Stránka 6 z 11

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 09:29
od Dialniciar
Najziskovejšou oblasťou v stavebníctve sa pre stavebné firmy stali stavebné zakázky pre energetickú oblasť:

1. Výstavba ropovodov, pokiaľ na to bola oslovená špeciálne stavebná firma a nie dcérska firma ropného gigantu. Zisk tvorí na celkových nákladoch cca. 15%. Stavia sa non-stop s použitím špeciálnych metód. Riziká ako geologické problémy (nestabilné územie atď.) sa vopred riešia zmluvne, takže prípadné sankcie sú minimálne.

2. Výstavba elektrární. Tu je základom fakt, že sa stavia niekoľko rokov a stále sa potrebuje veľa robotníkov, techniky a stavebného materiálu. Vzhľadom na to, že často sa niektoré časti výstavby musia utajovať, náklady neprimerane rastú len v prospech ziskovosti.

3. Poslednou oblasťou je budovanie základov pre prenosné siete elektrickej energie a prípadné umiestňovanie stožiarov (čo však dnes väčšinou robí na to špeciializovaná firma). Tu je totiž základom použitie vysoko presnej a špecializovanej techniky a vysoko špecializovaných pracovníkov, čím je zisk znovu vyšší ako 10% z celkových nákladov.

Pred rokom 1990 sa na prvé pozície dostali aj bane na uhlie a urán, v ktorých sa budovala cestná sieť. Dnes si tieto cesty v najväčších baniach sveta stavajú samotné ťažobné spoločnosti, prípadne ich dcérske stavebné firmy.

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2007 10:39
od Dialniciar
Stavebné firmy na Slovensku čaká najbližších päť rokov zlaté obdobie. Rozbeh doteraz najrozsiahlejšej výstavby diaľnic, boom výstavby bytov im zabezpečí dosť práce. Chýbajú im však robotníci. Podľa prezidenta Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Jána Majerského sa to dá zvládnuť. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8309

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2007 21:04
od konstrukt
Slovensko sa zmenilo na veľké stavenisko :arrow: www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8293

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2007 22:30
od Dialniciar
Stavbári po lete zvýšili obrátky :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8418

Holcim zdraží cement o 6 percent :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8419

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2007 23:14
od konstrukt
Istrokapitál zvučné mená do stavebníctva nepritiahol. :arrow: www.stavba.sk/clanok.asp?id=2493 Trochu starší článok, ale zaujimavý.Nadpis článku už neplatí, pritiahol sem francúzsky Colas do Inžinierskych stavieb,a.s. KE

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2007 12:04
od Dialniciar
Najväčšie stavebné podniky v SR (Podľa individuálnych údajov za rok 2006) :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8428

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2007 17:24
od Dialniciar
V stavebníctve je nedostatok kvalifikovaných pracovníkov :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8599

Problémy zamestnanosti v stavebníctve by malo pomôcť riešiť zriadenie centier vzdelávania, v každom kraji by malo byť jedno

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2007 00:06
od Dialniciar
Manažérska poradňa: Prečo meškajú platby v stavebníctve. Keď nezaplatí odberateľ, zaplatí poisťovňa vďaka poisteniu pohľadávky pred rizikom nesplácania. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8896

... a teraz si predstavte, že štát už do zmlúv napíše, že môže meškať s platbami 2 mesiace (preto aj v tednri žiada rôzne finančné ukazovatele firmy) a katastrofa nastáva ak sa mešká s platbou dlhšie ... :twisted:

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2007 00:59
od konstrukt
Dialniciar napísal:Manažérska poradňa: Prečo meškajú platby v stavebníctve. Keď nezaplatí odberateľ, zaplatí poisťovňa vďaka poisteniu pohľadávky pred rizikom nesplácania. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8896

... a teraz si predstavte, že štát už do zmlúv napíše, že môže meškať s platbami 2 mesiace (preto aj v tednri žiada rôzne finančné ukazovatele firmy) a katastrofa nastáva ak sa mešká s platbou dlhšie ... :twisted:
Hlavne NDS a SSC má z týmto problémy už dlhší čas a preto sa stavia tak ako stavia. Doprastav už veľakrát musel zatiahnúť stavbu zo svojich zdrojov.

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2007 01:06
od Dialniciar
doprastavak napísal:Hlavne NDS a SSC má z týmto problémy už dlhší čas a preto sa stavia tak ako stavia. Doprastav už veľakrát musel zatiahnúť stavbu zo svojich zdrojov.


Celkovo štát od r. 1998. A nie je to vina NDS alebo SSC, ale MDPT. :wink: Dzurinda začal načas neplatiť v r. 1998 a kríza vyvrcholila v r. 1999, kedy štát dlhoval cez 4 mld. SKK. :shock:

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2007 01:44
od konstrukt
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Hlavne NDS a SSC má z týmto problémy už dlhší čas a preto sa stavia tak ako stavia. Doprastav už veľakrát musel zatiahnúť stavbu zo svojich zdrojov.


Celkovo štát od r. 1998. A nie je to vina NDS alebo SSC, ale MDPT. :wink: Dzurinda začal načas neplatiť v r. 1998 a kríza vyvrcholila v r. 1999, kedy štát dlhoval cez 4 mld. SKK. :shock:
Stavebné firmy ktoré realizujú diaľničné stavby musia s týmto súhlasiť a mať rezervy na výpadky spôsobené štátom. Nevýhoda je v tom, že niekedy musia čakať aj 4-5 mesiacov kým štát pošle peniaze a stavebná firma si nesmie nárokovať popritom penále z omeškania. Jednoducho stav. firma nemá na výber, ak stavbu chce realizovať musí s tým súhlasiť je to dané aj zmluvne.

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2007 10:34
od Dialniciar
doprastavak napísal:Stavebné firmy ktoré realizujú diaľničné stavby musia s týmto súhlasiť a mať rezervy na výpadky spôsobené štátom. Nevýhoda je v tom, že niekedy musia čakať aj 4-5 mesiacov kým štát pošle peniaze a stavebná firma si nesmie nárokovať popritom penále z omeškania. Jednoducho stav. firma nemá na výber, ak stavbu chce realizovať musí s tým súhlasiť je to dané aj zmluvne.


doprastavak,

toto ja všetko viem. Ale nemáš pravdu, že v r. 1998-1999 bolo v rámci zmlúv napísané, že sa nemusí platiť. Vtedy ostro vystúpili v médiách p. Šesták a p. Mráz, ktorí tento systém neplatenia tvrdo kritizovali. Nakoniec však žiadne penále DPS neuplatnil.

A max. lehota neplatenia zo strany štátu je 3 mesiace, ak je to viac firma má právo nárokovať si penále a aj sa to dnes už robí. :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2007 11:00
od konstrukt
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Stavebné firmy ktoré realizujú diaľničné stavby musia s týmto súhlasiť a mať rezervy na výpadky spôsobené štátom. Nevýhoda je v tom, že niekedy musia čakať aj 4-5 mesiacov kým štát pošle peniaze a stavebná firma si nesmie nárokovať popritom penále z omeškania. Jednoducho stav. firma nemá na výber, ak stavbu chce realizovať musí s tým súhlasiť je to dané aj zmluvne.


doprastavak,

toto ja všetko viem. Ale nemáš pravdu, že v r. 1998-1999 bolo v rámci zmlúv napísané, že sa nemusí platiť. Vtedy ostro vystúpili v médiách p. Šesták a p. Mráz, ktorí tento systém neplatenia tvrdo kritizovali. Nakoniec však žiadne penále DPS neuplatnil.

A max. lehota neplatenia zo strany štátu je 3 mesiace, ak je to viac firma má právo nárokovať si penále a aj sa to dnes už robí. :wink:
Ja viem, že ty to ovládaš, ale ja neprispievam iba pre teba, je tu množstvo iných užívateľov, ktorí to nevedia. A o žiadnych rokoch 98-99 som nepísal, tak neviem skade si to nabral. Pisal som všeobecne, nie na teba konkrétne, ak si to tak myslel.

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2007 11:36
od Dialniciar
doprastavak napísal:Ja viem, že ty to ovládaš, ale ja neprispievam iba pre teba, je tu množstvo iných užívateľov, ktorí to nevedia. A o žiadnych rokoch 98-99 som nepísal, tak neviem skade si to nabral. Pisal som všeobecne, nie na teba konkrétne, ak si to tak myslel.


Neviem, čo sa hneď urážaš. :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2007 12:04
od konstrukt
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Ja viem, že ty to ovládaš, ale ja neprispievam iba pre teba, je tu množstvo iných užívateľov, ktorí to nevedia. A o žiadnych rokoch 98-99 som nepísal, tak neviem skade si to nabral. Pisal som všeobecne, nie na teba konkrétne, ak si to tak myslel.


Neviem, čo sa hneď urážaš. :wink:
Ja som sa neurazil ani náhodou 8) 8) 8)

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2007 16:13
od konstrukt
Niečo o slovenských stavebných firmách :arrow: www.voy.com/195032/17.html

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2007 17:26
od konstrukt
Začala tu pôsobiť rakúska stavebná firma Teerag-Asdag Slovakia,s.r.o. Bratislava :arrow: www.teerag-asdag.sk V Českej republike vlastní materská spoločnosť Pražské silniční a vodohospodářske stavby,a.s. Praha :arrow: www.psvs.cz

Materská spoločnosť: :arrow: www.teerag-asdag.at

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2008 21:59
od Dialniciar
Stavebný trh sa začína otriasať pod plánmi výstavby diaľnic :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9037

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2008 15:59
od konstrukt
Nová stránka Zvazu stavebných podnikateľov Slovenska :arrow: www.zsps.sk

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2008 11:14
od Dialniciar
Stavbárov je naďalej nedostatok, hoci ich počet rastie. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9113

Prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Ján Majerský považuje za podstatný problém, že pracovníci chýbajú aj v manažérskych pozíciách, najmä v strednom manažmente, ak by prišlo 5 tis. až 6 tis. stavbárov, mohli by sa umiestniť.

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2008 16:56
od Dialniciar
Stavia sa znovu vo veľkom ako na jar :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9168

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2008 21:18
od Dialniciar
Korupciu zažila polovica stavbárov :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9340

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2008 22:21
od Dialniciar
Stavebným podnikom sa opäť darilo :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9364

*tržby rástli o 8%, počet zamestnancov o 6%
*produktivita práce kleska o 0,2%
*priem. mzda reálne vzrástla o 4%

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2008 21:12
od Peter Olejár
Stavebne spolocnosti nie a nie pochopit ze pri vystavbe dialnic su povinne aby ich tazka stavebna technika ktora prechadza cez cesty a dialnice ktore uz stoja boli umyte a to tak aby nezanechavali sa sebou znacne zablatene stopy. Podobne su povinne zabezpecit aby pocas obdobia sucha sa neprasilo a nesiril sa stavebny bordel po cestach takymto sposobom. Rad za radom vsetky na to kaslu, vynimocne sa snazi Doprastav alebo Inzinierske stavby s tym nieco spravit ale aj to az vzdy po dobrej pokute ktoru za to dostanu a o par dni uz je to tam kde to bolo. Pokuty su smiesne nizke .. a firmy na to kaslu. Od PB po ZA je to stale s tymto problem. Najlepsie to riesila Skanska v BA, tam sa ozaj snazili aby ich tatrovky isli ciste na cesty. To je jedine co mi vadi na stavbaroch. A je mi uplne jedno ci to je ignorancia sefov alebo lenivost robosov.

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2008 09:42
od Tomas PO
Peter Olejár napísal:Stavebne spolocnosti nie a nie pochopit ze pri vystavbe dialnic su povinne aby ich tazka stavebna technika ktora prechadza cez cesty a dialnice ktore uz stoja boli umyte a to tak aby nezanechavali sa sebou znacne zablatene stopy. Podobne su povinne zabezpecit aby pocas obdobia sucha sa neprasilo a nesiril sa stavebny bordel po cestach takymto sposobom. Rad za radom vsetky na to kaslu, vynimocne sa snazi Doprastav alebo Inzinierske stavby s tym nieco spravit ale aj to az vzdy po dobrej pokute ktoru za to dostanu a o par dni uz je to tam kde to bolo. Pokuty su smiesne nizke .. a firmy na to kaslu. Od PB po ZA je to stale s tymto problem. Najlepsie to riesila Skanska v BA, tam sa ozaj snazili aby ich tatrovky isli ciste na cesty. To je jedine co mi vadi na stavbaroch. A je mi uplne jedno ci to je ignorancia sefov alebo lenivost robosov.

Je to praveze vyskou nizkych pokut. Je naivne si mysliet, ze firmy taketo nieco budu robit dobrovolne.