D4 tunel Karpaty

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Ktoru variantu tunelu povazujes za vhodnu ?

variant 0
7
20%
variant 1/4
24
69%
variant 2
1
3%
variant 3/5
3
9%
iny variant
0
Žiadne hlasy
 
Celkový počet hlasov : 35

D4 tunel Karpaty

Odoslaťod aquila » 30. Apr 2007 19:00

variantne riesenia tunela pod Karpatami

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2531

je to sice velmi vzdialena buducnost (osobne tipujem tak 15-25 rokov), ale myslism si, ze to zasluhuje samostatnu sekciu ;)

snad prejde alternativa s jednym tunelom ..
Naposledy upravil aquila dňa 21. Máj 2007 18:02, celkovo upravené 3 krát.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 06. Máj 2007 15:31

Ideálne sú 2 návrhy (mapy som neštudoval):

1. jeden dlhý tunel 8-10 km.
2. jeden tunel dlhý 8 km a 2 kratšie tunely do 1-1,5 km.

Varianty sú cenovo rovnaké.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jurislav » 18. Máj 2007 17:45

Dialniciar napísal:Ideálne sú 2 návrhy (mapy som neštudoval):

1. jeden dlhý tunel 8-10 km.
2. jeden tunel dlhý 8 km a 2 kratšie tunely do 1-1,5 km.

Varianty sú cenovo rovnaké.
Radsej by som bral ten prvy variant, vyzera to, ze by bolo menej km tunelov a teda teoreticky by to malo byt postavne rychlejsie.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 15:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Andrej » 18. Máj 2007 18:19

Dialniciar napísal:Ideálne sú 2 návrhy (mapy som neštudoval):

1. jeden dlhý tunel 8-10 km.
2. jeden tunel dlhý 8 km a 2 kratšie tunely do 1-1,5 km.

Varianty sú cenovo rovnaké.

Neviem, odkial bral Dialniciar informacie, ale v druhom variante ma dlhsi tunel okolo 6 km, cize celkova dlzka tunelov by bola cca 7 km. Napriek tomu, tazko prejde tento variant, kedze sa nachadza v CHKO Male Karpaty a prechadza blizko Borinky.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod Jurislav » 18. Máj 2007 18:23

Ak prejdu Donovaly, prejde aj CHKO.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 15:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Andrej » 18. Máj 2007 23:38

Jurislav napísal:Ak prejdu Donovaly, prejde aj CHKO.

Donovaly budu mat ale pravdepodobne vylucenu kamionovu dopravu. Navyse tam nie su take podobne varianty, ako v pripade tunela Karpaty, kde su jednotlive varianty od seba vzdialene nanajvys 2 km a este su aj cenovo podobne :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod aquila » 21. Máj 2007 18:04

ehm az teraz som si vsimol ze uz niektori hlasovali, varianty 1/4 a 3/5 som zlucil, lebo mi pripadaju skoro totozne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod Andrej » 09. Dec 2010 00:25

Mno vyzera to tak, ze Karpaty bude prvy tunel u nas razeny pomocou TBM
http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/do ... -4481.html
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod Rehan125 » 18. Dec 2013 12:03

Ideálne sú 2 návrhy (mapy som neštudoval):

1. jeden dlhý tunel 8-10 km.
2. jeden tunel dlhý 8 km a 2 kratšie tunely do 1-1,5 km.

Varianty sú cenovo rovnaké.
I did incredible and superb in my USMLE admission test with the help of the 642-999 .Good Luck.
Rehan125
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 18. Dec 2013 11:57

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod Maxx787 » 09. Feb 2016 12:14

Zdravim, v teme Visnove ste sa pytali na geologicke pomery a vhodnost pouzitia TBM.
podla mapy Geology.sk http://mapserver.geology.sk/gm50js/ je geologicka stavba o nieco zlozitejsia oproti tunelu Visnove a to z toho dovodu, ze nakolko ide o rovnake geologicke pasmo, v malych karpatoch sa krystalinicke horniny ponaraju pod kvarterne sedimenty Dunaja a Moravy. Preto je v okrajovych (portalovych) castiach trasy tunela prechod z krystalickych hornin do sedimentarnych a na zapadnej strane je to doprevadzane zlomovymi liniami. avsak si myslim ze je vhodne pouzit na tak dlhy tunel TBM, pretoze ked prerazia od zapadu tuto komplikovanu cast tak sa budu pohybovat v relativne dobrom podlozi. Avsak ake je porusenie hornin v tej oblasti neviem.
P.S. Nechcel som to davat do Visnoveho dal som to radsej tu :-)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 588
Obrázky: 59
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod bodrik » 09. Feb 2016 19:09

Diky za presunutie debaty do správnej témy.
Súhlasím s napísaným, aj s vyjadrením geologických pomerov.
Kde inde použiť v SR metódu TBM, ak nie tu, v tomto 11km tuneli? Výrazne lepšie geologické pomery na Slovensku v prípade plánovaných tunelov už aj tak nenájdeme
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 707
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod black1 » 10. Feb 2016 08:41

este keby si to zaplati BA alebo postavi sukromnik a da tam mytnu branu by bolo najidealnejsie
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 11:08
Bydlisko: Podhájska

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod pohodak » 10. Feb 2016 09:41

nevidim problem, ak budu mytne brany pred kazdym dlhsim tunelom a/alebo obchvaty miest si budu mesta platit same
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod bodrik » 10. Feb 2016 13:31

Nesúhlasím. Poplatok navyše by tu bol kontraproduktívny, lebo by skrz vyhnutia sa plateniu veľká časť vodičov vtrhla do mestskej premávky, zahlcovala by tým mestské cesty a komplikovala dopravnú situáciu. Takéto mýto sa môže platiť v tuneloch ktoré prekonávajú horské priechody a existuje alternatíva jazdy cez horský priechod, nie však na premávkou zapchatej ceste. Tento tunel má byť stavaný za účelom odvedenia dopravy poza mesto a odľahčenia mestských ulíc. Zavedením mýta navyše by sa úplne stratil zmysel výstavby tunela. Neviem či niekde vôbec existuje mestský tunel, postavený za účelom odľahčenia dopravy v meste, v ktorom by sa platilo mýto navyše.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 707
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod pohodak » 10. Feb 2016 17:24

detektor ironie nic?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod bodrik » 10. Feb 2016 23:22

Irónia sa v rýchlosti stratila. OK, neni problém, rozumieme si.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 707
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod mirsi » 03. Nov 2017 16:00

mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 500
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 16:21

Re: D4 tunel Karpaty

Odoslaťod Mawerick81 » 03. Nov 2017 16:54

Andrej napísal:Mno vyzera to tak, ze Karpaty bude prvy tunel u nas razeny pomocou TBM
http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/do ... -4481.html


sorry za OT v inej teme,,, aquila,, odporucam si otvorit ten odkaz,, v inej teme si pisal o "umelom" koridore na D3,, tu v odkaze je, ze sa o tom rozhodlo nie u nas,, ale v helsinkach:

Podľa 3. paneurópskej konferencie v Helsinkách tvoria nosnú sieť projektu TEN na Slovensku tieto ťahy:

koridor č. IV: Berlín – Praha – Bratislava – Budapešť – Istanbul v trase diaľnice D2,
koridor č. Va: Terst – Bratislava – Žilina – Košice – Užhorod – Ľvov v trase diaľnice D1,
koridor č. VI: Gdansk – Katovice – Skalité – Žilina v trase diaľnice D3.
Mawerick81
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 334
Založený: 02. Júl 2015 15:19


Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.