Azia - India

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK vo svete (okrem EÚ)

Moderátor: Moderátori

Azia - India

Odoslaťod votrelec » 25. Sep 2005 23:30

dialnice v indii:
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
[img]expressway-photographs/transfer_expressway_tunnel_3.jpg[/img]
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok používateľa
votrelec
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 25. Sep 2005 23:11

Odoslaťod votrelec » 25. Sep 2005 23:35

akoze mozme sa od indov ucit. fakt

viac o indickych dialniciach v tychto threadoch
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=219524
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=221282
Obrázok používateľa
votrelec
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 25. Sep 2005 23:11

Odoslaťod Antimander » 26. Sep 2005 16:12

Diaľnice v Indii či v Japonsku alebo aj Thajsku sú zaujímavé, častokrát sú to poschodové stavby, kde na jednom poschodí ide jeden smer a na druhom pochodí ide druhý smer a každý má 5-6 pruhov.

Avšak prečo? Stavia sa tak kvôli problémom s priestorom a počtom obyvateľov.

Myslím si, že diaľnice v Indii sú pekné a zaujímavé stavby, ale celková dopravná infraštruktúra je v Indii na veľmi nedostatočnej úrovni.

Okrem toho vláda v Indii často neplatí stavebným firmám. Mení sa legislatíva. :wink:

Okrem toho nie všetky obrázky, ktoré sú tu, sa nachádzajú skutočne aj v Indii ( :shock: ) a naviac taký úsek Ladce-Sverepec a ostatné úseky na D1 (ako aj fakt, že SR má 5,4 mil. obyv.) keď sa nafotí z vtáčej perspektívy, tak vyzerá prekrásne.

HDP, životná úroveň Indie hovorí o niečom inom než jej diaľničná sieť. Naviac, cesty v Indii by stálo za to nafotiť, to odporúčam. Ja mám Indiu prejdenú autom, aj lietadlom a cestná sieť je v katastrofálnom stave. :wink:

Diaľnice sú tým najlepším, čo v cestnej sieti existuje a nemá význam mať super diaľnice a cestnú sieť v "katastrofálnom stave". Naviac, diaľničná sieť v Indii je na mnohých miestach absolútne zastaralá, potrebovala by rozšíriť, resp. opraviť - dosť často sa diaľnica zužuje len na 2 pruhy. ... :wink:

A to už nevravím o tom, že čo to po tých diaľniciach aj reálne často jazdí, chodí, aj kravy na niektorých miestach a to je "radosť".

Čo sa chceme učiť od Indie? To, že 60% obyvateľov Indie žije s 1-2 USD na 1 deň? Alebo to, že 40% obyv. nemá k dispozícii čistú vodu? ... :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 14:46

Odoslaťod fh » 26. Sep 2005 18:19

Pekné fotky, na jednej som si všimol Octaviu :shock: . India je krajina obrovských rozdielov a veľkosťou územnou a počtom obyvateľstva je to koninent, tu je ťažko niečo zrovnávať. Niektoré z tých ciest sa mi vidia akési krivolaké.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Odoslaťod Caesar » 29. Sep 2005 19:56

Diaľničná sieť v Indii nie je absolútne ničím výnimočná. Neviem, čo by sme sa mali učiť. Ani SR ani EÚ sa nemá čo od Indie učiť stavať. Vzhľadom na dopravné problémy a dopravný chaos v mestách sa tam stavia veľmi pomaly a s nedostatočnou kvalitou.

Tiež je správnym postrehom, že nie všetky obrázky zobrazujú diaľnice. A mnohé zobrazujú aj jasné kvality diaľnic v Indii a paralelne aj to, čo že to po tých diaľniciach jazdí.

India je chudobná, rozvojová krajina, tzv. 3. svet, od toho sa "my" nemáme čo učiť. Analfabetizmus postihuje cca. 20% obyvateľov, členenie na kasty, ...

A zo stavebného hľadiska, v Indii stavajú predovšetkým firmy z EÚ/USA s európskou, americkou a japonskou technikou, čo je na to, že je to taká veľká krajina dosť zlý faktor. A naviac, na mnohých úsekoch stavajú hlavne ľudia.

A úplne na záver: V Indii je katastrofálna cestná sieť. O železniciach ani nehovorím - hrôza.

SR sa má čo učiť od "západu".

A doplnenie pre Antima: V Thajsku sú poschodové diaľnice kvôli priestorovým problémom, ale narozdiel od tých japonských so zemetrasením by mali problém a na takýchto diaľniciach je potom v tých nižších poschodiach takmer istá smrť. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Antimander » 02. Okt 2005 16:50

Pozorovateľ napísal:Pekné fotky, na jednej som si všimol Octaviu :shock: . India je krajina obrovských rozdielov a veľkosťou územnou a počtom obyvateľstva je to koninent, tu je ťažko niečo zrovnávať. Niektoré z tých ciest sa mi vidia akési krivolaké.


Škoda sa v Indii legálne predáva, najviac Octavie.

Napr. v Izraeli jazdí veľmi veľa fábií, octávií, ... pričom ale v Izraeli sa oficiálne Škoda nepredáva ani nedováža. Aspoň ešte minulý rok nie. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 14:46

Odoslaťod Adaios » 06. Okt 2005 19:16

votrelec,

ja ti poviem uprimny nazor. Dialnice v Indii su pekne, ale len tie najnovsie. Casto su vsak uplne prazdne, pretoze ludia nemaju na auto, na zaplatenie za dialnice, v niektorych oblastiach su dialnice zadarmo, ale zase to nema efekt - ludia nemaju na to, aby viac chodili po dialniciach, lebo je drahe palivo.

Stare dialnice su zastarale, nebezpecne. Zle oznacene. Nekvalitne a nie je dost penazi na ich opravu.

Cestna siet je v katastrofalnom stave a o zeleznicnej ani pisat nemusim. Katastrofa.

India je krajina plna kontrastov, tazko sa porovnavat.

A uz vobec sa z odborneho hladiska neda porovnavat India s EU. Daju sa porovnavat krajiny Europy, alebo EU a Rusko. Da sa porovnavat USA s Kanadou. Da sa porovnavat India s Cinou, Japonskom atd. Da sa porovnavat Juzna Afrika s Egyptom. Mozes porovnavat len porovnatelne.

Neda sa porovnavat krajina ako India so SR aj preto, ze az 60% obyvatelov Indie zije v extremnej chudobe a v chudobe. Neda sa to preto, lebo az 50% obyvatelov Indie nema vobec alebo ma znecistenu vodu. Neda sa to porovnavat, pretoze su to neporovnatelne krajiny - pocasie, politika, nabozenstvo, ekonomika, vzdelanie, zdravotnictvo, ... India je krajina, kde 20% obyvatelov nevie vobec citat ani pisat. Pretoze tam nie su skoly, rocne sa postavi 1 000 novych skol. Ja som v Indii bol uz asi 5x, spolu mozno 70 dni, takze viem nieco o Indii. Su tam aj pekne stvrte, pekne cesty, dialnice, ale je to 1% obyvatelov, co sa ma az tak dobre, ze ani nevidia chudobu, ktora je 1 000 km dalej. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Branco » 10. Okt 2005 11:02

Adoas napísal:votrelec,

ja ti poviem uprimny nazor. Dialnice v Indii su pekne, ale len tie najnovsie. Casto su vsak uplne prazdne, pretoze ludia nemaju na auto, na zaplatenie za dialnice, v niektorych oblastiach su dialnice zadarmo, ale zase to nema efekt - ludia nemaju na to, aby viac chodili po dialniciach, lebo je drahe palivo.

Stare dialnice su zastarale, nebezpecne. Zle oznacene. Nekvalitne a nie je dost penazi na ich opravu.

Cestna siet je v katastrofalnom stave a o zeleznicnej ani pisat nemusim. Katastrofa.

India je krajina plna kontrastov, tazko sa porovnavat.

A uz vobec sa z odborneho hladiska neda porovnavat India s EU. Daju sa porovnavat krajiny Europy, alebo EU a Rusko. Da sa porovnavat USA s Kanadou. Da sa porovnavat India s Cinou, Japonskom atd. Da sa porovnavat Juzna Afrika s Egyptom. Mozes porovnavat len porovnatelne.

Neda sa porovnavat krajina ako India so SR aj preto, ze az 60% obyvatelov Indie zije v extremnej chudobe a v chudobe. Neda sa to preto, lebo az 50% obyvatelov Indie nema vobec alebo ma znecistenu vodu. Neda sa to porovnavat, pretoze su to neporovnatelne krajiny - pocasie, politika, nabozenstvo, ekonomika, vzdelanie, zdravotnictvo, ... India je krajina, kde 20% obyvatelov nevie vobec citat ani pisat. Pretoze tam nie su skoly, rocne sa postavi 1 000 novych skol. Ja som v Indii bol uz asi 5x, spolu mozno 70 dni, takze viem nieco o Indii. Su tam aj pekne stvrte, pekne cesty, dialnice, ale je to 1% obyvatelov, co sa ma az tak dobre, ze ani nevidia chudobu, ktora je 1 000 km dalej. :wink:


Adoas,

India je krajina, ktorá je plná kontrastov, to je pravda. Je to však aaaaj krajina, ktorá sa dynamicky rozvíja. Už teraz sa tam snažia etablovať výynamné svetové firmy, pripomína to situáciu v Číne ca. päť až desať rokov dozadu. Ekonomika rastie významným tempom a obyčajným ľuďom sa postupne zvyšuje životná úroveň. Obyvateľstva tiež pribúda (India oproti Číne nemá reguláciu pôrodnosti). Oproti Číne má India veľkú výhodu jazykový potenciál - angličtina je tam druhým úradným jazykom. Nerastnými zdrojmi neoplýva, podobne ako Čína.
Preto aj keď väčšina diaľníc v Indii nedosahuje štandardy západnej Európy a USA, stavajú sa aj nové a kvalitné úseky, čo svedčí o celkovej úspešnosti ekonomiky krajiny. Ktovie, kde bude India za desať-pätnásť rokov...
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Adaios » 10. Okt 2005 11:38

Branco,

ak by sme mali hodnotiť len diaľničnú sieť, tak je to dosť zlé v tejto krajine.

Postaví aj otvorí sa tam viac km než na Slovensku, ale keď sa porovná počet obyvateľov a rozloha krajiny, tak je to katastrofa, totálna.

Bol si v Indii? To len na doplnenie. Dokiaľ tam budú kasty, tak tam bude chudoba.

O 10-15 rokov sa bude mať India lepšie. Pretože investuje do školstva, do zdravotníctva a snaží sa investovať aj do sociálneho systému k tým najchudobnejším. Ale stále je tam zásadný problém: Veľa obyvateľov, málo práce, slabá infraštruktúra. Čína je na tom oveľa lepšie. A rast je tam porovnateľný, 10-15% HDP ročne, s tým, že Čína ho umelo brzdí na max. 18% (viac zákony a tvrdé reštrikcie bránia :shock: - nie je to dobrý vývoj), pretože by za 3-4 roky nasledoval tvrdý pád.

Ja som povedal svoj názor na Indiu.

Ano, je tam veľa firiem. Je to trh. 1 mil. mobilov, 1 mil. áut sa predá v Číne mesačne, v Indii je to tak na 40% - stále to ale robí z Indie obrovský trh.

Nič to nemení na tom, že aj v Indii vznikajú luxusné štvrte s novými firmami - investuje tam veľa firiem aj high-tech, aj naša firma tam má pobočku a dosahujeme tam veľmi slušné zisky a to len v rámci infraštruktúry.

Ale nič to nemení na tom, že ešte 50 rokov bude India na tom veľmi zle. A potom stojí otázka: Kde bude SR za 50 rokov? To je nepredstaviteľný čas, keď existujete len 15 rokov v tejto podobe. :lol:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Branco » 10. Okt 2005 11:56

Adoas,

v Indii som nebol. hoci by som ju rád niekedy navštívil. Inak môžem súhlasiť s väčšinou Tvojho príspevku. Diaľničná siť, ako aj celková infraštruktúra nie sú v závideniahodnom stave, ale celkový stav sa zlepšuje, mohli by sme diskuotvať o tom, ako rýchlo a dostatočne.

Čo sa týka porovnávania s Čínou nesúhlasím celkom. India má reformovanú ekonomiku a politicky je na tom lepšie ako Čína. Čína je zaujímavá z dvoch hľadísk: obrovský trh a lacná, niekedy kvalifikovaná pracovná sila. India je tiež obrovský trh, počtom obyvateľstva porovnateľný s Čínou, demokracia tam ale už funguje, na Čínu v tejto oblasti reformy ešte len čakajú. Čína je zatiaľ podľa mňa "perestrojkový kapitalizmus". a okrem niekoľkých centier (Šanghaj, Peking, aglomerácia pri Hongkongu...) väčšina krajiny tiež žije podmienkach, niekedy pripomínajúcich stredovek.

Nakoniec, indické firmy už začínajú investovať aj u nás, Číňania zase prichádzajú do Európy s lacnými autami...
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Caesar » 11. Okt 2005 18:03

Brančo,

ak už teda porovnávaš stavebníctvo v Indii a v Číne, tak ja sa pridávam na stranu Adoasa.

V Číne bez ohľadu na vládu je stavebný sektor na veľmi dobrej úrovni, radikálny nárast stavebnej produkcie každý rok. Stavebníctvo v Číne je tým hlavným odvetvím, ktoré ťahá celú Čínu, avšak tým, že sa tam zároveň investuje aj do iných sfér, tak po tých diaľniciach aj jazdia slušne vybavené automobily (aspoň na pohľad - nie sú hrdzavé, staré 20 rokov). Čína stavia megaprojekty narozdiel od USA ich dokáže aj financovať a Čína nemá extrémne vysoký štátny dlh.

Čína je vo WTO, svetová obchodná organizácia aj napriek tomu, aká tam vládne vláda. Už si tam nie sú všetci rovní.

A je to dobre, že mestá Hong-Kong, Šanghai, Peking sú na tom veľmi dobre ... je jasné, že je veľa miest, kde to tak nie je a nebude ešte veľmi dlho, ale v Indii nie je ani jedno takéto veľké mesto na takej dobrej modernej úrovni. To je fakt.

A kde bude India o 10-15 rokov? Myslím si, že tam kde aj dnes. Bude to biedna krajina. Bude možno najväčšia - ale aj to je nezodpovedné, lebo ľudia nemajú prácu a hladujú, v tomto Čína spravila pokrok.

Bude v Indii pokrok, ale aj na Slovensku. To sa nedá porovnávať a s Čínou táto krajina prehrala podľa mňa už dnes. Čína sa reformuje a tolerujú ju aj Rusko aj USA a EU - obrovský trh, ktorý má za čo nakupovať narozdiel od Indie. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Moj nazor - blizsi pohlad

Odoslaťod Adaios » 14. Okt 2005 18:36

A ja by som mal este malu poznamku:

Dobre sa pozrite hned na ten prvy obrazok, co tam vidite?

Ja tam vidim foto, ktore zachytava dialnicu v zakrute, ta je dlhsia a napriek tomu to nie je usek 3+3, co je dnes vsade vo svete uz standard pri novych usekoch, pretoze potom prichadza k zapcham. A toto je novy usek vzhladom na farbu asfaltu.

Okrem toho tam velmi jasne vidim, ze ake dopravne prostriedky - v akom technickom stave - tadial prechadzaju.

A mohol by som pokracovat ...

A na mnohych obrazkoch nie je vobec zachytena dialnica a este naviac su mnohe z toho isteho useku a ja se obavam, ze jeden usek je v uplne inej krajine (ale nie som si isty na 100% a neviem si ani spomenut z ktorej krajiny).

Podla mna ma India co robit, aby dobehla SR - porovnatelne, dialnica D1 je na tom lepsie. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Strategicka linka na Indiu

Odoslaťod Adaios » 30. Okt 2005 20:40

Dovolim si pridat zatial jednu linku na Indiu.

Toto je zakladna linka na Indiu, kde najdete vsetko o tejto krajine:

http://www.mapsofindia.com/utilities/

Osobne odporucam. 8)
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Tu najdete vsetko o Indickych dialniciach

Odoslaťod Adaios » 30. Okt 2005 20:46

Aby niekto nepovedal, ze nepoznam ani jednu linku na dialnice, tak ponukam aj priamu linku na Indicku dialnicnu siet. :arrow:

National Highways Authority of India - http://www.nhai.org/

Osobne odporucam. 8)
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Adaios » 15. Jan 2006 16:40

Ako som si presiel tuto temu tak tu chyba zakladna info o tom, ze India v r. 1999 oficialne spustila program vystavby dialnic tak aby spojila 4 velke mesta a rozhodla sa do r. 2006 postavit cca. 6 000 km dialnicnej siete.

Zatial jej to ide viac nez lepsie. Dialnice inak zatial nie su vobec preplnene a motorizacia cestovania vlastnymi autamu tiez zatial stale nie je vyrazne rozvinuta, ale hospodarsky rast Indie dovoluje takto investovat a nebude dlho trvat a dialnicna siet v tomto state bude este vacsia. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2006 18:00

Adoas napísal:Ako som si presiel tuto temu tak tu chyba zakladna info o tom, ze India v r. 1999 oficialne spustila program vystavby dialnic tak aby spojila 4 velke mesta a rozhodla sa do r. 2006 postavit cca. 6 000 km dialnicnej siete.

Zatial jej to ide viac nez lepsie. Dialnice inak zatial nie su vobec preplnene a motorizacia cestovania vlastnymi autamu tiez zatial stale nie je vyrazne rozvinuta, ale hospodarsky rast Indie dovoluje takto investovat a nebude dlho trvat a dialnicna siet v tomto state bude este vacsia. :wink:


No, 6 000 km diaľnic, väčšinou na 3+3 pruhy a cez všetky prírodné podmienky, za 8 rokov postaviť znamená ročne postaviť 750 km diaľnic.

Teraz, SR má 5,5 mil. obyv. a India má 1,1 mld. obyvateľov, čo znamená že India má 200x viac obyvateľov ako SR, takže SR by mala stavať ročne cca. 4 km diaľnic. Teraz ja nepoznám ďalšie informácie, ale SR má rozostavaných cca. 80 km diaľnic/RC a v r. 2005 SR otvorila cca. 14 km diaľnic, takže SR je na tom oveľa lepšie než India.

Z tohoto je skôr jasné, že India je rozvojová krajina s chudobným obyvateľstvom a ich diaľničná sieť sa ešte len začína rozvíjať. Je zrejmé, že teraz je v Indii diaľničný stavebný BOOM, ale reálne aj vzhľadom na rozlohu je to stále dosť slabé.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Adaios » 16. Jan 2006 23:46

Fotogaleria uz obsahuje aj niekolko foto dialnic v tomto state:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=638
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=639

Vsetky foto dialnic z tohto statu najdete vzdy tu:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=93
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Dialniciar » 08. Okt 2006 20:54

http://ekonomika.sme.sk/clanok.asp?cl=2935320

India chce dosiahnuť 10-% rast HDP, ale potrebuje investovať do infraštruktúry

Naí Dillí 8. októbra (TASR) - India chce dosiahnuť 10-% ročný prírastok hrubého domáceho produktu (HDP), ale cieľ je fakticky nereálny, ak krajina v najbližších 5 rokoch nevloží do skvalitnenia dopravnej infraštruktúry 320 miliárd USD, v prepočte vyše 9,3 bilióna SKK.

Hoci India od začiatku 90. rokov minulého storočia dosiahla výrazný pokrok v otváraní svoje ekonomiky zahraničným investíciám, objem kapitálu, ktorý prichádza do krajiny, zostáva pomerne nízky, najmä v porovnaní s Čínou. Vlani dosiahla hodnota priamych zahraničných investícií do indickej ekonomiky 8,5 miliardy USD, čo je podľa agentúry Reuters len desatina hodnoty investícií zahraničných firiem v Číne.

Ako dôvod slabého záujmu o Indiu firmy uvádzajú najmä jej nekvalitnú dopravnú infraštruktúru. Cesty a železnica sú málo priepustné, letiská a prístavy zaostávajú za potrebami investorov. Často dochádza k poruchám v dodávkach elektrickej energie.

Aby si India zabezpečila dostatok investičných prostriedkov zo sveta, musí najskôr uskutočniť reformu dôchodkového systému a poisťovníctva.

Vláda sa už pred časom pokúšala o väčšie otvorenie poisťovacieho trhu, aby sa stal príťažlivý pre zahraničie, chcela tiež povoliť súkromným firmám, aby podnikali v dôchodkovom poistení. Zmenu zákonov však zablokovala komunistická strana, ktorá má kľúčový význam pre udržanie sa koaličného kabinetu pri moci.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Copyright © TASR 2006, [8. 10. 2006 20:09:00]
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Stavebníctvo a cestná doprava v Indii za rok 2005

Odoslaťod Dialniciar » 14. Dec 2006 12:50

Stavebníctvo:

Stavebnictví se podílí na tvorbě HDP 6 % a zaměstnává 3,9 % celkové pracovní síly. Rozvoj tohoto odvětví probíhá v souvislosti se zvyšující se výrobou cementu a oceli. Vláda stanovila priority dalšího rozvoji, kterými jsou výstavba nových bytových komplexů, budování dálnic a silnic s betonovým povrchem. Přes 40 % sektoru je zapojeno do vládních zakázek a přes 1 milion pracovníků se podílí na jejich realizaci. Stavebnictví hraje významnou roli v programech likvidace chudoby, neboť jedním z hlavních cílů vlády je podpora výstavby nových bytů. V souladu s vládním akčním plánem výstavby by se mělo ročně postavit 2 mil. nových bytů. Odhaduje se, že v městských oblastech žije 50 mil. lidí v podmínkách, které jsou oficiálně definovány jako slumy. Celková kvalita prováděných stavebních prací je ovšem nízká a produktivita je velmi nízká.

Doprava:

Cestná doprava

Indická silniční síť zahrnuje 3,32 mil. km, z čehož pouze 65569 km, t.j. 2 % jsou tzv. „National Highways“ (hlavní spojnice mezi městy, na kterých ale není možno dosahovat rychlostí běžných v Evropě). Rozvoj silniční sítě se děje na základě tzv. Národního projektu rozvoje dálnic (NHDP) na jehož základě má být 14 303 km současných tzv. národních silnic postupně upraveno na 4 –6ti proudé dálnice. NHDP se skládá z těchto částí:

1) Zlatý čtyřúhelník – spojení měst Delhi, Mumbai, Chennai, Kolkata (5 846 km)
2) Severojižní a Východozápadní koridory (7 300 km)
3) Přípojky k přístavům ( 1 157 km)

Indie má značné zpoždění za mnoha zeměmi v budování expresních silnic, kde je možno dosahovat rychlosti vyšší nežli 100 km v hodině. Silnice, ale i dálnice jsou spojkami mezi městy, které městy a vesnicemi prochází, a proto je doprava po nich pomalá. Zvláštním programem je budování silnic ve venkovských oblastech, které buď vůbec schází, anebo nemají pevný povrch.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/files/2005/s ... ie0906.doc
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Branco » 30. Júl 2007 18:03

Ponúkam ešte jednu linku na oddelenie cestnej a diaľničnej dopravy indického ministerstva lodnej dopravy, ciest a diaľníc: :arrow:

http://morth.nic.in/index1.asp?linkid=135&langid=2

Je to skutočne obsiahla stránka a obsahuje množstvo informácií o cestnej infraštruktúre krajiny.

A malá poznámka k informácii od Diaľničiara o hlavných diaľničných programoch v Indii:
Indická silniční síť zahrnuje 3,32 mil. km, z čehož pouze 65569 km, t.j. 2 % jsou tzv. „National Highways“ (hlavní spojnice mezi městy, na kterých ale není možno dosahovat rychlostí běžných v Evropě). Rozvoj silniční sítě se děje na základě tzv. Národního projektu rozvoje dálnic (NHDP) na jehož základě má být 14 303 km současných tzv. národních silnic postupně upraveno na 4 –6ti proudé dálnice. NHDP se skládá z těchto částí:

1) Zlatý čtyřúhelník – spojení měst Delhi, Mumbai, Chennai, Kolkata (5 846 km)
2) Severojižní a Východozápadní koridory (7 300 km)
3) Přípojky k přístavům ( 1 157 km)


Aktuálny stav k 30. júnu výstavby a prípravy úsekov National Highway Development Plan je na tejto mape: :arrow:

http://www.nhai.org/images/june06/gq_m.jpg

Červenou farbou sú vyznačené hotové úseky, zelenou úseky vo výstavbe a modrou úseky v príprave.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Foto indických diaľníc

Odoslaťod Branco » 06. Okt 2008 20:10

Množstvo aktuálnych záberov z indických diaľníc nájdete na známom fóre skyscrapercity.com: :arrow:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=298320&page=66

Mosty, estakády a viadukty na indických diaľniciach: :arrow:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=206683&page=48


Skutočne je na čo pozerať...
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Nová supercesta v Indii zmenila tvár krajiny

Odoslaťod D2 » 08. Okt 2008 21:37

Doplním niektoré informácie k tomu, čo tu už odznelo:

India realizuje najväčší projekt od relizácie železničnej siete, ktorú budovala ešte Británia v 19. storočí celých 50 rokov. India spustila totiž projekt v hodnote viac ako 30 mld. USD a tzv. Zlatý štvoruholník je jeho súčasťou. Tie ostatné projekty tvoria "výplň" štvoruholníka, t.j. severo-južné a západo-východné koridory, ktoré sa stavajú väčšinou na parametre našich hlavných ciest s prídavnými stúpajúcimi pruhmi. Až potom bude existovať sieť miestnych komunikácií, ktoré sa už začali stavať tam, kde sú dostavané nadradené cestné siete a tieto miestne komunikácie (niečo ako naše cesty III. triedy) sa majú dostať všade, kde býva viac ako 1000 ľudí.

Zlatý štvoruholník, to je 5846 km diaľnic, ktoré prepoja mestá Dillí (hlavné mesto), Bombaj, Čennaj (Madras) a Kalkatu. Je to len časť rozsiahleho infraštrukturálneho projektu, ktorý India nedávno spustila. A to na základe viery v to, že tak ako USA po II. WW spustili masívnu výstavbu diaľnic, ktoré neskôr naštartovali ekonomiku, tak sa to podarí aj Indii. Nakoniec, kým v r. 1999 sa predalo v krajine 0,5 mil. áut, tak v r. 2007 to bolo už 1,5 mil. a tempo predaja naďalej prudko rastie. Tento projekt ako prvý naznačil v r. 1998 vtedajší premiér Vádžpejí, ktorý je aj autorom názvu Zlatý štvoruholník. Dnes je r. 2008 a 97% dĺžky už reálne existuje, ostatné 3% sa stavajú, sú to chýbajúce úseky v Béngalúru a celkovo medzi Dillí a Kalkatou lokálne úseky, predovšetkým náročné tunely a mosty, ktoré fungujú len na polprofil. Diaľnica bola postavená s potom robotníkov a s najmodernejšími stavebnými strojmi. Boli úseky hlavne v okolí Bombaja, kde museli robotníci a vidiečania nosiť na pleciach vylovený piesok a štrk z riek von, aby ho stroje mohli dopraviť na miesto výstavby, lebo tu neexistovali žiadne lomy. Väčšina Európanov by bola prekvapená realitou ... maximálna povolená rýchlosť je na väčšine úsekov len 80 km/h, často sa to porušuje, v praxi ide o našu rýchlostnú cestu a niekde aj horšie. Na ceste sú často kravy a tie sú samozrejme posvätné. Technický vozidiel domácich je veľmi zlý a skúsenosti z riadenia absolútne nevyhovujúce. Napriek tomu počet nehôd klesol, počet mŕtvych klesol a cestovný čas sa medzi priemerne vzdialenými mestami cca. 100 km znížil z 3h na max. 45 min.

Na celom zlatom štvoruholníku sa vyberá mýto a pre miestnych je dosť drahé, pokiaľ im nezáleží na precestovanom čase na vedľajších cestách.

V Indii je dravý hospodársky rast. Popri investíciách do školstva (v r. 2006 sa otvorilo 1200 základných škôl, v r. 2007 ďalších 1100), vedy a výskumu (prichádzajú celé siete firiem ktoré sa venujú počítačom a farmakológii) vláda zrealizovala superrýchlypruh do budúcnosti, popri ktorom vyrastajú nové továrne na výrobu áut, mobilov, počítačov, chladničiek, kde ľudia nájdu dobre platenú prácu, asi o 260% lepšie platenú ako v iných regiónoch, no stále za 8-14 USD na deň. Počet Indov žijúcich pod hranicou biedy sa znížil za posledných 10 rokov o vyše 92% a s týmto číslom by musel byť spokojný aj Gándhí ...

Pri výstavbe sa však nepozeralo na krajinu okolo ... búrali sa domy, celé osady, ustúpiť museli pohoria, kde sa to nedalo sa postavil tunel. Rúbali sa lesy, popri výstavbe sa zabili stovky robotníkov, projekt si vyžiadal časté zmeny projektov kvôli zlým geologickým štúdiám, ktoré sa nestihli vlastne ani spraviť. Preto sú tu časté skutočne ostré klopenia zákrut, neprimerane dlhé zákruty, časté prudké a dlhé stúpania a veľmi nepríjemné je predbiehanie sa 2 kamiónov aj 10 minút. Chýbajú oplotenia, telefón je k dispozícii každých 8,5 km. Existuje málo odpočívadiel a veľa úsekov je doslova prilepených na svahoch. Počas výstavby sa vylialo veľa betónu do okolia a dodnes tu je ... na mnohých miestach zostali holoruby, ktoré dnes spôsobujú eróziu.

Počas výstavby tento projekt dal prácu až 27% stavebných firiem v Indii a keď projekt končil, tak už aj po zadaní novým zahraničným firmám si investície v novej výstavbe diaľnic, ciest a hlavných ciest vyžiadali pozornosť až 21% všetkých stavebných firiem v Indii. Priemerná mzda stavebného robotníka: 4-6 USD za deň, majster: 8-11 USD, špecialista v stavebnom stroji: 14-16 USD, zodpovedný vedúci za konkrétny úsek: 52-84 USD.

Drtivá väčšina úsekov bola realizovaná cez výdavky vlády, ktorá na nich dnes vyberá mýto, ktorým spláca rôzne úvery a pôžičky a z ktorých realizuje údržbu a novú výstavbu. Niektoré, hlavne tie s väčším počtom pruhov v blízkosti veľkách miest boli realizované cez PPP bez tieňového mýta a s nulovým príjmom z mýta po dobu koncesie, ktorá je stanovená na 27 až 41 rokov. Najväčší počet jazdných pruhov je v blízkosti hlavného mesta, 6+6 jazdných pruhov a 4 obrovské diaľničné križovatky, kde na jednotlivých vetvách ide po 3 jazdné pruhy. V okolí ostatných veľkých miest nie je počet pruhov vyšší ako 4+4.
D2
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 08. Okt 2008 19:42

Ázia - India

Odoslaťod KN.SK » 03. Apr 2017 11:55

V Kašmíre otvorili 11-kilometrový diaľničný tunel.
Indický premiér Naréndra Módí v nedeľu slávnostne otvoril 11-kilometrový diaľničný tunel.
Tunel v himalájskom teréne obchádza nebezpečnú horskú cestu sužovanú zosuvmi pôdy a uľahčí spojenie medzi údolím Kašmíru a zvyškom Indie.
„Tunel, ktorý sme dnes otvorili, je svetových parametrov,“ zdôraznil premiér v prejave, ktorý predniesol na politickom mítingu v meste Udhampur po otvorení tunelu Chenani-Nashri. S dĺžkou 10,89 kilometra je vôbec najdlhším tunelom v Indii.
360 miliónov
Módí povedal, že tunel prinesie do zväzového štátu Džammú a Kašmír rozvoj a prospeje obchodu a cestovnému ruchu. Diaľnica býva totiž niekedy celé hodiny a dokonca aj dni zablokovaná snehom, monzúnovým dažďom či zosuvmi pôdy. A informoval, že India v regióne postaví deväť ďalších rovnako moderných a k životnému prostrediu ohľaduplných tunelov.
Tunel stavali šesť rokov a jeho výstavba stála 25 miliárd rupií (360 miliónov eur).
Malebné kašmírske údolie v Himalájach bolo vždy obľúbeným turistickým cieľom. Avšak cestovný ruch v oblasti silno zasiahol konflikt v regióne.
http://spravy.pravda.sk/svet/clanok/425 ... cny-tunel/
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 650
Obrázky: 498
Založený: 08. Máj 2014 12:56


Naspäť na Diaľnice a RK vo svete

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.