Stránka 1 z 1

D46 Vyškov - Olomouc

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2006 13:47
od beatle
Tak vás tady vítám. R46 tady snad jako jediná nemá forum.

Tato rychlostnice byla vybudovaná jako napojení Olomouce a severní moravy na D1. Dnes tudy putuje většina vozidel z Ostravy do Prahy a je velmi zatížená. Není zrovna v nejlepším stavu a snad nejhorší jsou krátké nebo i žádné nájezdové pruhy. Zajímavostí je na této rychlostnici nouzová přistávací plocha, která je u Vyškova a nebo průtah Prostějovem s dlouhou estakádou. Dnes má R46 velký význam, zejména kvůli tranzitu do Ostravy, po dobudování D1 však bude mít čtyřicetšestka význam spíše regionální. Novinka je plán na dobudování R46 jako východní obchvat Olomouce a protáhnutí až do Šternberka. Někomu to může připadat směšné, ale pravda je, že Olomouc potřebuje východní obchvat snad víc než ten západní a pořádnou čtyřproudou silnici do Šternberka snad více než R35 do Přerova. Situace na silnici 1. třidy I/46 je totiž delší dobu neúnosná. I/46 není totiž využívána pouze na cestu mezi Šternberkem a Olomoucí, ale vede až do Bruntálu a Opavy a je takovou vstupní branou do nízkého Jeseníku a opavského slezska. :arrow: :arrow: :arrow:

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2006 17:21
od Lenny
Zahájení východní tangenty se opět o pár let posunulo zejména kvůli nesouhlasu občasnů Hodolan kolem, kterých měla vést. Je snaha posunout tangentu dále od města.

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2006 22:17
od beatle
Ještěže. Tak jak byla vyprijektovaná (ta vých. tangenta) tak by vůbec neplnila svůj účel (odvést dopravu dál od obytných zón)

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2007 16:44
od bobikboobika
Vcera se v TV obyvatele Olomouce-Holic rozcilovali nad provozem na I/55 mezi svymi domy, pry budou zalovat RSD za prekracovani hluku. Myslim, ze tady pomuze prave jedine R46 kolem Olomouce.

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2007 14:58
od Bobyhall
Zdalipak si někdo všiml, jaké jsou nebezpečné nájezdy na R46 - neexistují rozjížděcí pruhy. Za nejnebezpečnější v tomto směru považuji nájezd v Olšanech u Prostějova v obou směrech. Jak to je s normovými požadavky na nájezdy na R ?

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2007 15:38
od Jarda
Jde o úseky, které se stavěly ještě v 70. létech minulého století a MÚK tam jsou bez připojovacích pruhů a odpojovací mají velmi krátké, takže současným normám neodpovídají. Nyní se na R připojovací pruhy většinou staví s délkou 250 m.