Stránka 7 z 10

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2007 18:39
od Dialniciar
kaviarista napísal:
Dialniciar napísal:
aquila napísal:bodaj by to bola pravda .. nech by sa radsej useky HP - LL a ZA, strazov - brodno nestavali aj 30 rokov ...


30 nie, ale 8 by počkali.


vsak im napis list.
ked ti za list stalo vojenske cvicenie v grecku s dosahom na jeden mesiac zmeny okoliteho zivota, tak hadam by stalo za namahu pokusit sa zmenit a prehodnotit neefektivnejsie riesenie na stovky rokov dopredu.


Ten list do Grécka mi ale nepomohol ... Egnatia Odos bude v r. 2008 na 2,5 mesiaca súvisle zatvorená.

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2007 08:30
od aquila
zaujimavy citat v tomto clanku...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7670

Úzkym miestom je však 16,5-kilometrový úsek z Turian (za Martinom) do Hubovej (pred Ružomberkom). ,,Tam sme ešte len v stave štúdie, tento úsek sa môže riešiť jedným dlhým tunelom alebo štyrmi kratšími. Ako to nakoniec bude, ukážu až výsledky geologického prieskumu," dodal Čermák.

bolo by to fajn, ak by to nechali vsetko na sukromnika... mozno by sme sa aj korbelky dockali ;)

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2007 23:52
od LubosG
Prosím Vás, poraďte nejaký link, kde sa dá pekne vidieť tento tunel Korbelka, ale i s jej alternatívami, t.j. tie 4 kratšie tunely. Nech už konečne viem presnejšie, kde sa tunely Havran, Korbelka, Šútovo ap. nachádzajú. Dík.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2007 00:10
od sergej
Varianty: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=993
Pokec k tomu: http://dialnice.info/viewtopic.php?p=19220#19220

Popozeraj fotogalériu, je tam viac zaujímavých vecí ;)

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2007 00:12
od sergej
Dodatok:
V krátkosti: Korbeľka - červený variant, 4 tunely - žltý variant.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2007 09:08
od E499.3056
Ak je Korbelka cerveny variant, tak ten podla mna prejde..

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2007 09:36
od aquila
pri PPP a snahe to urychlit to ma najvacsiu sancu z prosteho dovodu ... odpadnu problemy s kvantom pozemkov.. ale nechajme sa prekvapit. ak by toto bol vysledok PPP t.j. stavba korbelky, tak je to najlepsia sprava na celom PPP

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2007 10:23
od random
najlepsie na tom kvazi povrchovom variante je ze to bude vlasne tunelovy variant ... ktory bude dlhsi s vyssim poctom tunelov a teda aj drahsi ... podla mna je to najhorsi variant pretoze z casti ide po clenitom povrchu (sama eskada, most a hlboke svahove zarezy - podobne ako na D3 pred zilinou je tam vela kratsich tunelov co znamena bud zdrzanie alebo znacne predrazenie v dosledku potreby paralelnej vystavby vsetkych tunelov (viac raziacich strojov .. viac minerov.. viac tunelovych nadvory....) a bude znacne dlhsi! ... korbelka aj napriek tomu ze je planovana cez hlbkovo dosial neskumane pohorie je lepsie riesenie aj do buducna

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 15:02
od johhan
Andrej napísal:
pohodak napísal:korbelku zrusili kvoli ZP a namiesto toho sa ide robit povrchovy variant?tak toto je gooool :roll:

Ak je to takto tak je to fakt chaba vyhovorka, lebo korbelka by prechadzala par sto metrov cez ochrannu zonu NP VF a povrchovy variant ide nie len cez ochrannu zonu NP VF a MF ale kusok aj priamo cez NP MF, nehovoriac o NPR pri Rojkove :roll:


Podľa emisnej štúdie čo si dala vypracovať únia bolo preukázané že 5 km Korbeľka by mala absolútne zničujúci vplyv na prostredie pri portáloch tunela a pri vetracej šachte - veľmi silné koncentrácie exhalátov - preto je paradoxne nová trasa ekologickejšia a ešte prechádza aj územím poznačeným ludskou činnosťou - a do 3 km ju nevedeli stesnať aby sa to eliminovalo
.
tiež som si klepal na hlavu - ale potom som si to prečítal a musel som uznať že majú v mnohom pravdu
.
okrem toho z Korbeľky bude pravdepodobne tunel ŽSR na 200 km/h

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 15:22
od Andrej
:shock: je to dost zaujimave, lebo korbelka by bola aj o nejake 3 km kratsia, teda zaroven menej exhalatov. Zaroven by prechadzala namiesto cca 10 km iba necely km v ochrannom pasme NP :roll:

S tym tunelom ZSR si ma vsak potesil :)

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 16:16
od aquila
OT: aspon bude mat moja mama radost pri ceste do tatier .. kedze nema rada tunely ;) .. ked sa toho ovsem dozije .. :roll:

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 16:20
od Andrej
mno, aj tak na tomto useku bude stale 5 km tunelov :) ale na druhej strane oproti korbelke to bude urcite krajsi variant, kedze sa pojde v podstate stale z tunela na most a opät do tunela :)

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2007 11:08
od LubosG
Z tunela na most a opäť do tunela, také "malé Švajčiarsko", to tu už raz niekedy bolo, nie :wink: :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2007 11:33
od johhan
Andrej napísal::shock: je to dost zaujimave, lebo korbelka by bola aj o nejake 3 km kratsia, teda zaroven menej exhalatov. Zaroven by prechadzala namiesto cca 10 km iba necely km v ochrannom pasme NP :roll:

S tym tunelom ZSR si ma vsak potesil :)


Pri tuneloch je najväčší problém koncentrácia exhalátov pri portáloch a vetracích šachtách

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2007 11:34
od johhan
Andrej napísal:mno, aj tak na tomto useku bude stale 5 km tunelov :) ale na druhej strane oproti korbelke to bude urcite krajsi variant, kedze sa pojde v podstate stale z tunela na most a opät do tunela :)


s Korbelkou by to bolo okolo 8,5 km tunelov ale terajší variant bude určite drahší

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2007 12:13
od pohodak
co sa tyka znecistenia...dajme tomu ze okolo 1 portalu zasiahnes cca 2ha plochy, okolo vetracej sachty nech 4 (teda plochu 200x200m)...pri portaloch sa tomu asi moc nevyhneme, ale neexistuje nejaka technologia aplikovatelna na vetraciu sachtu, ktora by minimalizovala znecistenie?lebo ked sa postavi dlhsi povrchovy variant, vyfukove plyny zasiahnu radovo vacsiu plochu a navyse to rozbije krajinu...

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2007 17:57
od aquila
inak pri tomto ma napada, ze ked uz to chcu tahat po uboci, ci by nebolo lepsie to mat ako zdruzenu investiciu so ZSR, kde by ZSR uvolnila svoj terajsi koridor, kde by sa dala dialnica a v planovanej osi korbelkoveho variantu by mohla ist zeleznica ... mno jo no, som moc velky optimista ;)

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2007 17:24
od Tomas PO
aquila napísal:inak pri tomto ma napada, ze ked uz to chcu tahat po uboci, ci by nebolo lepsie to mat ako zdruzenu investiciu so ZSR, kde by ZSR uvolnila svoj terajsi koridor, kde by sa dala dialnica a v planovanej osi korbelkoveho variantu by mohla ist zeleznica ... mno jo no, som moc velky optimista ;)

Koordinacia je bohuzial slovo na Slovensku nezname.

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2007 12:46
od Andrej
aquila, myslim, ze ten variant sa tiez posudzoval, len tusim by bol problem s tym, ze by to bolo realne vlastne len po Kralovany, kvoli zeleznici na Oravu a tiez od Kralovian to ide cez obce, kde by asi dialnicu nepovolili :)
nehovoriac o tom, ze doba vystavby by bola o dost dlhsia, kedze najprv by bolo treba vybudovat kompletnu prelozku pre ZSR a az potom stavat dialnicu v povodnom koridore ;)

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2008 18:30
od sergej
Pri Sutove zlty variant so zarezmi :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8963

"Ďalším variantom je vybudovanie tunela v lokalite Korbeľka. Podľa hydrogeologických správ sú tam ale tri významné vodné zdroje, ktoré zásobujú vodou celú dolinu a spôsobili by problémy pri výstavbe. Technologické problémy pri výstavbe tunela by sa dali vyriešiť, ale za cenu straty prameňov pitnej vody, ktoré sú dôležité pre celý región."

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2008 21:27
od random
na toto poviem iba jedno ... to je co za blbost? ... cim dlhsie sa pomemizuje nad tym tunelom a celym usekom tym viacej som znechuteny :(((

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2008 22:18
od Andrej
Aj tak nechapem, ako moze obstat takyto argument, ked Korbelka je nadalej v planoch ako zeleznicny koridor na 200 km/h :roll:

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2008 11:11
od random
urobit tunel v kopci je to iste ako urobit ceruskou dieru v chlebe ... stane sa nieco? .. nic! .. a vodne zdroje sa po vystavbe obnovia ... vypadok moze byt max po dobu vystavby ...

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2008 11:14
od Dialniciar
random napísal:urobit tunel v kopci je to iste ako urobit ceruskou dieru v chlebe ... stane sa nieco? .. nic! .. a vodne zdroje sa po vystavbe obnovia ... vypadok moze byt max po dobu vystavby ...


Treba ale tiež pripomenúť, že výstavba tunela Branisko pre blízke obce spôsobila pokles spodných vôd.

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2008 16:19
od konstrukt
Dialniciar napísal:
random napísal:urobit tunel v kopci je to iste ako urobit ceruskou dieru v chlebe ... stane sa nieco? .. nic! .. a vodne zdroje sa po vystavbe obnovia ... vypadok moze byt max po dobu vystavby ...


Treba ale tiež pripomenúť, že výstavba tunela Branisko pre blízke obce spôsobila pokles spodných vôd.
Taký istý problém, ako na Branisku bol aj na stavbe prieskumnej štôlne Poľana.