Stavebníctvo:
Podíl stavebnictví na tvorbě HDP měl v roce 2005 a v prvním kvartále roku 2006 ve srovnání s předchozím obdobím rostoucí tendenci. Dle posledních údajů INEGI vzrostl podíl stavební výroby na tvorbě HDP v roce 2005 o 5,6 % ve srovnání s minulým obdobím.
Doprava:
Stávající úroveň infrastruktury v Mexiku dosud nedosahuje standardní úrovně ve vyspělých zemích. Státní rozpočet na rok 2006 připravuje největší investice do dálniční a silniční sítě v historii státních rozpočtů Mexika. Nicméně je třeba podotknout, že rozvojové a modernizační programy realizované v posledních letech podstatně zlepšily zejména silniční a dálniční síť a telekomunikační propojení. Přesto chybí značná část horizontálních hlavních tahů dálnic a především železničních tras, které jsou z větší části privatizované. Současnou síť dálnic lze hodnotit jako vyhovující a kvalitní, avšak do blízké budoucnosti jako nedostatečnou, s přihlédnutím k rozvoji nejen mexické populace, ale i průmyslu a petrochemie v Mexiku a v kontextu propojení Amerik.
Mexiko disponuje cca 258 tis. km silnic a relativně kvalitních dálnic (více než polovina z nich má zpevněný povrch), 22,95 tis. km širokorozchodné železniční sítě a 3 tis. km splavných řek a přímořských kanálů, na tzv. trampskou dopravu a pobřežní kabotáž. Železnice převezly v roce 2004 95.211 tis. tun materiálu. Nízké investice do silniční sítě byly předmětem kritiky vlády prezidenta Foxe ze strany opozice, i když během vlády prezidenta Foxe bylo vytvořeno mnoho propojujících silničních tahů a dálničních přemostění. Zvláštní kapitolu tvoří stavby druhých pater nosných tahů v hlavním městě Mexika. Soukromé investice však díky zastaralé legislativě byly povolovány velmi omezeně. Mexiko patří k zemím s nejdražším mýtným na světě a netrpělivě očekává příliv zahraničních investic a podporu vlády v rozpočtu na stavby nových silnic, dálničních propojení jednotlivých států a do oblasti mořských přístavů obou oceánů. V roce 2004 např. činily PZI do infrastruktury železnic 2,98 mld. pesos, převážně z fondů soukromých amerických provozovatelů. Rovněž tak se projevil zájmem o mořské přístavy, jejich rozšíření a bagrování vstupů. V oblasti městských aglomerací se projevil značný zájem o nové ekologické typy dopravy, tj. tramvajová doprava, trolejbusy, velkokapacitní autobusy, hybridní typy auto/trolejbusů, rozšiřování metra, příměstské dopravy a ekologické dopravy mezi hlavními centry, tj. vlaky a autobusy. Tento zájem je v souladu s programem vlády na léta 2001-2006. Pro dopravu Mexika je nejdůležitější rozdělení v rámci NAFTA. Jedná se o pozemní, námořní a leteckou dopravu mezi Mexikem, USA a Kanadou. Z pozemních železničních společností jsou nejdůležitější Transborder Express, Nafta Express, Crossborder Express a Mexi-Stack. Z námořních společností jsou to především Veracruz Express, Querétaro Express, Manzanillo Express a Servicio Altamira/Manzanillo. Z domácích dopravních společností jsou to Nuevo Laredo Cargo a TMM/TFM Railer. Železniční doprava slouží k přepravě průmyslových výrobků, agroindustriálních produktů, chemie, petrochemie, cementu, hutnických produktů, minerálů a dopravních prostředků (aut, nákl. vozů, autobusů.) V menší míře je používána na dopravu cestujících.
Zdroj:
http://www.businessinfo.cz/cz/clanky/me ... 38/#staveb