Stránka 21 z 21

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2012 10:43
od aquila
Tomas PO napísal:
aquila napísal:lebe by sa museli menit signalizacne panely, ktore maju len 60 80 100 ;)

Ved to je novy tunel, nie su tam uz FULL LED panely?


nie je to for, a nie su tam full led.. teda svietia ledky, ale s fixnou poziciou :)

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2012 14:12
od Tomas PO
IMO, prerobenie tabule nemoze byt draha zalezitost. Zmena softveru tiez nie.

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2012 15:53
od beardie
nestacilo by aj tu 80-ku zhasnut? defaultne je MPR 90 km/h nie?

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2012 16:24
od Kanky
Stacilo by zhasnut, teda nechat tam svietit len zelene sipky, ako je to bezne na celom obchvate BA, ked je vsetko ok...Sitinou jazdim denne, podla mna by tam ta 90 mohla byt bezpecna. defaultne je 90 na celom "obchvate", ci je to D1 alebo D2, na vsetkych 3 vjazdoch (od SC, od Jaroviec aj od MA) je to aj oznacene.

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2012 16:25
od Tomas PO
Zas svietacia rychlost vodicov trosku zbrzdi, co nemusi byt na skodu. A spomalenie na 80 moze mat skor psychologicky ucinok a vodic zacne v tuneli davat vacsi pozor..

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2012 20:27
od expwy
Vo Viedni je na celej A22 a A23 najvyššia povolená rýchlosť 80 kmh vrátane tunelov Kaisermuhlen, Stadlau a Hirschstetten a nikto tam nerieši jej zvýšenie.

Mimochodom všetky prevádzkované tunely sú postavené na návrhovú rýchlosť 80 kmh a norma jasne hovorí, že v tunely nesmie byť povolená vyššia rýchlosť ako je návrhová.

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2012 20:36
od slafko1
A ja si myslim ze je tu vela pokriku pre nic. Je to celkom jedno ci idem v tuneli na dlzke povedzme 1km rychlostou 80 alebo 90 je uplne jedno. A radsej pojdem 80 lebo je to bezpecnejsie ako 90. Coze uz len usetrim ked pojdem o 10 viac na useku 1-2 km.

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2012 07:02
od i15
expwy napísal:Mimochodom všetky prevádzkované tunely sú postavené na návrhovú rýchlosť 80 kmh a norma jasne hovorí, že v tunely nesmie byť povolená vyššia rýchlosť ako je návrhová.


Vdaka za objasnenie, takze je to rozdiel oproti beznym dialniciam, kde moze byt povolena vyssia rychlost, ako navrhova? Ale predpokladam, ze ta norma bola vymyslena v case, ked sme este nemali ani jeden dvojrurovy tunel

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2012 09:20
od Kanky
Prvorada je bezpecnost, to je jasne, ale tak v teoretickej rovine, vyssia rychlost niekedy nemusi byt na skodu, tiez nemusi znizit bezpecnost, hlavne ked zlepsi plynulost....useky, ci uz dialnicne alebo tunely su navrhovane na nizsie rychlosti ako su ich skutocne prevadzkove bezne v praxi....ved tu bola aj debata napriklad o zvyseni niektorych usekov dialnice na 160 Km/h...
V Branisku je v jedenj rure obojsmerna prevadzka a je tam 80....Sitina je dvojrurova s jednosmernou prevadzkou a tiez je tam 80...to len na porovnanie...samozrejme, ze intenzity v tychto tuneloch su rozne, ale v roznych casoch je aj v Branisku "husto" a Sitina je prazdna a rychlost je stale 80....
Opakujem, bezpecnost nadovsetko

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2012 17:21
od i15
ide o rozdiel rychlosti. Na dialnici v intravilane je max 90, takze znizenie na 80 je len mierne. V extravilane je to vsak spomalenie z 130 na 80, cize o 40%. Je to ekvivalent 50tky-60tky na obycajnej ceste mimo obce.

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2012 18:01
od Milos
ide o rozdiel rychlosti. Na dialnici v intravilane je max 90, takze znizenie na 80 je len mierne. V extravilane je to vsak spomalenie z 130 na 80, cize o 40%. Je to ekvivalent 50tky-60tky na obycajnej ceste mimo obce.

Presne tak, napr. pri jazde po talianskej diaľnici od hraníc s Rakúskom po Udine, kde je aj v tuneloch 130 km/h, sa mi jazdilo subjektívne bezpečnejšie (takmer žiadna potenciálne kolízna situácia) než na rakúskej A2 od hraníc na Klagenfurt, kde je v tuneloch 100 km/h - to spomaľovanie pred tunelmi niektorí vodiči dosť preháňajú (niektorí spomaľujú pod 100), čiže je tu pomerne veľa potenciálne kolíznych situácií, človek musí byť v strehu. To by mal byť samozrejme za každých okolností, ale udržať 100-percentnú pozornosť napr. po niekoľkohodinovej jazde aj napriek prestávkam môže byť problém. Čiže riziko zrážky je podľa mňa väčšie na rakúskej strane. Ale zase ak by už došlo k nehode, tak tak by zrejme mala horšie následky na talianskej diaľnici.

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2013 09:53
od Tomas PO
V Sitine urobila NDS montaz ocelovych zvodidiel v nudzovych zalivoch.

zdroj: YouTube.com

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2013 17:30
od aquila
intenzita 65 000 za 24 hodin .. vidno, ze tunel mal zmysel a tie dve rury budu casom malo .. skoda, ze sa aspon smerom z mlynskej von z mesta nepostavili tri pruhy ako sa povodne planovalo ala pruh pre pomale vozidla ..

viewtopic.php?f=35&t=18601

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2013 18:48
od Kanky
staci spoplatnit, intenzita by hned klesla...

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 22:13
od aquila
Tak uz to konecne aspon pre kamiony spoplatnili, tak dufam ze osobaky budu nasledovat, aj ked blizia sa volby, takze najskor 2016

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 22:54
od pohodak
aquila napísal:intenzita 65 000 za 24 hodin .. vidno, ze tunel mal zmysel a tie dve rury budu casom malo .. skoda, ze sa aspon smerom z mlynskej von z mesta nepostavili tri pruhy ako sa povodne planovalo ala pruh pre pomale vozidla ..


na druhu stranu kym to bude malo tak bude hadam stat aj NO po D2 a momentalne je patronka komplet prazdna takze tam sa vie tiez presunut vela vela aut...az tak cierne by som to osobne nevidel...

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2013 23:53
od Vlados
Tunel Karpaty tak skoro nebude a Patrónka situáciu nezachráni nakoľko za tunelom Sitina často vznikajú zápchy už od tunela, aj keď situácia sa po "pridaní" pruhu na moste Lafranconi trochu zlepšila. V opačnom smere to bude o rok, t.j. intenzita opäť stúpne. Tretí pruh iba v tuneli by situáciu nezachránil a jeho cena by stúpla o viac ako 50%.

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 07:43
od aquila
O 50% by to nestuplo, ten plan by nepredstavoval take zdrazenie. A patronka tiez nie je az taka prazdna, nie je sice ani preplnena, ale zataz docela dobra. A to sa tam stavaju dalsie business centra..

Co sa patronky tyka, tak by tam nebolo od veci vyuzit situaciu a urobit tam bus pruhy...

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 09:37
od Andrej
Na Patronke BUS pruhy su, ale iba v smere MA-BA a opacne. Chcelo by to BUS pruhy aj v smere od Kramarov a opacne, miesta je tam na to dost.

Urobit 1 ruru pre 3 pruhy namiesto dvoch by nestalo mozno ani o 15% viac v ramci celej stavby, kedze znacnu cast ceny tvorili rozsiahle krizovatky, bocne vetvy a technologia tunela (doteraz nevyuzita pri uzavierkach).

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 22:17
od Vlados
Pod železničný most by sa dva BUS pruhy nevošli...
Keď nedokázali rozšíriť Mlynskú dolinu na chýbajúcom úsečiku od Patrónky na 2 pruhy počas výmeny povrchu (CB) a ani teraz v lete nechať rezervu keď stavali nové stožiare pre trolejové vedenie, tak je škoda tu diskutovať čo by sa tam dalo zlepšiť... naviac to sem nepatrí.

Písal som 50% z cenu rúry... a ako by sa to premietlo do ceny celej stavby by záležalo na akom úseku by boli 3 pruhy. Ak by boli len tu, tak by to zásadne ostatné časti neovplyvnilo... Mne tam chýba takýto výjazd, ktorý by sa používal pri uzávierkach, nakoľko výjazd Mlynská dolina je kapacitne nedostatočný (a po vytvorení tretieho pruhu na moste tam to bude úplna katastrofa).

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2013 08:31
od aquila
hej to je pravda ze na slovensku sa takto moc nerozmysla a ten mini usek na 2 pruhy ma uz roky hneva, a pri ziadnej reko to neurobia. des. to je to iste ako ked sa postupne predlozal teraz vyjazd od mcdonaldu na gagarinke a stacilo tiez asi 10 metrov to rozsirit a je suvisli buspruh na mierovu ..

inak co sa tyka zeleznicneho mostu, skor myslel andrej ak som to spravne pochopil chybajuci buspruh od patronky smerom na lamac, kde sa to zleje na 2 pruhy a pred krizovatkou zase na 3 rozsiri. pricom minimalne po vojensku nemocnicu mohol byt BUS pruh, ale to sa teraz aj tak konat nebude, lebo J&T stavaju westend ..

vid navrh, kde pribudnu dokonca dve lave odbocenie smerom z mesta k J&T budovam .. pritom tam by mohlo tych 160 metrov poriesit a je tam BUS pruh ..

[album_photo]16136[/album_photo]

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2013 10:20
od Andrej
Vlados napísal:Pod železničný most by sa dva BUS pruhy nevošli...

Vzhladom na velmi kratky interval semaforu by velmi pomohlo aj od zel.mosta po krizovatku.

Vlados napísal:Písal som 50% z cenu rúry... a ako by sa to premietlo do ceny celej stavby by záležalo na akom úseku by boli 3 pruhy.

Ani samotna tunelova rura by sa nepredrazila o 50%.

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2015 09:33
od jarino
Podľa sme.sk horí v tuneli elektroinštalácia.
Tu je link: http://bratislava.sme.sk/c/7759492/v-br ... ml?ref=trz
Zatiaľ je to krátky článok, preto do MT som ho nedal

Re: D2 tunel Sitina

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2018 10:28
od ullsus
Zaujimave video o udrzbe tunela...
https://www.youtube.com/watch?v=9hS3r14qYNU