D1 (D47) Lipník - Ostrava - Polsko

všeobecní diskuze o dálnicích v ČR

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Lenny » 14. Dec 2005 12:07

B; napísal:Mna zaujal fakt, ze sirka vozovky medzi obrubnikmi je 9,5 m.
V tuneli Sitina je iba 7,5m.
9,5 m - je to zaloha pre pripadne 3 pruhy?
Alebo je uz teraz planovany ako 3 pruhovy?


Jízdní pruh je široký 3,75 m, dvakrát to je 7,5 m, 0,5 je vnitřní vodící proužek, 0,25 je vnější vodící proužek a 1,25 metry tvoří odstavný pruh kvůli bezpečnosti. Jako záloha je to málo to by ty pruhy měly jen 3 m, což je méně než pruh pro pomalá vozidla. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod B; » 14. Dec 2005 12:35

Takze odstavny po celej dlzke.
To je ale 1,25 dost malo, to je nejaky kompromis???
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Lenny » 14. Dec 2005 14:11

Anop odstavný rpuh po celé délce. Vždyť na R 22,5 taky je odstavný pruh 1,5 m.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Cehacko » 15. Dec 2005 12:33

B; napísal:Mna zaujal fakt, ze sirka vozovky medzi obrubnikmi je 9,5 m.
V tuneli Sitina je iba 7,5m.
9,5 m - je to zaloha pre pripadne 3 pruhy?
Alebo je uz teraz planovany ako 3 pruhovy?


Sirka jizdniho pruhu na dalnici je 3,75m, takze usporadani v tunelu vychazi na 3,75+3,75+2 = 9,5m (jizdni pruh + jizdni pruh + odstavny pruhejizdni pruhy se do tunelu nevejdou, sirka by pak byla jen necelych 3,20m a to neni ani na silnici prvni tridy.
Obrázok používateľa
Cehacko
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 02. Nov 2005 13:55

Odoslaťod Adaios » 20. Dec 2005 22:43

Ja by som len doplnil, ze tunel sa vzdy stavia priamo na potrebne parametre a nikdy sa nestane, aby sa tunel "len tak" zmenil z 2+2 na 3+3 pruhy. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 21. Dec 2005 11:01

Adoas napísal:Ja by som len doplnil, ze tunel sa vzdy stavia priamo na potrebne parametre a nikdy sa nestane, aby sa tunel "len tak" zmenil z 2+2 na 3+3 pruhy. :wink:


Tunely se vždy staví menší než je šířka jednoho pásu vozovku (s minimálním odstavným pruhem) :arrow: úspora peněz, ale někdy taky ne, záleží na požadavcích různých orgánů, např. tunel valík bude mít i odstavný pruh po celé délce. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 22. Dec 2005 22:01

Lenny napísal:
Adoas napísal:Ja by som len doplnil, ze tunel sa vzdy stavia priamo na potrebne parametre a nikdy sa nestane, aby sa tunel "len tak" zmenil z 2+2 na 3+3 pruhy. :wink:


Tunely se vždy staví menší než je šířka jednoho pásu vozovku (s minimálním odstavným pruhem) :arrow: úspora peněz, ale někdy taky ne, záleží na požadavcích různých orgánů, např. tunel valík bude mít i odstavný pruh po celé délce. 8)


Vacsinou je vo svete prave ten trend, ze sa stavaju tunely priamo na 2 rury (v minulosti na to nebol predpoklad, ze aka bude premavka a neboli vtedy ani ziadne nehody v tuneloch) a pri tomto je snaha stavat podla moznosti bud systemom kratke tunely+estakady+useky dialnic alebo potom jeden dlhy tunel (velmi zalezi od financnych moznosti a az potom od toho ake je v danom prostredi zivotne prostredie, akeho typu je dane pohorie atd. - dnes sa pozera uz na 50% len na zdroj financovania) a prave preto je snaha stavat tunely len na 2 jazdne pruhy bez vacsich rezerv a odstavny pruh sa v mnohych tuneloch stale nestavia vobec (zalezi od dlzky tunelov), ... takze nie je tu ziadna "rezerva" z dovodov setrenia penazi. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 20. Feb 2006 20:28

Dálnice D47 je plánována už od roku 1963. Původně byla plánována v úseku u Brna (D1) - Vyškov - Kojetín - Přerov - Lipník nad Bečvou - Ostrava - Polsko. V roce 1992 po změně trasy D1 byla vymezena v úseku Chropyně - Lipník nad Bečvou - Ostrava - Polsko, poté v roce 1996 měla začínat u Hulína. Dle plánu z roku 1999 měla začínat v Lipníku a nakonec bude D47 po dokončení dálnice D1.

Samotná výstavba D47 byla zahájena stavbou Tučapy - Vyškov (9,7 km), byla zprovozněna 30. červenec 1992, která však je součástí D1.

Poté se dlouho nic nedělo až v roce 2001 došlo k zahájení stavby Ostrava, Rudná - Hrušov (8,5 km) výstavby přeložek a mostů. Samotná stavba byla zahájena až v roce 2002 (její část), zbytek byl zahájen v srpnu 2003. Zprovozněna bude v červnu 2007.
Kromě této stavby jsou ve stavbě úseky Hrušov - Bohumín 1. stavba (4,5 km), která bude zprovozněna v červnu 2007, Bílovec - Ostrava, Rudná (11,7 km) a Hrušov - Bohumín 2. stavba(4,2 km).

Letos by měly být zahájeny úsek Lipník nad Bečvou - Bělotín - Hl.Životice - Bílovec (45,3 km) a Bohumín - Polsko (6,1 km).

D47 měla být realizována pomocí PPP, ale nakonec smlouva byla zrušena a stát zaplatil pokutu 20 mil. Eur. Koncesionář byl vybrán bez výběrového řízení a celá dálnice byla velmi prodražená.

Celá dálnice by měla být v provozu v roce 2009. Náklady na stavbu jsou 49 miliard Kč. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 23. Feb 2006 18:14

Tady můžete najít fotky z výstavby dálnice D47 v okolí Ostravy.

http://d47.xf.cz/
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 24. Feb 2006 11:15

22. února 2006 bylo získáno územní rozhodnutí na příhraniční 6 km dlouhou stavbu "4709.2 Bohumín – hranice s Polskem". Byla to poslední stavba v rámci dálnice D47 bez územního rozhodnutí, proto byl plánovaný termín provozu přeložen na rok 2009. První úseky dálnice D47 budou zprovozněny již v příštím roce.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 01. Mar 2006 16:32

Odkaz na stránky Housing & Construction (CZ), která měla stavět dálnici. (PPP)

http://d47.dbm.cz/www.d47.info/cz/default.htm

Jsou tam celkem pěkné vizualizace. Vysvětlení, kdo co bude platit, a kdo ponese jaké rizika. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 01. Mar 2006 17:44

Kontrolní závěr NKÚ ze kontrolní akce, kde byla posuzována výstavba D47 a R48. Je vidět jak naše vláda utrací peníze občanů.

Rozvoj dopravní infrastruktury v regionech soudržnosti Střední Morava a Ostravsko
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 01. Mar 2006 18:59

Lenny napísal:Kontrolní závěr NKÚ ze kontrolní akce, kde byla posuzována výstavba D47 a R48. Je vidět jak naše vláda utrací peníze občanů.

Rozvoj dopravní infrastruktury v regionech soudržnosti Střední Morava a Ostravsko


Lenny,

nemam cas to citat - ale dojdi do Grecka a uvidis co je to financovanie roznych projektov vlady - infrastruktura, turisticka cast hospodarstva, armada - ... :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 01. Mar 2006 19:03

Adoas napísal:Lenny,

nemam cas to citat - ale dojdi do Grecka a uvidis co je to financovanie roznych projektov vlady - infrastruktura, turisticka cast hospodarstva, armada - ... :wink:


Adoas,
přečti si jen závěr. To stačí. :wink:

V Řecku jsem ještě nikdy nebyl, jednou mi to uniklo, ale rozhodně se tam chci jet podívat.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 01. Mar 2006 19:08

Lenny napísal:Kontrolní závěr NKÚ ze kontrolní akce, kde byla posuzována výstavba D47 a R48. Je vidět jak naše vláda utrací peníze občanů.

Rozvoj dopravní infrastruktury v regionech soudržnosti Střední Morava a Ostravsko


Tak som si to presiel - nie je tam nic konkretne, to ani nemusi byt ziadny kontrolny urad ked vie napisat len to co je davno zname (aspon sa to pise vsade kde ja nieco citam o Ostrave).

Najviac kritizovana cast PPP, ale su to len vseobecne zalezitosti, nie su tam konkretne odporucania, co bolo zle spravene a co nie a nie vsetko sa da nastavit tak ako to tam je napisane.

Ostrava je problemom - ale z hladiska dostupnosti dialnicnej siete, do 10-20 rokov bude tento region napojeny z 2 stran a napojeny aj z hladiska SR a Polska. To je velmi dobra perspektiva len CR nevie pochopit ze nema dost zdrojov na "vsetko naraz". Ma - ale stavia sa potom pomaly vsetkymi smermi a to nie je dobre pre region.

To je nieco ako SR - spojenie zapadu a vychodu sa dnes realizuje cez D1 ale aj ta nebude vsade na plny profil - dovodm su investicie aj na R1 a R2 a preto R2 sa bude stavat len vo vychodnej casti (ZV-KE) a len na 1/2 profil. A stavia sa pomaly aj jedno aj druhe a do toho este aj tretia priorita (pre EU a pre SR) a to je D3 - dalsich cca. 40-60 mld. SKK, ale na 1/2 profil to bude asi ta dolna hranica.

CR so sidlom v Prahe ma vela dorieseneho, ale nie je problemom Ostrava ale skor region na trase ceskej D3 (Ceske Budejovice). Inak CR bude uz postupne dobudovavat dialnicnu siet. A treba sa skor zamerat na cesty I. triedy - netreba vsade D/R, ... v CR treba dialnice a RS (R silnice) v hodnote cca. 400 mld. CZK (
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 01. Mar 2006 19:14

Adoas napísal:
Lenny napísal:Kontrolní závěr NKÚ ze kontrolní akce, kde byla posuzována výstavba D47 a R48. Je vidět jak naše vláda utrací peníze občanů.

Rozvoj dopravní infrastruktury v regionech soudržnosti Střední Morava a Ostravsko


Tak som si to presiel - nie je tam nic konkretne, to ani nemusi byt ziadny kontrolny urad ked vie napisat len to co je davno zname (aspon sa to pise vsade kde ja nieco citam o Ostrave).

Najviac kritizovana cast PPP, ale su to len vseobecne zalezitosti, nie su tam konkretne odporucania, co bolo zle spravene a co nie a nie vsetko sa da nastavit tak ako to tam je napisane.

Ostrava je problemom - ale z hladiska dostupnosti dialnicnej siete, do 10-20 rokov bude tento region napojeny z 2 stran a napojeny aj z hladiska SR a Polska. To je velmi dobra perspektiva len CR nevie pochopit ze nema dost zdrojov na "vsetko naraz". Ma - ale stavia sa potom pomaly vsetkymi smermi a to nie je dobre pre region.

To je nieco ako SR - spojenie zapadu a vychodu sa dnes realizuje cez D1 ale aj ta nebude vsade na plny profil - dovodm su investicie aj na R1 a R2 a preto R2 sa bude stavat len vo vychodnej casti (ZV-KE) a len na 1/2 profil. A stavia sa pomaly aj jedno aj druhe a do toho este aj tretia priorita (pre EU a pre SR) a to je D3 - dalsich cca. 40-60 mld. SKK, ale na 1/2 profil to bude asi ta dolna hranica.

CR so sidlom v Prahe ma vela dorieseneho, ale nie je problemom Ostrava ale skor region na trase ceskej D3 (Ceske Budejovice). Inak CR bude uz postupne dobudovavat dialnicnu siet. A treba sa skor zamerat na cesty I. triedy - netreba vsade D/R, ... v CR treba dialnice a RS (R silnice) v hodnote cca. 400 mld. CZK (


... dokoncenie - k tej sume nie je podstatne sa vyjadrovat, existuje viacero vycisleni a toto je skor stredna hodnota. Je v tom dokoncenie D1, D3, obchvatu Prahy, D8, D11), kde D1 je povazovana uz az po Ostravu a potom aj R35 a ciastocne aj R6 a R7. ... samozrejme ze suma moze byt aj vacsia ale to uz nie je podstatne (kym nie je dalsia diskusia - aj tak som sa rozpisal). :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 01. Mar 2006 19:25

Adoas napísal:
Adoas napísal:Tak som si to presiel - nie je tam nic konkretne, to ani nemusi byt ziadny kontrolny urad ked vie napisat len to co je davno zname (aspon sa to pise vsade kde ja nieco citam o Ostrave).

Najviac kritizovana cast PPP, ale su to len vseobecne zalezitosti, nie su tam konkretne odporucania, co bolo zle spravene a co nie a nie vsetko sa da nastavit tak ako to tam je napisane.

Ostrava je problemom - ale z hladiska dostupnosti dialnicnej siete, do 10-20 rokov bude tento region napojeny z 2 stran a napojeny aj z hladiska SR a Polska. To je velmi dobra perspektiva len CR nevie pochopit ze nema dost zdrojov na "vsetko naraz". Ma - ale stavia sa potom pomaly vsetkymi smermi a to nie je dobre pre region.

To je nieco ako SR - spojenie zapadu a vychodu sa dnes realizuje cez D1 ale aj ta nebude vsade na plny profil - dovodm su investicie aj na R1 a R2 a preto R2 sa bude stavat len vo vychodnej casti (ZV-KE) a len na 1/2 profil. A stavia sa pomaly aj jedno aj druhe a do toho este aj tretia priorita (pre EU a pre SR) a to je D3 - dalsich cca. 40-60 mld. SKK, ale na 1/2 profil to bude asi ta dolna hranica.

CR so sidlom v Prahe ma vela dorieseneho, ale nie je problemom Ostrava ale skor region na trase ceskej D3 (Ceske Budejovice). Inak CR bude uz postupne dobudovavat dialnicnu siet. A treba sa skor zamerat na cesty I. triedy - netreba vsade D/R, ... v CR treba dialnice a RS (R silnice) v hodnote cca. 400 mld. CZK (


... dokoncenie - k tej sume nie je podstatne sa vyjadrovat, existuje viacero vycisleni a toto je skor stredna hodnota. Je v tom dokoncenie D1, D3, obchvatu Prahy, D8, D11), kde D1 je povazovana uz az po Ostravu a potom aj R35 a ciastocne aj R6 a R7. ... samozrejme ze suma moze byt aj vacsia ale to uz nie je podstatne (kym nie je dalsia diskusia - aj tak som sa rozpisal). :wink:


NKÚ spíš popisuje, jak by to mlěo ideálně vypadat. Docela mě zarazilo to s tím koordinačním výborem, ale to už je jedno PPP je zrušené a klid.

Ostrava bude mít možno napojení na Polsko i Slovensko do 10 let. Do Polska by napojení mělo být do roku 2009 a na Slovensko zaleží na Hyundaii a jeho podmínkách. Jenom v té Ostravě ještě nepochopili, že dálnice se nerovná automaticky rozvoj kraje. :wink:

Dálnice D3 je problém, který se řeší. Silnice I. třídy jsou také průběžně stavěny, ale stále ještě chybí obchvaty některých velkých měst jako Kolína, Nymburka, Olomouce, Přerova, České Lípy, Vysokého Mýta, Litomyšle atd. Jak píšeš nejde všechno hned.

Ta suma celkově sedí.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 13. Apr 2006 17:19

Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 25. Apr 2006 19:20

Už v příštím roce se dočkáme úseku D47 v provozu a to Ostrava, Rudná - Bohumín, který bude zprovozněn předčasně o více než rok. Leots budou zahájeny stavby 4704-6. Na stavbu 4709.2/2 bude probíhat v nejbližší době archeologický a záchranný průzkum. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 25. Apr 2006 19:38

Stále je ještě realný termín zprovozněný v roce 2008, ale stavby 4705-6 se budou otevírat v polovičním profilu. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 25. Apr 2006 19:52

Lenny napísal:Stále je ještě realný termín zprovozněný v roce 2008, ale stavby 4705-6 se budou otevírat v polovičním profilu. 8)


Otázkou je úsek stavby 47092 Bohumín - hranice PL, který má čerstvé ÚR (zpracovává se DSP) a nelze ho zprovoznit, nebude-li mít pokračování na polské straně.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 25. Apr 2006 19:56

Jaroslav Štemberk napísal:Otázkou je úsek stavby 47092 Bohumín - hranice PL, který má čerstvé ÚR (zpracovává se DSP) a nelze ho zprovoznit, nebude-li mít pokračování na polské straně.


Napojení na polskou dálniční síť je jen jedna z funkcí D47, další je napojení Ostravska na naši dálniční síť a to je mnohem důležitější pro nás než tranzit z/do Polska. Lipník - Bohumín má šanci být v roce 2008 v provozu. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 25. Apr 2006 20:03

Deep link na (byť ne příliš často aktualizovaný) stav výstavby: http://www.viamoravica.cz/index.php?men ... ualni_stav
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 26. Apr 2006 20:40

Fotky z výstavby dálnice D47 v Ostravě najdete i zde :arrow:

http://dalnice.xf.cz

jediná nevýhoda, jsou bez popisů.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 27. Apr 2006 18:51

16. února byl proražen Klímkovický tunel. Probíhá betonáž sekundárního ostění.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Dálnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.

cron