D43 Brno - Svitavy

všeobecní diskuze o dálnicích v ČR

Moderátor: Moderátori

D43 Brno - Svitavy

Odoslaťod Lenny » 26. Apr 2006 20:30

Rychlostní silnice R43 Brno - Moravská Třebová

její historie jevelmi zajímavá první návrh na výstavbu kapacitního spojení byl v roce 1938 Němci jako požadavek na výstavbu dálnice Wien - Breslau, později se tento požadavek stal součástí Mnichovské dohody. Výstavba opravdu začala 11. dubna 1939 v úseku Hrušovany - Brno - Jevíčko a pokračovaly až do 30. dubna 1942, kdy práce byly zastaveny. Po válce už k obnovení prací nedošlo.

Další plány ohledně pokračování výstavby této dálnice byly schváleny vládním usnesením ze dne 10. dubna 1963 č. 286 jako dálnice D43 Brno - Svitavy v blízkosti stávající silnice I/43. Dle tehdejšího plánu měřila D43 72 km. Dle tehdejších plánu se s její výstavbou počítalo až jako poslední dálnicí z tehdy schválených někdy po roce 1995.
Ke změně došlo usnesením vlády ČSSR ze dne 29. ledna 1987 č. 24, kdy byla dálnice D43 přeřazena do sítě rychlostních silnic a změněno trasování do trasy "Německé dálnice", kde jsou stale vykoupeny pozemky.

R43 tvoří spojnici mezi dálnicí D1 a rychlostní silnicí R35, a také je to spojenice Brněnska a východních Čech. Nemalý význam je také v zlepšení dopravní obslužnosti severních části Jihomoravského kraje.

Je připravována stavba 4301 Troubsko - Kuřim, která však naráží na odpor obyvatel Bystrce, její zahájení se těžko odhaduje. Na další dvě stavby bylo zpracováno Oznamení EIA konretně 4302-3 Kuřim - Svitávka. Je docela možné že tyto dvě stavby se začnou stavět dříve než 4301. 8)

U staveb 4304-5 Svitávka - R35 se uvažuje o výstavbě po etapách, v první etapě bude postaven jen poloviční profil.

Vizualizace stavby Troubsko - Kuřim v Bystrci (video 62 MB) :arrow:
http://www.brno.cz/download/oupr/r43/bystrc.mpg

Vizualizace stavby v Bystrci :arrow:
http://www.brno.cz/index.php?nav01=88&n ... nav05=3177
http://www.brno.cz/index.php?nav01=88&n ... nav05=3178
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 28. Apr 2006 12:41

V první fázi by měla R43 končit MÚK s R35 u Mor. Třebové, výhledově (po r. 2020) je uvažováno prodloužení do Polska (- Králíky - Klodzko - Wroclaw).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 28. Apr 2006 12:46

Jaroslav Štemberk napísal:V první fázi by měla R43 končit MÚK s R35 u Mor. Třebové, výhledově (po r. 2020) je uvažováno prodloužení do Polska (- Králíky - Klodzko - Wroclaw).


R43 je plánována pouze v úseku Brno - Moravská Třebová. Sice návrh územního plánu Pardubického kraje obsahuje pokračování R43 směrem do Polska, ale jen ve své výhledové části. Zatím není vůbec jisté, jestli se něco podobného bude realizovat, bo vládní usnesení s tím nepočítá. Polsko má výstavbu nějaké kapacitní komunikace směrem k R43 v plánu postavit okolo roku 2040. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Koksolam » 12. Júl 2006 22:51

Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:V první fázi by měla R43 končit MÚK s R35 u Mor. Třebové, výhledově (po r. 2020) je uvažováno prodloužení do Polska (- Králíky - Klodzko - Wroclaw).


R43 je plánována pouze v úseku Brno - Moravská Třebová. Sice návrh územního plánu Pardubického kraje obsahuje pokračování R43 směrem do Polska, ale jen ve své výhledové části. Zatím není vůbec jisté, jestli se něco podobného bude realizovat, bo vládní usnesení s tím nepočítá. Polsko má výstavbu nějaké kapacitní komunikace směrem k R43 v plánu postavit okolo roku 2040. 8)


Neplanuje sa pri ukonceni rychlostnej komunikacie posilnit smer na Kurim? Podla mna by to bolo vyhodnejsie stavat na rovine ako v smere z Bystrca, kde je to predsa len cleniteksie a kde nie su v sucasnosti take kapacity ako na konci Rky v smere na Svitavy?
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Jarda » 13. Júl 2006 20:46

Zajímave je se podívat například na http://www.mapy.cz/ , kde při vhodném přiblížení uvidíte plánovanou trasu R43 a pak si překlikávat na letecké snímky příslušnoho území. Ve většině trasy uvidíte stopy po nedostavěné německé dálnici.
V nadpisu by bylo možná lepší namísto Svitavy uvést Moravská Třebová. Trasování zatím není definitivní, v úvahách je právě i odklon na MÚK s R35 blíže ke Svitavám, ale v současné době se jeví pravděpodobnější, že bude s nepatrnými změnami dodrženo staré německé trasování a tedy MÚK s R35 bude severovýchodně od Moravské Třebové.
Některé ekologické iniciativy požadují v počátečním úseku odklon do jižní části tzv. Boskovické brázdy, tedy MÚK s D1 u Ostrovačic a vedení ke Kuřimi kolem Veverské Bytýšky, avšak zatím se nezdá, že by tento návrh prošel, neboť i většina zastupitelů města Brna se spíše kloní k původní trase s tím, že na průchodu městskou částí Bystrc by R43 vedla hloubeným tunelem.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Koksolam » 13. Júl 2006 21:31

Jaroslav Štemberk napísal:Zajímave je se podívat například na http://www.mapy.cz/ , kde při vhodném přiblížení uvidíte plánovanou trasu R43 a pak si překlikávat na letecké snímky příslušnoho území. Ve většině trasy uvidíte stopy po nedostavěné německé dálnici.
V nadpisu by bylo možná lepší namísto Svitavy uvést Moravská Třebová. Trasování zatím není definitivní, v úvahách je právě i odklon na MÚK s R35 blíže ke Svitavám, ale v současné době se jeví pravděpodobnější, že bude s nepatrnými změnami dodrženo staré německé trasování a tedy MÚK s R35 bude severovýchodně od Moravské Třebové.
Některé ekologické iniciativy požadují v počátečním úseku odklon do jižní části tzv. Boskovické brázdy, tedy MÚK s D1 u Ostrovačic a vedení ke Kuřimi kolem Veverské Bytýšky, avšak zatím se nezdá, že by tento návrh prošel, neboť i většina zastupitelů města Brna se spíše kloní k původní trase s tím, že na průchodu městskou částí Bystrc by R43 vedla hloubeným tunelem.


Dakujem za upozornenia a za mapy. Ono to inac vyzera z pohladu vodica, co tadial jazdi minimalne raz tyzdenne ako komplexnejsi letecky pohlad.
O tom tunele som nevdel, lamal som si hlavu ze ako to chcu spravit povrchovo :?
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Jarda » 13. Júl 2006 22:12

Lenny má na své stránce http://www.dalnice-silnice.cz/R/R43.htm popisy a mapu uvažovaných variant i odkazy na vizualizce vedení přes Bystrc.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 03. Okt 2006 14:37

V sobotu 28.10., případně o týden později 4.11.2006 se bude v Jevíčku konat sraz všech, kteří se zajímají o historii našich dálnic - respektive o nedokončenou exteritoriální dálnici Wroclaw-Wien ze 40. let 20. století. Sraz pořádá "Skupina B4" z Badatelny.cz a redakce Dálnice.com. Přijet může každý, kdo se chce dozvědět více o této historicky cenné a architektonicky zajímavé stavbě německé dálnice přes naše území. Ještě bude upřesněn přesný termín, hodina a místo srazu. Pro bližší informace si můžete napsat na info@dalnice.com.


Zdroj: www.dalnice.com
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Plánovaná křižovatka R43 a D1

Odoslaťod Marty » 17. Okt 2006 21:33

Zdravím všechny GURU českých dálnic ! Lenny, Mapmane, Šternberku a spol. - nevíte kde najít na netu plánek připravovaného křížení R43 a D1 ?

Jsem z Troubska, nové zástavby, takže mě to dost zajímá. Hlavně mě zajímá, jestli a jak bude řešen přivaděč ze směru Střelice. Wow, to by ušetřilo času !

V Googlu jsem našel jen zmínku o obchvatu Troubska (silnice 15267 obchvat v plánu mezi 2005 a 2010) a zmínku o tom, že současný tankodrom Ostopovice-Střelice se nebude opravovat, neboť je společně s R43 v plánu spojit starou cenu (silnici Brno-Bosonohy) se směrem na Střelice a udělat tak obchvat Ostopovic. Prý v ceně R43.

Kde se dá najít návrh, mapa apod. Moje oblíbené 'just google the Question' na tohle jaksi nefunguje...

Předem díky !

Marty
Obrázok používateľa
Marty
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 718
Založený: 17. Okt 2006 21:19
Bydlisko: CZ, Troubsko

Re: Plánovaná křižovatka R43 a D1

Odoslaťod Lenny » 18. Okt 2006 10:30

Marty napísal:nevíte kde najít na netu plánek připravovaného křížení R43 a D1 ?


Křižovatka bude v km 188,5 a kolektory bude propojena s MÚK Brno-západ. Tvar křižovatky bude turbínovitý.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Re: Plánovaná křižovatka R43 a D1

Odoslaťod Lermik » 18. Okt 2006 18:41

Lenny napísal:
Marty napísal:nevíte kde najít na netu plánek připravovaného křížení R43 a D1 ?


Křižovatka bude v km 188,5 a kolektory bude propojena s MÚK Brno-západ. Tvar křižovatky bude turbínovitý.


Turbínovitý je co?
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Re: Plánovaná křižovatka R43 a D1

Odoslaťod Lenny » 18. Okt 2006 21:43

Lermik napísal:Turbínovitý je co?


Turbinovitá (vzor M15):
 vhodná pro křížení 2 stejně významných komunikací
 všechna levá odbočení o podobných intenzitách
 5 přemostění
 4 semidirektní rampy


Všechny rampy jsou buď přímé nebo semidirektivní. V ČR ještě nepoužitý typ.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod mapman » 19. Okt 2006 00:31

Chtělo by to asi plánek pro představu, něco najdu během zitřka...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod bobikboobika » 19. Okt 2006 08:01

Vůbec by bylo moc pěkné zařadit zde jako extra téma tvary křižovatek s plánky pro představu laické veřejnosti, nebo i vznést podnět tvůrcům webu konkurenční ceskedalnice.cz jako samostatnou sekci podobně jako mají již ostatní informace/kategorie komunikací
bobikboobika
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Obrázky: 36
Založený: 13. Sep 2006 08:03
Bydlisko: ČR

Odoslaťod mapman » 19. Okt 2006 10:42

Nějaké zajímavé křižovatky turbínovitého typu :

http://img106.imageshack.us/img106/9413 ... ine3tw.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/8048 ... ionze2.jpg

Jinak ta křižovatka o které se bavím bude vlastně křižovatkou čtyř silnic, D1, R23, R43 a R52 - všechny se tu mají křížit na poměrně malém prostoru... Někde jsem viděl nákres ale nemůžu ho najít, tak to možná rozkreslím po paměti...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Dotaz - tvary křižovatek

Odoslaťod Michal R » 19. Okt 2006 15:46

Zdravím všechny diskutující a mám dotaz: Předpokládám, že tvary křižovatek vycházejí z předpokládaných intenzit, počtu křížených komunikací atp. .... Kde se dá (je to norma? předpis? ) toto nalézt? Díky
Michal R
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 03. Feb 2006 17:01

Re: Dotaz - tvary křižovatek

Odoslaťod Lenny » 19. Okt 2006 17:49

Michal R napísal:Zdravím všechny diskutující a mám dotaz: Předpokládám, že tvary křižovatek vycházejí z předpokládaných intenzit, počtu křížených komunikací atp. .... Kde se dá (je to norma? předpis? ) toto nalézt? Díky


Mělo by to tak, normy jsou

ČSN 01 3466 Výkresy inženýrských staveb. Výkresy pozemních komunikací
ČSN 73 6101 Projektování silnic a dálnic
ČSN 73 6102 Projektování křižovatek na silničních komunikacích
ČSN 73 6109 Projektování polních cest
ČSN 73 6110 Projektování místních komunikací
ČSN 73 6201 Projektování mostních objektů
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lermik » 20. Okt 2006 07:58

mapman napísal:Nějaké zajímavé křižovatky turbínovitého typu :

http://img106.imageshack.us/img106/9413 ... ine3tw.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/8048 ... ionze2.jpg

Jinak ta křižovatka o které se bavím bude vlastně křižovatkou čtyř silnic, D1, R23, R43 a R52 - všechny se tu mají křížit na poměrně malém prostoru... Někde jsem viděl nákres ale nemůžu ho najít, tak to možná rozkreslím po paměti...


díky moc :) a trubkovitá a turbínovitá je rozdíl nebo ne? Myslím že to je ten typ křižovatky např. ulice K Barrandovu X R1 nebo Mirošovice aj. To jsou trubkovité?
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod mapman » 20. Okt 2006 10:48

Lermik napísal:
díky moc :) a trubkovitá a turbínovitá je rozdíl nebo ne? Myslím že to je ten typ křižovatky např. ulice K Barrandovu X R1 nebo Mirošovice aj. To jsou trubkovité?


Npř toto: ;)
http://www.cbrd.co.uk/reference/interch ... rumpet.gif
http://img.search.com/8/85/300px-Trumpetjunction.jpeg

V současnosti se ní počíta na R1 (Vestec, Lochkov), je na to Barrandově, v Mirošovicích, taky MÚK Bělotín bude taková a v podstatě i útvarová MÚK Lipník bude složená jakoby z dvou trubek.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Lermik » 20. Okt 2006 10:51

už v tom mám úplně jasno :)
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod B; » 20. Okt 2006 11:01

Takze trumpet je vzdy "T" a turbine vzdy "X" (alebo "+")?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Lenny » 20. Okt 2006 12:23

B; napísal:Takze trumpet je vzdy "T" a turbine vzdy "X" (alebo "+")?


ano, někdy se trumpetová označuje jako trubkovitá
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod B; » 20. Okt 2006 12:37

trumpeta sa na slovensku nepouziva ( okrem dajme si do trumpety).
Pouzil som anglicke slova, kedze aj referencie su anglicky. :P

Na slovensku realitu - trubkova bude krizovatka D1/D3 HP?
Pokus o turbinovu je D2/D4? (ked sa predlzi d4)?

Najviac je stvorlistkov - nie vzdy uplnych, vola sa to potom este stvorlistok ak chyba nejake vetva?


Thnx
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Lermik » 20. Okt 2006 12:53

B; napísal:trumpeta sa na slovensku nepouziva ( okrem dajme si do trumpety).
Pouzil som anglicke slova, kedze aj referencie su anglicky. :P

Na slovensku realitu - trubkova bude krizovatka D1/D3 HP?
Pokus o turbinovu je D2/D4? (ked sa predlzi d4)?

Najviac je stvorlistkov - nie vzdy uplnych, vola sa to potom este stvorlistok ak chyba nejake vetva?


Thnx


To je neúplný čtyřlístek
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod mapman » 20. Okt 2006 16:09

B; napísal:trumpeta sa na slovensku nepouziva ( okrem dajme si do trumpety).
Pouzil som anglicke slova, kedze aj referencie su anglicky. :P

Na slovensku realitu - trubkova bude krizovatka D1/D3 HP?
Pokus o turbinovu je D2/D4? (ked sa predlzi d4)?

Najviac je stvorlistkov - nie vzdy uplnych, vola sa to potom este stvorlistok ak chyba nejake vetva?


Thnx


Križovatka D1xD3 nie je trubka, to je ešte torchu iný útvar, v podstate rovnaký ako dnes križovatka českej D1 a R46.

A čo sa týka D4xD2 tak tam platí že je to štvorlístok, ale deformovaný uprednostnením jednoho smeru ktorého vratná rampa bola vypustená a spravila sa ako direktná (smer Videň - BA)
tu je to vidno: http://mapspace.ma.ohost.de/storage/X.jpg

Od Lennyho som kedysi videl niekde tabulku s roznymi typmi kružovatiek a ich popisom, ale nemožem si spomenúť kde to bolo, možno skor on...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Ďalšia

Naspäť na Dálnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.