Azia - Japonsko - Japan

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK vo svete (okrem EÚ)

Moderátor: Moderátori

Azia - Japonsko - Japan

Odoslaťod Adaios » 03. Nov 2005 20:08

V tejto sekcii uz najdete vsetky staty G7 (najvyspelejsie staty sveta: USA, Kanada, Velka Britania, Francuzsko, Nemecko, Taliansko) a chyba uz len ta 7. a tou je Japonsko. Aj ked zrejme zivotnou urovnou a dlzkou zivota je na 1. mieste. Doplnim len, ze sa zvykne pouzivat G7+1 a to plus je pre Rusko, to este chyba. :lol:

Ponukam priamo linku na Ministerstvo infrastruktury a dopravy, konkretne priamo sekcia ciest v Japonsku, hned po anglicky:

http://www.mlit.go.jp/road/road_e/index_e.html

Z obsahu:

Priamo oblast dialnic, rychlych hlavnych ciest (info+obrazky):

http://www.mlit.go.jp/road/road_e/contents03/3-1-1.html

http://www.mlit.go.jp/road/road_e/contents03/3-1-2.html

http://www.mlit.go.jp/road/road_e/contents03/3-2-1.html

http://www.mlit.go.jp/road/road_e/contents03/3-2-2.html ... 8)

http://www.mlit.go.jp/road/road_e/contents03/3-3-1.html

...

Osobne odporucam. 8)
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Adaios » 11. Dec 2005 13:20

Do fotogalerie som pridal niekolko foto dialnic v Japonsku:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=521
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=522 ... 8)

Vsetky foto dialnic v Japonsku najdete vzdy tu:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=93
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jún 2006 22:48

Japonsko je krajinou, ktorá má jednu z najlepších infraštruktúr na svete. Odolá silným zemetraseniam, teda spĺňa vysoké technické nároky.

Konkrétne dopravný systém v krajine je takmer dokonalý, realizujú sa megaprojekty (podmorské tunely, trate pre rýchlovlaky, poschodové diaľnice vedené nad úrovňou povrchu spolu s traťou pre niečo ako MHD atď.) a zároveň sa infraštruktúra aj bez problémov modernizuje.

Napriek tomu samozrejme, že vo veľkých mestách je doprava problémom a to tak na diaľniciach ako aj na mestských hlavných cestách a preto sa skôr odporúča po Japonsku cestovať železnicami a lietadlami v prípade, že ste turisti, samozrejme. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Stavebníctvo a doprava v Japonsku do roku 2006

Odoslaťod Dialniciar » 14. Dec 2006 14:04

Stavebníctvo:

Stavebnictví je v Japonsku tradičně jedním z klíčových oborů. V období po druhé světové válce byla rozsáhlá stavební činnost významnou součástí rekonstrukce a modernizace země, díky níž se zásadním způsobem změnila tvář japonských měst i japonské krajiny. V uplynulých desetiletích se japonská stavební výroba vyznamenala ve světovém měřítku mnoha novými technologickými postupy i jedinečnými úspěchy. Charakteristickým rysem japonského stavebnictví je i výrazný podíl veřejných prací a projektů financovaných ze státních a místních rozpočtů. I proto existují poměrně úzké vazby mezi některými subjekty ve stavebním sektoru a japonskou domácí politikou.

V posledních letech japonské stavebnictví prochází těžkým obdobím. Vleklá recese devadesátých let byla zatěžkávací zkouškou pro celou japonskou ekonomiku, tedy i pro stavebnictví. Objem stavebních prací od roku 1990 trvale klesal, ačkoli úbytek soukromých investic byl zčásti vyvažován přílivem rozpočtových prostředků, jimiž se vláda snažila ochránit stavební sektor před plným dopadem hospodářské recese. Počet pracovníků ve stavebnictví v souvislosti s nárůstem státních zakázek rostl až do roku 1997. Poté postupně klesal a v roce 2005 pracovalo ve stavebnictví zhruba 5 680 000 zaměstnanců, což je o 13 % méně než v roce 2000.

V roce 2000 se mnohé stavební společnosti zařadily mezi nejproblematičtější podniky a jejich přeúvěrovanost se stala problémem nejen pro ně samé, ale i pro věřitelské banky a potažmo celou ekonomiku. Stavební firmy začaly hromadně požadovat odepsání části svých dluhů - tyto požadavky v roce 2000 přesáhly 2 bil. JPY. Narazily však na reálné možnosti finančních institucí vyhovět těmto požadavkům i jejich ochotu tak učinit. Další pokles objemu státních zakázek, stagnující poptávka soukromého sektoru a neoblomnost věřitelů způsobily v roce 2000 určitou atmosféru paniky mezi stavebními firmami a od roku 2001 pak vedly k rozsáhlejším restrukturalizacím (bankroty, fúze, akvizice). Skutečností však zůstává pokračující pokles objemu stavebních zakázek v ekonomice, na kterém se podepsala zejména realizace jednoho ze stěžejních cílů strukturálních ekonomických reforem premiéra Koizumiho, totiž snížení objemu veřejných investic o 30 % do roku 2006. Jelikož významnou část těchto finančních prostředků dlouhodobě ukrajovaly právě veřejné stavební projekty, patří v současné době stavební sektor k odvětvím, která jsou a budou reformními opatřeními zasažena nejvíce.

Doprava:

Japonsko patří k zemím s velmi dobře rozvinutou infrastrukturou. Na její budování, provoz a údržbu ovšem vydává ročně větší část HDP než srovnatelně vyspělé země. Vysoké náklady na infrastrukturu souvisí s velkou členitostí souostroví, hornatostí země, potřebou budovat konstrukce odolné proti živelným pohromám (záplavám, zemětřesením, tajfunům, půdním sesuvům) a se způsobem rozhodování a provádění veřejných zakázek, jimiž jsou infrastrukturní projekty často realizovány.

Japonsko disponuje rozsáhlou sítí silnic, železnic, pravidelných leteckých spojení i lodních linek. Celková délka silnic v Japonsku je 1,24 mil. km. Dálniční síť v roce 2003 zahrnovala 61,2 tis. km dálnic a rychlostních komunikací. Železniční síť Japonska je jedna z nejhustších na světě. Značně rozvinutá je i letecká doprava.

Největší podíl na osobní přepravě má automobilová doprava (66 %), následovaná železniční (28 %), leteckou (5 %) a lodní dopravou (pod 1 %). Podíl silniční automobilové dopravy od 70. let neustále narůstá spolu s motorizací Japonska a výrazný růst zaznamenává i vnitrostátní letecká přeprava.

Počet motorových vozidel v zemi v roce 2004 přesáhl 78,2 mil., z čehož je přes 51,9 mil. registrováno k provozu na veřejných komunikacích (z toho 42,6 mil. osobních aut, 7,4 mil. nákladních aut a cca 2 mil autobusů a ostatních vozidel).

Japonská železniční síť je velmi hustá. Další její výhodou je přesnost a častost spojů. Po privatizaci železnic v roce 1987 došlo ke zlepšení služeb železničních společností a důsledkem toho je i zvýšení počtu pasažérů (nárůst o 16 % mezi roky 1985 a 1997). V současnosti se 64 % osobní železniční přepravy uskutečňuje na státní železnici (JR - Japan Railways) a zbývajících 36 % na linkách ostatních, patřících převážně soukromým přepravcům. Japonské státní dráhy JR přitom výrazně převažují v přepravě na větší vzdálenosti zejména díky síti superrychlých spojů Shinkansen. Podíl superexpresů Shinkansen (s cestovní rychlostí až 300 km/hod.) na vnitrostátní přepravě neustále narůstá a v současnosti sestává z pěti linek (další dvě linky jsou provozovány jako mini-shinkanseny, tj. s podobnými vlaky, ale nižší provozní rychlostí). Ve výstavbě jsou další úseky, jejichž dokončení se plánuje na rok 2012. Jedná se o úseky na severu Honšú (spojující Hachinohe s Aomori), ve středním Honšú (mezi Naganem a Kanazawou) a na Kjúšú (mezi Hakatou a Kagoshimou). Existují plány na vybudování shinkansenové tratě z Honšú na Hokkaido (mezi Aomori a Sapporo). V roce 1990 přepravily Shinkanseny 260 tis. cestujících, v roce 1995 již 275 tis. V roce 2001 se počet přepravených osob pohyboval kolem 282 tis. S dramatickým meziročním nárůstem přepravených osob se již dále nepočítá, neboť shinkansenu konkuruje často levnější letecká přeprava.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/cz/clanky/ja ... 507/38239/
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Re: Stavebníctvo a doprava v Japonsku do roku 2006

Odoslaťod B; » 15. Dec 2006 11:05

Dialniciar napísal:
Podíl superexpresů Shinkansen (s cestovní rychlostí až 300 km/hod.) na vnitrostátní přepravě neustále narůstá a v současnosti sestává z pěti linek


V roce 1990 přepravily Shinkanseny 260 tis. cestujících, v roce 1995 již 275 tis. V roce 2001 se počet přepravených osob pohyboval kolem 282 tis. S dramatickým meziročním nárůstem přepravených osob se již dále nepočítá, neboť shinkansenu konkuruje často levnější letecká přeprava.


Neni to nejak malo, A.P?

Myslia hadam denne 282 000?
Ak rocne, tak je to 770 ludi denne :shock: na 5 linkach
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Re: Stavebníctvo a doprava v Japonsku do roku 2006

Odoslaťod Dialniciar » 15. Dec 2006 11:44

B; napísal:
Dialniciar napísal:
Podíl superexpresů Shinkansen (s cestovní rychlostí až 300 km/hod.) na vnitrostátní přepravě neustále narůstá a v současnosti sestává z pěti linek


V roce 1990 přepravily Shinkanseny 260 tis. cestujících, v roce 1995 již 275 tis. V roce 2001 se počet přepravených osob pohyboval kolem 282 tis. S dramatickým meziročním nárůstem přepravených osob se již dále nepočítá, neboť shinkansenu konkuruje často levnější letecká přeprava.


Neni to nejak malo, A.P?

Myslia hadam denne 282 000?
Ak rocne, tak je to 770 ludi denne :shock: na 5 linkach


Skôr tam má byť 282 mil. ľudí za rok. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Re: Stavebníctvo a doprava v Japonsku do roku 2006

Odoslaťod Dialniciar » 21. Dec 2007 18:15

Dialniciar napísal:Japonsko disponuje rozsáhlou sítí silnic, železnic, pravidelných leteckých spojení i lodních linek. Celková délka silnic v Japonsku je 1,24 mil. km. Dálniční síť v roce 2003 zahrnovala 61,2 tis. km dálnic a rychlostních komunikací.


Dálniční síť zahrnuje 66,9 tis. km dálnic a rychlostních komunikací k 1.1.2007. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod kraken » 17. Nov 2008 12:26

Je zvláštní, že v Japonsku dálnice nečíslují, ale mají jména.
Značka dálnice vypadá takto:

Obrázok
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 14:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod Tomas PO » 18. Nov 2008 14:47

kraken napísal:Je zvláštní, že v Japonsku dálnice nečíslují, ale mají jména.
Značka dálnice vypadá takto:

Obrázok

Hehe, sikovne.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 935
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: Azia - Japonsko - Japan

Odoslaťod duro_z_dediny » 03. Dec 2012 19:45

Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 196
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: Azia - Japonsko - Japan

Odoslaťod ANDi » 02. Okt 2014 17:53


zdroj: YouTube.com
(vypnut zvuk !)
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12


Naspäť na Diaľnice a RK vo svete

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.