Stránka 7 z 8

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2018 14:05
od DrX
Tipujem, ze tieto dve ceske dialnice budu dokoncene skor nez nasa D1 po KE a D3 po PL, takze severozapad SK ziska aj napojenie na Prahu predtym nez vychod SK bude mat spojenie zo zapadom, a blavaci + S-J tranzit budu mat este mensi dovod jazdit do Polska po D3. :-)

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 09:28
od rastislav5

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 10:48
od Jarda Retarda
Som zvedavy, ci sa im vobec podari zahajit ten prvy usek...

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2019 22:20
od Jarda
Dle mého by zatím stačilo postavit krom rozestavěného úseku ještě Fryšták- Lípa I. a II. etapu a obchvat Vizovic, zbytek pak řešit podle intenzit.

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2020 11:48
od milan_KM
22.12.2020 získal úsek SP a nič nebráni dostavbe.

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/84/ ... rystak.pdf

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 11:43
od metelesku.blesku
Ale bráni. Konkrétne právoplatnosť toho stavebného povolenia.
Už len to, že samotné stavebné povolenie má 288 strán, z ktorých sa na 260 stranách len vysporadúvajú s vyše 700 námietkami eko spolkov (Len samotná Egeria - eko teroristi par excellence, podala 600 námietok) znamená, že voči vydanému SP podajú tieto spolky odvolanie a následne voči rozhodnutiu o odvolaní aj rozklad na Správny súd, kde potom neostane ŘSD nič iné len sa modliť, aby súd nepriznal k rozkladu aj odkladný účinok pre správoplatnenie SP, aby tomuto úseku neprepadla 2.12.2021 EIA.
Inak budú v háji a môžu začať 5-8 ročný proces získavania novej EIA a nových rozhodnutí odznovu.

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 13:21
od milan_KM
Ďakujem, moja radosť bola predčasná. Ale so stavbami v ČR je to takto. Keď je možné podávať námietky a odvolania ešte aj počas výstavby úseku.

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 15:22
od metelesku.blesku
Mnohé tieto veci medzitým poriešili novými zákonmi o líniových stavbách, napr. určením lehôt na rozhodnutie súdu, aby sa doťahovačky na správnych súdoch čo najviac skrátili. D49 má ale ten problém, že kvôli tej EIA nemá čas už ani na to.

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 20:25
od atlantis
Aj keby už konečne dostavali tento úsek od D1 do nikam, následné úseky nemajú ani len ÚR, EIA im buď prepadne alebo ešte žiadna nie je, termíny realizácie tak možno okolo roku 2030. A to sa nebavíme o námietkach Egerie (eco-tero No.1), hlavne keď uvažovaný tunelový variant úseku Pozděchov-Horní Lideč nahradili povrchovým. Proste projekt D49/R6 nemá a nebude mať tak skoro na ružiach ustlané.

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 20:33
od milan_KM
Na druhej strane po zbavení sa prejazdu cez Zlín sa vytvorí konkurenčná trasa oproti Drietome, hlavne pre sever a východ Slovenska.

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 23:27
od metelesku.blesku
Hlavnú trasu úsek Hulín - Fryšták asi budú mať snahu aspoň formálne začať stavať s pár bagrami a tatrovkami medzi rozhodnutím o odvolaní voči SP (spravoplatnením) a rozhodnutím súdu o odkladom účinku v konaní o rozklade, práve aby neprepadla EIA, keď už to je oficiálne rozostavané od r. 2008.
Nadväzujúce úseky za Fryštákom do Lípy asi už budú radšej riešiť podľa nových zákonov úplne od začiatku, keďže tam končí EIA v polke novembra 2021. Každopádne, spojené konania, jednoduchšie vyvlastňovanie, menej možností na obštrukcie Egerie a spol. by vysoko pravdepodobne znamenali skoršiu výstavbu, ako keby sa snažili to dotiahnuť podľa starých predpisov (čo aj tak na 100% nestíhajú).

Na druhej strane po zbavení sa prejazdu cez Zlín sa vytvorí konkurenčná trasa oproti Drietome, hlavne pre sever a východ Slovenska.


Ono na diaľničné prepojenie v strede medzi Jablunkovom a Břeclavou ani veľa možností neexistuje. I/49 je medzi I/11 a I/2 jediný koridor, ktorý nejde cez CHKO. Či už CHKO Biele Karpaty, alebo CHKO Beskydy. Okrem Drietomy by naťahal dopravu aj od Makova (I/35).

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2020 08:46
od vladik67
metelesku.blesku - ja by som Ti k myšlienke vyjadrenej v posledných vetách uviedol, že existuje ešte jedna alternatíva a naši susedia ak urobia prepoj medzi Palačov_Lešná https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/262/infoletak_s35-lesna-palacov.pdf s pokračovaním na Rožnov a Bečvu hoci len v parametroch štvorprúdovej cesty, tak napriek členitému terénu zo SR k našim susedom bude viac využívaná vodičmi cesta zo severu a severovýchodu SR v smere na Prahu, či už cez Brno alebo Olomouc.

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2020 09:22
od vladik67
Keďže sa už nedá doplniť môj príspevok, tak ešte doplním jednu vizualizáciu k vyššie spomínanému príspevku https://www.youtube.com/watch?v=H57HLBeNOkQ

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2020 12:25
od feci
milan_KM: úsekom Hulín-Frýšták sa nezbavíme prejazdu cez Zlín

vladik67: na I/35 od Valmezu po hranice sa neplánuje nič iné ako Lešná-Palačov

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2020 12:31
od feci
Zanedlho sa trasa Praha-Žilina bude chodiť trasou D11-D35-D1-D48-I/11-SK-D3. Na tejto trase sa do konca roka 2022 otovrí 5 úsekov + teraz bola dokončená 1.etapa reko D48 a časť D3

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2020 12:33
od feci

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2020 18:02
od metelesku.blesku
vladik67 napísal:metelesku.blesku - ja by som Ti k myšlienke vyjadrenej v posledných vetách uviedol, že existuje ešte jedna alternatíva a naši susedia ak urobia prepoj medzi Palačov_Lešná https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/262/infoletak_s35-lesna-palacov.pdf s pokračovaním na Rožnov a Bečvu hoci len v parametroch štvorprúdovej cesty, tak napriek členitému terénu zo SR k našim susedom bude viac využívaná vodičmi cesta zo severu a severovýchodu SR v smere na Prahu, či už cez Brno alebo Olomouc.

Palačovská spojka má hlavne pomôcť ValMezu a okoliu jednoduchšie sa napojiť sa priamo na D48/D1, aby sa nemuseli trepať cez všetky Obce nad Bečvou a Hranice až do Lipníka n.B., keď D48 ide súbežne s I/35 vo vzdialenosti "čo by kameňom dohodil", avšak bez jediného normálneho prepojenia (sú tam iba cesty III. triedy). Potom do budúcna bude skôr len 4 pruhový obchvat ValMezu maximálne po Zubří, ale ďalej už ani ťuk. Už samotné mesto Rožnov pod Radhoštěm je vnútri CHKO Beskydy, takže v CHKO žiadne rozširovania ciest netreba očakávať. CHKO je tmavozelená na mape: https://sk.mapy.cz/s/gevajoholu Keď si to poposúvate, uvidíte, kde všade na českej strane je CHKO a teda výstavba 4 pruhoviek neprejde (Egeria a spol.) a kde CHKO nie je.

Ten potenciálny budúci diaľničný lievik, ktorý som spomínal, tak nejak zhruba tu zobrazený: https://sk.mapy.cz/s/pacepasoda by mal nahradiť južnejší koridor (CZ) D1 - I/50 - (SK) I/9 - D1 a severnejší koridor (CZ) D35 - D1/D48 - I/35 - (SK) I/10 - D1, alt. z D48 cez I/11 a D3 ako Feci napísal, i keď to je už aj celkom zachádzka i test nervov do dokončenia úseku Brodno - KNM.
Samozrejme, pokým na CZ strane nebude hotová D49 aspoň do Lípy, či Vizovic, budú všetky alternatívy cezhraničného prechodu "prašť jak uhoď".

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2020 19:03
od Peter_CA
Zachádzka to síce cez Jablunkovský priesmyk je, ale nebyť toho nešťastia v Radoli, tak by to nebolo bez šance. Po dostavbe obchvatu F-M a I/68 bude prvý prejazd dedinou až Svrčinovec (a to len 1.5 km, potom zas nič až do Poviny) a priechod Beskydami v Jablunkovskom priesmyku je o 300 výškových metrov nižšie než Bumbálka.

Inak na mapy.cz sa dajú linkovať aj priamo objekty (ako výsledok vyhľadávania), len je to trochu neintuitívne. CHKO Beskydy: https://mapy.cz/turisticka?source=area&id=26564
A ešte CHKO Kysuce na Slovensku: https://mapy.cz/turisticka?source=osm&id=1067360169

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2021 19:02
od aquila
mne je doslova do placu, ked vidim, ze ako cesi maju rozpracovane aj taketo kompletne nove cesty a prepoje. u nas sme na tom hrozne tragicky :( nemame ani len zakladne a nutne jednicku a obchvaty :(

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2021 19:57
od asdf
metelesku.blesku: pokým na CZ strane nebude hotová D49 aspoň do Lípy, či Vizovic
To vôbec. Akože sa dôjde do Lípy/Vizovic po diaľnici a potom sa ten tranzit vrhne do takých úžasností ako úsek Pozděchov-Prlov, Lidečko-Lideč-Střelná a cez nekonečné dediny na slovenskej strane až do Púchova? Naopak, ja si myslím, že od dokončenia diaľnice do Fryštáku (kde sa už dá dôjsť do Zlína takým spôsobom, že väčšina semaforov sa človeka netýka), bude najbližší väčší prínos až v okamihu dokončenia diaľnice až do Púchova.

aquila: Tak plány sú dobré, exekúcia kríva minimálne rovnakým spôsobom ako na Slovensku, občas možno väčším.

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2021 00:00
od metelesku.blesku
To vôbec. Akože sa dôjde do Lípy/Vizovic po diaľnici a potom sa ten tranzit vrhne do takých úžasností ako úsek Pozděchov-Prlov, Lidečko-Lideč-Střelná a cez nekonečné dediny na slovenskej strane až do Púchova?

Alternatíva Bytča - Makov - ValMez je rovnako zúfalá a jazdí sa aj tade. Samozrejme, obe trasy sú plné úžasností a stále je najlepšou cestou "stredom" E50.

Inak, cca. do 2-3 rokov plánujú rozostavať D55 medzi Olomoucom a Přerovom (na prvý z dvoch úsekov už vydali stavebko), takže trasa D35 - D55 - D49 "nabyde na zajímavosti".
A ako som už písal, je to jediná možnosť, kadiaľ sa dá do budúcna viesť kapacitná komunikácia cez CZ/SK hranice medzi Hodonínom a Jablunkovom.

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2021 00:59
od asdf
To vôbec, koľko je tam podiel trasy v obciach? Aj Dolní/Prostřední/Horní Bečva je vyriešená relatívne rozumne. Oproti tomu na Lideč to ide stredmi dedín a cesta je zvlášť od kruháča v Polance až do Bratřejova hoodne úzka.

do 2-3 rokov plánujú rozostavať D55 medzi Olomoucom a Přerovom (na prvý z dvoch úsekov už vydali stavebko)
Kdežto druhý nemá ani ÚR a plán v roku X.

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2021 10:04
od metelesku.blesku
Bumbálka-Makov-Kolárovice tiež nie je žiadna selanka pre tranzit. Relatívne rozumne je vyriešená aj Lysá - Púchov. Široká rovná cesta popri obciach. To, že všade namrzkali 50-tky, za to nemôže cesta ale cestní orgáni. Rovnako rýchlostnými obmedzeniami dod.bali aj I/54 napriek tomu, že cesta cez obce prakticky nejde. Ešte pred 10 rokmi sa tade dalo ísť skoro všade 90, teraz je to na striedačku 70/50 aj keď tam žiadne smrťáky neboli. Lysú doobmedzovali o niečo skôr ako I/54.

Ten druhý úsek D55 je na Najvyššom správnom súde kvôli sporu s obcou Rokytnice, ale ŘSD už má s obcou mimosúdnu dohodu. Rovnako bola doťahovačka so susednou obcou Dluhonice (vyriešený kompenzačnými opatreniami za 150 mil. Kč) preto im doteraz chýba aj posledný úsek D1, na ktorý sa má práve ten úsek s "plánom v roku X" napájať. Kvôli križovatke pri Přerove musia najprv rozostavať D1 a až potom D55.

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2021 10:48
od feci
D55 Olomouc-Kokory zahájenie: 2022 (aktualizácia 18.1.2021)
D55 Kokory-Přerov zahájenie: 2024 (aktualizácia 26.1.2021) - Má UR, nemá SP

Keď budú dokončené I/68 Třanovice-Nebory a obchvat Frýdku-Místku, budem chodiť ...-ZA-D3- hranica SK/CZ -I/11-D48-D1-....

Re: D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2021 17:31
od okorec
Čo sa týka trasy PRG - ZA, tak tam nie je o čom diskutovať. Ak nie je problém na českej D1, tak cez hrozenkov. Ak kvôli problému na D1 je lepšie ísť po D11, tak cez Palačov a Makov. Trasa cez Púchov je dobrá len na také občasné spestrenie pre tých, čo chodia pravidelne hore dole a chcú trochu zmenu. Xujovina už len to, že tadiaľ navrhli trasovať a potom to aj tak vyzerá, že to spojenie D49 - R6 bude hotové tak v roku 2050. To je presne ako naša R1 cez nízke tatry. Stavať drahú diaľnicu územím, kde žije viac líšok ako ľudí. Po dostavbe nasej D3 bude veľa ľudí voliť trasu cez FM a Třinec, ale hrozenkov bude stále konkurencieschopný. A mimo pracovné dni od 7 00 do 17 00 bude stále bezkonkurenčný. PRG - MT cez hrozenkov v nedeľu večer bežne úplne v pohode okolo 3h50min od značky po značku, bez nejakých divočín (kým sa nerobila D1 reko).