D3 Praha - České Budějovice - Rakousko

všeobecní diskuze o dálnicích v ČR

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod mapman » 20. Dec 2006 15:06

To je sice pravda, oficiálne, ale v zásade tam pojde komunikácia v šírke 26,5m, v podstate až na strašne malé odchylky dialničné parametre... To je to čo sa nepáči viacerým, takisto ako D11/R11 do Poľska ;))) Ja by som bol radšej za D3 až do Rakúska...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Dialniciar » 20. Dec 2006 15:08

mapman napísal:To je sice pravda, oficiálne, ale v zásade tam pojde komunikácia v šírke 26,5m, v podstate až na strašne malé odchylky dialničné parametre... To je to čo sa nepáči viacerým, takisto ako D11/R11 do Poľska ;))) Ja by som bol radšej za D3 až do Rakúska...


Ja len upozorňujem na nepresnosť, nič viac a nakoniec, ty si mi to vo svojich prvých 4 slovách aj potvrdil. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 20. Dec 2006 15:15

To je pravda, kategorie D27,5/120 má končit u Třebonína (MÚK Krasejovka) a odtud má pokračovat do Rakouska jako R3 v kategorii R26,5/120.
Správně by tedy měl být nadpis "D3 Praha - Tábor - České Budějovice - Třebonín + R3 Třebonín - Dolní Dvořiště (A)".
Totéž se týká i D11, která v kategirii D má být ukončena na MÚK Jaroměř - sever a odtud pokračovat do Polska jako R11.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod mapman » 20. Dec 2006 15:20

Však ja som len vyjadril svoj názor na to že mne osobne to nevadí ;) uznaj že je to nezmysel aby cesta uprostred krajiny z ničoho nič zmenila kategóriu, na zhruba 20 km... Najmä keď ide stále o ten samý ťah...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod jkjk » 20. Dec 2006 21:48

vzhledem k tomu, ze priadna R3 se zacne stavet v idealnim pripade v roce 2009 je to celkem zbytecna debata.
Jinak zmena kategorie v dane MUK neni uplny nesmysl, protoze na MUK Krasejovka bude zacinat privadec smer II/159 tudiz Cesky Krumlov. Navic z rakouske strany se take nebude stavet plnohodnotna dalnice.
jkjk
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 06. Apr 2006 03:52

Odoslaťod jkjk » 20. Dec 2006 21:49

oprava: MUK Trebonin
(skoda ze nejde editovat prispevky)
jkjk
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 06. Apr 2006 03:52

Odoslaťod mapman » 20. Dec 2006 21:55

No aby jsi se nedivil, příprava R3 je dál než D3 u Prahy a počítá se s ní... Když už jsme u toho, začíná tam dnes I/39, 159ka tam byla před přečíslováním, a to už je pár let... Takže ten argument beru. Jde mi jen o koncepčnost a jednotu... Primárně tu existovalo rozdělení na D a R proto, že D měly být hlavní celorepublikové a tranzitní tahy a síť R je měla doplňovat ve vedlejších směrech. To že se D a kousek před hranicemi usekne je nejen mimo tuhle koncepci ale i to ztrácí smysl, jediné pozitivum budou nějaké ty ušetřené peníze, ale v těhle parametrech co bude tahle R nestojí ani mnohé evropské dálnice...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Jarda » 21. Dec 2006 00:14

Ve schvaleném ÚP VÚC Pražský region došlo k mírné změně trasování u obce Libeř, kde byl zamítnut návrh na tunel Spáleniště a místo něj byl schválen hloubený tunel západně od Libeře při zvětšením oblouku kolem obce (úprava varianty ZZ, která měla původně vést těsně za hranicí intravilánu, od obytné zástavby oddělena jen protihlukovými stěnami).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 13:45

jkjk napísal:vzhledem k tomu, ze priadna R3 se zacne stavet v idealnim pripade v roce 2009 je to celkem zbytecna debata.
Jinak zmena kategorie v dane MUK neni uplny nesmysl, protoze na MUK Krasejovka bude zacinat privadec smer II/159 tudiz Cesky Krumlov. Navic z rakouske strany se take nebude stavet plnohodnotna dalnice.


Nie je to zbytočná debata, pretože jednoducho téma nezodpovedá realite. :!:

Okrem toho, česká R3 je v lepšom štádiu pripravenosti než D3 a na obe chýbajú financie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 22. Dec 2006 14:04

Dialniciar napísal:Okrem toho, česká R3 je v lepšom štádiu pripravenosti než D3 a na obe chýbajú financie.

Ano. Kdyby se nepodařilo zapojit PPP, tak výstavba D3+R3 reálně nebude financovatelná před dostavbou D1(D47), D8 a jižní části R1, které mají vyšší prioritu.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 22. Dec 2006 15:00

Připraven je úsek Tábor - Bošilec, který by se v případě zajištěného financování mohl začít stavět. Doufejme tedy, že tendr na PPP proběhne rychle a úspěšně. Tento úsek je nyní na D3 nejdůležitější, protože současná I/3 tam je v nevyhovujících parametrech a silně přetížená.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2007 21:49

Postaviť českú diaľnicu D3 a slovenskú diaľnicu D4 prejavilo záujem izraelsko-grécko-britské konzorcium finančných a stavebných spoločností.

V priebehu nasledujúcich mesiacov by sa mala táto informácia dostať aj von z daných kruhov a zverejnia sa aj konkrétne plány. Čo viem tak v prípade slovenskej D4 je záujem bez tieňového mýta, v prípade českej D3 to bez tieňového mýta pôjde len ťažko. Horšie je, že slovenská D4 nie je zaradená do možnej výstavby cez PPP ...

Skupina je ochotná natrasovať+postaviť+prevádzkovať+odovzdať s koncesiou na českej D3 na 30 rokov, na D4 v SR na 25 rokov od dátumu otvorenia.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 24. Jan 2007 10:04

Úsek dálnice D3 Tábor – Bošilec bude dokončen metodou PPP do roku 2010 :arrow:

http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... 22-tk1.htm
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Die Autobahn » 25. Jan 2007 00:56

Sice jsou na trase nějaké mosty, ale přesto: není 15 miliard za 30 km dálnice tak trochu moc???
Obrázok používateľa
Die Autobahn
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 01. Mar 2006 18:40

Odoslaťod Jarda » 25. Jan 2007 01:28

Ta cena, myslím, odpovídá těm cenovým relacím, ve kterých byly nedávno otevírané úseky D8 a D11. Soukromý investor to možná pořídí o něco málo levněji.
Jak ale ze zprávy vyplývá, tak zahájení výstavby má (nejméně) další rok skluz, protože dle nedávných předpokladů ŘSD tendr na PPP měl proběhnout v r. 2006 a nyní ten úsek už měl být ve výstavbě.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Honda » 25. Jan 2007 18:57

Die Autobahn napísal:Sice jsou na trase nějaké mosty, ale přesto: není 15 miliard za 30 km dálnice tak trochu moc???


Je to presne 0,5 miliardy Kč na 1 km. Je to určite viac než keby to postavil štát. Otázka ale je kedy by to postavil štát. A stále platí pravidlo že min. 60% z ceny dialnice sa vráti do 10 rokov - menej nehod, vačší záujem o región.

Táto cena je jedna z tých lepších.
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Jarda » 25. Jan 2007 22:03

Honda napísal:
Die Autobahn napísal:Sice jsou na trase nějaké mosty, ale přesto: není 15 miliard za 30 km dálnice tak trochu moc???


Je to presne 0,5 miliardy Kč na 1 km. Je to určite viac než keby to postavil štát. Otázka ale je kedy by to postavil štát. A stále platí pravidlo že min. 60% z ceny dialnice sa vráti do 10 rokov - menej nehod, vačší záujem o región.

Táto cena je jedna z tých lepších.


Je to hrubým odhadem stanovená předpokládaná cena, jaké budou skutečné cenové nabídky investorů PPP, jestli vyšší nebo nižší, to se ukáže teprve v tendru, který by měl být vyhlášen někdy v létě 2007 (podklady pro jeho vyhlášení a posuzování nabídek nyní zpracovává poradenská firma Mott MacDonald).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 01. Feb 2007 18:33

Tak bylo zahájeno stavební řízení na stavbu 0305/II Nová Hospoda Mezno.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 01. Feb 2007 18:39

Lenny napísal:Tak bylo zahájeno stavební řízení na stavbu 0305/II Nová Hospoda Mezno.


Myslíš, že se to stihne do konce roku postavit :?:
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Honda » 11. Feb 2007 16:51

Jarda napísal:Je to hrubým odhadem stanovená předpokládaná cena, jaké budou skutečné cenové nabídky investorů PPP, jestli vyšší nebo nižší, to se ukáže teprve v tendru, který by měl být vyhlášen někdy v létě 2007 (podklady pro jeho vyhlášení a posuzování nabídek nyní zpracovává poradenská firma Mott MacDonald).


Máš pravdu. :wink:

Ale je to prvý krok k výstavbe D3. Podľa mňa D3 nebude dostavaná skorej jako v r. 2020. Súvisle od Prahy až po Rakúsko (R3).
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 11:17

Honda napísal:
Jarda napísal:Je to hrubým odhadem stanovená předpokládaná cena, jaké budou skutečné cenové nabídky investorů PPP, jestli vyšší nebo nižší, to se ukáže teprve v tendru, který by měl být vyhlášen někdy v létě 2007 (podklady pro jeho vyhlášení a posuzování nabídek nyní zpracovává poradenská firma Mott MacDonald).


Máš pravdu. :wink:

Ale je to prvý krok k výstavbe D3. Podľa mňa D3 nebude dostavaná skorej jako v r. 2020. Súvisle od Prahy až po Rakúsko (R3).


D3 nie je vo svojej celej dĺžke pripravená na výstavbu, tieto procesy by mohli trvať do r. 2010-2011. Potom nie je problém hoci aj naraz celú diaľnicu do 6 rokov postaviť. Takže optimálny, najskorší možný termín je rok 2016. Pre finančné problémy, respektíve pre fakt, že sa stavajú ešte dôležitejšie úseky ako obchvat Prahy a diaľničná sieť na Ostrave a D3 je stále len 3. v poradí, tak jednoducho nie je možné začať všetko naraz stavať. Varianta je PPP, ale zatiaľ to nie je v požadovanom rozsahu, preto sa hovorí v odborných kruhoch, že D3 bude dostavaná najskôr v r. 2020.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 14. Aug 2007 21:28

Na jižním konci provozovaného úseku u Tábora počítejte ve špičkách s dlouhými pomalu popojíždějcími kolonami, což je způsobeno výstavbou okružní křižovatky na I/19.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 14. Aug 2007 21:37

Byla zpracována EIA na I. etapu od Prahy (od R1 - po přivaděč k Benešovu) s předpokladem výstavby 2010-13. (II. etapa, kterou by mělo být dokončeno dálniční spojení Praha - České Budějovice, by měla být o cca 3 roky později).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 14. Aug 2007 21:44

Jarda napísal:
Lenny napísal:Tak bylo zahájeno stavební řízení na stavbu 0305/II Nová Hospoda Mezno.


Myslíš, že se to stihne do konce roku postavit :?:


Staví se teď poměrně intenzivně, na většině trasy už se budují konstrukční vrstvy vozovky, ale ještě nejsou dokončeny mostní konstrukce, stihnout zprovoznění ještě letos tedy není nereálné, ale ruku do ohně bych za to nedal.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 04. Sep 2007 22:20

Investor a zhotovitel slibují, že se to stihne. viz: http://www.dalnice-d3.cz/index.php?t=ar ... u-2007-125
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Dálnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.