Stránka 2 z 7
Odoslané:
06. Apr 2006 12:14
od Jarda
To je také velmi správná připomínka, že dlouhý tunel je energeticky náročný, protože musí nepřetržitě fungovat ventilace, osvětlení a zabezpečovací zařízení. Estakáda se sice na rozdíl od tunelu musí v zimě sypat, případně pluhovat, ale odpadají celoroční náklady na elektřinu, protože se nemusí větrat a většinou ani svítit.
Odoslané:
07. Apr 2006 13:36
od Michal R
Osobně jsem si loni v listopadu prošel docela velkou část krajiny, kde v budoucnosti (doufám!!) povede D8 v Českém středohoří. No, upřímně, neříkám, že je to měsíční krajina nebo industriální zóna, ale je to krajina postižená lidskou i hospodářskou činností, stejně jako drtivá většina území ČR. Opravdu zde nejde o ochranu ŽP, ale o obstrukce.
Odoslané:
07. Apr 2006 14:18
od Lenny
Na úsek přes České středohoří si musíme ještě nějakou dobu počkat. Dříve než za 4 roky to nebude.
Odoslané:
07. Apr 2006 14:44
od Lenny
Odoslané:
15. Apr 2006 00:02
od mapman
Mezi Lovosicemi a Ústím se schyluje k zajímavému řešení dopravní situace, než bude dostavěn úsek 0805. Po zprovoznění úseku k hranici s Německem by doprava od hranic do Prahy měla být směrována na Exitu Trmice do Ústí, po Žižkově až k nábřeží a odtud kolem Labe až do Lovosic, kde se vratnou rampou napojí na již hotovou D8. Pro směr z Prahy na hranice bude určena stará cesta přes Velemín a Bořislav až k nové křižovatce s R63 a po ní dále na D8.
Dojde-li k realizaci tohoto opatření, mohlo by dojít k určitému snížení jak dopravní zátěže v jednotlivých obcích na staré I/8, tak i k snížení dopravní nehodovosti. Nákladní auta se budou moci vyhnout stoupání v Bořislavi a další novinkou by měla být i instalace informačních tabulí (jako na D1) na navazující úseky D8, které by měly o těchto dopravních opatřeních informovat.
Snad to povede k výraznějšímu zlepšení situace. Konečné řešení však přinese stejnak až hotová 0805...
Odoslané:
25. Apr 2006 19:22
od Lenny
Dalším pokračováním D8 bude stavba 0807 Trmice - Německo, která bude uvedena do provozu letos v prosinci.
Na 0805 je problém s žalobou u soudu, kterou soud uznal. Začátek se tím odsunul o nějaký čás dál. V této situaci platí přísloví: Kdo si počká, ten se dočká.
Odoslané:
28. Apr 2006 14:18
od Michal R
Lenny napísal:Dalším pokračováním D8 bude stavba 0807 Trmice - Německo, která bude uvedena do provozu letos v prosinci.
Na 0805 je problém s žalobou u soudu, kterou soud uznal. Začátek se tím odsunul o nějaký čás dál. V této situaci platí přísloví: Kdo si počká, ten se dočká.
Což o to, dočká se, ale otázka zní kdy? Kdesi v severočeském tisku jsem četl, že stále je možné znovu projednat a podat DSP v tomto roce a následně v prvním kvartále 2007 začít stavět... Je to tak?
Odoslané:
05. Máj 2006 12:40
od Lenny
Michal R napísal:Což o to, dočká se, ale otázka zní kdy? Kdesi v severočeském tisku jsem četl, že stále je možné znovu projednat a podat DSP v tomto roce a následně v prvním kvartále 2007 začít stavět... Je to tak?
No comment.
Odoslané:
05. Máj 2006 13:58
od Jarda
K úseku Lovosice - Řehlovice jsem přidal do monitoringu:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=22077#22077
Diskuse k tomuto úseku viz výše.
Odoslané:
08. Máj 2006 23:31
od Lenny
Nezapomínejte, že ombudsan Motejl není stavbař, ale právník.
Nemusí rozumět výstavbě, rozhoduje se na základě toho, co se dozví pří řízení.
Odoslané:
09. Máj 2006 09:20
od Jarda
Lenny napísal:Nezapomínejte, že ombudsan Motejl není stavbař, ale právník.
Nemusí rozumět výstavbě, rozhoduje se na základě toho, co se dozví pří řízení.
Ano. Ombudsman se zabývá pouze právní stránkou řízení z hlediska zachování Ústavou a zákony zaručených práv občanů, nikoli technickou stránkou stavby a jejími možnými enviroimentálními dopady. Ohledně předmětného úseku dálnice dospěl k závěru, že mělo být vzhledem k významu stavby a jejím možným enviroimentálním dopadům po zpřísnění norem provedeno nové posouzení EIA a nemělo být použito původní (podle dřívějších "měkčích" norem), jak se v územním řízení stalo.
Odoslané:
30. Máj 2006 08:39
od beatle
Chlapi, jednoducha otazka... Planovana dostavba tohto spojenia (okrem asi 15km useku?) je jesen tohto roku, viete nieco blizsie? Jazdim tade pravidelne a je to neuveritelna strata casu...
Odoslané:
30. Máj 2006 15:32
od Lenny
Atlis napísal:Chlapi, jednoducha otazka... Planovana dostavba tohto spojenia (okrem asi 15km useku?) je jesen tohto roku, viete nieco blizsie? Jazdim tade pravidelne a je to neuveritelna strata casu...
Na podzim se stavět nezačne, možná příští rok by se mělo kopnout do země. Problémem je že soud uznal dvě žaloby ekologických organizací
není možné vydat SP ani na část stavby.
Doba výstavby je plánována na 3,5 roku.
Odoslané:
30. Máj 2006 19:10
od Jarda
Tiskový mluvčí ŘSD Jan Hoření se dnes v diskusi na
www.ceskedalnice.cz vyjádřil, že reálné je podání nové žádosti o SP koncem roku a (nenastanou-li další vážné komplikace) začátek výstavby na jaře 2007.
Odoslané:
27. Jún 2006 16:53
od Die Autobahn
Tak jsem viděl nějaké fotky ze stavby dálnice, ale podle mě tam je ještě hoodně práce. Je vážně možné, že bude letos otevřen úsek Trmice-státní hranice? Moc tomu nevěřím
Odoslané:
05. Júl 2006 21:38
od Lenny
Die Autobahn napísal:Tak jsem viděl nějaké fotky ze stavby dálnice, ale podle mě tam je ještě hoodně práce. Je vážně možné, že bude letos otevřen úsek Trmice-státní hranice? Moc tomu nevěřím
Půl roku je dost dlouhá doba, aby se stavby stihla připravit na zprovoznění.
Odoslané:
07. Júl 2006 11:51
od Jarda
O připravovaných dopravních opatřeních souvisejících se zprovozněním dokončovaného úseku D8 informuje na svých stránkách ŘSD:
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/6A32D96 ... A400341A3B
Odoslané:
07. Júl 2006 12:40
od Jarda
Byla zprovozněna stavba na silnici I/16 "Mlčechvosty - obchvat" (4,5 km v kategorii S 11,5/80), která společně s již dříve dokončeným úsekem Spomyšl - Býkev tvoří přivaděč pro Mělník od D8.
Další informace o této stavbě viz:
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/3A03238 ... 9D002BC8B6
Odoslané:
10. Júl 2006 09:56
od beatle
Dnes uverejnil server auto.cz clanocek o pripravovanom dokonceni D8 a ojazdoch...
http://news.auto.cz/aktuality/rsd-chybe ... asami.html
Odoslané:
10. Júl 2006 23:52
od jkjk
Mapa budoucího provizorního řešení dopravy přes České Středohoří (od mapmana) v čitelnější podobě:
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/0805_prov.htm
Odoslané:
09. Sep 2006 00:27
od Jarda
Fotografie zachycující konec rozestavěné D8 začátkem září 2006 (poslední ze série mostů je Hraniční most, jehož vzdálenější polovina je již na německém území, tedy dálnicí A17):
http://www.ceskedalnice.cz/foto/d8f3/d8f53.jpg
Odoslané:
25. Sep 2006 12:36
od Jarda
Stavba Trmice - st. hranice by měla být uvedena do zkušebního provozu 15.12.2006 společně s navazujícím úsekem německé A17. Je tam ještě poměrně dost práce, tak je třeba si přát, aby vydrželo počasí, aby to stavbaři zvládli v termínu a bez újmy na kvalitě.
Odoslané:
26. Sep 2006 14:18
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Stavba Trmice - st. hranice by měla být uvedena do zkušebního provozu 15.12.2006 společně s navazujícím úsekem německé A17. Je tam ještě poměrně dost práce, tak je třeba si přát, aby vydrželo počasí, aby to stavbaři zvládli v termínu a bez újmy na kvalitě.
Tak to jsou 4 roky zpoždění oproti plánům z nimulosti.
Odoslané:
03. Nov 2006 00:39
od Die Autobahn
Velmi zajímavé aktuální video (až na příšernou muziku
) ze skoro hotové dálnice D8 od Ústí k hranici.
http://www.ceskedalnice.cz/video/d8_0807_zaver.wmv
Odoslané:
03. Nov 2006 19:00
od bobikboobika
Nevím jak vy, ale mám pocit, že zima už přišla a stále chybí spousta povrchů do dokončení, jaká asi bude kvalita při tomhle počasí?