom sa vyťažuje materiál pod oblúkom? Kedy sa používa tento postup? Keď je nízke alebo slabé nadložie, tak ho odťažia, spravia oblúk aby sa im to nezosypovalo a odťažujú? Výhodou je prevencia zosuvu? Dík za vysvetlenie.
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod Xenon » 03. Apr 2015 08:49

Niečo sa mi podarilo nájsť: http://www.ssc.sk/files/documents/techn ... 5_2006.pdf

5.17 korytnačka: klenbová konštrukcia zhotovená na dne výkopu upravenom v tvare
obvodu kaloty, umožňujúca rýchly spätný zásyp, pod ktorou sa vykonáva razenie

Asi to ma najväčšiu výhodu v tom, že sa neprepadne "strop" tunela pri nízkom nadloží...lebo to nadložie sa celé odťaží, urobí sa oblúk, pod ním sa všetko odťaží a so samotným oblúkom sa ide ďalej do kopca až dovtedy, kým nadložie nie je dostatočne pevné aby sa neprepadlo pri razení...a vtedy sa prejde na razenie. Takže Chlmec je v podstate taký hlbeno-razený tunel.
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod holbra » 20. Apr 2015 08:50

O víkendu bylo ze středové jamy vyraženo v jižní růře na západ aj východ přibližně 150m. Na západ už začali dělat aj jádro. V severní růře na obě strany asi 10m.
Ze západního portálu v jižní aj severní růře asi kolem 50m. Už sa to tam pěkně rozjelo. Foto nahraju okolo čtvrtka.
holbra
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Obrázky: 169
Založený: 04. Feb 2015 11:17

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod DZ1 » 06. Júl 2015 22:51

v tunelovych rurach sa razi denne 8 m, 4 m na zmenu
DZ1
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 10. Nov 2011 13:46

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod plš » 07. Júl 2015 09:44

DZ1, z Tvojho strohého vyjadrenia som "na větvi". Keby si to rozpísal, aby to bolo stráviteľné. Podobne, ako píše /či písal/ Holbra. Totiž, keď si predstavím v severnej aj južnej rúre, Holbrom pripustené, po 3 čelby... tak celkový výkon vyzerá:
2tubusy x 3čelby x 8m/deň = 48 m/deň
Teda spolu tunelových rúr je 2 x 2200m = 4400m, teda že by to celé zmákli cca za 100 dní /keď nepočítame pracné razenie pri portáloch a že nie je 1 pár čelieb od Kysuce/? Nepredstaviteľné :roll:
len rubaniny bude v taký produkčný deň 48m x 90 m2 x 2t/m3 horniny = 8640 t
8640 t / 8t/tatrovka = 1080 tatroviek,
čo je neuveriteľné číslo, hlavne pri stiesnenom priestore stredovej jamy
či sa to dá stíhať? Treba sa opýtať Martina Marušica, najznámejšieho tunelového logistika /Martin Marušic Blog SME/.
Skôr si myslím, že 8m/deň to bude rubný výkon v kalote, t.j. v 1/3 profilu. Potom sa dostaneme k číslu 300 dní, čo je už realistickejšie číslo, porovnaním so Šibeníkom, Svrčinovcom, Ovčiarskom, Poľanou ap. ...
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod Peterman » 07. Júl 2015 10:08

plš, na tvojom odbornom výklade asi bude kus pravdy,
Tak 10 dní to nebude určite
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod plš » 07. Júl 2015 10:22

Peterman, ja nie som odborník, ja len počítam a porovnávam v jednotkách SI-sústavy /kg, m, s/ :mrgreen: .
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod Peterman » 07. Júl 2015 10:27

plš - ja som to nemyslel ironicky,
naozaj bral som to ako jasnú logickú matematickú interpretáciu.

Ale aj tak, keby to dali za tak krátky čas, (100dní to by bolo japonské tempo) ....vieme že realita bude trochu iná, vyskytnú sa nejaké problémy, atď,
ale budem rád keď to bude čo najskôr
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod ANDi » 07. Júl 2015 15:05

plš tych 8 metrov bude asi nejak dokopy, urcite to nebude 2 x 3 x 8...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod DZ1 » 07. Júl 2015 22:31

Priatelia, vidim, ze sa tu rozbujnela diskusia ohladom mojho prispevku, tak teda objasnujem.
Kamarat robi v jednej z tunelovych rur, co vedu zo stredovej jamy. Zakazdym, ked sa stretneme, sa ho pytam, ako su na tom. Vravel: denne sa razi 8 metrov, 4 ranna, 4 poobedna zmena. Ci myslel iba ich ruru, kalotu alebo ako, neviem. Ale aj keby iba tu kalotu, tak je to pekny vykon.
Pytal som sa ho aj ako su ostatne rury na tom. Asi to nemeria s pasmom denne, ako by sme to my tu chceli. Odhadom povedal, ze oni maju 500 m, a ostatne 3 rury 200/300 m.
A ze na jesen(ano, je to sireky casovy usek, budte ku mne zhovievavi :) ) by uz mali mat inu zakazku, niekde vo Svedsku, teda, ze by to uz malo byt vyrazene.
Ako mi to povedal, tak som to sem napisal. Ano je to informacia z druhej ruky, ovplyvnena nejakymi ruchmi/sumami, cize moze sa stat, ze nieco nieje 100 percentna pravda, resp. je nejasne.
Ak budem vediet presnejsie a viac, urcite napisem. Aj ja sa ho opytam presnejsie cielene otazky, ci je to kalota, alebo cely profil.

Iny kamarat robil na Svrcinovci, teraz je na Ovciarsku. Aj tie informacie, co som pisal k tymto tunelom, mam od neho, cize z druhej ruky. Aj o nich plati moznost isteho skreslenia. Akurat zaujimava info pre mna zo Svrcinovca bola, ze firma STI, ktora prakticky nerazila tunel (lebo to pre nu robila firma SHR, myslim, ze tak sa volaju) sa predvadzala, ako preraza tunel pred ocami vsetkych tych hlav pomazanych pri slavnostnom prerazeni :)
DZ1
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 10. Nov 2011 13:46

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod plš » 08. Júl 2015 09:49

Keď človek na tento úsek pozrie s odstupom, nestačí sa diviť ako dobre a logicky si toto združenie rozvrhlo stavbu. Predovšetkým betonárka na strategické miesto medzi vodnú nádrž a tunel http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=27266 . Z tunela sa odval vozí na depóniu niekde v lese pri stredovej jame. Všetko majú prístupné, ničím si nezavadzajú.
Sám 2-rúrový tunel má práve v strede ťažnú jamu a je technicky rozdelený na 4 rúrové úseky 4x á 550m plus 2 rúrové úseky smerom ku Kysuci á 1100m. Podľa vyrazených tunelov /Bôrik, Šibenik, Svrčinovec/ vieme, že na tie 550m rúry im treba +- 3/4 roka a chlapi z týchto 4 ks čelieb do polovice jesene budú určite voľní. 2 ks čelieb s plánom 1100m smerom ku Kysuci budú pokračovať ešte cca ďalší +- 3/4-rok. Za ten čas v uvoľnenej západnej privážskej polovici /1100m/ urobia izolácie, a z betónu z priľahlej betonárky cb-vozovku a sekundárne ostenie. Ako bude hotová aj východná prikysúcka polovica, izolácie, cb-vozovka a sek. ostenie budú robiť tu.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod rempo » 05. Aug 2015 09:22

zo stránky hochtief.sk:
Na tunele Považský Chlmec sme vyrazili prvý kilometer

V piatok 5. júna sa našim razičom podarilo prekonať prvý kilometer razieb v súčte v kalotách na tuneli Považský Chlmec. K dnešnému ránu máme potom v kalotách dohromady vyrazených 1 127 m. To všetko iba za tri mesiace.
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 744
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod plš » 05. Aug 2015 12:00

No aké ohromujúce horibilbé číslo, 1127m z 2x2200 m tunela hotových, t.j. štvrtina tunelových rúr je vyrazených!
Počtárik zoberie kalkulačku a počíta:
6 čelieb, 3 mesiace, koľko na jednej čelbe za mesiac či deň urobia?
Nechcime supermúdrosti, stačí nám priemer priemerov.
1127m : 6 čelieb : 3 mesiace = 62,6 m/mesiac a čelbu
resp. 2,1m /denne, čo je také priemerné až podpriemerné číslo
ale dosiahnuté každodenným snažením v práci /jasné, že je to spriemerované - v živote sa v jeden deň darí lepšie, v iný horšie/
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod esteen » 05. Aug 2015 13:48

Otázka je, či je to myslené zo všetkých 6-tich čelieb, keďže zo západu razí TuCon?
esteen
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 150
Založený: 16. Feb 2014 19:11

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod plš » 05. Aug 2015 16:50

stanley, dúfam, že napriek amerikánskemu nicku rozumieš slovensky. rempo citoval Tlačové správy zo stránky hochtief.sk. Či si Hochtief /pôvodne Hochtief Cz/ najal solo-pracovníkov, či celú firmu TuCon, považuje ich v správe za svojich. Keby Hochtief chcel rozlišovať, vypíše: kmeňoví urobili toľko, subka toľko. A našich špičkových novinárov :D radšej nezaťažuje. Tak ako VHS prerazil hlavný tunel a o chvíľu prerazí únikový tunel na Svrčinovci bez vlastných tunelárskych pracovníkov :mrgreen: a zlíže všetku smotanu.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod esteen » 05. Aug 2015 18:46

Ok, rozumiem slovensky, ale z toho vyjadrenia to nie je úplne jasné. Spojenie "našim razičom" a informácia zverejnená len na hochtief.sk, ma akurát len tak zmiatla.
esteen
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 150
Založený: 16. Feb 2014 19:11

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod bongi111 » 05. Aug 2015 21:33

je tam napisane v sucte v kalotach, cize ocakavam, ze vsetko dokopy bude kilometer
bongi111
diskutujúci
 
Príspevky: 100
Založený: 29. Okt 2014 16:21

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod Xenon » 06. Aug 2015 13:50

Tých 1100 m za 3 mesiace nie je málo. Keď si to porovnám napr. s postupom na Ovčiarsku kde mali asi pred mesiacom (7_2015) vyrazenú polovicu celkovej dĺžky (cca 1100 m v každej rúre, teda 1/2 z každej rúry)....A raziť to Ovčiarsko začali kedy? V správach na internete som našiel, že 12.9.2014 na Ovčiarsku osadzovali sošku sv. Barbory a začali oficiálne raziť. A neoficiálne razili určite minimálne aspoň mesiac vopred, lebo osadenie sošky je iba divadlo pre ľudí, to vedia všetci. Takže asi za rok razenia Ovčiarska, 8/2014 - 7/2015 majú vyrazenú polovicu tunela, bohužiaľ razia obe rúry iba najmä zo západu....No a Hochtief, podľa ich vlastnej tlačovej správy, vyrazil vraj za 3 mesiace 1100 m, takže asi štvrtinu Pov. Chlmca. Čisto teoreticky, za ďalšie 3 mesiace by teda mali mať prerazenú asi polku, takže budú asi tam, kde bolo asi pred mesiacom Ovčiarsko. Pol roka vs. 1 rok na prerazenie + - tej istej vzdialenosti. Hochtief má (podľa plša) 6 čelieb, Uranpres (asi) 3, reálne skôr 2...Takže aspoň mne to vychádza tak, že možno Hochtief nejde až v takom rýchlom tempe ako Uranpres na Ovčiarsku, ale teoreticky za ďalších 3/4 roka to majú aj tak prerazené...tak nemajú dôvod sa nejak stresovať.
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod maher » 06. Aug 2015 17:28

ešte 2-3 mesiace pôjdu na 6 čelieb a potom len na 2, takže tempo sa výrazne spomalí, o VP sa výjadrili, že budú raziť, len keď budú problémy a nebudú stíhať termíny, čo zatiaľ nehrozí
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 31. Máj 2015 15:12

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod michalf » 07. Aug 2015 07:20

Ani nie, skôr naopak. Keď si zoberieme, že tunel je rozdelený na dve časti západnú a východnú v zhruba v polovici. Za tri mesiace je vyrazenych cca 1100 m, to je na každej čelbe približne 200 m. V západnom tunely sú tým pádom už skoro v polovici. Vo východnom v štvrtine. Za ďalšie 3 mesiace by teoreticky mohol byť prerazeny západný tunel. Vo východnom budú v polovici a na jeho úplne prerazenie bude treba cca ďalšieho pol roka . Za tých 6 mesiacov môžu vybudovať sekundárne ostenie v západnom tunely a následne prejsť kontinuálne do východného. Keď to dám do kopy za cca 1 a 1/4 roka by mohol byť celý tunel dokončený vrátane sekundárne ostenia. Za ten čas budú mať čo robiť na západnej estakade ponad vodnú nádrž aby ju stihli dokončiť. Čiže v tunely sa nemajú kde ponáhľať, navyše tu majú dve rezervy, prvá je čelba z východného portálu, druhá je použitie druhej dvojice betonovacich vozikov na sekundárne ostenie od východného portálu kde vedia získať cca 3 mesiace. To sa vsak nedá povedať o estakade kde ich môže spomaliť počasie.
michalf
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 23. Jan 2010 12:49

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod plš » 08. Aug 2015 21:06

Aby neboli tu len moje konšpirácie, tak na ASB k 14.7.2014 ma doplnili odborníci http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/di ... ina-brodno /pridal Jarino na vlákneZA,Strážov-ZA,Brodno/.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.