ako hovorím, neudáva sa počet nehôd/mŕtvych na 1 km tunela
alpské tunely sú označované ako tunely smrti, ... napriek tomu sa cez ne naďalej jazdí
Ak by v tuneli Branisko čisto teoreticky bola dopravná nehoda každý mesiac a každý mesiac by v nej zomrel 1 človek, pretože prejde do protismeru a tam sa zrazí s kamiónom, tak by zrejme NDS nepristúpila k zníženiu MPR, ale k iným opatreniam, napr.:
- zjednosmernenie premávky, podľa potreby (druhý smer by išiel po HP, povinne)
- vylúčenie niektorých typov áut z tunela
Nikto nebude stavať druhú tunelovú rúru Braniska. Na to zabudnite. Náklady 130 mil. € nikto nedá v časoch DOSTAVBY úsekov, kde nie je ani 1/2 profil. Ja osobne nepredpokladám, že sa do roku 2020 začne s druhou rúrou.
Ak aj dôjde prvá rúra do havarijného stavu, tak sa zatvorí a bude sa za 50 mil. € rekonštruovať a 5-6 mesiacov bude doprava jazdiť cez HP.
Ad médiá a novinári: strata času, ... pokým považujú TT-NR za projekt PPP (!!!) či pomenujú PPP medzi NR a BB za diaľnicu. Neviem čo motivuje celú TV JOJ k tomu, aby toto bola "diaľnica" (!!!). Na Slovensku nie je čo porovnávať; max. tak s inými krajinami napr. tunel Sitina sa dá porovnať s českými tunelami.