Stránka 10 z 12

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2012 19:44
od Kanky
tusim v piatok v tn na markize o tom nieco hovorili...

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2012 06:36
od devil
ano, v markize hovorili ze sa z usekom pocita od roku 2014. co k nicomu nazavazuje. avsak ked bude priprava vo vysokom stadiu tak sa to lahko moze ocitnut medzi prioritami.

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2012 08:27
od expwy
Táto stavba bude zaradená do zásobníka projektov pre OPD 2014-2020 medzi prioritami.

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2012 08:36
od aquila
ak by bola soroska do 2020, tak by to bol velky posun vpred

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2012 09:13
od Andrej
Priprava vsak potrva dlhsie, zaciatok realizacie nevidim realny skor ako 2015-16. Je zname aj to, ci sa budu realizovat 1 alebo obe tunelove rury?

V kazdom pripade bude ERDF musiet byt znacne navysene, kedze okrem tejto narocnej stavby sa pocita aj so S obchvatom PO.

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2012 13:20
od expwy
Zatiaľ sa uvažuje s 1 tunelovou rúrou.

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2012 14:30
od pety22

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2012 15:09
od Andrej
expwy napísal:Zatiaľ sa uvažuje s 1 tunelovou rúrou.

Takze T7,5 s priecnym vetranim + unikova rura? Da sa priblizne odhadnut, o kolko je taketo riesenie lacnejsie oproti plnemu profilu - t.j. 2x T7,5 s pozdlznym vetranim bez unikovej rury?

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2012 21:01
od pppoposition
Andrej napísal:Takze T7,5 s priecnym vetranim + unikova rura? Da sa priblizne odhadnut, o kolko je taketo riesenie lacnejsie oproti plnemu profilu - t.j. 2x T7,5 s pozdlznym vetranim bez unikovej rury?


To by ma tiež zaujímalo. Osobne by som však za žiadnu cenu nechcel vidieť na Soroške iba jednorúrový tunel. Hlavne z toho dôvodu, že sa tým stratí hrozne veľa času... Totiž celkové tie opletačky od EIA až po bager sa viac-menej musia zopakovať dvakrát. A to nie je tunelík Horelica, kde sa tá druhá rúra dá vykopať pomaly na kolene a za pol roka. Toto je relatívne veľký tunel. Tam to bude nekonečný príbeh. Viď Branisko a možné scenáre jeho dokončenia... katastrofa.

Je jedno, či je kapacitne potrebné alebo nie stavať dve rúry. Mali by sa stavať z úplne iného dôvodu, a tým je podstatné zjednodušenie života všetkým zainteresovaným - od vodičov, cez stavbárov až po ministra. Všetci sa potom budú môcť sústrediť na ďalšie stavby... a pohodlnejšie napájať ďalšie úseky.

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2012 22:24
od st09
Stale mi nie je jasne, ci je, alebo nie je mozne vobec stavat jednorurove tunely. Pri verejnej debate k obchvatu D.Kubina na R3 zastupca Dopravoprojektu jednoznacne uviedol, ze pokial je stavba spolufinancovana z fondov EU, nie je na trasach R a D mozne stavat tunel ako jednorurovy. Zaujimave je, ze Doprastav staval v Polsku jednorurovy tunel Laliky na r-ke S69!

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2012 14:39
od devil

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2012 11:53
od Andrej
pppoposition napísal:
Andrej napísal:Takze T7,5 s priecnym vetranim + unikova rura? Da sa priblizne odhadnut, o kolko je taketo riesenie lacnejsie oproti plnemu profilu - t.j. 2x T7,5 s pozdlznym vetranim bez unikovej rury?
To by ma tiež zaujímalo. Osobne by som však za žiadnu cenu nechcel vidieť na Soroške iba jednorúrový tunel. Hlavne z toho dôvodu, že sa tým stratí hrozne veľa času... Totiž celkové tie opletačky od EIA až po bager sa viac-menej musia zopakovať dvakrát. A to nie je tunelík Horelica, kde sa tá druhá rúra dá vykopať pomaly na kolene a za pol roka. Toto je relatívne veľký tunel. Tam to bude nekonečný príbeh. Viď Branisko a možné scenáre jeho dokončenia... katastrofa.

Branisko ma smolu, ze je postavene so znacnymi vadami, co sposobuje jeho dlhsie uzavery a drahu udrzbu. Inak by sme sa este najmenej 10 rokov nemuseli zaoberat dostavbou druhej rury.
Pokial na Soroske budu prognozovane intenzity do spominanych 20 tisic (10 tisic v oboch smeroch) s dlhodobym vyhladom (co je pravdepodobne, aj keby bola postavena kompletna R2 na plny profil), nemusi byt trvale riesenie s 1 rurou + unikovou chodbou hned aj zlym riesenim, prave naopak. A financie, ktore sa takto usetria mozu ist na vystavbu dalsich usekov R2.

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2012 12:21
od i15
20 tisic vozidiel bude tunelom jazdit mozno v roku 2030, ak nie neskor. Pri spusteni mozno ocakavat max 10000

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2012 12:52
od Andrej
A odkial by sa tych 20 tisic vozidiel nabralo, ked momentalne je vsade v okoli Roznavy do 10 tisic? R2 ZV-KE imho nema väcsi potencial ako 15000 voz. s vynimkou okolia ZV a KE. Pocuvam argumenty, preco by to malo byt viac :-)

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2012 12:57
od i15
pisem "2030, ak nie neskor" :) tunel moze v klude zostat 1+1 na dlhu dobu a nic sa nestane

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2012 00:18
od DrX
Andrej, argumenty preco je tvoj odhad nezmysel su jasne: sucasne intenzity na R2 KE-ZV su nasledkom statnej ignorancie tohoto useku. Cela doprava vychod-zapad SK (ale aj tranzit UA-AT/CZ) je rozbita medzi cestu cez Budapest, D1 a R1+R2. Ked bude (resp., ak by bola, lebo zilincania budu vzdy bojovat proti) dokoncena R2 v akceptovatelnych parametroch, bude to jednoznacne najlepsi koridor V-Z, co nabali hromadu tranzitu. Prave preto ale v *** krajine si viem skor predstavit, ze niekto Sorosku prehradi, aby sa politicky zariadilo, ze vsetci jazdia cez ZA.

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2012 08:11
od Andrej
Tranzit BA-KE tvori aj dnes cca 2-3000 voz. denne. Tranzit V-Z ani otvorenim kompletnej R2 nedostanes na juznu trasu cele, kedze zlozenie obyvatelstva je take, ake je. Cize nadalej tvori znacnu cast intenzit aj miestna doprava a ta tu vzdy bola aj bude nizka vzhladom na nizku hustotu obyvatelstva. Vid situaciu pred otvorenim usekov D1 BA-ZA - intenzity na starej ceste boli vyse 10-15 000 aj bez D1, co I/50 v tychto usekoch nedosahuje ani 10 rokov neskor.
Ale ved kludne si na juhu bojujte za Sorosku v plnom profile. Vies, z akeho balika pôjdu nan financie a z ktorych usekov sa tym uberie? :-)

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2012 15:03
od devil
DrX, plny profil je naozaj nezmysel. 20.000 kapacita sa nikdy nenaplni traznitom ani severe a mozno ani cez madarsko. na druhej strane prave preto by som neriesil sorosku ale skor spochybnil niektore tunely na severe ako dvojrurove. 20.000 cez visnove a cebrat bude mozno do 2020, keby sa spustali v 2010 ako sa planovalo tiez by tam tolko aut nejazdilo. tam sa to teda da odovodnit, pri boriku a sibeniku uz tazsie. ale tie su aspon kratke. no ale branisko tiez nepotrebuje druhu ruru, ani PO ju potrebovat nebude, a najma havran ci prip. korbelka by nemala byt v plnom profile.

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2012 15:18
od Andrej
osobne si myslim, ze prave postavenie Sorosky urychli aj ostatne useky R2, pretoze spolu s usekmi Ozdany-Figa a ZV-Krivan sa odstrania najnebezpecnejsie useky a ostane postavit useky, ktore budu mat vyssie intenzity -> dalsi dovod na skorsiu vystavbu. Na plny profil vsak bude treba postavit obchvate ZV s tunelom Sliac, co vsak tiez nemusi byt natolko drahe, pokial sa vyberie variant s kratsim tunelom.
Inak Cebrat nebude mat o moc vyssie intenzity ako Korbelka/Havran (bez ohladu na variant), vysoke intenzity na I/18 v RK su sposobene samotnym mestom. Dokonca po postaveni useku R3 Hubova-DK budu vyssie intenzity prave v Korbelke/Havrane. Avsak potencial na 20 tisic v oboch tuneloch je, v horizonte do 5 rokov od dostavania kompletnej D1 ZA-RK.

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2012 15:34
od Kanky
Andrej, co znamena, ze intenzity su sposobene samotnym mestom? Ze domaci vyuzivaju na presun v ramci mesta I/18? Asi v akom pomere podla teba?

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2012 18:40
od Andrej
Intenzity na I/18 z r. 2005 v useku Hubova-Ivachnova - 18 tisic mimo RK, 25 tisic v RK. Cize ano, I/18 sa pouziva aj na vnutromestsku prepravu a ta sa na D1 urcite nepresunie. Novy dialnicny usek vsak mimoriadne pomôze tranzitu aj miestnej doprave.

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2012 20:52
od i15
devil napísal:ani PO ju potrebovat nebude, a najma havran ci prip. korbelka by nemala byt v plnom profile.


je celkom mozne, ze spominane tunely sa zacnu razit neskor, ako Soroska. Korbelka (+modifikovany tunel Havran) su horsie pripravene a JV tunel okolo PO sa planuje zacat stavat v rokoch 2015-2016

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2012 23:32
od Driver
Na Soroške sa dokončuje na jednom úseku finalna vrstva asfaltu,je tam semafor, čiže premávka v jednom smere a nerobia sa ani kolony, takže tam v pohode stači polprofil.
Inač cely povrch je komplet opraveny, aj z košickej aj z rožňavskej strany, paradna široka cesta, z rožňavskej strany by vyšlo aj 2+1,takže sa asi tak skoro tunel stavat nebude.
Cesta za Soroškou na Košice tiez opravena, na niektorych usekoch by kludne mohli dat 110, aj tak tam 90 nikto nejde.

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2012 08:25
od devil
skoda ze som si neodstopoval cas od odbocky na jablonov po MUK RV. uspora po R2 by sa dala lahko vypocitat (80 km/h tunel, 100 km/h mimo tunela). ak uspora vychadza aspon na 10 min (podobne ako na D1) tak to treba postavit do 2020.

Re: R2 tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2012 09:31
od Andrej
Pokial by sa realizoval cely 14 km usek R2 Roznava-Jablonov (t.j. nie az od MUK Lipovnik), pri 10 minutovom prejazde novym usekom by sa mohla spominana 10 minutova uspora oproti sucasnemu stavu aj naplnit (google maps pise od 16 do 25 minut podla stavu premavky). Odstranila by sa prakticky jedina seriozna bodova zavada na I/50 medzi Figou a KE a zaroven sa trasa skrati o cca 3 km. Dalsich 10 minut mozu usetrit useky medzi Ozdanmi a Figou.

Inac pri cene 5 mil. € / km RC mimo tunela a 25 mil. € / km tunelovej rury (T7,5 s priecnym vetranim + unikovou chodbou + treba postavit aj SSUR) by mohol usek Roznava-Jablonov stat do 175 mil. €. Vystavba 2016-2020, to by bol idealny scenar.