Stránka 1 z 3

Severna Amerika - Dialnice v Kanade - Canada

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2005 16:08
od Adaios
Kanada je obrovsky, vyspely a bohaty stat, ktory velmi aktivne stavia svoju novu dialnicnu siet po celej krajine. Oficialne patri Velkej Britanii. :arrow:

Prejdem priamo k linkam:

http://www.transcanadahighway.com/

http://www.tc.gc.ca/Programs/Surface/highways/menu.htm

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2005 20:13
od Adaios
Pridavam linku na Expressway v Kanadskom meste Toronto.

http://www.toronto.ca/rescu/index.htm

Tu je zoznam vsetkych kamier:

http://www.toronto.ca/rescu/list.htm

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2005 20:19
od Adaios
A vobec pridavam priamu linku na obrovske mnozstvo webkamier z roznych Kanadskych dialnic:

http://www.mto.gov.on.ca/english/travel ... amhome.htm

Osobne odporucam. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 21:33
od Adaios
Ako vyzera zimna udrzba dialnic v Kanade?

Takto: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=467

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2005 16:52
od Adaios

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2005 12:04
od Adaios
Pridal som jednu foto dialnice z provincie Ontario v Kanade do Fotogalerie:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=527 ... 8)

Vsetky foto z dialnic v Kanade najdete vzdy vo Fotogaleri spolu s USA:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=82

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2005 23:22
od Adaios

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2006 14:27
od Dialniciar
Ja by som mohol písať o Kanade teraz aj 20 strán po anglicky a len o cestnej infraštruktúre. Prepracovaná výstavba, kde záleží na životnom prostredí, ale aj na kvalite toho, čo sa stavia - aby to vydržalo naozaj 40 rokov a to sú často extrémne podmienky v podobe extrémneho počasia a vysokej dopravnej záťaže.

Údržba sa väčšinou robí už keď je menšia trhlinka na ceste, kde hrozí neskôr výtlk, tak príde špeciálny stroj, ktorý "vyreže" až 2x2 metre asfaltu a pokryje novú vrstvu, ktorá už o niekoľko hodín je pevná. Je to "plátanie", ale systémom väčších opráv a jednoducho takou technikou, že tento opravený úsek sa už nerozpadne ani na okrajoch novej vrstvy a to ani v prípade, že je na úseku napríklad kanál.

Toronto je mesto, kde je vysoko prepracovaný systém zimnej údržby, pretože sneh sa odváža mimo mesta. Tony snehu, na kamiónoch preč z mesta. Škoda písať, to sa takto na pár riadkov ani nedá. A aj napriek tomu samozrejme existuje snehová kalamita = ani letiská, ani diaľnice, ani cesty, ani železnice nepremávajú, ale mesto žije. Ľudia odhadzujú sneh s frézami 5-6x za deň, vždy ráno aj 2 hodiny a potom zase o hodinku, ... všetci sú na to pripravení obuvou, aj tak nikto nechodí pešo, ani nikto nejazdí, vytvárajú sa metrové snehové záveje medzi chodníkom a cestou = táto sa odhŕňa 5-6 pluhmi naloženými do plna väčšinou štrkom+pilinami+soľou a idú za sebou a odhrnú tak celý hlavný ťah a takýchto "pásov" je v meste aj 1 000, pomáhajú traktory a de facto celé mesto žije tým, ako dostať sneh von z mesta. Je dopravný chaos, ale dopravné nehody nie sú častým javom a nevymykajú sa z normálu, výnimka môže byť práve diaľnica, ale aj tá býva nehodová, keď je napríklad mlha ... po Torontských diaľniciach premáva každým dňom 1 milión áut, spolu celý tranzit viac ako 2 mil. áut, ale všetci sú na to zvyknutí, diaľnice majú kapacitu, jazdí sa podľa predpisov, je vysoká tolerancia pred turistami ... snehová kalamita je vyhlásená, ale cestovať sa dá, keby sa ten sneh neodhŕňal, tak by sa nedalo jazdiť vôbec. To BA-ZA je nič oproti tomuto, lenže motoristi v SR nevedia jazdiť. Ani len nevedia jazdiť rýchlo.

Veľa Slovákov žije práve v Toronte, pretože bola taká doba v SR, že sa to inak nedalo a ľudia museli odísť a USA+Kanada bol dobrý výhľad a dnes sa títo Slováci už ani nechcú vrátiť na Slovensko, nie, že by nemali radi pôvodnú krajinu, ale jednoducho vo všetkom SR zaostáva a generácia už je naučená inému životu.

Kanada je krajina, ktorá je fantastická po viacerých stránkach (územno-správne členenie, politický systém, geografické podmienky, nerastné bohatstvo, high-tech, vysoká ochrana životného prostredia, prepracovaný systém vo všetkých oblastiach riadenia štátu, cosmopolitan mestá, kde sú si všetci rovní, sociálna vyspelosť, ... nedá sa to vymenovať, treba tam žiť/pracovať niekoľko rokov a človek pochopí, že SR tých 40 rokov spala ... a spí ešte aj dnes) a SR nebude mať nikdy takýto životný štandard a už vôbec nie takú demokraciu a toleranciu aká je tam.

Dopravná infraštruktúra sa priebežne opravuje a modernizuje a nerealizujú sa megalomenské projekty, ale keď sa niečo modernizuje, tak to stojí za to.

Kanada však nie sú USA, tie sú úplne iné vo veľa veciach. A osobne nemám rád USA ako krajinu = o ničom bývanie, neuveriteľné obmedzenia napríklad s alkoholom, ... si všimnite, kde všade Kanada je, ale teroristický útok zatiaľ stále nebol ... chvalabohu samozrejme. A ešte bude dlho trvať obdobie, že SR bude mať obmedzenia v podobe víz a nielen SR. Do Kanady ročne prichádza niekoľko miliónov ľudí z celého sveta pracovať/študovať na 1-2 roky a len veľmi málo ich zostáva dlhšie obdobie.

Z hľadiska diaľnic Kanada je v hodnotení 1-5 na mieste 1 a ešte dlho tam bude, kým SR je na mieste 5 a ešte dlho tu bude. :idea:

svetové naj

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2006 21:46
od Dialniciar
Kanada ma najväčšiu diaľnicu na svete "Trans-Canada Highway" ktorá je 7,775 km dlhá a spája západné pobrežie s východným.

Úsek v provincii Alberta: http://albertaroads.homestead.com/trans ... 6w0604.jpg

Viac z diaľnic v tejto provincii nájdete tu:

http://albertaroads.homestead.com/

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 10:32
od expwy
Za najdlhšiu diaľnicu na svete se dnes všeobecne považuje kanadská "Trans-Canada Highway (TCH)" v dĺžke 7821 km (celková dĺžka všetkých trás). Problém je však v tom, že nie je pravou diaľnicou po celej dĺžke.

TCH-1 začína v meste Victoria v Britskej Kolumbii (hl. mesto provincie BC v Kanade) na ostrove Vancouver. Odtial začína ako pravá nefalšovaná diaľnica a pokračuje až do mesta Nanaimo. Tu sa musí vozidlo nalodiť na trajekt a vylodí sa vo Vancouveri. Hneď z terminálu trajektu zase pokračuje pravá diaľnica až do mesta Kamloops (stále v BC). Odtial potom TCH-1 pokračuje ako minimálne 4-pruhová smerovo rozdelená rychlostná cesta, avšak s úrovňovými križovatkami až na hranice provincie Ontario. Pravými diaľnicami sa trasa občas stane na obchvatoch alebo prieťahoch hlavných miest provincií, napr. v Calgary (Alberta), Regine (Saskatchewan), Winnipegu (Manitoba).

Od hraníc provincie Ontario pokračuje ako 4-prúdovka s úrovňovými križovatkami, ale už nie pod federálným číslom 1, ale pod provinčnými číslami 17 (a 417) - s dodatkovou tabulkou znaku TCH. Od Ottawy pokračuje TCH zase ako pravá diaľnica - pod číslom 417 (Ontarijské číslovanie diaľnic: série čísel 400. Obmenená cesta č. 17, z ktorej sa stane diaľnica, dostává prefix 4xx, takže 417).

Na území provincie Quebec sa zase mení jej číslovanie, ale nie jej charakter. Stále sa jedná o pravú diaľnicu (417 sa mení na A-40 až do Montrealu, od Montrealu ako diaľnica A-20 pokračuje až k exitu 499 pri meste Riviere-du-Loup. Odtial ako cesta 185 (budúca diaľnica A-85) na hranice provincie New Brunswick, kde dostáva federálne číslo 2.

V provincii New Brunswick je trasa asi z 80% pravou diaľnicou. Po pravej diaľnici sa trasa dostáva do provincie Nova Scotia, kde sa označuje ako diaľnica 104 a 105 (podobne ako v Ontariu, keď sú to diaľnice, majú sériu 100). Diaľnica 105 je síce označená ako diaľnica, ale je len v polovičnom profile s úrovňovými križovatkami (je to vlastne obyčajná cesta) a takto pokračuje až do mesta Sydney (tam je diaľničný obchvat), kde sa trajektom dostáva do provincie Newfoundland a Labrador. V tejto provincii sa z trasy stáva len obyčajná cesta, ktorá vedie až do hlavného města provincie Saint John´s (asi 50 km pred mestom začína opäť diaľnica). Tu svoju skoro 8000 km dlhú púť trasa končí.

Ešte existujú aj rôzne vetvy TCH, napr. severnejšia TCH-16. Ja som popísal hlavnú južnú trasu, ktorá spája najdôležitejšie mestá v Kanade.

Pokial by sa malo jednať čisto o pravú diaľnicu v jednom kuse, tak to je americká "Interstate 90", vedúca z mesta Seattle (štát Washington) cez Chicago (Illinois) do mesta Boston (Massachusets), ktorá má dĺžku 3020 míl (4832 km).

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 10:40
od Dialniciar
MH napísal:Za najdlhšiu diaľnicu na svete se dnes všeobecne považuje kanadská "Trans-Canada Highway (TCH)" v dĺžke 7821 km (celková dĺžka všetkých trás). Problém je však v tom, že nie je pravou diaľnicou po celej dĺžke.


Existuje plán na jej rozšírenie v celej dĺžke, zatiaľ sú dlhodobé prekážky, lebo ide o krásnu prírodu, kde je slabšia premávka. Preto sa už pripravuje ďalšia zmena, že sa spraví súvislá diaľnica a zrušia sa niektoré cesty. To sa zase nepáči miestnym ľuďom a samotným "cestárom", lebo budú musieť byť častejšie exity.

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 23:54
od Branco
Super informácie, kvalitné, prehľadné a vyčerpávajúce. Vďaka. Teda, takéto diaľnice sa nájdu málokde v Európe: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=629. Tento úsek je šestnásťpruh, alebo štvorpruh do Toronta vedĺa stredového na rovnaký smer sú odbočovacie štyri pruhy? Dík. :)

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2006 00:11
od Dialniciar
Branco napísal:Super informácie, kvalitné, prehľadné a vyčerpávajúce. Vďaka. Teda, takéto diaľnice sa nájdu málokde v Európe: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=629. Tento úsek je šestnásťpruh, alebo štvorpruh do Toronta vedĺa stredového na rovnaký smer sú odbočovacie štyri pruhy? Dík. :)


Tento úsek je oficiálne 6+6 pruhov, tu je to trochu inak, je to prepojenie do jednotlivých mestských častí Toronta a toto rozdelenie pruhov sa tu dosť mení v závislosti od potreby. Je to hlavná dopravná tepna Toronta.

Ja si to prejdem, pofotím a dám sem presné plány a nielen k Torontu. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2006 09:57
od wazari
Dy napísal:Tento úsek je oficiálne 6+6 pruhov, tu je to trochu inak, je to prepojenie do jednotlivých mestských častí Toronta a toto rozdelenie pruhov sa tu dosť mení v závislosti od potreby. Je to hlavná dopravná tepna Toronta.


trosku OT
ked som bol maly, cital som, ako sa na moste Golden Gate v San Franciscu meni pocas dna pocet pruhov veduci tym/ktorym smerom

aj fotka tam bola - robili to z auta za jazdy takymi zltymi kolikmi

ked som sa tam bol pozriet (uz ako velky :wink: ) , bol som tam asi pol hodiny a akurat islo to auto a menilo tie pruhy :wink:

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2006 10:40
od mapman
opäť mi to pripomenulo toto premiestňovadlo: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=835 - je to dobre že si vedia poradiť s premenlivým dopravným prúdom. U nás sa to moc nerobí, aj keď sú aj občas svetlé okamihy na českej D1 pri uzávierkach, ale to sa aj tak vždy mení ručne a len velmi zriedkavo...

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2006 18:14
od Koksolam
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5088

Nie je to nejako privela nahod, ze predtym sa to uz raz stalo???

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 20:25
od Dialniciar
Koksolam napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5088

Nie je to nejako privela nahod, ze predtym sa to uz raz stalo???


Je, už sa to prešetruje. :o

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2006 20:28
od Dialniciar
mapman napísal:opäť mi to pripomenulo toto premiestňovadlo: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=835 - je to dobre že si vedia poradiť s premenlivým dopravným prúdom. U nás sa to moc nerobí, aj keď sú aj občas svetlé okamihy na českej D1 pri uzávierkach, ale to sa aj tak vždy mení ručne a len velmi zriedkavo...


Na diaľnice, kde počet jazdných pruhov prevažuje 6 v každom smere sú takéto opatrenia zbytočné.

Porovnajte si so SR ...

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 12:47
od Dialniciar
Kanadský minister financií Ralph Goodale oboznámil v stredu 23. februára poslancov s novým rozpočtom na obdobie 2005-2006. Rozpočet, ktorý je už ôsmy rok za sebou vyrovnaný,' stanoví využitie ušetrených 43 miliárd kanadských dolárov v priebehu nasledujúcich piatich rokov a odhaduje štvormiliardový prebytok na finančný rok 2005-2006. Rozpočet má za úlohu predovšetkým spoľahlivo udržať zdravé štátne financie, zabezpečiť sociálnu politiku v krajine, dosiahnuť rast a produktivitu v ekonomike, postupovať smerom k „zelenej ekonomike“ a udržateľnému vývoju v obciach a dodržiavať globálne záväzky. Plán zahrňuje zvýšenie rozpočtu na obranu o 12,8 miliárd, na boj proti klimatickým zmenám a ochranu životného prostredia o 5 miliárd, na medzinárodnú pomoc o 3,4 miliardy a na zaistenie kanadskej národnej bezpečnosti o jednu miliardu v priebehu nasledujúcich piatich rokov. Počas toho istého obdobia prispeje vláda mestám na investície do infraštruktúry piatimi miliardami z príjmu z federálnej dane za plyn. Vládna komisia pre kontrolu výdavkov (Government Expenditure Review Committee) zistila, že predovšetkým vďaka efektívnejším úsporným opatreniam predstavuje celková ušetrená čiastka 11 miliárd dolárov. Výsledkom by malo byť zníženie pomeru verejného dlhu k DPH na 25 % v rozpočtovom roku 2014 - 2015. Údaje sú z mája roku 2005.

Viac: http://www.fin.gc.ca/

Sem niekde idem: http://www.gov.ab.ca/home/index.cfm

Mimochodom ročné príjmy Kanady za prisťahovalcov (víza, iné nutné poplatky) sú takmer 1 mld. CAD. Tieto financie sú však vynakladané na zvýšenie bezpečnosti proti terostickým útokom v krajine a na lepšiu prezentáciu Kanady vo svete. :lol:

Re: Porovnajte si so SR ...

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 13:05
od Jarda
Dy napísal:Sem niekde idem: http://www.gov.ab.ca/home/index.cfm

Do vlády v Edmontonu :?: Já myslel, že jedeš do hor. :D

Re: Porovnajte si so SR ...

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 13:06
od Dialniciar
Jarda napísal:
Dy napísal:Sem niekde idem: http://www.gov.ab.ca/home/index.cfm

Do vlády v Edmontonu :?: Já myslel, že jedeš do hor. :D


Do provincie Alberta. A na tejto stránke sa to dá nájsť. :wink:

Mimchodom vláda má k dispozícii 2 krásne horské objekty, kde sa dá rokovať. :o

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2006 18:31
od Dialniciar
Toronto Highway Traffic - AJAX Driven Realtime Traffic Flow :arrow:

http://toronto.ibegin.com/traffic/

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 22:38
od Dialniciar
Keď si zadáte Toronto do google.sk tak vám nájde 221 mil. odkazov, napríklad keď si zadáte Slovakia, tak vám nájde 126 mil. odkazov. To na úvod.

Najdôležitejšia a najlepšia linka na toto úžasné mesto je: http://www.toronto.ca/ .

Zaujíma vás dopravná situácia v Toronte :?:

http://www.toronto.ca/rescu/index.htm - web kamery :arrow:

Tu už je veľa možností, podľa toho, čo chcete vidieť, ale teda napríklad:

http://www.toronto.ca/rescu/loc15.htm
http://www.toronto.ca/rescu/loc69.htm

To je ale mestská doprava. Zaujíma vás diaľnica 401 :?:

http://www.mto.gov.on.ca/english/travel ... amhome.htm - kliknite si na mape a presvedčte sa o dopravnej situácii.

Chcete cestovať verejnou dopravou :?: :arrow:

http://www.toronto.ca/ttc/index.htm

A čo je to vlastne Toronto vo vzťahu ku Kanade :?:

http://www.toronto.ca/invest-in-toronto ... erview.htm

Najhoršie sa stanovuje počet obyvateľov, ale aj to sa dá presne určiť:

http://www.toronto.ca/invest-in-toronto ... aphics.htm

Určite vás tu nechcem zahltiť informáciami, takže stačilo. :lol:

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2006 08:41
od Nevedko
Dy napísal:Keď si zadáte Toronto do google.sk tak vám nájde 221 mil. odkazov, napríklad keď si zadáte Slovakia, tak vám nájde 126 mil. odkazov. To na úvod.


Dovolim si jednu vrtacku poznamku: ked spocitas iba odkazy na "Slovensko", "Slowakei" a "Slovakia", dostanes sa na porovnatelnych 216 mil. Zatial co Toronto sa vola vo vsetkych jazykoch rovnako, Slovensko nie :-)

Greater Toronto Area ma zhruba tolko obyvatelov ako cele Slovensko, hoci na zhruba 7-krat mensej rozlohe.

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2006 10:06
od B;
To ma zaujalo a tu je moj vysledok
21 000 000 pre Slowakei
126 000 000 pre Slovakia.
73 700 000 pre slovensko
14 100 000 pre slovaquie
8 170 000 pre eslovaquia

Spolu 242 970 000