Stránka 30 z 34

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 16:53
od Yoggy52
Tak ako pise devil, mame toho este vela na plane... tak radsej sa na to vykasleme a postavime branisko druhu ruru, lebo niekedy za 20 rokov prekroci kapacitu. :roll: idealny zaciatok vystavby 2035+ alebo po dokonceni dolezitych tepien..

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 18:36
od i15
^^ Prekročenie kapacity si si vycucal z prsta, ako ostatní, Uvidíme, keď sa dokončí sčítanie 2020

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 18:57
od Jano1
devil napísal: visnove vyrazne neovplyvni branisko akurat cast aut nebude chodit cez donovaly/certovicu.


Suhlasim, uz ani nie je moc co presmerovat, pretoze pri Tornali je na R2 intenzita 4 tisic, takze max. okolo 1000 aut moze kompletna/takmer kompletna D1 odtial stiahnut, vyrazne viac urcite nie.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 19:44
od Vlados
i15 napísal:na D1 má Branisko prioritu č.1, lebo kapacita sa vyčerpá krátko po otvorení Višňového (keď už bude Prešov a Čebrať v prevádzke). 20000 vozidiel na C11,5 pri Ľubochni je menej nebezpečné, ako 20000 v tuneli.

20000 na ceste cez obec je možno bezpečnejšie pre vodičov, ale určite nie je obyvateľov/chodcov. Ak pôjde cez tunel Branisko 20000, tak pri Ľubochni bude 25000 a viac...

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2019 09:23
od pohodak
Jano1 napísal:
devil napísal: visnove vyrazne neovplyvni branisko akurat cast aut nebude chodit cez donovaly/certovicu.


Suhlasim, uz ani nie je moc co presmerovat, pretoze pri Tornali je na R2 intenzita 4 tisic, takze max. okolo 1000 aut moze kompletna/takmer kompletna D1 odtial stiahnut, vyrazne viac urcite nie.


toto tesat do kamena, ja fakt netusim ake virtualne auta by sa mali presuvat medzi juznou R2 a severnou D1, roky hovorim ze doprava BA/TT - KE/MI (s prilahlym okolim) je max par stoviek vozidiel denne a nejake strasne presuny tranzitu niesu a nebudu lebo nie je z coho...dostavanie visnoveho trochu odlahci donovaly (realny efekt tam ale bude viditelny az ked sa dostava aj cebrat) avsak na branisku to spravi tak 300 aut...nasledne useky co idu do vystavby na R2 (+ soroska) zase stiahnu nejake auta z D1, ale opat to bude tych par stoviek maximalne

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2019 12:05
od i15
Vlados napísal:
i15 napísal:na D1 má Branisko prioritu č.1, lebo kapacita sa vyčerpá krátko po otvorení Višňového (keď už bude Prešov a Čebrať v prevádzke). 20000 vozidiel na C11,5 pri Ľubochni je menej nebezpečné, ako 20000 v tuneli.

20000 na ceste cez obec je možno bezpečnejšie pre vodičov, ale určite nie je obyvateľov/chodcov. Ak pôjde cez tunel Branisko 20000, tak pri Ľubochni bude 25000 a viac...


lenže bezpečnostné normy pripúšťajú, aby cez obec jazdilo viac ako 20000 vozidiel, ale nepripúšťajú to v tuneli

pohodak napísal:toto tesat do kamena, ja fakt netusim ake virtualne auta by sa mali presuvat medzi juznou R2 a severnou D1, roky hovorim ze doprava BA/TT - KE/MI (s prilahlym okolim) je max par stoviek vozidiel denne a nejake strasne presuny tranzitu niesu a nebudu lebo nie je z coho...


Nie len z južnej R2 sa buú presúvať autá, D1 okolo Prešova pritiahne pár stoviek áut z 547 a poľských dovolenkárov (Krakow-Budapešť bude o 5 rokov výhodnejšie jazdiť cez Poprad-Košice-Miskolc).

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2019 13:29
od Vlados
pohodak napísal:
Jano1 napísal:
devil napísal: visnove vyrazne neovplyvni branisko akurat cast aut nebude chodit cez donovaly/certovicu.

Suhlasim, uz ani nie je moc co presmerovat, pretoze pri Tornali je na R2 intenzita 4 tisic, takze max. okolo 1000 aut moze kompletna/takmer kompletna D1 odtial stiahnut, vyrazne viac urcite nie.

toto tesat do kamena, ja fakt netusim ake virtualne auta by sa mali presuvat medzi juznou R2 a severnou D1, roky hovorim ze doprava BA/TT - KE/MI (s prilahlym okolim) je max par stoviek vozidiel denne a nejake strasne presuny tranzitu niesu a nebudu lebo nie je z coho...dostavanie visnoveho trochu odlahci donovaly (realny efekt tam ale bude viditelny az ked sa dostava aj cebrat) avsak na branisku to spravi tak 300 aut...nasledne useky co idu do vystavby na R2 (+ soroska) zase stiahnu nejake auta z D1, ale opat to bude tych par stoviek maximalne

v piatky a nedele sú tie čísla podstatne vyššie

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2019 17:55
od Jano1
i15 napísal:Nie len z južnej R2 sa buú presúvať autá, D1 okolo Prešova pritiahne pár stoviek áut z 547 a poľských dovolenkárov (Krakow-Budapešť bude o 5 rokov výhodnejšie jazdiť cez Poprad-Košice-Miskolc).


Krakow - Budapest nie je viac ako par stoviek vozidiel a to zrejme nadhodnocujem.

Krakow - Budapest je cez Donovaly 402 km.

[url]https://www.google.com/maps/dir/Budapešť,+Maďarsko/Krakov,+Poľsko/@48.8571848,17.1850908,8z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!1m5!1m1!1s0x471644c0354e18d1:0xb46bb6b576478abf!2m2!1d19.9449799!2d50.0646501!3e0[/url]

Ty by si ich chcel poslat popri PP a popri KE, co je v sucasnosti 524 km (bude tam mala zmena dostavanim D/RC)

[url]https://www.google.com/maps/dir/Budapešť,+Maďarsko/Krakov,+Poľsko/@49.152557,17.6917757,7.75z/data=!4m24!4m23!1m15!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3m4!1m2!1d21.2707037!2d48.6567287!3s0x473f2045187533c7:0xbddb8e7beb47b23a!3m4!1m2!1d20.346728!2d49.0686005!3s0x473e3a53d330a655:0x9e634f3cbdbdb54c!1m5!1m1!1s0x471644c0354e18d1:0xb46bb6b576478abf!2m2!1d19.9449799!2d50.0646501!3e0[/url]

To je o 30% dlhsia trasa. Tu nie su niektori ochotni akceptovat 10% navyse po D1 KE-BA oproti juznej trase a ty tu vymyslas trasu o 30% dlhsiu.

To uz moze byt o niekolko rokov zaujimavejsia trasa S52 Krakow - Bielsko-Bala, S1 Bielsko-Biala - hranica, D3 hranica - Zilina, D1 LLucka-MT a dalej na ZH - Hronsky Benadik - Sturovo, a Madarska R11 a M10 do Budapesti, co je v sucasnosti 442 km, teda len zhruba 10% navyse

[url]https://www.google.com/maps/dir/Budapešť,+Maďarsko/Krakov,+Poľsko/@48.538413,18.5502864,8z/data=!4m29!4m28!1m20!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3m4!1m2!1d18.5743346!2d48.1478396!3s0x476ae7a44a23e63f:0xb75e2f38a2398dbf!3m4!1m2!1d18.8808221!2d48.9192748!3s0x4714e2f3bc7ae959:0xebcdb0c6dd1b3c33!3m4!1m2!1d19.1650567!2d49.8497449!3s0x471699403b0a7e01:0xfb7015f34a473c48!1m5!1m1!1s0x471644c0354e18d1:0xb46bb6b576478abf!2m2!1d19.9449799!2d50.0646501!3e0[/url]

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2019 18:49
od i15
časovo to bude výhodnejšie - keď postavia Poliaci 2+2 po Nowy Targ, my obchvat PO/KE a Maďari M30

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2020 22:48
od EmBe
viewtopic.php?f=35&t=25033

Nový termín pre druhú rúru je 2025.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2020 07:36
od Mawerick81
Reakcia DRX za 3. 2 , 1 ...... :D

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2021 15:09
od Dendik
druha rura asi pojde medzi priority... najvyšší čas

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2021 15:36
od jarino
Ona medzi prioritami je.
Príprava má byť realizovaná tak, aby v 2025 resp. 2026 mohlo byť vyhlásené verejné obstarávanie na zhotoviteľa.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2021 16:01
od ondrejko_t
2025 je plánovaný už dobrých 10 rokov.
ale tu by som prioritu nevidel ani tak kvôli intenzite, ako kvôli životnosti tunela, ktorý nejako nebol plánovaný a pôvodne stavaný ako jednorúrový :)

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2021 16:17
od jarino
To viem, ale narážam práve na dokument Harmonogram prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2021 21:16
od Vlados
ondrejko_t napísal:2025 je plánovaný už dobrých 10 rokov.
ale tu by som prioritu nevidel ani tak kvôli intenzite, ako kvôli životnosti tunela, ktorý nejako nebol plánovaný a pôvodne stavaný ako jednorúrový :)
Odkiaľ máš, že nebol stavaný ako jedno rúrový? písali v hlavných správach ;)
A k životnosti. Tá sa plánuje na 100+ rokov...

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2021 09:48
od ondrejko_t
Hlavne spravy necitam z principu. a ani podobne "mienkotvorne media".
pokial viem, prieskumna stolna bola razena v trase severnej rury a nasledne z nej mala byt prave severna rura. vzhladom na meskanie a mrte penazi, ktore slo "mimo stavby" sa z nej nakoniec spravila len unikova rura dost velka na to, aby tade presla napr. sanitka. a pokial viem, oprav ma, ak mas lepsie info, severna rura by nakoniec ani nemala ist tou unikovou, ale dalej od tej povodnej.
a zivotnostou nemyslim, ze sa tunel "zasype" ale ze bude potrebovat generalku. a to, vzhladom na obojsmernu dopravu v tuneli urcite bude skor ako o 100 rokov.
aj mostne konstrukcie by sa mali stavat na 50-100rokov. a realny stav? (basicka otazka)

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2021 11:12
od Jonathan
ondrejko_t napísal:prieskumna stolna bola razena v trase severnej rury a nasledne z nej mala byt prave severna rura. vzhladom na meskanie a mrte penazi, ktore slo "mimo stavby" sa z nej nakoniec spravila len unikova rura dost velka na to, aby tade presla napr. sanitka.

Toto je "urban legend". jednoducho to nevychadza. Ked si pozries nejaky archivny dokument s terminmi a faktami tak ti to nevyjde:

4.1996 zacala sa razit prieskumna stolna s profilom 10m2 (priemer asi 3m)
10.1996 bol urceny dodavatel tunela. profil tunela mal byt cca 45m2
12.1997 bola prerazena prieskumna stolna
12.1998 nova vlada, problemy s preplacanim faktur, rizoko zastavenia stavby, ale na rozdiel od inych usekov stavba Braniska pokracuje
5.1999 tunel prerazeny, zacinaju problemy s technologiou (ZPA Krizik)
6.2003 tunel sprevadzkovany

Co tam nesedi je, ze pokial by bola planovana druha rura v osi prieskumnej hned v tom case, tak by sa s rozsirovanim prieskumnej zacalo hned po prerazeni, cize januar 1998. Este bolo 10 mesiacov meciarovej vlady, a urcite aby sa s tym zacalo aj koli volbam. Cize by museli existovat fotky z daneho obdobia, kde by boli dva vstupy do tunela s rovnakym prierezom. Toto nenajdes.

Od zaciatku, a bolo to tak aj na Visnovom aj Ovciarksu v roku 1998, bolo planovane, ze sa postavi prieskumna stolna ako podrobny geologicky prieskum, potom 1 rura na premavku, pricom prieskumna sa upravi na unikovu a az po vycerpani kapacity rury sa postavi druha. Potom ale prisli nehody v alpskych tuneloch a plany sa zmenili, ale rovnako doslo aj k splnenienu podmienky vycerpanosti a preto sa zacali razit tunely hned ako dvojrurove. V Ovciarsku sa rura rozsirila, vo Visnovom sa postavila nova z dovodu vody.

https://www.teraz.sk/ekonomika/tunel-br ... lanok.html
https://www.trend.sk/spravy/nedelu-spre ... l-branisko

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2021 20:06
od 110mat110
Nove znacenie nudzovych exitov v branisku. Len na jednej strane, dost husto. Mne osobne to velmi vadilo pri soferovani, dost to taha zrak.

P.s. fotka v jpg nie je povolena, tak nebude

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2023 01:08
od IDV

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2023 06:42
od mirecko255

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2023 09:54
od 110mat110
Aha, cize mozno raz. Dovtedy budeme cakat, kym sa dalsi kamion rozbije o prepadnutu vozovku ako minuly rok

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2023 12:34
od RudoLM
IDV napísal:https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96061506-branisko-na-niekolko-mesiacov-zatvoria-betonova-cesta-popraskala-a-musi-sa-vyrubat

Toto neviete kedy akoze maju zacat?


Minister dopravy Andrej Doležal najprv avizoval, že sa s výstavbou novej rúry Braniska počíta najskôr v roku 2025. V harmonograme výstavby ciest a diaľnic, ktorý dotknutý rezort zverejnil pred rokom, sa pri Branisku počíta v najbližších rokoch len s projekčnými prácami a do roku 2033 tu o výstavbe nie je zmienka.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2023 01:16
od IDV
Aha som myslel ze skoro to zavru.. tak uvidime co novy minister. Vdaka za info

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2023 21:54
od badger-FB
Termín po 2030 je ale za predpokladu, že bude doterajšia rúra prevádzkyschopná. Problémy sú s ňou vážnejšie po roku 2021, kedy bolo zverejnenie predchádzajúceho prieskumu. Ak nebude prevádzkyschopná, tak to mení situáciu.
To, že je jej stav takýto sa nevedelo. A v prípade, že jej popraská vozovka vážnejší problém, nie je to len o povrchu, ale aj o tom čo všetko ďalšie trpí. Tento tunel bol postavený a vybavený inak, než nasledujúce moderné tunely.
Dúfajme, že Skanska nerobila vozovku a ak ju robila, tak dnes robí vozovky lepšie. Aby sme nemuseli v 2050 riešiť Višňové. Kde sú tie reči, že CB vozovka vydrží 30 rokov bez zásahu? A ako ospravedlnenie stavu máme argumenty, že to bola novostavba? Nebola to novostavba, lebo CB vozovky na Slovensku boli. Že sa vymenila technológia? A čo akože, to že sa niečo stavia s inou technológiou je snáď normálna vec, ale Slovensko malo betónové cesty, Česi betónové diaľnice. Tieto pseudoargumenty, ktorými nás kŕmia od revolúcie sú na smiech.