Stránka 1 z 3

Europa - Ukrajina - Ukraine

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2006 15:33
od Adaios
Posledny stat ktoremu sa budem venovat v ramci Europy je Ukrajina. Vychodny sused SR, najvacsi sused a pritom ma tak kratku a problematicku hranicu so SR.

Ponukam najprv linku, kde najdete uplne podrobne klikacie mapy ciest v Ukrajine:

http://209.82.14.226/ua-maps/road-map/

Dalej ponukam linku na oficialne udaje o cestnej sieti v Ukrajine:

http://www.kmu.gov.ua/control/publish/a ... _id=192681

Anglicky jazyk: http://www.kmu.gov.ua/control/en

Tu najdete vsetko co mozete hladat o cestach v tejto velkej krajine, ktora dnes prechadza zasadnymi zmenami a snazi sa zaviest demokraciu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2006 02:08
od Lenny
Ukrajina je 2. nejrozlehlejší země po Rusku a 2. nejlidnatnější země po Německu (Rusko nepočítám) v Evropě. Leží na velmi úrodné černozemi a má také velké nerostné bohatství jako černého uhlí, železné rudy a niklu. Velká průmyslová oblast leží na východě Ukrajiny v oblasti Charkova, Doněcka, Záporoží a Dnětropetrovska.
Tato země má rovněž silnou rusky mluvící menšinu na východu země.


Odkaz na mapku ukrajinské silniční sítě:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=80

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2006 20:18
od Adaios
Ukrajina by chcela vstupit do r. 2015 do EU. Pre SR to znamena urychlenu vystavbu dialnicnej siete pre dovody menej penazi po vstupe tejto krajiny a zaroven napojenie na tuto krajinu lebo aj UA bude financovat dialnice z fondov EU. Aj ked nevstupi do r. 2015 tak UA raz do EU vstupi a SR ma vyhodu ze UA ciastocne pozna a ma s nou dobre vztahy. Pretoze UA je dnes chudobna krajina, presnejsie ludia su chudobni, ale hospodarsky potencial statu je obrovsky. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2006 11:38
od Branco
Ukrajina je krajinou kontrastov - dynamický a rozvíjajúci sa Kyjev, vyspelejšie regióny sú tiež Krym, priemyselný východ a Zakarpatsko, ale mnohé iné oblasti nemajú takú infraštruktúru, na akú sme zvyknutí u nás.

Do fotogalérie som umiestnil prvé foto ukrajinských diaľníc: je to M06 obchvat Užhorodu pri našich hraniciach (Vyšné Nemecké). Ospravedlňujem sa za trochu tmavý obrázok, ale v lepšej kvalite sa mi ho nepodarilo zohnať.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1053

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 22:35
od Adaios
Ukrajina je predovsetkym stat v Europe, ktory konecne ma zaklady demokracie. Podobne ako v kazdej krajine kde skocil tvrdy socializmus/komunizmus kedy sa kontrolovali media atd. krajina prechadza zmenami. Hlavne v socialnej oblasti stat prestava davat rozne garancie a ludia to nemusia vidiet ako pozitivny jav. Ale revolucia v UA bola podporena ludmi ktori vedeli ze pride horsie obdobie z toho hladiska ze takychto zmien uz bolo v Europe velmi vela. Rusko prestalo dotovat svoj plyn - a mozno by to UA dokazala prezit cez ine staty ako Turkmensko ale EU uz nie a to bol potom velmi silny tlak. UA ma ale ine nerastne suroviny ktorych ma viac ako dost a ma velky potencial v energetike a tazkom priemysle. Ukrajina je takisto smutny symbol z minulosti ohladom Cernobyl - ale tiez to bol komunisticky rezim ktory sa to pokusil utajit, ... samozrejme ze sa to nedalo ale vysledkom boli mrtvi v dost velkej casti Europy.

Ukrajina potrebuje financnu pomoc na Cernobyl, na dalsie oblasti v hospodarstve. Nie je tu dnes potrebna ziadna reforma v zdravotnictve, v dochodkoch, ... potrebne je stabilizovat hospodarstvo aby sa tam nevratil naspat iny rezim vyvolany nasilim obyvatelstva. Ukrajina dostava pomoc politicku aj financnu od EU a USA na rozne ucely. Ukrajina ma dost velku armadu a ma strategicku geograficku polohu. Ukrajina ma ciel vstupit do EU - kedy to bude nie je podstatne, ... nebude to asi do 10 rokov mozno ani do 20 rokov ale podstatne pre UA je ze je podporovana EU uz dnes.

Stav infrastruktury v UA je aj dobry aj zly. Dobry po tej stranke ze je infrastruktura rozsiahla. Cestna, zeleznicna, bytova, ropovody+plynovody, pristavy, kanalizacie atd. v ramci celej velkej krajiny. Zla presnejsie nedostatocna je v tom ze nie je v dobrom stave a nie je uplne vsade.

Dopravna infrastruktura. Cestna - cesty, dialnice. Nie je v dobrom stave. Pretoze dialnicna siet v podstate neexistuje a samotne cesty - je malo hlavnych ciest a vedlajsie cesty nie su v dobrom stave a chybaju upravy uplne vedlajsich ciest (su len strkove, prasne) atd. Zeleznicna infrastruktura. Uz dnes existuju stanovene koridory, ktore by sa mali modernizovat. Zeleznicna siet je dostatocne rozsirena, vyznam modernizacnych prac nema zatial vyznam pre ine nedostatky.

Miliardy EUR by sa mohli dnes preinvestovat len v ramci dialnicnej siete v UA - ale nema to vyznam. Nema vyznam mat super dialnicnu siet ked by chybali napojenia na mesta, regiony a keby chybala vzhladom na uroven novych dialnic aj nove cesty, zeleznice, letiska, verejna doprava. A od tohoto sa da pokracovat dalej a prisli by sme k tomu ze dialnicna siet v UA tak skoro nebude existovat v zmysle napojenia na ine staty (aj tu bude problem kam najprv stavat - SR, Polsko, Madarsko) ako aj prepojenie celej krajiny a dialnicne obchvaty napriklad okolo hlavneho mesta a hlavny dovod je aj ten ze keby aj dialnicna siet bola financne bola riesena hlavne cez EU a cely rozpocet UA tak by bola postavena za 20 rokov plynule ale nemal by po nej kto cestovat.

Kazdy stat musi dospiet na vystavbu dialnicnej siete. Ine je ze by ju mohol stavat lacnejsie alebo rychlejsie alebo naopak pomalsie atd. ale je ine ked jednoducho politicke a hospodarske moznosti krajiny su take ze dialnicna siet je cielom ale nie v najblizsom obdobi.

Celkove cestovanie po hlavnych cestnych tahoch sa v UA zlepsili po bezpecnostnej stranke ale z hladiska kvality (vytlky, nerovnosti, kolaje, uzke cesty, ...) a kvantity (rozsirenie min. asfaltovych ciest po krajine) tak skoro lepsia situacia nebude a treba to respektovat.

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 12:28
od Branco
Včera som pridal do fotogalérie foto z ukrajinských diaľníc. Obe sú z úseku M01 Kyjev-Borispoľ:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1061

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1062

Môj postreh: Chýba mi tam napr. odstavný pruh, preto asi ukrajinské diaľnice nie sú "typickými" diaľnicami, ako ich poznáme inde. Sú však smerovo oddelené, čo prispieva k bezpečnosti a komfortu jazdy.

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2006 17:27
od Branco
Foto z výstavby diaľníc na Ukrajine - úsek Kijev-Odessa, ako aj iné infraštrukturálne stavby:

http://www.mostobud.com.ua/index.php?page=4

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2006 13:06
od Branco
Viac detailných informácii o súčasných, resp. plánovaných úpravách na ukrajinskom úseku M06 /hranice so SR-Kyjev/ v angličtine: http://www.evd.nl/info/zoeken/ShowBouwsteen.asp?bstnum=158607&location=

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 22:46
od Branco
Diskusia o ukrajinských diaľniciach v angličtine s pekným obrazovým materiálom je tu :) :arrow:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=332224

Stavebníctvo a cestná doprava v Ukrajine za rok 2004 a 2005

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2006 11:27
od Dialniciar
Stavebníctvo:

Stavebnictví stejně jako ve všech ekonomikách citlivě – a porovnáme-li vývoj HDP a stavebnictví pak až přecitlivěle – kopírovalo stav a vývoj ukrajinské ekonomiky, což byl případ tempa růstu v posledních letech a znovu to potvrzuje pokles tempa v roce 2005. V roce 2006 k 1. 11. pololetí dosáhlo růstu 8,4 %.

Doprava:

Rozloha Ukrajiny klade vysoké nároky na fungování dopravní infrastruktury. Střednědobá vládní koncepce rozvoje dopravního sektoru počítá s postupným zdokonalováním dopravní infrastruktury, zvyšováním bezpečnosti dopravy a zajištěním ochrany životního prostředí, integrací do evropského a světového dopravního systému. U jednotlivých druhů dopravy budou prioritní směry rozvoje založeny na níže popsaných principech.

V silniční dopravě bude hlavní prioritou vytvoření rozvinuté silniční sítě. Současná silniční infrastruktura při porovnání s evropskými standardy podstatně zaostává. Zlepšení kvality bude závislé na státním financování, případně mezinárodních úvěrových programech provázaných s případnými možnostmi koncesí jednotlivých silničních a dálničních úseků. V roce 2005 byla dána do provozu dálnice (resp. vysokorychlostní silnice) Kyjev – Oděsa.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/files/2005/s ... na1106.doc

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2007 13:30
od Jurislav
Ukrajina má max. povolenú rýchlosť na diaľnici 110, na ceste pre motorové vozidlá 110, mimo mesta 90, v obci 60. Šoférovať môžete s 0,0 promile alkoholu v krvi.

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2007 17:59
od Jurislav
Aké označenie bude mať diaľnica nadväzujúca na D1? Bude to M06?

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2007 22:34
od Branco
Je to, resp. bude to diaľnica M06. Je treba tiež povedať, že diaľnice na Ukrajine nespĺňajú na 100 % parametre diaľníc, ako ich poznáme u nás a v Európe. Často ide o štvorpruhové cesty, ktorým chýbajú napr. havarijné pásy, oplotenie okolo diaľnice, zvodidlá, polomery zákrut, iné parametre stúpania, stredový pás je často len kusom trávniku, atď. Niektoré znaky diaľnice spĺňa novovybudovaná diaľnica/štvorpruhová cesta Kyjev-Odessa. Podobné to bude pravdepodobne aj s M06.

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2007 09:48
od Jurislav
Pre taký štát ako Ukrajina je úspech aj vybudovanie takej cesty.

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2007 09:52
od Dialniciar
Jurislav napísal:Pre taký štát ako Ukrajina je úspech aj vybudovanie takej cesty.


Kde bola SR v r. 1993 v diaľniciach ? Alebo ČR, Maďarsko či Poľsko ? Kde bolo Chorvátsko v r. 1995 ?

Tam je teraz aj Ukrajina. Ukrajina má obrovský potenciál rozvoja, ktorý reálne príde. Po 10 rokoch sa rozbehne. :idea:

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2007 09:53
od Dialniciar
Jurislav napísal:Pre taký štát ako Ukrajina je úspech aj vybudovanie takej cesty.


Mimochodom, ja odhadujem, že plný profil D1 skôr ako v r. 2025 na slovensko-ukrajinských hraniciach stáť nebude. Takže ešte aby nás Ukrajina aj nepredbehla.

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2007 16:21
od Branco
Ukrajinské cesty nemajú veľa foto, tu je pár liniek, ktoré môžu byť zaujímavé:

E40 Krakovets-Ľvov:
http://img.photobucket.com/albums/v733/smar/obwodnica%20Pily/wschod/Ukraina/IMG_3842.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v733/smar/obwodnica%20Pily/wschod/Ukraina/IMG_3829.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v733/smar/obwodnica%20Pily/wschod/Ukraina/IMG_3836.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v733/smar/obwodnica%20Pily/wschod/Ukraina/IMG_3839.jpg

A príjazd - "diaľnica" do Ľvova /druhé najväčšie ukrajinské mesto:

http://img.photobucket.com/albums/v733/smar/obwodnica%20Pily/wschod/Ukraina/IMG_3857.jpg

Ľvov - Mukačevo - áno, jedná sa o cestu v smere M06, ktorá sa napája na našu D1. Na M06 sa robia opravy, resp. rozširovanie už existujúcej cesty a jej modernizácia. M06 od našich hraníc k Ľvovu má spolu ca. 310 km, v úseku okolo mesta Mykolaiv na 15 km úseku prebiehajú stavebné práce s cieľom prebudovania na štvorpruh, vrátane deliaceho pásu. A tu sú relatívne čerstvé fotky /3. mája/ - z modernizovaných úsekov okolo mesta Strij:

http://images21.fotosik.pl/265/8290d4e398c4bf1f.jpg

http://images21.fotosik.pl/265/285633105e26a93a.jpg

http://images20.fotosik.pl/320/2d14a0531a33b20d.jpg

Krym má pomerne kvalitnú cestnú imnfraštruktúru v porovnaní s ostatnými časťami krajiny. dobudováva sa štvorpruh Kijev-Odessa a modernizujú sa cesty okolo Kijeva. Priemerný stav ukrajinských ciest je ale stále možno o niečo lepší, ako zlý, i keď situácia sa pomaly zlepšuje.

Rozsiahla a veľmi dobrá fotoreportáž z ukrajinských ciest a diaľníc je tiež na llinke: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=464769&page=6

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2007 09:50
od Jarda
Malé upřesnění: Lvov není 2. největším městem na Ukrajině, je s počtem obyvatel cca 3/4 mil. na 7. místě, je ale největším městem a hospodářským i kulturním centrem Západní Ukrajiny, která před 2. světovou válkou patřila Polsku.

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2007 22:30
od Branco
Áno, Ľvov s 880.000 obyvateľmi /zdroj Wikipedia/ je počtom obyvateľov za Charkovom, Odessou a inými ukrajinskými mestami, díky za upresnenie.

A snáď len doplním môj predchádzajúci príspevok, na fóre o ukrajinských diaľniciach sa objavila informácia o stavebnom ruchu na úseku Krakovets - Ľvov / časť E40 od poľských hraníc/. Malo by ísť o prvú skutočnú diaľnicu na Ukrajine.

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 23:26
od Dialniciar
EIB dá Ukrajine úver na obnovu cesty spájajúcej krajinu s EÚ :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7564

Celkovo Ukrajina dosiahla sumu 400 mil. EUR. :wink:

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 23:40
od Branco
200 mil. Eur je zhruba 7 mld. Sk. Za to sa môže postaviť odhadom do 40 km nových diaľníc, alebo zrekonštruovať RC možno do 100km.

Mohla by sa dostavať cesta Užhorod-Mukačevo na štvorprouh s mimoúrovňovými križovaniami, prípadne pokračovať od Mukačeva na Ľvov /od Ľvova sa už čiastočne stavia/, či dostavať obchvat Užhorodu k naším hraniciam do parametrov RC...

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 23:40
od Koksolam
Dialniciar napísal:EIB dá Ukrajine úver na obnovu cesty spájajúcej krajinu s EÚ :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7564

Celkovo Ukrajina dosiahla sumu 400 mil. EUR. :wink:


Mna to celkom zarazilo, ak sa mysli ta cesta medzi Mukacevom a Uzhorodom, tak pred rokom aj nieco som po nej siel a bola po rekonstrukcii, respektive nebola na tom horsie ako dialnice u nas, skor mi prislo ze naopak. :shock:

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 23:47
od Branco
[quote="Koksolam":9lthejqf]

Mna to celkom zarazilo, ak sa mysli ta cesta medzi Mukacevom a Uzhorodom, tak pred rokom aj nieco som po nej siel a bola po rekonstrukcii, respektive nebola na tom horsie ako dialnice u nas, skor mi prislo ze naopak. :shock:[/quote:9lthejqf]

No M06 je úsek Užhorod-Mukačevo s pokračovaním cez Stryj do Ľvova. A počkaj, po rekonštrukcii je táento úsek štvorpruh s mimoúrovňovými križovaniami, deliacim pásom, havarijným pásom, zvodidlami..., t.j. prakticky v parametroch našej D, či RC, prípadne aká je povolená rýchlosť?

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2007 23:52
od Koksolam
Branco napísal:
Koksolam napísal:
Mna to celkom zarazilo, ak sa mysli ta cesta medzi Mukacevom a Uzhorodom, tak pred rokom aj nieco som po nej siel a bola po rekonstrukcii, respektive nebola na tom horsie ako dialnice u nas, skor mi prislo ze naopak. :shock:


No M06 je úsek Užhorod-Mukačevo s pokračovaním cez Stryj do Ľvova. A počkaj, po rekonštrukcii je táento úsek štvorpruh s mimoúrovňovými križovaniami, deliacim pásom, havarijným pásom, zvodidlami..., t.j. prakticky v parametroch našej D, či RC, prípadne aká je povolená rýchlosť?


Bolo to skor ako nasa R a kvalitativne to vyzeralo fakt dobre , boli tam aj deliace pasy a svodidla, MUK a rychlost si nepametam :oops: A nebolo to pred rokom ale dvomy , jaj, ten cas leti :wink:
Ale bola to nadupana cesta, naozaj som to necakal a dokonca postavena este za sovietskej ery (vraj), skor mozno preto peniaze z EU, asi skryte vady, mostne objekty.. inac si to neviem vysvetlit

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 00:00
od Branco
No super, prečo si skôr nepostol svoje dojmy, nemáš prípadne nejaké foto? Inak čo kvalita povrchu tohto úseku - žiadne jamy, výmole, nespevnené krajnice? A ak si precestoval aj iné cestné úseky na UA, z Mukačeva, či Užhorodu na sever, napíš svoje dojmy. Na cestách druhej, či tretej triedy sa napr. stáva, že po prejdení napr. 50 km asfaltového úseku nasleduje len štrkom spevnený povrch, či makadam. Nie je to vždy pravidlo, ale tiež nie vždy výnimka.