Severna Amerika - Dialnice v USA

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK vo svete (okrem EÚ)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Honda » 02. Feb 2007 13:20

Dialniciar napísal:Tak v USA práve vyšli celkové sumy financií potrebné na opravy amerických diaľnic a novú výstavbu:

1. opravy do r. 2015 vo výške 220 mld. USD.
2. nová výstavba do r. 2025 vo výške 650 mld. USD, z toho 2 veľké projekty vo výške 200 a 40 mld. USD - Texas, California, inak dominujú hlavne nové diaľnice v okolí veľkých miest.
3. väčšie uplatnenie informačných a telekomunikačných technológií do r. 2017 vo výške 26 mld. USD.
4. zvýšiť údržbu každoročne o 1,7 mld. USD - modernizácia budov jednotlivých stredísk a nová technika, aby sa zvýšil počet kusov o 1 stroj na 80 km, čo súvisí s rastom motorizácie.

Zapojenie PPP má dosiahnuť po r. 2015 min. 40% z celkových ročných investícií.


Táto správa sa v 1. a 2. bode dotýka aj hlavných ciest, dialnic na pol profil.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Honda » 15. Feb 2007 21:26

Tak sa tu rozbehla diskusia v inej téme k tomu, že na kolko pruhov je stavaná dialničná sieť v USA a mám niekolko tabuliek pred sebou od Dialniciara, ..

Je zaujímavé, že v USA je približne rovnaký pomer dialnic stavaných na klasických 2+2 jazdné pruhy, celkový podiel tvorí cca. 54% (rok 2005), pričom ešte v r. 2001 to bolo cca. 62%, ale v r. 1996 to bolo 57%. Spôsobené je to tým, že síce sa postupne hlavne dialnice aj v malých mestách rozširujú z pôvodných 2+2, tak sa zase stavajú nové dialnice, ktoré prepájajú ešte viac jednotlivé štáty medzi sebou a jednotlivé regióny v štátoch a tu sa stavia na 2+2 jazdné pruhy.

Najčastejšia dialnica, ktorá ide cez mestá, teda mimo nich ako obchvat bola postavená už v minulých časoch na 2+2+2 pruhy a podla premávky sa tie dva pruhy v strede menili, ale dneska sa prerábajú na 4+2+4 pruhy, takže idú približne o 100% nahore, čo aj odpovedá rastu dopravy v mestách.

V najväčších mestách sa prerábajú aj dialničné križovatky, ktoré narozdiel aj od SR sú známe tým, že pripájacie pruhy alebo odbáčacie pruhy sú vedené na až na 4 jazdné pruhy (v SR max. 2, štandardne však len jeden, podobne ČR, HR, A, ..) a je to preto, že sa najprv prerábajú tieto križovatky a až následne sa skapacitňujú aj samotné dialnice.

Je známe, že USA majú vysoký schodok zahraničného obchodu a tak už pri prilákaní nových investícií sú ochotní robiť oveľa viac ako povoľuje EÚ svojím členským krajinám. Pri príchode investora sa štandardne ponúka podľa počtu vytvorených pracovných miest alebo obratu nasledovná infraštruktúra: kompletne pripravený priemyselný park s potrebnou infraštruktúrou, cestný obchvat, školiace stredisko, náklady na rekvalifikáciu až po 25% priame finančné preplatenie nákladov. Medzi túto pomoc sa potom často priradí aj potrebné dobudovanie dialničného privádzača a železničnej prípojky, pričom väčšinu nákladov si hradia jednotlivé štáty.

V r. 2005 prišlo k zhoršeniu údržby o cestné komunikácie. Dôvodom boli časté snehové búrky, lokálne iné problémy s počasím (silný vietor) a tiež fakt, že pribudol podiel diaľnic na celej cestnej sieti a ako je známe, tak udržať zjazdnú diaľnicu, ktorá má viac ako 2+2 jazdné pruhy je prakticky nemožné v prípade, že sa vyskytnú silné snehové búrky. Na rok 2006 sa teda vyčlení suma v každom štáte federácie, ktorá zabezpečí nielen pravidelnú obmenu strojnej techniky, ale predovšetkým sa musia posilniť kapacity pre údržbu diaľničnej siete o min. 9% a počet pracovníkov slúžiacich smenovo po 12 hodín sa musí posilniť o min. 11%. USA sa musia stať krajinou, ktorá dokáže udržať zjazdné bez problémov aj diaľnice 4+4 pruhy bez väčších problémov, mimo snehových búrok. Údržba 30 km diaľnice (všeobecný pojem) stála v r. 2005 presne 1 mil. USD. Je to suma nižšia oproti r. 2004 o takmer 7,5%, čo sa aj ukázalo na kvalite počas kritických období. Je potrebné si uvedomiť, že počas silných snehových búrok nepremávajú vlaky, zastaví sa život na letiskách a tak zostávajú len cesty.

Za rok 2005 prišlo zároveň k poklesu kriminality na celej cestnej sieti o takmer 11%, počet dopravných priestupkov sa znížil o takmer 2,1%, pričom počet policajných hliadok a dopravných kontrol sa zvýšil o takmer 15%, čím sa celkovo splnil plán na rok 2005. Je však nevyhnutné do r. 2010 znížiť počet vážnych a smrteľných dopravných nehôd o min. 10%, čo si vyžiada zvýšenie výdavkou, predovšetkým na stacionárne radary. Najväčší problém na amerických diaľniciach a hlavných cestách z hľadiska prekračovania maximálnej povolenej rýchlosti stále robia predovšetkým mladí vodiči a cudzinci (rozumej: mimo štátov NAFTA), voči ktorým sú postihy miernejšie, no v nohých prípadoch hlásené doma.

Celkové stavebné práce v rámci opráv celej cestnej siete v r. 2005 stúpli oproti roku 2004 o takmer 16%, na rok 2006 sa očakáva ďalší rast vo výške 7,2%. Hlavný podiel majú predovšetkým tieto stavebné práce: oprava vozovky, rozšírenie a skapacitnenie diaľnic a výmena vozovky na hlavných cestách systémom recyklácie asfaltu na mieste). Tieto práce tvoria takmer 80% stavebnej činnosti, ďalších 17% tvorí nová výstavba, ostatné podiely tvoria predovšetkým stavebné úpravy na odpočívadlách a výstavba nových privádzačov ako aj nové projekty.

Celkový rozsah možnej novej výstavby sa rozšíril o nové trans-štátne a trans-medzištátne koridory (rozumej: sústava diaľnic, železníc, optických vedení, elektrických vedení) v celkovej výške presahujúcej 910 mld. USD do r. 2040.

Celkový rozsah možnej prestavby diaľničnej siete (rozumej: rozšírenie a skapacitnenie diaľnic) je v celkovej výške presahujúcej 210 mld. USD do r. 2018, avšak len v rámci cestnej infraštruktúry.

Celkový rozsah možnej novej výstavby len v rámci diaľničnej siete (celé USA) je v celkovej výške dosahujúcej takmer 419 mld. USD do r. 2021.

V prípade realizácie trans-koridorov by nastali úpravy v ostatných kategóriách, respektíve museli sa pripočítať k nákladom na koridory.

Zdroj: Diaľničiar, ja (poznatelné asi podla písma). :wink:
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod wazari » 16. Feb 2007 20:26

toto ma vcelku zaujalo:

Na základe uznesenia amerického Kongresu štát, ktorý zmierni predpisy súvisiace s konzumáciou alkoholu, nedostane žiadne príspevky na výstavbu diaľnic.

http://dnes.atlas.sk/zo-sveta/70851/
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Dialniciar » 11. Mar 2007 18:58

Najprísnejšie pokuty a najtvrdšie jednanie polície je pri týchto priestupkoch/podozreniach a najčastejšie problémy bývajú pri:

1. Prekročená max. povolená rýchlosť kdekoľvek (mesto, mimo mesta, diaľnica).
2. Nezastavenie na značke STOP alebo jazda na červenú.
3. Podozrenie na to, že šofér užil omamnú látku alebo je pod vplyvom alkoholu.
4. Problém vznikne, ak vodič hľadá niekde v zásuvke doklady, príp. žena v kabelke atď., podozrenie býva na to, že máte zbraň. Takže treba vopred informovať, čo robíte a robte to pomaly a prehľadne a nie skryto, ale jasne pred policajtom.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 12. Mar 2007 15:34

Na americkych "state highways" prechadzajucich mestami som sa stretol so zaujimavym ukazom, nazvime to odbocovaci pruh. Teda cesta je postavena ako 5, pripadne 7 pruhova, prostredny pruh je spolocny pre oba smery a sluzi na odbocovanie vlavo - auto sa do neho zaradi a pocas cakania neblokuje premavku vo svojom smere.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 12. Mar 2007 18:14

teoretik napísal:Na americkych "state highways" prechadzajucich mestami som sa stretol so zaujimavym ukazom, nazvime to odbocovaci pruh. Teda cesta je postavena ako 5, pripadne 7 pruhova, prostredny pruh je spolocny pre oba smery a sluzi na odbocovanie vlavo - auto sa do neho zaradi a pocas cakania neblokuje premavku vo svojom smere.


Toto je veľmi správne popísané. Ale to by u nás neišlo. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Majkl » 12. Mar 2007 18:20

Dialniciar napísal:
teoretik napísal:Na americkych "state highways" prechadzajucich mestami som sa stretol so zaujimavym ukazom, nazvime to odbocovaci pruh. Teda cesta je postavena ako 5, pripadne 7 pruhova, prostredny pruh je spolocny pre oba smery a sluzi na odbocovanie vlavo - auto sa do neho zaradi a pocas cakania neblokuje premavku vo svojom smere.


Toto je veľmi správne popísané. Ale to by u nás neišlo. :roll:


Tomu nejako nechapem. Tam sa odbocuje vlavo cez 7 pruhovu dialnicu. To je teda odvaha...
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Dialniciar » 12. Mar 2007 18:54

Majkl napísal:
Dialniciar napísal:
teoretik napísal:Na americkych "state highways" prechadzajucich mestami som sa stretol so zaujimavym ukazom, nazvime to odbocovaci pruh. Teda cesta je postavena ako 5, pripadne 7 pruhova, prostredny pruh je spolocny pre oba smery a sluzi na odbocovanie vlavo - auto sa do neho zaradi a pocas cakania neblokuje premavku vo svojom smere.


Toto je veľmi správne popísané. Ale to by u nás neišlo. :roll:


Tomu nejako nechapem. Tam sa odbocuje vlavo cez 7 pruhovu dialnicu. To je teda odvaha...


Nie, je to už spolu na jednej strane 2 pruhy, na druhej 2 pruhy, max. 3 a 3 pruhy a v strede je jeden širší, nie sú tu ani trávnaté pásy či betónové zvodidlá a jednoducho, keď treba odbočiť, tak nie je žiadna MÚK, ale odbočí sa priamo z diaľnice alebo z hlavnej viacpruhovej cesty (u nás okrem BA-PK žiadna taká nie je). Na klasických hlavných diaľniciach toto samozrejme nenájdeš. :arrow:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=997 - tu je to krásne vidieť, je možnosť ísť aj v strednom pruhu, až bude križovatka, tak sa odbočí. Chce to aj toleranciu, aby neodbáčali viacerí naraz oproti sebe, resp., treba čakať. Ale je to len na vedľajších diaľniciach, prakticky rýchlostných cestách a sirších cestách.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=506 - tu ani nie je žiadny deliaci pás, je tu len trávnatý pás, čo tiež nie je úplný štandrard a nie je to hlavná diaľnica (nie je tu odbáčací pruh, len to ukazujem ako rôzne výnimky, ktoré u nás nie sú alebo resp. v USA sú len mimo hlavných diaľnic).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 12. Mar 2007 21:03

Vdaka za fotku, nepodarilo sa mi najst podobnu. Bezpecne to je, lebo na americkych cestach ma slovo ohladuplnost trochu iny vyznam ako u nas. A hlavne to setri naklady a cas straveny na krizovatkach, samozrejme sa vsak take riesenie neda pouzit vsade. U nas rozhodne nie, lebo nasi vodici by ten pruh iste pouzivali na predbiehanie :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2007 21:05

teoretik napísal:Vdaka za fotku, nepodarilo sa mi najst podobnu. Bezpecne to je, lebo na americkych cestach ma slovo ohladuplnost trochu iny vyznam ako u nas. A hlavne to setri naklady a cas straveny na krizovatkach, samozrejme sa vsak take riesenie neda pouzit vsade. U nas rozhodne nie, lebo nasi vodici by ten pruh iste pouzivali na predbiehanie :)


Ale zase na druhú stranu, mestá v USA, prakticky ozajstné mestá, nie "satelitné mestečká", tam nenájde človek už skoro vôbec križovatku bez svetelnej signalizácie, od čoho majú naše mestá veľmi ďaleko (v 15 tis. Skalici nie je ani jedna - nie je zatiaľ potrebná, ale v takej 22 tis. Senici je len jedna a zišli by sa ďalšie aj 3-4).

Inak tento pruh v strede sa aj v USA niekedy používa na predbiehanie, ale jasne je tam vidieť vodorovné dopravné značenie a keď je prerušovaná čiara, tak to znamená, že keď práve nepredbieha nikto oproti, môžete vy, ... a keď už je plná čiara a je v predstihu, tak sa sem nemie vojsť a pruh slúži práve na odbočenie. Je to naozaj hodne o tolerancii a pravidlách správania sa na cestách: že tam nie sme sami atď.

Preto u nás je smrteľne nebezpečné otvárať aj 1/2 profily diaľnic ... no a keď sa stane nehoda, zvedie sa to samozrejme na: nečinnú políciu, cestárov, že tam je málo značiek, štát, že čo to je za diaľnicu, ale že niekto nezvládol predbiehanie, to si nikto akosi nevšimne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2007 17:20

Ruský tunel do Ameriky. Projekt za 65 miliárd dolárov má od uskutočnenia ešte ďaleko. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6910

Financie zjavne nie sú problém - pomôže plynovými a ropnými miliardami nabitá ruská štátna pokladňa. Cena ? V prepočte na míle vychádza cena celého projektu zhruba na miliardu dolárov za míľu.

Rusko chce postaviť tunel v rámci PPP projektu. Okrem dopravy chce Rusko využívať tunel aj na transport plynu, ropy či elektriny. Tunel má byť vybavený diaľnicou a železnicou.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Máj 2007 13:58

Pri San Franciscu sa zrútila časť diaľnice :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6978

Prejazd newyorským Manhattanom bude spoplatnený :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6954
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 02. Jún 2007 23:30

Video som v tejto téme, inak s množstvom kvalitných informácií, nenašiel, ponúkam preto linku na prejazd kalifornskou State Route 1, pobrežnú diaľnica popri Tichom oceáne: :arrow:

http://youtube.com/watch?v=aVW0QGrQSBc
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 02. Aug 2007 18:33

V Minneapolise sa zrútil cestný most :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7596
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 02. Aug 2007 18:45

Branco napísal:V Minneapolise sa zrútil cestný most :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7596


Je to katastrofa. :idea: Ale toto nebude v blízkej dobe jediný prípad. Ide totiž o zanedbanie programov opráv diaľničnej infraštruktúry, ten most mal čistých viac ako 40 rokov prevádzky a oprava, ktorá bola vykonaná nešla až k pilierom. Lebo nebolo peňazí.

Na opravy a podotýkam len opravy a len čisto diaľnic sa bude musieť v USA nájsť do r. 2020 viac ako 120 mld. USD z federálnych zdrojov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 02. Aug 2007 18:50

V prakticky každom z 50 štátov je slušná diaľničná sieť a tu sú niektoré
linky na diaľničné a cestné stránky, oficiálne i neoficiálne jednotlivých štátov USA:

Minnesotta: :arrow:
http://www.steve-riner.com/mnhighways/mnhome.htm

New Hampshire: :arrow:
http://granitehighways.com

Missouri: :arrow:
http://www.cosmos-monitor.com/road/mo/

Louisiana: :arrow:
http://www.southeastroads.com/la_route_log.html

Tennessee: :arrow:
http://www.lordsutch.com/roads/tn/

Georgia: :arrow:
http://roadsidegeorgia.com/interstate/

Idaho: :arrow:
http://itd.idaho.gov/ida-road/WinterMaint-AntiIcing.htm

Winscoisin: :arrow:
http://www.wisconsinhighways.org/listings/WiscHwys40-49.html

Maine: :arrow:
http://maine.info/roads.html

Delaware: :arrow:
http://www.deldot.gov/static/interstate_50th/delaware.shtml
Naposledy upravil Branco dňa 02. Aug 2007 20:52, celkovo upravené 1 krát.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 02. Aug 2007 19:42

Branco napísal:V prakticky každom z 50 štátov je slušná diaľničná sieť


Musím na toto reagovať. :arrow:

- základná diaľničná sieť je dostavaná v USA a dnes sa stavia už v poradí 17. dopĺňanie diaľničnej siete, rozčlenené na jednotlivé hlavné diaľnice, rýchlostné diaľnice, špeicálne koridory až po menšie viacprúdové cesty

- stále ale diaľnice chýbajú, v USA rastie stále motorizácia, pretože pribúdajú ľudia a tí potrebujú autá, motorizácia ide ročne nahore o 3-6%

- okrem toho musia prebiehať masové modernizácie, kedy sa jednoducho zbúra 25 rokov stará diaľnica nie pre jej vek, ale pre jej slabú kapacitu a vysokú zastavanosť územia naokolo, takže sa menia pruhy z 3+3 na 6+6 alebo zo 4+4 na 8+8 pruhov, čo sa týka obchvatov desiatok miest na východnom pobreží - na toto začínajú chýbať financie

- to, čo je v dezolátnom stave, to sú diaľnice staršie ako 30 rokov - CB kryt je starý a potrebuje vymeniť, nie je na to dosť peňazí, v v kritickom stave sú niektoré diaľničné mosty (v praxi sú to ale tisíce) a tu sa zužuje počet jazdných pruhov na nich, pretože chýbajú financie, v praxi vás "hrkoce v aute", skáčete ako na D1 Praha-Brno, sú tam krátke pripájacie pruhy alebo už kapacitne nepostačujú ČSPH + parkoviská - na toto nestačia financie už do r. 2001 a hovorilo sa, že do r. 2010 bude treba dať 70-80 mld. USD, už dnes sa vie, že do r. 2020 bude treba dať 115-130 mld. USD a to nie je dobrý signál

- začínajú padať mosty (L.A., teraz Minnessota), lavíny zasahujú priamo jazdné pruhy (príčina zistená: nulová údržba zábran, mali sa už pred 8 rokami úplne vymeniť), teraz pád mosta, pričom sa vie, že nebol opravený včas a pri tomto zomierajú desiatky ľudí naraz pokaždé

- ďalší obrovský problém začína byť neudržiavanie zelene, kedy stromy pri stále silnejších búrkach padajú priamo na diaľnice a tam ničia autá (mŕtvi), nie je vidieť na značky atď.

- a posledným problémom zaznamenaným v r. 2006 opakovane 14x po celých USA je rozpadávanie 30 ročných NJ profilov v stredných pásoch, kedy pri dopr. nehode kamióna sa tento dostane do protismeru a betónový profil sa proste rozpadne :o - vyšlo nariadenie výmeny všetkých profilov starších ako 25 rokov, lenže náklady sú takmer 3,5 mld. USD a niet peňazí - federálna vláda na to nedáva, lokálne uprednostňujú novú výstavbu

A o tom, že diaľnic je málo a nemajú kapacity, o tom svedčili najväčšie záplavy v N.O., kedy masy ľudí chceli ísť na sever a všetky diaľnice o sile 4+4 boli totálne plné áut, skolabovalo zásobovanie palivom a tí ľudia namiesto bezproblémového odchodu na sever za pár hodín ostali na cestách viac ako 11 dní. :o

USA v diaľniciach sú 1. na svete, čo sa týka počtov pruhov na počet diaľnic v km, čo sa týka vôbec celkovej dĺžky diaľnic, čo sa týka pouzžívania technológií, ale viac ako 70% diaľnic v USA má nejaké vážne problémy od potreby výmeny povrchu cez rozšírenie až po úplné zbúranie a postavenie nového a to sú obrovské čísla. 30% je OK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Aug 2007 19:47

Dialniciar napísal:USA v diaľniciach sú 1. na svete, čo sa týka počtov pruhov na počet diaľnic v km, čo sa týka vôbec celkovej dĺžky diaľnic, čo sa týka pouzžívania technológií, ale viac ako 70% diaľnic v USA má nejaké vážne problémy od potreby výmeny povrchu cez rozšírenie až po úplné zbúranie a postavenie nového a to sú obrovské čísla. 30% je OK.


V r. 1999 bol pomer 55:45 zlé:dobré, ale stagnoval nová výstavba, tá zase o 60% zrýchlila svoje tempo. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 02. Aug 2007 20:06

Diaľničiar, vďaka za obsiahle a informačne veľmi hodnotné príspevky nielen v tejto téme.
Ak by si porovnal jednotlivé štáty v kvalite diaľničnej siete /povrch, odpočívadlá,vybavebie diaľnice,.../, aké poradie by si určil? Mám informácie, že Texas by mohol byť na popredných miestach.

V Kalifornii tiež pred niekoľkými rokmi na niektorých úsekoch zavieldi vyšší rýchlostný limit na diaľniciach - podobne, ako v Texase. Bolo to dočasné, alebo trvalé opatrenie?
Dík za odpoveď.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Ike » 02. Aug 2007 20:09

Este sa vratim k tomu mostu... v technologiach stavania sa nevyznam, ale nasiel som si fotku toho mosta...
Neviem zdal sa mi strasne odlahceny... az tak velmi ze taky by bol aj pre pesich velmi jednoduchy... Nase dialnicne estakady maju obrovsku hrubku a drzia ich hrube niekolkotonove pylony... tuto bola mozno polmetrova hrubka vozovky ktoru drzala splet kovovej konstrukcie...

asi by si mali zahrat hru bridge builder
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Dialniciar » 02. Aug 2007 20:12

Branco napísal:Diaľničiar, vďaka za obsiahle a informačne veľmi hodnotné príspevky nielen v tejto téme.
Ak by si porovnal jednotlivé štáty v kvalite diaľničnej siete /povrch, odpočívadlá,vybavebie diaľnice,.../, aké poradie by si určil? Mám informácie, že Texas by mohol byť na popredných miestach.

V Kalifornii tiež pred niekoľkými rokmi na niektorých úsekoch zavieldi vyšší rýchlostný limit na diaľniciach - podobne, ako v Texase. Bolo to dočasné, alebo trvalé opatrenie?
Dík za odpoveď.


Ja ťa sklamem, ale nepoznám žiadne rebríčky takýchto hodnotení. A nepoznám viac ako 19 štátov USA, čo sa týka diaľnic. Inak by sme mohli naraz hľadať na nete takéto informácie. Ale neviem. A už vôbec si netrúfam dávať sem hodnotenia. Texas môže byť na popredných miestach. On aj má dobrú cestnú sieť, veľa sa modernizuje (Dallas, Houston), veľa sa stavia a predlžujú sa diaľnice a plánujú sa veľké koridory. OT: Texas má zas jednu z najhorších školských sietí v rámci USA. Slabo dostupné základné vzdelanie, horšie je na tom aj VŠ vzdelanie a stredne je na tom napríklad dostupnosť zdravotníckych služieb.

Rýchlostné limity v USA vôbec nesledujem, takže informácia o zvýšení v CA je pre mňa nová. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Ike » 02. Aug 2007 20:13

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... idge_2.jpg

uz pri pohlade na ten most by som sa tam bal ist keby isli v protismere co len tri kamiony
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Dialniciar » 02. Aug 2007 20:13

Ike napísal:Este sa vratim k tomu mostu... v technologiach stavania sa nevyznam, ale nasiel som si fotku toho mosta...
Neviem zdal sa mi strasne odlahceny... az tak velmi ze taky by bol aj pre pesich velmi jednoduchy... Nase dialnicne estakady maju obrovsku hrubku a drzia ich hrube niekolkotonove pylony... tuto bola mozno polmetrova hrubka vozovky ktoru drzala splet kovovej konstrukcie...

asi by si mali zahrat hru bridge builder


Tak na toto uas iná odpoveď: 40 rokov vydržal. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Stavebníctvo a doprava v USA za rok 2006

Odoslaťod Dialniciar » 02. Aug 2007 22:49

Stavebníctvo:

Stavební výdaje ve Spojených státech se v loňském roce zvýšily o 4,8 procenta na 1,198 bilionu dolarů z předchozích 1,144 bilionu. Soukromé výdaje na bytovou výstavbu však klesly o 1,9 procenta. V prosinci se navíc stavební výdaje v USA snížily o 0,4 procenta. Pokračující pokles soukromých výdajů na bytovou výstavbu totiž převážil nad rekordními výdaji na nebytovou a veřejnou výstavbu. V celém loňském roce se nová výstavba propadla téměř o 13 procent, tedy nejprudším tempem za 15 let. Trh bydlení v USA v předchozích pěti letech prudce rostl a byl hlavním motorem oživení největší ekonomiky světa po recesi v roce 2001. Loni však trh nemovitostí začal ochlazovat kvůli vyšším hypotečním úrokům, drahé energii a pomalejšímu hospodářskému růstu.

Doprava:

Jednou z priorit domácí hospodářské politiky je po přijetí nového dopravního zákona i doprava. Prezident Bush podepsal nový dopravní zákon - Safe, Accountable, Flexible, and Efficient Transportation Equity Act 10. srpna 2005. Tento zákon má zvýšit bezpečnost v siliční dopravě, podpořit modernizaci dopravních sítí, redukovat dopravní zácpy a v neposlední řadě napomoci vytváření nových pracovních příležitostí. Na tyto účely počítá zákon sumou 286,4 miliard dolarů (na šest let). Kromě modernizace dálnic a silnic, výstavby nových mostů, investic do železniční a autobusové dopravy počítá zákon s rozvojem veřejné hromadné dopravy a např. i s budováním cyklistických a rekreačních stezek. V loňském roce se podle zprávy ministerstva dopravy v letecké dopravě podařilo dosáhnout zvýšení kapacity letišť o 33% na 35 největších letištích v USA, a to jednak lepším vybavením pro komunikaci a navádění, ale také vybudováním 4 nových přistávacích drah na letištích v Minneapolis, Cincinnati, St.Louis a v Atlantě, tedy na největším letišti světa. V autobusové a železniční dopravě byla pozornost zaměřena na zvýšení dostupnosti pro hendikepované pasažéry a ke konci roku 2006 bylo zařízením pro nastupování vozíčkářů vybaveno 97 procent všech autobusů a 92 procent nádraží na železnicích. Zvýšil se rovněž podíl dálnic, které jsou hodnoceny jako „dobré", a to na 54,2 procent. Ministerstvo ve své výroční zprávě oceňuje i pokrok v mezinárodní dopravě, kterého bylo dosaženo podepsáním dohody „Open Skies". Ve své činnosti se ale zaměřuje i na enviromentální a bezpečnostní aspekty dopravy.

Pro řízení motorových vozidel v USA cizincem je nutný mezinárodní řidičský průkaz (MŘP) vydaný dle ženevské úmluvy z roku 1949, o silniční dopravě. Upozorňujeme na skutečnost, že v USA je akceptován pouze MŘP vydávaný dle ženevské úmluvy z roku 1949 a nikoli v Evropě obvyklejší MŘP dle Vídeňské úmluvy z roku 1968. Zapůjčení automobilu je vázáno na vlastnictví kreditní karty, ev. složení zálohy a předložení mezinárodního, občas i českého řidičského průkazu. Telefonicky či prostřednictvím internetu si lze před cestou do USA půjčení auta předem zařídit. Nejrozšířenějšími celostátními autopůjčovnami jsou např. Hertz, Avis, Dollar, Alamo, Budget, Enterprise, Thrifty atd.

Vzhledem k agresivitě zločinnosti a častému ohrožení policistů, používá policie ve Spojených Státech všeobecně tvrdších metod. Oproti evropským zvyklostem používá policie k zastavení vozidla světelnou signalizaci či amplion. Po zastavení zůstává policejní vůz za zadrženým vozidlem. Je nutné, bez jakýchkoliv známek odporu, přesně provést to, co policista vyžaduje. Zůstat sedět a ponechat obě ruce na volantu tak, aby je policista dobře viděl, jsou důležitým předpokladem klidného průběhu kontroly. Hledání dokladů v náprsní kapse či příruční schránce vozu může policista pokládat za hledání zbraně. Jakýkoliv odpor i verbální, může být považován za maření úředního úkonu a výsledkem může být pokuta nebo i zajištění podezřelé osoby. Všeobecně používaná zásada je, podrobit se bez odporu zákroku policisty a až poté si případně stěžovat. Při kladení odporu není výjimkou použití slzného plynu, nasazení pout a uvěznění. Obecně se uplatňuje postup, že osoba podezřelá z nezákonné činnosti je zadržena a o vině či nevině rozhoduje soudce následně.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/cz/sti/spoje ... 0804/#sec7
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 06. Aug 2007 17:26

Podľa mňa ten most keď rozširovali, neurobili potrebné opatrenia.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK vo svete

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.