devil napísal:cela d55 je v cesku v podstate okrajova a nie je na nej ziadne vacsie mesto. od uh. hradista nie su ani vysoke intenzity. preco stavaju dialnicu bez vacsieho vnutrostatneho vyznamu az ku hranici ked d49 zrusili? preco stavaju konkurencnu dialnicu a nie prepojovaciu ?
Prečo? Lebo:
Odľahčuje preťažené Brno od severo-južného tranzitu.
Odkláňa dopravu z miest a obcí, keďže v celej trase I/55 od Petrova až po Otrokovice, resp. Hulín išla a ešte stále ide pôvodná I/55 skrz praktickhejednoliaty intravilán. Od Břeclavi po Petrov to vyriešili v minulosti odklonom dopravy z obcí výstavbou polprofilu - pri dnešných intenzitách už zvyšok stavajú rovno v plnom profile.
Žiadne väčšie mesto síce máš pravdu, len táto časť Moravheje špecifická v tom, že v každej jednej dedine máš nejakú výrobu a vo väčšine aj viaceré, čo samo osebe generuje dosť dopravy. V ČR neplatí, že východ krajinheje chudobný a západ bohatý, ako na SK. Prázdne pláne sú na západ od Prahy.
Bez väčšieho vnútroštátneho významu je aj D6 či D7 a napriek tomu ich stavajú, keďže ich majú pripravené.
Majú peniaze, tak stavajú všetko, čo majú pripravené. Len na rok 2025 má ŘSD k dispozícii 80 mld. Kč (3,2 mld. Eur).
Aj D55 patrila k dohode spred cca. 5 rokov medzi ŘSD a eko spolkom Deti Země, že sa stiahnu a nebudú obštruovať (D3, D11 a D55), okrem nejakých zjavných prúserov v povoľovaní (napr. nedostatočná náhradná výsadba za výruby, čo namietali na D55 aj po danej dohode a bolo ich námietke čiastočne vyhovené). Dohoda sa netýkala D49, keďže ekológovia z dotyčných eko organizácii sú niekde z okolia Zlína a D49 sa ich eko záujmov úplne priamo dotýka. Aj preto D49 viac stojí ako sa pripravuje. O nepríprave na slovenskej strane ani nehovoriac.