D55 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav

všeobecní diskuze o dálnicích v ČR

Moderátor: Moderátori

Re: D55 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav

Odoslaťod metelesku.blesku » 17. Jan 2025 01:15

devil napísal:cela d55 je v cesku v podstate okrajova a nie je na nej ziadne vacsie mesto. od uh. hradista nie su ani vysoke intenzity. preco stavaju dialnicu bez vacsieho vnutrostatneho vyznamu az ku hranici ked d49 zrusili? preco stavaju konkurencnu dialnicu a nie prepojovaciu ?


Prečo? Lebo:
Odľahčuje preťažené Brno od severo-južného tranzitu.
Odkláňa dopravu z miest a obcí, keďže v celej trase I/55 od Petrova až po Otrokovice, resp. Hulín išla a ešte stále ide pôvodná I/55 skrz praktickhejednoliaty intravilán. Od Břeclavi po Petrov to vyriešili v minulosti odklonom dopravy z obcí výstavbou polprofilu - pri dnešných intenzitách už zvyšok stavajú rovno v plnom profile.
Žiadne väčšie mesto síce máš pravdu, len táto časť Moravheje špecifická v tom, že v každej jednej dedine máš nejakú výrobu a vo väčšine aj viaceré, čo samo osebe generuje dosť dopravy. V ČR neplatí, že východ krajinheje chudobný a západ bohatý, ako na SK. Prázdne pláne sú na západ od Prahy.
Bez väčšieho vnútroštátneho významu je aj D6 či D7 a napriek tomu ich stavajú, keďže ich majú pripravené.
Majú peniaze, tak stavajú všetko, čo majú pripravené. Len na rok 2025 má ŘSD k dispozícii 80 mld. Kč (3,2 mld. Eur).
Aj D55 patrila k dohode spred cca. 5 rokov medzi ŘSD a eko spolkom Deti Země, že sa stiahnu a nebudú obštruovať (D3, D11 a D55), okrem nejakých zjavných prúserov v povoľovaní (napr. nedostatočná náhradná výsadba za výruby, čo namietali na D55 aj po danej dohode a bolo ich námietke čiastočne vyhovené). Dohoda sa netýkala D49, keďže ekológovia z dotyčných eko organizácii sú niekde z okolia Zlína a D49 sa ich eko záujmov úplne priamo dotýka. Aj preto D49 viac stojí ako sa pripravuje. O nepríprave na slovenskej strane ani nehovoriac.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D55 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav

Odoslaťod devil » 17. Jan 2025 10:55

pekny pokus, co pises je pravda, problem je v tom co si nenapisal. intenzity od UH dole su okolo 10.000 (min. 7.000 max. 12.000) a tesne pred D2 kusok 15.000. take intenzity mame aj u nas. najlepsi priklad je R2 po LC, resp. RS. od TN na PD. to ze ide cesta cez suvisly intravilan je vseobecna zhoda ze nie je dovod na dialnicu ale prelozku. dovod ze maju to pripravene ze tiez usmevny. ten projekt asi cielene pripravovali a nenasli ho len tak rano na stole.

potom cela pravda je taka ze D55 splna zakladne predpoklady na dialnicu (kedze oni uz RC nemaju) tym ze intenzity su okolo 10k a je predpoklad ze sa budu zvysovat aj z dovodov ktore si uviedol. oproti tomu D49 tieto predpoklady nesplna. od krizovatky s I/69 su intenzity 2-7 tisic a slaba hustota osidlenia, slabsia ako vacsina nasich tras RC. uz len keby teoreticky postavili R8 tak by mala vacsie intenzity ako toto.

tento pripad ukazuje ze koridory neboli nakreslene uplne spravne. v cesku to ale zohladnuju, aj ked sa to na povazi asi nebude pacit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D55 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav

Odoslaťod pa3ck » 17. Jan 2025 11:17

metelesku.blesku napísal:Odľahčuje preťažené Brno od severo-južného tranzitu.

Pre plnohodnotné využitie D55 ako obchvatu Brna bude chýbať napojenie na rakúsku diaľnicu A5. Osobnej doprave to vadiť až tak nebude (po postavení obchvatu Břeclavi to bude znamenať prejazd iba troma dedinami), ale nákladná sa do Rakúska dostane iba cez Valtice a Mikulov alebo po diaľniciach cez Bratislavu (priechod v Břeclavi je iba do 3,5 tony). Takže je celkom možné, že kamióny budú naďalej jazdiť cez Brno (najmä ak sa podarí dostavať D52).

devil napísal:kedze oni uz RC nemaju

Tu si dovolím len jednu poznámku - Česi stále rozlišujú diaľnice prvej (bývalé D) a druhej (bývalé R) triedy. Takže systém je v podstate rovnaký ako na Slovensku, akurát oni môžu používať červené čísla bez písmeniek.
pa3ck
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: D55 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav

Odoslaťod 1mmortal2 » 17. Jan 2025 14:27

To nie je uplne tak. Tam kde planovali R su teraz vsetko normalne planovane alebo uz postavene D. "R" u nich teraz znamena deleny stvorpruh s MUK s max 110kmh. Takto preznacili aj urcite useky postavene davnejsie v minulosti, kazdopadne oznacenie R sa u nich uz nepouziva
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 455
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: D55 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav

Odoslaťod Yoggy52 » 17. Jan 2025 22:22

pa3ck napísal:Tu si dovolím len jednu poznámku - Česi stále rozlišujú diaľnice prvej (bývalé D) a druhej (bývalé R) triedy. Takže systém je v podstate rovnaký ako na Slovensku, akurát oni môžu používať červené čísla bez písmeniek.

Ano v podstate je to tak, napr. taka D46 sa neda ani povazovat za dialnicu, dokonca to ma horsie parametre ako nasa R1.

Vid: https://maps.app.goo.gl/JKmkAX9qtn7Kxcv4A (S20.5)

Je tam maximalna 110 a ani tou 110 sa tam neda ist bezpecne, kedze ta cesta je neskutocne uzka.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D55 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav

Odoslaťod devil » 18. Jan 2025 10:09

cize na rovnejsich usekoch beznychejednotiek 1+1 s jazdnym pruhom sirky 3 metre by si isiel 90 ale na smerovo rozdelenej 2+2 s jazdnym pruhom sirky 3,5 metrov je 110 vela. tak teda dobre...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D55 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav

Odoslaťod Yoggy52 » 18. Jan 2025 13:22

Ked ides po jednotke 90, tak ides asi vlacikom a predbiehas minimalne, tu musis neustale predbiehat kamiony, ktore idu 90... A ked sa k tomu pripise husta premavka a uzka cesta, tak je to problem. Nie je to vobec komfortne a ani bezpecne. Povedal som si, ze druhykrat uz tamadial nepojdem, ale pojdem normalne cez Hulin -> Prerov.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D55 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav

Odoslaťod devil » 18. Jan 2025 15:28

ty nemusis riskovat ale nevies ci to neurobia ostatni. ci si vo vlaciku na 1+1 alebo na D26,5. ale skor budu riskovat na 1+1 kde sa neda obiehat a je vela aut.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9749
najhorsie cesty v minulosti, pritom tieto mali praveze najsirsie krajnice.

na 2+2 problem protiiduceho neexistuje ci je to 17,5m alebo 26,5. 1+1 je fajn ked je rovna, ma 3,5 m jazdny pruh a je na nej malo aut. takato kombinacia je malokde. urcite je D46 alebo ktorakolvek ceska 2+2 nezaradena medzi dialnice lepsia, bezpecnejsia ako npr. vasa I/21.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Predchádzajúca

Naspäť na Dálnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.