Azia - Cina, Taiwan - China, Taiwan

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK vo svete (okrem EÚ)

Moderátor: Moderátori

Azia - Cina, Taiwan - China, Taiwan

Odoslaťod Adaios » 02. Nov 2005 22:11

Davam tuto oblast samostatne, pretoze Taiwan je ciastocne samostatny a podporovany USA a ciastocne je ovladany Cinou.

Uvadzam link na Ministerstvo Dopravy a Komunikacie:

http://www.motc.gov.tw/en/hypage.cgi?HY ... _Index.htm ... hned po anglicky

Konkretne dialnice a cesty - http://www.motc.gov.tw/en/hypage.cgi?HY ... tegoryid=1
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod expwy » 02. Nov 2005 23:57

Taiwan Area National Freeway Bureau
anglicky: http://www.freeway.gov.tw/en_index.ASP
mapy: http://www.freeway.gov.tw/en_03.asp
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 121
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Odoslaťod Adaios » 26. Nov 2005 18:17

Taiwan samotny ma stastie, ze ho podporuju USA, ale uz nastava obrat aj na samotnom ostrove - az 40% jeho obyvatelov by sa radsej naspat pripojilo k Cine. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Adaios » 26. Jan 2006 22:56

Do Fotogalerie som pridal foto dialnic a dopravnej situacie na Taiwane:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=526 ... 8)
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=745 ... 8)
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 03. Apr 2006 12:43

Most Tianxinzhou s rozpätím 504 metrov – svetový rekord v kategórii zavesených združených mostov :arrow:

http://www.konstrukce.cz/index.php?clanek=617
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod mapman » 03. Apr 2006 18:06

Lenny napísal:Most Tianxinzhou s rozpätím 504 metrov – svetový rekord v kategórii zavesených združených mostov :arrow:

http://www.konstrukce.cz/index.php?clanek=617


Adoas, to je podobná konštrukcia pilierov ako na Rion Antirion, nie je?? Obratené Y ... Nemal by niekto odkaz na článok, akú má tento tvar výhodu oproti iným??
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 647
Obrázky: 74
Založený: 24. Feb 2005 14:40
Bydlisko: CZ 170 00

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2007 23:37

mapman napísal:
Lenny napísal:Most Tianxinzhou s rozpätím 504 metrov – svetový rekord v kategórii zavesených združených mostov :arrow:

http://www.konstrukce.cz/index.php?clanek=617


Adoas, to je podobná konštrukcia pilierov ako na Rion Antirion, nie je?? Obratené Y ...


V princípe je to podobný tvar, ale nie celých pilierov. Piliere samotné pod mostovkou sú úplne iné. :wink:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=763
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Stavebníctvo a doprava na Taiwane do r. 2007

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jan 2008 18:17

Stavebníctvo:

Ve stavebnictví dochází v důsledku vstupu Tchaj-wanu do WTO v roce 2002 k postupné liberalizaci. Dominantní roli v tchajwanském stavebnictví však zatím stále hraje cca 25 velkých, státem vlastněných firem, resp. konglomerátů se svými dceřinými společnostmi, které vytvářejí asi 80% celkového výkonu odvětví. Jedna ze studií, zveřejněná ve 3. čtvrtletí 2007, předpovídá, že odvětví stavebnictví poroste mezi lety 2007-2011 průměrným tempem 3,38% za rok.

Hlavním zdrojem příjmů odvětví byly v uplynulých 15 letech stavby dopravní infrastruktury. Jenom do stále pokračujícího projektu rychlé kolejové dopravy v Taipei a okolí (Municipal Rapid Transit - MRT) bylo proinvestováno kolem 18 mld. USD. Další impuls se očekává ze zakázek v rámci realizace šestiletého plánu, tzv. Challenge 2008 Development Programme, který předpokládá investice o objemu 75 mld. USD do výstavby nových výzkumných zařízení a související infrastruktury. Kromě toho se očekává, že současný pětiletý plán stavebnictví (2003-2008), který obsahuje 10 hlavních infrastrukturních projektů, bude rovněž znamenat silný růstový impuls.

Současný zákon o veřejných zakázkách by měl umožnit větší otevření domácího trhu stavebních prací zahraničním firmám a měl by změnit současný stav nedostatku zahraničních kontraktorů. Tento stav je dědictvím předcházející praxe, která omezovala vstup zahraničních firem do odvětví, jejich účast ve výběrových řízeních a prakticky znemožňovala získání provozní licence z jejich strany.

Nicméně na druhé straně rozvoj stavebnictví podvazuje nedostatek pracovních sil a elektrické energie. Kromě toho je nutné, aby vládní orgány urychlily proces řešení sporů a zamezily tím ztrátě zájmu zahraničních investorů o tchajwanský trh. Brzdou rozvoje je také nedostatek přímých dopravních spojení s pevninskou Čínou. Jakákoliv destabilizace vztahů Tchaj-wanu s ČLR by mohla mít závažné důsledky pro stavební firmy, které jsou zapojeny též do projektů na pevnině. Potenciální skokový růst cen materiálů jako jsou ocelové tyče, písek nebo štěrk je rovněž důvodem k obavám, protože by výrazně zvýšil konečnou cenu stavebních prací a naopak příliv kapacit z pevniny by podpořil růst stavebnictví. Přes tato potenciální rizika je realistické, že stavební výroba v roce 2007 poroste o 4,3% ve srovnání s rokem 2006. Britská konzultační firma BMI zařadila Tchaj-wan z hlediska objemu stavební výroby na 3. místo mezi vybranými 12 zeměmi z asijského regionu. Podle jejího odhadu vytvoří tchajwanské stavebnictví v roce 2011 hodnotu asi 8,3 mld. USD.

Doprava:

Diaľničná sieť

Výstavbě národního systému dálnic přikládá vláda mimořádnou důležitost kromě jiného též proto, že poskytuje důležité a kvalitní spojení mezi ostatními druhy přepravy, jako je doprava námořní, železniční nebo letecká.

Národní dálnice č, 1, - tzv, Sun Yat Senova dálnice - která spojuje především sever a jih ostrova - byla první komunikací tohoto druhu. Narůstající dopravní potřeby jsou uspokojovány výstavbou dálnic dalších. Druhá hlavní dálnice č. 3 byla dokončena v lednu 2004 a v současné době je ve výstavbě třetí hlavní dálniční spojení. Dále probíhají stavby většího počtu dálnic ve směru východ-západ podél tchajwanského západního koridoru, které napojují města a obce v zájmu zvýšení turistického ruchu a ekonomického rozvoje oblasti.

Z důvodu vyváženosti ekonomického rozvoje východní a západní části Tchaj-wanu nechala vláda postavit dálnici č. 5, tzv.Taipei-Ilan Expressway. Součástí této dálnice je 12,9 km dlouhý Hsuehshan Tunnel, který je nejdelším tunelem na Tchaj-wanu, druhým nejdelším tunelem v Asii a pátým na světě. Tento tunel, otevřený v červnu 2006, je mimořádným inženýrským dílem, vystavěným v obtížných podmínkách a umožňuje rychlé spojení mezi západními a východními regiony země.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/cz/sti/tchaj ... 1056/#sec4
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16


Naspäť na Diaľnice a RK vo svete

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.