Stránka 1 z 3

D3 Poľana

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2006 14:29
od Adaios
Tento tunel sa bude nachadzat na useku D1 Svrčinovec - Skalité. Jeho dlzka je 975 m.

Viac info najdete tu: http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 08&lang=sk

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2006 09:43
od Branco

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2006 09:48
od Andrej
Podla fotiek na

http://www.highways.sk/tunnels/Polana.html

to vyzera tak, ze prieskumna stolna sa uz zacala stavat, teda zatial aspon portaly :) . Zeby naozaj zacali tento usek brat vaznejsie?

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2006 21:49
od random
podla mna na tych fotka je vidiet iba to ze su zacementovane a la spevnene steny zarezu/priekopy v ktorom sa bude tunel razit .. no ale zaujimalo by ma ci bude dvojrurovy (podla sirky celnej steny je tam miesta na dve rury habadej ...)

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2006 22:12
od sergej
Citát zo stránok NDS (bohvie z akého dátumu :P ):

Obidve tunelové rúry sa vybudujú etapovite ako tunely s jednosmernou dopravnou premávkou. V prvej etape sa vybuduje južná (pravá) tunelová rúra, prepojená s prieskumnou štôlňou pomocou prepojovacích chodieb. Výstavba tunela pozostáva z razenej a hĺbenej časti. Tunel sa bude raziť podľa NRTM.


ľavá tunelová rúra (severná) - pozdĺžny sklon - 2,20% (stúpanie v smere Z – V)
pravá tunelová rúra (južná) - uvedená do prevádzky ako prvá s dočasnou obojsmernou prevádzkou - pozdĺžny sklon - 2,05% (stúpanie v smere Z - V)


Takže najskôr pravá, potom ľavá rúra...

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2006 10:33
od Jarda
U tohoto tunelu, myslím, nehrozí, že by se kapacita jednoho tubusu v dohledné době vyčerpala. Dostavba druhého tubusu se však podle mého stane brzy aktuální u tunelu Horelica.

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2006 17:51
od Dialniciar
D3 Polana nie je dovod stava na 2 rury, ked sa D3 ma stavat na 1/2 profil. :idea:

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 18:42
od Lenny
random napísal:podla mna na tych fotka je vidiet iba to ze su zacementovane a la spevnene steny zarezu/priekopy v ktorom sa bude tunel razit .. no ale zaujimalo by ma ci bude dvojrurovy (podla sirky celnej steny je tam miesta na dve rury habadej ...)


Svahy byly zakotveny a zaarmovány karisítěmi a stříkaným betonem SB30.

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2006 01:49
od Milos
Už začali raziť prieskumnú štôlňu. :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5446 Podľa článku sa má raziť pravá tunelová rúra (ide o to, z ktorého pohľadu :lol: , čiže aj tak neviem, o ktorú ide, každopádne má tunel byť dlhý čas len jednorúrový). Úsek od terajšieho obchvatu Čadce po Skalité, št.hr. by chceli stihnúť do r. 2010

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2006 07:03
od mapman
Pravá po smere jazdy od ZA, takže južná ;)

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 00:07
od konstrukt
Hlavným objektom stavby ďialničného úseku D-3 Svrčinovec -Skalité, nultá etapa je prieskumná štôlňa budúceho ďialničného tunela Poľana o dlžke 890 m. Štôlňa sa bude raziť iba z jednej strany,aby sa zabezpečila ochrana vodných zdrojov. Z tohto dôvodu sa neprerazí ,ale ukončí vetracím komínom a nie druhým otvorom. Zaujímavé. :o

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 01:44
od Jarda
Od kterého portálu se razí průzkumná štola? Je to dovrchně nebo úpadně?

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 15:23
od konstrukt
Jarda napísal:Od kterého portálu se razí průzkumná štola? Je to dovrchně nebo úpadně?
Razí sa od západného portálu,čiže dovrchu.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 15:48
od Lenny
doprastavak napísal:Razí sa od západného portálu,čiže dovrchu.


Kvůli odtoku podzemní vody.

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2007 20:22
od konstrukt
V súčastnosti je pomocou NRTM vyrazených 90,8 metra tunelu. Od začiatku ražby sú problémy s inou blokovitosťou horniny, ako predpokladal geologický prieskum. Toto spomaľuje postup ražby. Robí sa už siedmy mikropilotový dážnik.

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2007 13:37
od magnus
Rozhodlo sa, ze Polana sa nebude skumat prieskumnou stolnou ale vrtnym prieskumom, co povazujem za jedno z najhorsich ostatnych rozhodnuti NDS. Dopadne to asi tak, ako pri Horelici, kde sa stolna tiez z najakeho "financneho" dovodu stopla par metrou pred indikovanou vyraznou poruchovou zonou, do ktorej ked prisiel velky tunel, vznikol zaval ako svina a jeho zmahanie stalo viac (obrazne) ako dokoncenie prieskumnej stolne...Vdaka tzv. odbornikom si koleduje dalsia stavba o zdrzanie a problemy pri realizacii.

Reakcia na http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7406
B;

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2007 12:25
od mmaros
Prace na stolni sa zastavili, lebo dosli peniaze. Doprastav isiel do sutaze s podhodnotenou cenou, za ktoru sa mu stolnu nepodarilo zrealizovat, "nastastie" sa podarilo dohodnut skratenie dlzky.

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2007 12:32
od random
podotknem ze prieskumna stola nemusi byt po celej dlzke tunela ale to si niekto koleduje o pruser ked 5-6m za opustenou celbou prieskumnej stole sa objavy nejaky problem ... no ale to nieje moja vec ...

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2007 12:33
od Andrej
mmaros napísal:Prace na stolni sa zastavili, lebo dosli peniaze. Doprastav isiel do sutaze s podhodnotenou cenou, za ktoru sa mu stolnu nepodarilo zrealizovat, "nastastie" sa podarilo dohodnut skratenie dlzky.

Ak dodavatel cenu podhodnotil, je povinny stavbu dokoncit tak ci tak, je uz jeho chyba, ze bude stratovy :wink: . Preco sa to teda zastavilo?

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2007 12:43
od aquila
tak doprastav sa vedel "dohodnut" a "zdovodnit" .. ze dalej netreba robit prieskumnu stolnu .. toto moj tip ...

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2007 12:47
od Andrej
aquila napísal:tak doprastav sa vedel "dohodnut" a "zdovodnit" .. ze dalej netreba robit prieskumnu stolnu .. toto moj tip ...

Otazka znie, co bolo predmetom zmluvy? Ak to bolo len geologicke preskumanie bez podmienky vybudovania celej stolne, tak je to v poriadku, v opacnom pripade vsak dufam, ze v pripade problemov bude znasat doprastav dosledky :roll:

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2007 13:17
od B;
Na zamyslenie:
zastavili to ani nie v tretine.
To by musela byt cena riadne podhodnotena, nie?

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2007 13:21
od Andrej
B; napísal:Na zamyslenie:
zastavili to ani nie v tretine.
To by musela byt cena riadne podhodnotena, nie?

Alebo Doprastav velmi precenil svoje schopnosti pri razeni tunelov :lol:

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2007 13:35
od aquila
vsak to je tusim ich prvy tunel :lol: ci skor :roll:

ale nie, vsak robili aj prieskumnu na visnovom ;)

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2007 13:39
od Andrej
doprastavak napísal:Od začiatku ražby sú problémy s inou blokovitosťou horniny, ako predpokladal geologický prieskum. Toto spomaľuje postup ražby.

Zeby bol toto hlavny problem?
Visnove-stolnu Doprastav aj razil? Nie len prebudovaval na unikovu?