Stránka 1 z 7

D8 Praha - Ústí nad Labem - Dresden

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2005 20:56
od Branco
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1099

Tento úsek nemeckej diaľnice prechádza zložitým terénom. Ale Pirna už nie je tak ďaleko od českých hraníc...

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2005 21:01
od Branco
Fotky z novootvoreného úseku sú tu: http://bab17.de.vu/

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 18:30
od Lenny
Příští rok bude otevřen celý úsek Ústí n.L. - státní hranice - Pirna. Problém bude co si počít s tranzitem přes České středohoří, kde výstavba ještě nezačala a začne možná příští rok. A dřiv nebude postavený jak za 3 a půl roku od zahájení výstavby. Most Oparno nejde víc urychlit dle ŘSD.
Existují varianty vedení objízdných tras.
Jedna po R63 a pak po I/8 přes České středohoří. A druhá po I/62 přes Ústí a pak podél Labe po I/30 do Lovosic. Obě se nelíbí obyvatelům přilehlých vesnic.

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 17:09
od Adaios
Dialnica D8 bude mat strategicky vyznam tym, ze ide od Prahy v smere do Nemecka, posilni sa tym hospodarsky rozvoj v tomto regione. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2005 22:07
od Lenny
Problém je, že chybí úsek přes české středohoří. Jinak stavba je financována z fondů EU a úvěru EIB a zprovozněna bude v prosinci 2006.

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 21:01
od Adaios
Lenny napísal:Problém je, že chybí úsek přes české středohoří. Jinak stavba je financována z fondů EU a úvěru EIB a zprovozněna bude v prosinci 2006.


Vzdy niekde nieco chyba - ale ak sa stavia, tak nie je problem.

V CR tento rok investicie na dialnice/zeleznice/cesty presiahnu 2% HDP.

Aj ked realna potreba by bola min. 2,5 % HDP podla EU.

A teraz - kde je SR? :roll:

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 22:46
od Adaios
Ponukam link na nemecku dialnicu A17 , ktora spoji Nemecko a CR cez Drazdany:

http://www.autobahn17.de/

Najdete tam vsetko, aj velmi vela photo. :wink:

Osobne odporucam. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2005 20:42
od Caesar
Diaľnica D8 má problémy s ekologickými aktivistami. Konkrétne tunel Panenská, ktorý sa začal predlžovať, by sa mal skrátiť naspäť zbúraním predĺžených častí. Že by búranie chránilo ŽP?

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1912

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2005 16:04
od Lenny
Ekologové řekli, že to životnímu prostředí prospěje prodloužení tunelu, ale že je nikdo neprobíhal o správním řízení a proto se odvolají. Ne kvůli přírodě, ale kvůli tomu, že nebyli obeznámení o řízení na prodloužení tunelu. Jim o přírodu nejde, hledají jen chyby ve správním procesu!

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2005 16:20
od random
ale prosim pekne sak su to sovinisti a spravaju sa jak gestapo! pritom nic normalne nevymyslia a neurobia ... cest vynimkam

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2005 16:28
od Lenny
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2005 20:09
od Lermik
Lenny napísal:Toto jsem našel na foru českých dálnic

autor: Miroslav Patrik | (dz.brno@ecn.cz) | 15.11. 2005 4:02:18

Dobry vecer,

jestli ma pro nam nekdo namitky, tak at si zajde na kytky. My sice vime, ze
blokovani staveb prirodu narusuje vice nez je zdravo, ale nam jde, ostatne stejne
jako vsem ostatnim, hlavne o nase korytka. Dejte nam 10% z cele investice a my z
problemu vycouvame a navic se usetri beton na zaliti kohokoli. Jestli se Vam libi
nase politika, pridejte se k nam, piste na muj email nebo klidne volejte na muj
osobni mobil 603 574 289, rad si s Vama pokecam, nejlepe takto ve 4h rano. Dobrou
noc, M. Patrik, Deti Zeme


Já si myslim že to byl nějaký vtipálek i když všechno je možné...

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2005 22:24
od Caesar
Ekologický aktivisti sú všade vo svete. Stačí ak štát dodržiava zákony a ak spolupracuje ministerstvo dopravy (infraštruktúry, ...) s ministerstvom životného prostredia. To je všetko. Potom sa štát nemusí báť na súdoch. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2005 11:43
od Caesar
Na diaľnici D8 sa realizuje most dlhý 356 m, široký 31 m, tempom 30 m mostu za 10 dní, čo je rekordné tempo pri takomto moste. Na diaľnici D8 je zaujímavé, že ju stavajú firmy Strabag a Skanska, ale tento most realizuje spoločnosť Metrostav. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2058

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2005 20:41
od Adaios
Caesar napísal:Na diaľnici D8 sa realizuje most dlhý 356 m, široký 31 m, tempom 30 m mostu za 10 dní, čo je rekordné tempo pri takomto moste. Na diaľnici D8 je zaujímavé, že ju stavajú firmy Strabag a Skanska, ale tento most realizuje spoločnosť Metrostav. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2058


Caesar,

cesky stavebny trh zaznamenava teraz BOOM a vsetky firmy sa snazia, aby zostali len oni - Strabag, Skanska - tie uz prenikli na tento trh a maju tu stabilnu poziciu, a potom samozrejme Metrostav a pripadne SSZ. To sa uz da nieco riesit. Toto su lidri ceskeho stavebneho trhu a vsetky tieto firmy su aj na slovenskom stavebnom trhu.

Ak sa vie, ze Metrostav vie stavat mosty, tak nie je dovod toho nevyuzit a ak Metrostav vie, ze konkurencia je velmi silna, tak je rad aj za ten jeden most. Dialnica v smere na Nemecko sa stavia dost rychlo v tomto smere. :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2006 20:40
od Adaios
V tomto roku sa otvori 23 km, dnes ma dialnica 52 km, ale stale bude chybat usek cez Ceske stredohorie. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2660

Merge by B;

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2006 21:28
od Branco
D8 s pokračovaním na nemeckej strane sa stavaia rýchlejšie, ako D5 s pokračovaním na nemeckej strane. Pri D5 česká strana vyvinula maximálne úsilie pre skompletizovanie ťahu (v tomto roku sa má odovzdať posledný úsek - tunel Valík pri Plzni), na nemeckej strane je plán ukončenia kompletného ťahu k hraniciam rok 2008.
Pri D8 Nemecko tiež nebolo veľmi ústretové, možno ako u nás pri prepojení A6-D4. Referendum v Drážďanoch na konci deväťdesiatych rokov výstavbu pohlo dopredu. Po skompletizovaní D8 to bude krásna diaľnica cez Krušné hory, česká strana stavia najdlhší diaľničný tunel Panenská. Úsek cez České stredohorie komplikujú protesty ochranárov (je to chránené územie), ako to uviedol Lenny. :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 15:16
od Lenny
Priprava posledního úseku stojí na žalobě od Dětí země. Tento úsek jen tak brzy nebude hned připraven. Na zahájení stavby si ještě dlouho počkáme, možná snad už příští rok. :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 19:29
od Adaios
Lenny napísal:Priprava posledního úseku stojí na žalobě od Dětí země. Tento úsek jen tak brzy nebude hned připraven. Na zahájení stavby si ještě dlouho počkáme, možná snad už příští rok. :wink:


Ja si ani nemyslim ze tento usek bude realne otvoreny v r. 2008. Bude stastie pre CR ak to bude do r. 2010.

Ale v CR nie je problem, ze nebolo kam investovat peniaze.

40 mld. CZK sa da investovat po 1-2 rokoch priprav (co je najkratsi cas v ramci pripravnych prac pri dialnicnej vystavbe) na D1 Praha-Brno na kompletne rozsirenie z 2+2 na 3+3 pruhy. :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2006 20:14
od Lenny
Dálnice D8 byly definována usenesením vlády z roku 1963. V současné době je v provozu 52,3 km. Letos bude zprovozněna stavba Trmice - státní hranice ČR/SRN o délce 23,3 km za 19 miliard.

Samotná výstavba D8 byla zahájena stavbou Řehlovice - Trmice (4,6 km) v dubnu 1984 a byla uvedena do provozu 6. listopadu 1990. Poté pokračovala výstavba od Prahy do Lovosic (48 km). Poslední úsek Nová Ves - Doksany byl otevřen 18. června 2001.

K dokončení dálnice chybí stavba 0805 Lovosice - Řehlovice, která vede přes CHKO České středohoří, kde proti ni bojují ekologové. Na stavbu je vydáno územní rozhodnutí. Ekologové u soudu napadly vyjímku MŽP a soud jejich žalobu uznal. Odhad zahájení stavby je 2008. 8)

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2006 16:18
od Adaios
Dálnici přes České středohoří chce ŘSD začít stavět letos. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3043

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2006 18:03
od Lenny
Je velmi velká pravděpodobnost, že se stavět nezačne. Dosud nerozhodl soud :arrow: nemůže být vydáno stavební povolení. A proti stavebnímu povolení bude určitě vydán rozklad.

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 21:47
od Jarda
Lenny napísal:Je velmi velká pravděpodobnost, že se stavět nezačne. Dosud nerozhodl soud :arrow: nemůže být vydáno stavební povolení. A proti stavebnímu povolení bude určitě vydán rozklad.


K provizornímu řešení do zprovoznění úseku Lovosice - Řehlovice viz: http://www.ceskedalnice.cz/net/forum.as ... za%20Kr911

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2006 17:02
od Jarda
Problém je v tom, že zelení v Čechách si myslí, že CHKO České Středohoří může ochránit před poškozením dálnicí jen dlouhý tunel a nevěří tomu, co Adaios napsal v diskusi k tunelu Soroška:
"Nie je to pravda, velmi casto je lepsia estakada - pretoze nie je vidiet problem (pod zemou) tak to neznamena ze ziadny nie je. Casto tunel sposobuje vazne narusenie prirody, ZP. Preto je dnes lepsia skor vystavba v kombinaci tunely+estakady a len skutocne tam kde je to potrebne tak sa postavi tunel dlhy 5-15 km. Dnes sa neodporuca vystavba velmi dlhych tunelov (okrem megaprojektov) pretoze naklady su vysoke a jazda tunelom je vzdy vacsie riziko ako jazda po estakade."
Myslím, že jim nedochází třeba to, že v případě realizace jimi prosazovaného dlouhého tunelu by se stal dominantou zatím lidskou činností málo narušené krajiny komín větrací šachty.

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2006 11:03
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Problém je v tom, že zelení v Čechách si myslí, že CHKO České Středohoří může ochránit před poškozením dálnicí jen dlouhý tunel a nevěří tomu, co Adaios napsal v diskusi k tunelu Soroška:
"Nie je to pravda, velmi casto je lepsia estakada - pretoze nie je vidiet problem (pod zemou) tak to neznamena ze ziadny nie je. Casto tunel sposobuje vazne narusenie prirody, ZP. Preto je dnes lepsia skor vystavba v kombinaci tunely+estakady a len skutocne tam kde je to potrebne tak sa postavi tunel dlhy 5-15 km. Dnes sa neodporuca vystavba velmi dlhych tunelov (okrem megaprojektov) pretoze naklady su vysoke a jazda tunelom je vzdy vacsie riziko ako jazda po estakade."
Myslím, že jim nedochází třeba to, že v případě realizace jimi prosazovaného dlouhého tunelu by se stal dominantou zatím lidskou činností málo narušené krajiny komín větrací šachty.


Tunel Kubačka je nesmysl. Problematické je umístění výdechového komínu, které by na jednom místě velmi silně poškozovalo přírodu místo estakády, kde proudící vzduch toto znečištění naředí. Dále by byl problém s odběrem el. energie, tento tunel by čerpal 10% z výkonu el. Počerady.