Stránka 2 z 2

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 02:38
od jkjk
Dialniciar napísal:Inak osobne ma zaujal ten dlhý most v Bahrajne, nemá niekto viac informácií o ňom :?:


Neco malo je na: http://en.wikipedia.org/wiki/King_Fahd_Causeway

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 02:47
od jkjk

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 15:18
od Dialniciar

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2007 13:36
od Honda

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 13:26
od Dialniciar
Diaľnice cez púšť sa stavajú vo viacerých krajinách sveta. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6098

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2007 00:02
od Dialniciar
Saudská Arábia investovala od r. 2001 do r. 2006 na cestnej sieti viac ako 40 mld. USD. Najviac sa investovalo do výstavby nových diaľnic a do pokládky asfaltu na prašné cesty. Až 24% z tejto sumy tvorili investície do cestných sietí jednotlivých miest. Od r. 2007 do r. 2012 chce Saudská Arábia investovať do celej dopravnej infraštruktúry rekordnú sumu 125 mld. USD, pričom dominovať majú nové a rýchle železničné trate, rozsiahla výstavba nových ciest po celej krajine a modernizácia a výstavba nových prístavov a letísk. Veľkú väčšinu chce krajina financovať z príjmov z predaja ropy a tiež v spolupráci so súkromnými spoločnosťami, teda cez PPP. Podotýkam, že cena 10 km úseku diaľnice v S.A. vychádza na naše SKK k dnešnému kurzu cca. 2,5 mld. SKK, pričom diaľnice stavajú na 80% zahraniční robotníci a inžinieri a z veľkej časti aj zahraničné stavebné firmy.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2007 00:08
od Dialniciar
Dialniciar napísal:Saudská Arábia investovala od r. 2001 do r. 2006 na cestnej sieti viac ako 40 mld. USD. Najviac sa investovalo do výstavby nových diaľnic a do pokládky asfaltu na prašné cesty. Až 24% z tejto sumy tvorili investície do cestných sietí jednotlivých miest. Od r. 2007 do r. 2012 chce Saudská Arábia investovať do celej dopravnej infraštruktúry rekordnú sumu 125 mld. USD, pričom dominovať majú nové a rýchle železničné trate, rozsiahla výstavba nových ciest po celej krajine a modernizácia a výstavba nových prístavov a letísk. Veľkú väčšinu chce krajina financovať z príjmov z predaja ropy a tiež v spolupráci so súkromnými spoločnosťami, teda cez PPP. Podotýkam, že cena 10 km úseku diaľnice v S.A. vychádza na naše SKK k dnešnému kurzu cca. 2,5 mld. SKK, pričom diaľnice stavajú na 80% zahraniční robotníci a inžinieri a z veľkej časti aj zahraničné stavebné firmy.


Ešte som chcel:

Pôvodný rozpočet na cestnú infraštruktúru bol len 17,5 mld. USD, no reálne sa preinvestovalo aj s projektovou dokumentáciou 40,2 mld. USD.

Na nové plány je dnes vyčlenených na cestnú sieť cca. 37 mld. USD, ale už dnes existujú projekty v hodnote viac ako 65 mld. USD a väčšina z nich sa pripravuje, takže je predpoklad, že sa pôvodné investície poriadne zvýšia.

Takéto financovanie je vo väčšine štátov Perzského zálivu. No pôvodné ceny sa len málokedy prevýšia. Ale reálne sa buduje viac ako sa naplánuje, resp. ono sa plánuje na etapy a takmer vždy je doba o 5-10 rokov dopredu a stále viac sa vyskytujú rôzne ambiciózne projekty a to v celom stavebníctve, nielen v doprave.

... správy z dopravy ...

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2007 21:37
od Dialniciar
Spojené Arabské Emiráty:

- v r. 2006 sa tu uskutočnila najväčšia prehliadka stavebných strojov v rámci celého regiónu a uskutočnili sa objednávky priamo na výstave v hodnote cez 1,5 mld. USD
- v r. 2006 sa stala 3,5 km diaľnica v Dubai postavená na 4+4 pruhy najzaťaženejšou diaľnicou v krajine a dokonca sa na nej začali tvoriť kolóny
- tento rok, tento mesiac si mesto Dubai objednalo od spoločnosti Man 400 autobusov rôznej dĺžky, kontrakt má hodnotu niekoľko 100 mil. EUR
- v r. 2007 sa otvorí nová diaľnica financovaná čisto z peňazí súčasného emíra vrátane tunelového úseku dlhého 4,5 km (prevratná metóda výstavby, doteraz sa tieto pohoria jednoducho odstraňovali trhavinou)
- v hlavnom meste Abú-Dhabi vyrastá najväčší osobný prístav krajiny a začalo sa realizovať najväčšie letisko na zelenej ploche

Irán:

- v hlavnom meste Teherán sa v tomto roku začal stavať veľký diaľničný okruh mesta, náklady dosiahnu 2,7 mld. USD, na tento rok sa vyčlenilo 0,4 mld. USD, okruh bude mať 4+4 jazdné pruhy na 2/3 trasy, na 1/3 spolu 2 úseky budú mať 6+6 pruhov
- v krajine sa tento rok dá na výstavbu diaľnic suma 1,8 mld. USD, náklady na 1 km sú cca. 260 mil. SKK pri kurze 1 USD=25 SKK
- v tomto roku tiež začína nový projekt pokládky asfaltu na v súčasnosti prašné cesty, ročne sem bude smerovať suma 0,35 mld. USD
- na opravy cestnej siete v celej krajine sa tento rok má vynaložiť suma 1 mld. USD a každý ďalší rok suma 1,2 mld. USD
- cestná doprava sa má stať bezpečnejšou a skutočne dostupnou pre každého obyvateľa od r. 2010

Jemen:

- krajina vyhlásila minulý mesiac tender na výstavbu a opravy ciest v celkovej dĺžke 274 km s dátumom realizácie od r. 2008 do r. 2016 v celkovej hodnote 2,25 mld. USD, 17 km cesty bude mať 2+2 pruhy pri hlavnom meste
- krajina začala mapovať hlavnú cestnú sieť, ktorú bude postupne zlepšovať (pokládka štrku a asfaltu) od r. 2010 do r. 2020
- financie sú získané z úverov od medzinárodných bankových inštitúcií a z darov susedných štátov

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2008 16:12
od expwy
Slint...
tak o tomto sa nám môže len snívať...
http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight=

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2008 21:49
od Dialniciar
Arabský štát Kuvajt ohlásil rekordné investície do energetickej a dopravnej infraštruktúry s konkrétnymi cieľmi, nákladmi a termínmi:

1. Energetika:

*51 mld. USD do r. 2013 do ropného sektoru (zvýšenie ťažobnej kapacity o 80% do r. 2020, spracovateľskej kapacity o 60% do r. 2015 a prepravnej kapacity o 80% do r. 2020)

2. Dopravná infraštruktúra:

*18 mld. USD na výstavbu železníc a metra do r. 2020 (metro zhltne 11,4 mld. USD, 35% trasy pôjde pod zemou, dlhé bude 171 km a prepojí všetky významné sídla štátu, železnica bude dlhá 500 km, pričom je to I. etapa výstavby, po dostavbe sa bude rozširovať až na 2000 km)
*12 mld. USD na výstavbu diaľnic, podmorského tunela a pobrežného mosta ako aj obnova ciest (prestavba púštnych ciest na kvalitné cesty 2+2 pruhy, prestavba existujúcich diaľnic, nová výstavba na susedné štáty a najnáročnejšie projekty sa očakávajú pri prepájaní medzi pobrežím a morom, všetko ukončené do r. 2025).

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2008 18:52
od Thomas
Jsem zvědavý, co budou dělat, až jim dojde ropa

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2008 18:59
od Dialniciar
Thomas napísal:Jsem zvědavý, co budou dělat, až jim dojde ropa


Kuvajt dnes má 47% príjmov nepochádzajúcich z ropy, ak by cena ropy bola rátaná ako v r. 2005. Oni totiž viac ako 60% financií investujú inam, práve aby znižovali závislosť na rope (min. to tak robia Saudská Arábia, Spojené Arabské Emiráty, Katar, Bahrajn a Kuvajt), ale svet na nich tlačí, aby investovali do nových ťažobných, spracovateľských a prepravných kapacít, takže tak. :idea: Ja som sa s nejedným predstaviteľom týchto štátov rozprával: majú mohutné prebytky štátnych rozpočtov, podporia prakticky čokoľvek, čisto domácim obyvateľom dajú skoro také dávky, ako tam majú pracujúci. A tak prečo by neinvestovali okrem akcií, dlhopisov aj inam :?: To je úplne ako stvorené na výstavbu ich megalomanských projektov ... ktoré jednak sypú také peniaze, že zase nevedia, čo s nimi robiť. :idea:

Ak im dôjde ropa, štáty, čo som vymenoval sa už nezrútia. Lebo ovládajú toľko firiem a vlastnia toľko nehnuteľností na svete, že už sa to potiahne aj samotné. Oni ropu dlho mali, len neťažili a boli z nich najväčší obchodníci sveta a stačilo im to tak. Ja som na takej púšti bol, kde je aj internet k dispozícii, aj pár džípov, ale inak ťavy a je to také zaujímavé, že ľudkovia majú šable, ale aj najlepšie ručné zbrane sveta. A internet len tak v púšti ...

Smutné je, že sú krajiny, ktoré majú veľmi veľa ropy a zemného plynu, ale musia na svoju spotrebu dovážať (Irán). :idea:

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2008 19:03
od Thomas
Tak to jsem se poučil. Ale aspoň jim ekonomické zázemí dává politickou stabilitu.

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2008 19:27
od Dialniciar
Thomas napísal:Tak to jsem se poučil. Ale aspoň jim ekonomické zázemí dává politickou stabilitu.


Ja som veľmi dobre poučený o tých krajinách, ktoré som vymenoval. Inak, čo ma mrzí je, že Saudi, oni sú neskutočne leniví. To ich bude ťažiť v budúcnosti. Mladý človek nemusí pracovať, dostane všetko od štátu a čokoľvek treba spraviť - dáva si to robiť iným, často zahraničným firmám. Oni sa už ani učiť nechcú. Krajina má všetko, ale keď sa človek dobrie pozrie, tak vidí, že lekári tam sú z iných štátov. To sú profesie, ktoré oni berú tak, že "my na to máme ísť hoci aj do USA".

Ich príjmy sú tvorené väčšinovo ropou, presahuje to 50% vo väčšine. Lenže oni to takto neberú, oni rátajú už len časť výdavkov, ktoré sú nutné a na to by dosiahli všetky (okrem ešte S. Arábie) stav, že viac ako 50% majú z príjmov mimo ropy. Spojené Arabské Emiráty, ak by nikde neinvestovali do zahraničia, tak by mali príjmy trojnásobné oproti už dnes obrovským výdavkom. :shock:

Kuvajt to ráta tak zaujímavo, že oni časť príjmov z ropy nerátajú, že sú z ropy, lebo jednoducho časť výdavkov ako nutné investície na horšie časy rátajú už dnes. Preto 47%, reálne cez 60% by si vykryli.

Napriek tomu majú tieto štáty dlhy. A znovu na to majú vysvetlenie: dnes si nepožičiavať je nevýhodné. Veď sú prípady, že Arabi mohli ovládnuť prístavy USA, tam to zablokoval senát, opakovane najvyššie ponuky, ale politici to zatrhli. V Piešťanoch Arabi vlastnia v pozadí niektoré hotely. Naliali a nalievajú do nich miliardy SKK, ktoré sa vrátia o 15-20 rokov. Na to má len málokto ...

Ja si dodnes pamätám, keď Saudi chceli stavať cestu dlhú vyše 800 km. Ako poradca som dal vypracovať tender s náležitými podmienkami (základná je, že musí spolupracovať aj domáca firma). Prišlo na cenu. Cena sa stanovila na "..." a zodpovedný vládnuci princ mi na to povedal: to je málo. :o Ja som myslel, že zle počujem. ... takže cena sa navýšila:

- domáca firma vyšle pracovníkov do zahraničia, tam sa naučia robiť cesty
- samotná cesta dostane kvalitný základ, sieť odpočívadiel, dopracuje sa zeleň a zavlažovanie zelene
- do nákladov sa zarátajú aj privádzace k miestnym osadám v celkovej dĺžke 142 km
- namiesto trhania hory dynamitom sa postaví 1,6 km tunel na dve rúry

Takže takto sa tam stavia. Tam v podstate ceny nehrajú rolu. A napriek týmto všetkým veciam je tam voči krajinám EÚ extrémne lacno (kvôli masívnym dotáciám na dovoz stavebného materiálu a pracovnej sily, nižšie dane a de facto asfalt skoro zadarmo, lebo je to odpad). A to ešte Saudi šetria.

Spojené Arabské Emiráty a Kuvajt sú známe tým, že cestná infraštruktúra presahuje dobu svojimi parametrami aj kvalitou. Aj ich týždenné čistenie a kropenie spôsobuje, že z tých ciest "by sa dalo jesť". Oni keď povedia, že už je cesta plná, reálne to znamená, že sa zdržíte na križovatke pár minút alebo že na 4+4 pruhy už sa ťažšie preraďuje medzi pruhmi, ... už je zle, už treba niečo robiť. ... Pritom je tam extrémna vysoká životná úroveň a super lacné pohonné látky = každý má auto. Každý muž. Tieto krajiny ale začínajú masovo investovať do podzemnej dopravy a ideálne do koľajovej (aby až raz nebude ropa, aby sa to dalo inak poháňať).

Veľmi som sa poučil aj v Katare, kde som zistil, že napr. odsoľovacie zariadenia sú nevýhodné, tak oni ich vo veľkom stavajú. Skutočne je to nevýhodné aj pre nich, lebo dovezená voda je lacnejšia ako takto vyrobená. Lenže čo ak ju raz nedovezú ? Tomu sa hovorí zodpovednosť a plánovanie ...

No a v poslednom čase štáty ako Saudská Arábia, Spojené Arabské Emiráty a Kuvajt realizujú čoraz väčšie obchody (v desiatkach mld. EUR/USD) do konvenčných najmodernejších zbraní kupované aj od USA aj od Ruska, aj od EÚ. Konajú sa tu najväčšie výstavby stavebných strojov a právom.

Nehovoriac, že ropy tu bude ešte na 40-60 rokov minimálne. :idea:

Oni síce majú ropy veľa, aj jej cena stúpla, ale zase dolár klesol. Preto napríklad mnohé tieto štáty menia (síce pomaly, vždy 5-10%) devízových rezerv na EURO, prípadne skupujú zlato. A blíži sa zrejme čas, že sa časť ropy začne predávať v inej menej ako USD. :idea:

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2008 19:17
od i15
mozno to tu uz bolo... jazda Hummerom v Iraku :)

http://www.youtube.com/watch?v=DYy0jgWuDkE

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2008 19:23
od fh
Mne to pripomína jazdu niektorých našich "tiežspoluobčanov" na úseku TT-BA :wink:

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2008 20:14
od expwy
i15 napísal:mozno to tu uz bolo... jazda Hummerom v Iraku :)

http://www.youtube.com/watch?v=DYy0jgWuDkE

Ty kokso, tak toto je fakt zle. Aspoň vidno ako americký osloboditelia terorizujú domáce obyvateľstvo. Ešte narazili aj do autobusu...no comment :evil:

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2008 07:04
od miroa
MH napísal:
i15 napísal:mozno to tu uz bolo... jazda Hummerom v Iraku :)

http://www.youtube.com/watch?v=DYy0jgWuDkE

Ty kokso, tak toto je fakt zle. Aspoň vidno ako americký osloboditelia terorizujú domáce obyvateľstvo. Ešte narazili aj do autobusu...no comment :evil:


Keby si tam bol ako ja, tak by si vedel ,že ak by si ostal stáť tak by to bolo posledné čo si urobil. Aj my sme vytláčali vozidlá mimo cesty a robí sa to tak podľa nariadenia a domáci vedia že sa majú uhnúť ale niektorým treba "pomôcť".

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2008 08:05
od expwy
miroa napísal:Keby si tam bol ako ja, tak by si vedel ,že ak by si ostal stáť tak by to bolo posledné čo si urobil.

Prečo? Vtedy keď narážajú do iných áut tak ich rýchlosť sa blíži k hranici zastavenia, a môžu byť rovnakým cieľom ako keď stoja, keď ide o toto pokiaľ si dobre myslím.

miroa napísal:Aj my sme vytláčali vozidlá mimo cesty a robí sa to tak podľa nariadenia a domáci vedia že sa majú uhnúť ale niektorým treba "pomôcť".

A používate nejaké zvukové alebo svetelné upozornenie, alebo len sa rozbehnete a idete ako buldozér?

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2008 22:25
od Peter Olejár
konvoj nestoji .. konvoj MUSI ist plynule za kazdu cenu a podla moznosti nezastavovat .. aj jazda ma svoje rizika pri IED ktorych je mesacne cez 500 :roll: a najcastejsie su prave pri obrubnikoch, pri inych autach ktore idu okolo konvoja zamerne a snazia sa ho zablokovat alebo rozdelit na x casti .. ako hovori miroa domaci velmi dobre uz vedia co maju robit, jedine miesto kde sa da akotak bezpecne zastavit je CHP ale to su uz oporne body a aj do nich sa casto robia ter. utoky .. :roll: .. pokial sa pytas MH na zvukove a svetelne signaly: svetelne nie su ziadne, zvukove su zo strany clenov armad .. ti vojaci tam su nasilu alebo mozno aj dobrovolne (USA) ale tym ze je ich malo a maju zastaralu vyzbroj a este aj nedostatocnu a denne tam nejaki zomieraju tak sa necuduj ze spravanie k civilom je take ake je .. :roll: .. a hlavne co civil to terorista, zialbohu .. na vine tohoto stavu su si USA samotne, lebo pri ofenzive vynechali hlavne miesta boja, presadila sa bleskova vojna, rychlo sa obsadilo hlavne mesto a zosadil saddam, nalada u ludi bola dobra, lenze z miest odboja sa stali hlavne vypadove skupiny a terorizmus sa rozniesol do celej krajiny, potom sa rabovali skoly, nemocnice, mezopotamske muzeum, zacali sa odpalovat rafinerie, ropovody a skoncilo to dneska s 5000 mrtvymi USA vojakmi, 45 tis. ranenych, 150-250 tis. mrtvych iracanov, 2,5 mil. sa stalo utecenci a 1,5 mil. bezenci .. to su zname fakty ale z tychto sa dalsi a dalsi davaju na stranu teroristov a proti nim sa musi zakrocit tvrdo .. tam na teba utoci male 6 rocne decko a neni su to pekne pohlady ked kusok pred tebou ide USA hummer do vzduchu, neni pekny pohlad na vrakovisko army techniky kde vidis desiatky tazko poskodenych aut prevazajucich diplomatov, generalov, ohorele tanky, .. a okrem toho na videu je jasny zvukovy signal :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2008 12:31
od Cestár
Novinky z Kuvajtu zo serveru www.businessinfo.cz :arrow:

Vláda v r. 2001 schválila 5 ročný rozvojový plán, podľa ktorého malo byť do infraštruktúry krajiny investovaných na 33 mld. USD.

V severnej časti krajiny, v blízkosti hraníc s Irakom, vyrastie nové mesto Subiya. V súčasnosti je na mieste budúceho mesta postavená už funkčná elektráreň s nákladmi 1,9 mld. USD. Projekt výstavby mesta je odhadovaný na 17,5 mld. USD. Mesto Subiya bude s Kuwait City spájať 21 km dlhý most, ktorý výrazne skráti 90 km dlhú spojovaciu cestu okolo morského zálivu. Prepojenie nového mesta s Kuvajtom zvýši cenu tohto veľkolepého projektu o 5 mld. USD. Mesto bude vybudované na rozlohe 260 km2 a počíta s kapacitou pol milióna obyvateľov. Kuwait City má obmedzené možnosti ďalšieho rozširovania a jeho maximálna kapacita by mala byť 2,3 mil. obyvateľov. Odhaduje sa, že v r. 2015 dosiahne počet obyvateľov Kuvajtu 3,8 mil.

Pripravuje se niekoľko návrhov na rekonštrukciu stredu mesta Kuvajt. Jeden z projektov navrhuje vybudovať 10 km vodný kanál prechádzajúci stredem mesta, obklopený novými nákupnými obchodmi, komerčnými budovami atď. Významné investície sú plánované na dokončenie okružných a radiálných mestských diaľnic, mimoúrovňových křižovatiek a tiež metra, slúžiace mestskému spojeniu medzi centrom Kuwait City a satelitných miest na hlavnú časť mesta naväzujúcich. Ďalším projektom je železnica, spájajúca juh so severom krajiny, na ktorú bude naväzovať prepojenie do ďalších členských krajín GCC. Významnými projektami je aj výstavba ďalších nemocníc s kapacitou 10 000 postelí, škôl pre žiakov predškolského a základného školského veku a tiež projekty v oblasti ekologickej infraštruktúry ako je kanalizácia, skládky odpadov, recyklácia odpadov atď.

V budúcnosti je plánovaná aj výstavba metra spájajúca prímorské oblasti a centrum Kuwait City.

Pripravovaný je aj projekt rozšírenia medzinárodného kuvajtského letiska. Jedna z úvah zmieňuje aj vybudovanie zóny voľného obchodu u letiska.

Kuvajtský ostrov Failaka, kde sa nachádzajú stopy po osídlení až 4000 rokov staré, bol pred irackou okupáciou obývaný a využívaný hlavne pre rekreačné účely. Po vojne sa obyvatelia do mesta na ostrove už nevrátili a všetko vybavenie postupne schátralo. V súčasnej dobe je pripravený projekt rehabilitácie ostrova a jeho infraštruktúry, aby sa mohol stať v budúcnosti turistickým centrom. Súčasťou projektu je aj most, spájujuci ostrov s pevninou v dĺžke cca. 20 km. V rámci podobného projektu má dôjsť k výstavbe turistických zariadení aj na najväčším kuvajtskom ostrove Bubiyan.

Už v r. 2007 tvoril podiel dopravnej infraštruktúry na celkovej stavebnej produkcii Kuvajtu takmer 18% podiel. To ešte pred 60 rokami neboli ani 2%.

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2009 18:45
od Dialniciar
Stavba dálnice Katar–Bahrain posunuta

Práce na stavbě mostní dálnice mezi Katarem a Bahrajnem byla posunuta z ledna až na letní měsíce, aby se mohly doprojektovat tunely pro osobní a nákladní železniční a nákladní dopravu, který byla do projektu zahrnuta až v srpnu 2008. Stavba mostu bude založena na parabolických nosnících, které umožní i plavbu velkých námořních lodí pod tímto mostem. A dopracování tohoto projektu pro nově zařazenou železniční dopravu způsobily posun v zahájení stavebních prací na tomto mostě, který v délce 40 km s hodnotou projektu ve výši 3 mld. USD spojí Katar (u městečka Zubarah) a Bahrajn (vesnice Askar). Tento projekt je společným dílem katarské Diar Real Estate Investment Company a francouzské firmy Vinci C. Project s podílem 51/49 % ve prospěch katarské firmy.

http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/ka ... 441/51974/

Re: Azia - Arabia - Saudska Arabia, Irak, Kuvajt, ...

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2016 17:08
od KN.SK
Projekt Sheikh Jaber Al Ahmad al Sabah Causeway v Kuvajte.
https://www.youtube.com/watch?v=Zsj9P6TOGVM , zaujímavé meno "firmy", pozri minutáž 4:34 .