D43 Brno - Svitavy
Odoslané: 26. Apr 2006 20:30
Rychlostní silnice R43 Brno - Moravská Třebová
její historie jevelmi zajímavá první návrh na výstavbu kapacitního spojení byl v roce 1938 Němci jako požadavek na výstavbu dálnice Wien - Breslau, později se tento požadavek stal součástí Mnichovské dohody. Výstavba opravdu začala 11. dubna 1939 v úseku Hrušovany - Brno - Jevíčko a pokračovaly až do 30. dubna 1942, kdy práce byly zastaveny. Po válce už k obnovení prací nedošlo.
Další plány ohledně pokračování výstavby této dálnice byly schváleny vládním usnesením ze dne 10. dubna 1963 č. 286 jako dálnice D43 Brno - Svitavy v blízkosti stávající silnice I/43. Dle tehdejšího plánu měřila D43 72 km. Dle tehdejších plánu se s její výstavbou počítalo až jako poslední dálnicí z tehdy schválených někdy po roce 1995.
Ke změně došlo usnesením vlády ČSSR ze dne 29. ledna 1987 č. 24, kdy byla dálnice D43 přeřazena do sítě rychlostních silnic a změněno trasování do trasy "Německé dálnice", kde jsou stale vykoupeny pozemky.
R43 tvoří spojnici mezi dálnicí D1 a rychlostní silnicí R35, a také je to spojenice Brněnska a východních Čech. Nemalý význam je také v zlepšení dopravní obslužnosti severních části Jihomoravského kraje.
Je připravována stavba 4301 Troubsko - Kuřim, která však naráží na odpor obyvatel Bystrce, její zahájení se těžko odhaduje. Na další dvě stavby bylo zpracováno Oznamení EIA konretně 4302-3 Kuřim - Svitávka. Je docela možné že tyto dvě stavby se začnou stavět dříve než 4301.
U staveb 4304-5 Svitávka - R35 se uvažuje o výstavbě po etapách, v první etapě bude postaven jen poloviční profil.
Vizualizace stavby Troubsko - Kuřim v Bystrci (video 62 MB)
http://www.brno.cz/download/oupr/r43/bystrc.mpg
Vizualizace stavby v Bystrci
http://www.brno.cz/index.php?nav01=88&n ... nav05=3177
http://www.brno.cz/index.php?nav01=88&n ... nav05=3178
její historie jevelmi zajímavá první návrh na výstavbu kapacitního spojení byl v roce 1938 Němci jako požadavek na výstavbu dálnice Wien - Breslau, později se tento požadavek stal součástí Mnichovské dohody. Výstavba opravdu začala 11. dubna 1939 v úseku Hrušovany - Brno - Jevíčko a pokračovaly až do 30. dubna 1942, kdy práce byly zastaveny. Po válce už k obnovení prací nedošlo.
Další plány ohledně pokračování výstavby této dálnice byly schváleny vládním usnesením ze dne 10. dubna 1963 č. 286 jako dálnice D43 Brno - Svitavy v blízkosti stávající silnice I/43. Dle tehdejšího plánu měřila D43 72 km. Dle tehdejších plánu se s její výstavbou počítalo až jako poslední dálnicí z tehdy schválených někdy po roce 1995.
Ke změně došlo usnesením vlády ČSSR ze dne 29. ledna 1987 č. 24, kdy byla dálnice D43 přeřazena do sítě rychlostních silnic a změněno trasování do trasy "Německé dálnice", kde jsou stale vykoupeny pozemky.
R43 tvoří spojnici mezi dálnicí D1 a rychlostní silnicí R35, a také je to spojenice Brněnska a východních Čech. Nemalý význam je také v zlepšení dopravní obslužnosti severních části Jihomoravského kraje.
Je připravována stavba 4301 Troubsko - Kuřim, která však naráží na odpor obyvatel Bystrce, její zahájení se těžko odhaduje. Na další dvě stavby bylo zpracováno Oznamení EIA konretně 4302-3 Kuřim - Svitávka. Je docela možné že tyto dvě stavby se začnou stavět dříve než 4301.
U staveb 4304-5 Svitávka - R35 se uvažuje o výstavbě po etapách, v první etapě bude postaven jen poloviční profil.
Vizualizace stavby Troubsko - Kuřim v Bystrci (video 62 MB)
http://www.brno.cz/download/oupr/r43/bystrc.mpg
Vizualizace stavby v Bystrci
http://www.brno.cz/index.php?nav01=88&n ... nav05=3177
http://www.brno.cz/index.php?nav01=88&n ... nav05=3178