"Voľne pohodené" stroje na stavbách

sekcia venovaná stavebným a projekčným firmám ako aj mechanizmom a technike využívanej pri stavbách, respektíve údržbe diaľničnej a cestnej siete.

Moderátor: Moderátori

"Voľne pohodené" stroje na stavbách

Odoslaťod magnus » 02. Jan 2006 22:12

vsetkym zelam prijemny a uspesny cely rok 2006.

Okrem toho mam hned na uvod otazku na niekoho zo stavbarskej brandze: Nie je trochu drahe nechat stat stroje na stvenisku zapadnute snehom? Som siel vlakom okolo stavby a akosi tam panuje culy pracovny klud. Preco aspon stroje nestiahli niekam do sucha?
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Moj nazor

Odoslaťod Adaios » 03. Jan 2006 20:56

magnus napísal:Okrem toho mam hned na uvod otazku na niekoho zo stavbarskej brandze: Nie je trochu drahe nechat stat stroje na stvenisku zapadnute snehom? Som siel vlakom okolo stavby a akosi tam panuje culy pracovny klud. Preco aspon stroje nestiahli niekam do sucha?


Tak napriklad:

O ake stroje sa jednalo: napriklad ak su stare a planuju sa menit za nove, tak nejaky transport by bol zbytocny a hlavne ide o peniaze lebo nie vsetky stroje sa prevazaju prave lahko. A mozeme pokracovat.

Alebo aj inak: To ze sa prave vtedy nestavalo je mozne (ak ide o niekolko dni), ale to neznamena ze sa tam vobec nic nerobilo respektive, ak je to niekolko dni, tak je zbytocne stroje premiestnovat.

Vseobecne: Nie je to nic vynimocne ani inde vo svete - stavebne stroje nieco vydrzia, na to su spravene.

A dovolil by som si tak nejako pripomenut: Zase sa verejnost zaujima o sukromny sektor. Ci nejaky stroj je na docasnom pracovisku (parkovisku, areali) a tam na neho prsi/snezi alebo je priamo na stavbe je uplne jedno - v areali sa vacsinou nachadzaju hlavne rozne specialne stroje, ktore treba strazit, ... to je na stavenisku tazsie.

Dufam, ze si nikto nemysli, ze stroje sa premiestnuju niekam tak ze sa este aj riesi ako ich prestresit ked prsi ... :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod magnus » 04. Jan 2006 08:22

Adoas: nemyslim si ze stroje vydrzia vsetko. Nie su na to spravene :-) Iba ruske stroje znesu vsetko :-))
Stavba nie je oplotena, ma tam pristup hocikto. Iba ma to zaujima, ci tam budu tie stroje stat celu zimu (lebo to nevyzera na kratku pauzu, ale skor na dlhu :-)). nemyslel som na odvoz strojov zo stavby, ale skor iba ich sustredenie niekam do stavebneho dvora. Tak sa to normalne robi, nie? Aspon racionalne uvazujuci stavbyveduci by to tak spravil.

Ale necham sa rad poucit, ako sa to naozaj robi :-)))))))
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Nevedko » 05. Jan 2006 13:45

magnus napísal:Ale necham sa rad poucit, ako sa to naozaj robi :-)))))))


Nuz, robi sa to vselijako. Najcastejsie sa vozidla strazia na stavenisku, najma ak je najblizsi vhodny areal firmy prilis daleko. Prevazat vozidla, a najma tazku techniku, na 4-5 dni hore-dolu je drahe a je to strata casu. Horsie je, ak ostanu vozidla nestrazene, ludia su schopni ukradnut vselico. Naposledy zmizlo zopar aut napriklad zo staveniska pri Sitine: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2166
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Adaios » 05. Jan 2006 19:05

magnus napísal:Adoas: nemyslim si ze stroje vydrzia vsetko. Nie su na to spravene :-) Iba ruske stroje znesu vsetko :-))
Stavba nie je oplotena, ma tam pristup hocikto. Iba ma to zaujima, ci tam budu tie stroje stat celu zimu (lebo to nevyzera na kratku pauzu, ale skor na dlhu :-)). nemyslel som na odvoz strojov zo stavby, ale skor iba ich sustredenie niekam do stavebneho dvora. Tak sa to normalne robi, nie? Aspon racionalne uvazujuci stavbyveduci by to tak spravil.

Ale necham sa rad poucit, ako sa to naozaj robi :-)))))))


magnus,

neviem ako si myslel tu poslednu vetu. Ale dufam, ze za tym nie je ziadna provokacia.

Ja som ti totiz odpovedal ako to mohlo byt - a ty moje info davas ako nerealne a spochybnujes ich. Tak teda na co sa pytas? :?:

Dalsie odpovede: Robi sa to vselijako. 8) A ak myslis priamo co sa robi so stavebnymi strojmi po praci, tak aj Nevedko ti dal odpoved, ze sa stroje casto nechavaju na stavenisku a samozrejme, ze nakladne auta atd. maju stavbari najradsej niekde na docasnom mieste - ako vybudovane parkovisko aj s dalsimi objektami.

Stavebne stroje podla teba nevydrzia - podcenujes kvalitu stavebnych strojov, mozes ich 10 rokov ponarat cele do vody, mozes ich nechat na prudkom slnku, mozes ich nechat na non-stop dazdi a ak sa o ne aspon min. staras - prehliadky atd. tak bez problemov vydrzia a mozes ich pouzivat uz s zvysenymi nakladmi dalsich 10 rokov. Len doplnim, ze vo vyspelom svete len maloktore stroje zostavaju funkcne nad 10 rokov - ide o nove technologie, o usporu paliv a o zaruku atd.

Ale ty mas urcite iny nazor - ... samozrejme, ze sa kradne: kradne sa aj zo strazenych miest na stavenisku, kradne sa nafta, kradnu sa aj cele stroje alebo ich casti. Preco prave toto by sa nemalo kradnut? A kradne sa casto aj material na vystavbu dialnic atd.

Ruske stroje mozno vydrzia vela, ale maju celu radu nedostatkov: nedostatocna siet nahradnych dielov po celom svete, nedostatky v uspore paliva a slabe technologie. Tieto doby uz su prec. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Nedalo mi

Odoslaťod Koksolam » 05. Jan 2006 19:19

Bolsoha technika vydrzi naozaj vsetko. :lol: Nahradne diely....problem. Oni sa ale nekazia tak, ze potrebujes vymenit nejaku malu suciastku Tam skor je problem v tom, ze taky rusky buldozer tak lahko neukradnes, ked sa namom nieco pokazi, perlikom a zvarackou to rozchodi :D Najmensia suciastka na takom ruskom buldozery je podla mna clanok pasu, ten ale tak lahko clovek neslohne :lol: Neberte pripevok vazne, ale Bolsoja technika vydrzi vela :!:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Mala analyza stavu - to nie je na forume nikde

Odoslaťod Adaios » 05. Jan 2006 19:45

Koksolam napísal:Bolsoha technika vydrzi naozaj vsetko. :lol: Nahradne diely....problem. Oni sa ale nekazia tak, ze potrebujes vymenit nejaku malu suciastku Tam skor je problem v tom, ze taky rusky buldozer tak lahko neukradnes, ked sa namom nieco pokazi, perlikom a zvarackou to rozchodi :D Najmensia suciastka na takom ruskom buldozery je podla mna clanok pasu, ten ale tak lahko clovek neslohne :lol: Neberte pripevok vazne, ale Bolsoja technika vydrzi vela :!:


Nie, v tomto ja nesstupim. Totiz "tu naraza kosa na kamen". SR ma jeden obrovsky problem a vlastne de facto 2 zakladne problemy.

Tym 1. problemom, ze v casoch utlmu celkovej stavebnej produkcie v rokoch 1998-2002 a stav trval az do r. 2005 slovenske stavebne firmy nemali dost penazi na investicie do svojho rozvoja - preto vela starych stavebnych strojov a teraz max. zo ziskov firiem smeruje do nakupu vozoveho parku. Ale proces je to pomaly a hlavne malo viditelny, pretoze ... :arrow:

Tym 2. problemom je fakt, ze narast investici do vystavby dialnicnej siete v r. 2005 oproti r. 2004 bol cca. 80% - teda aj tu je dokaz, ze slovenska vlada nemala uplne jasnu predstavu o tom ako sa stavaju dialnice, na tento BOOM totiz nie su pripravene domace firmy a zahranicne sa museli najprv stabilizovat a zaroven je tu zatial velmi mala konkurencia az vlastne tu bol nezaujem o tuto oblast.

Totiz mohlo by sa zdat, ze rast o 80% (180%) je uplne OK - ale nie je, pretoze uz tu nebude realne narast o dalsie taketo cislo a teda je jasne, ze toto je skor "hasenie problemov" a je to skor nevhodne ako vhodne aj ked je to pre domacich hracov pozitivny vyvoj, ale tiez len na 1. pohlad. Na ten blizsi pohlad totiz prichadza viac tendrov, viac dlhsich novych usekov a zaroven su tu stare obnovovane useky a domace firmy nemaju dostatocne kapacity a dalsich firiem tu vela nie je.

Takze aj ked sa stavia za vela penazi (lebo kazdy chce zarobit) a aj ked teraz relativne dobre sa dari aj stavebnym firmam tak sa im nedari az tak aby si mohli dovolit dat 100-vky mil. SKK kazda na nakup novych strojov. Preto vznikaju partnerstva atd.

A k samotnym strojom: v USA a v zapadnych statoch EU a vo vyspelom svete su skutocne moderne stroje vacsinou "zapadnych" znaciek alebo zralokov v tychto technologiach, ... tieto stroje nie su lacne, ale vydrzia - a okrem toho je tu vyborna siet sluzieb - servis, zaruky, rychle dodanie nahradnych dielov a dalsie sluzby naviac atd.

Ci sa stroj pohybuje v blate ked pracuje alebo stoji a prsi na neho je de facto jedno, pretoze stavebny stroj vydrzi 10-15 rokov a potom aj tak straca svoju cenu a vyhody atd.

Tolko moj nazor, zatial. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 05. Jan 2006 20:04

Koksolam napísal:Adoas

Samozrejme s Tebou suhlasim, znacky ako Komatsu a spol maju urcite vela prednosti, komfort, aj servis. Na druhej strane maju astronomicke cisla na zakupenie stroja, na druhej strane uznavam, ked vydrzi 15 rokov, tak sa to vrati. Ten moj minuly prispevok bol tak trochu recesisticky, styl RETRO KOMANC :wink:


OK. Ja to "beriem" a chapem. Ja som sa len pokusil vysvetlit na priklade tohto rozostavaneho useku ako to funguje v stavebnom svete ohladom supermodernych stavebnych strojov a aky je vyvoj v SR a preco je prave takyto. A to som bol este strucny, lebo som mohol pokracovat v zakladnom vysvetleni parametrov strojov a hospodarenia firiem a postupu statu atd.

Su to skutocne relativne astronomicke ciastky, lenze: tieto stroje su presne, vela spravia, maju velmi dobry system spotreby nafty, malo sa kazia a ked uz, tak je tu perfektny servis (lebo je tu predpoklad na dalsie zakazky atd.) - CAT je dalsia znacka, nakoniec aj VOLVO ma svoje velmi dobre stroje atd.

Odporucam tieto stranky:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=27
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=643
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=568

A komercne stranky:

http://www.gomaco.com/index.html
http://www.komatsu.com/
http://www.cat.com/cda/components/fullA ... &id=285577

A je ich este dost vela. :wink:

Totiz dnes sa dialnice stavaju dost presne a systemom, ze kazdy stroj spravi pracu za niekolko jeho predchodcov - treba mat na to vzdelanych robotnikov - a samozrejme ak sa pouziva vykonny bager a vykonne nakladace a nakladne auta atd. tak menej jazdia, teda realne aj ked maju vysoku spotrebu, tak ich praca je rychlejsia a efektivnejsia (a presnejsia) a teda spotrebuju menej paliva atd. A aj preto je toto dovod, preco nemozu dialnice stavat nezamestnani ludia - lebo nemaju potrebnu kvalifikaciu a jednoducho to je vyspely svet - aj preto vase slovenske firmy modernizuju, ... musia. Ale uz sa nebudem opakovat. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Koksolam » 05. Jan 2006 20:49

Neopakujes sa, nema kazdy moznost a ani sancu precitat minule prispevky, je ich tu cez 10 000, ja som skusal prejst par celych tem od zaciatku a skoro sa zomna stal slepec, tie bezsenne noci za monitorom stali zato.
Suhlas, nezamestnany nemozu stavat.
Co sa tykla vozoveho parku, pri vystavbe prelozky za Braniskom v smere Presov som svedkom zaujimaveho sposobu vymeny vozoveho parku... pretazene Tatry 815 boli naschval nicene a nahradzane velkokapacitnymi Komatsku, toto som si necucol z prsta, to povedal jeden stavbyveduci na tomto useku a my sme s padnutymi sankamy cumeli ako Tatrovky si to hasili po stavenisku, veru, pekny pohlad, Tatra vtedy ukazala, co sa z nej da vyzmykat :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Adaios » 17. Jan 2006 18:17

Stavebne stroje na Slovensku podliehaju roznym nastraham - od kradezi nafty alebo len ich casti az po kradeze celych strojov.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 15:09

magnus napísal:vsetkym zelam prijemny a uspesny cely rok 2006.

Okrem toho mam hned na uvod otazku na niekoho zo stavbarskej brandze: Nie je trochu drahe nechat stat stroje na stvenisku zapadnute snehom? Som siel vlakom okolo stavby a akosi tam panuje culy pracovny klud. Preco aspon stroje nestiahli niekam do sucha?


magnus,

a ked uz sme pri tom, tak:

Stavebne stroje pod zemou pri vystavbe tunelov tiez na tom nie su dobre - vlhkost a dalsie negativne podmienky tiez neposobia dobre. Ale to by si mohol vediet aj sam. A ako je vidiet tak tunely sa stavaju tak ako aj dialnice. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Re: "Voľne pohodené" stroje na stavbách

Odoslaťod Dialniciar » 26. Aug 2006 20:24

magnus napísal:vsetkym zelam prijemny a uspesny cely rok 2006.

Okrem toho mam hned na uvod otazku na niekoho zo stavbarskej brandze: Nie je trochu drahe nechat stat stroje na stvenisku zapadnute snehom? Som siel vlakom okolo stavby a akosi tam panuje culy pracovny klud. Preco aspon stroje nestiahli niekam do sucha?


Prečítal som si celú tému a dovolím si stručne odpovedať na túto otázku aj ja, ako stavbár-cestár:

Pri každej výstavbe ciest je postavené aj nejaké stredisko pre stavebné stroje. Niekedy len priestor, kde je možnosť mať všetky stroje "pokope", kde sú rôzne nákladné autá, bagre atď. aj pod kontrolou. Keď sa stavia, tak sa nie každý deň všetky stroje presúvajú. Je to zbytočné. Nezáleží od počasia - v zime sa väčšinou nestavia, niekedy však niektoré práce, hlavne zemné sa realizujú. Avšak aj na jeseň, či jar, je všade veľa blata a vody, aj to škodí strojom a tiež sa to nerieši. Nemá sa čo. Sú to stroje odolné, silné, chránené, musia vydržať a vydržia. Keby to bolo výhodné a nutné, tak by sa na 100% stavali rozsiahle prenosné/skladateľné prístrešky a každý deň by sa sem technika "ukladala", ale naozaj to potrebné nie je. Sú to stavebné stroje. Niekedy sa stane, ze niekto ukradne naftu, či poškodí nejaký stroj, ale takýchto prípadov je minimum (a to v rámci nielen SR ale celého sveta), lebo už len pohyb na stavenisku nie je jednoduchý a nie je to problémom.

Záver: Je to normálne tak v SR ako aj vo svete, že sa stroje nechávajú na stavenisku. Nie všetky, nie vždy, ale nie je to nič, čo by bolo "divné".
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

... pre zaujímavosť ...

Odoslaťod Dialniciar » 07. Dec 2006 12:25

Dokonca som zistil, že viaceré stroje majú aj v záruke uvedené, že môžu byť vystavené tým najhorším podmienkam v rámci počasia a stavebných podmienok a bez problémov vydržia min. 11 rokov, čo sa týka karosérie a povrchovej úpravy s výnimkou vrchnej náterovej farby, ktorá ale v praxi nemá žiadny význam. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Dec 2006 10:21

Zmizli stavebné stroje za minimálne štyri milióny. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5655

Zo staveniska diaľnice D3 v Dolnom Hričove v okrese Žilina zmizli dva stavebné stroje.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16


Naspäť na Stavebné a projektové firmy + Stavebné a údržbové stroje

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.

cron