Stránka 1 z 2

BETAMONT, s.r.o., Zvolen

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 10:51
od Adaios
Spoločnosť BETAMONT s.r.o. Zvolen vznikla v roku 1992 s cieľom uplatnenia sa na trhu v oblasti telekomunikačnej a zabezpečovacej techniky. Spoločnosť postupne rozširovala rozsah svojich podnikateľských aktivít a cieľov podľa podmienok rozvíjajúceho sa trhu a to prioritne do informačných systémov diaľnic a oblasti železničnej zabezpečovacej techniky.

Spoločnosť patrí do skupiny Castor & Pollux Group.

Činnosť - diaľnice - http://www.betamont.sk/index2.php?id=1.1&lang=sk :arrow:

Kamerový dohľad, Meteorologické stanice, Elektronické meranie výšky vozidiel, Sčítač dopravy, Premenné dopravné značenie, Elektrická závora, Lokálny dispečing, SOS hlásky – telefóny núdzového volania, Technologické prvky siete

Referencie - http://www.betamont.sk/index2.php?id=0.4&lang=sk

Zdroj ako aj dalsie info najdete tu - http://www.betamont.sk/index2.php?id=0.0&lang=sk


Obrázok

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 12:54
od Caesar
Typický príklad firmy na fóre, ktorá sa zaoberá práve špeciálnymi prácami na výstavbe diaľničnej siete, špeciálnym technologickým zázemím. 8)

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2006 22:09
od Dialniciar
Aj táto firma dostala od Protimonopolného úradu SR pokutu za kartelovú dohodu pri výstavbe úseku diaľnice D1. :arrow:

BETAMONT s.r.o., Zvolen, peňažná pokutu vo výške 4 741 000 Sk.-

Zdroj: http://www.antimon.gov.sk/article.aspx?c=12&a=2032

... môj názor ...

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 15:01
od Dialniciar
Tak zrejme táto firma to bude mať najhoršie zo všetkých pokutovaných, lebo nemá potrebnú dcérsku firmu, cez ktorú by sa mohla realizovať.

Čo si myslíte vy :?:

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 15:16
od jano.z
Vidím prúser ... táto firma zabezpečuje montáže zabezpečovacích zariadení pre ŽSR a neviem o inej firme disponujúcej potrebnými technológiami pre montáž stavadiel SIMIS (okrem samotného SIEMENSu) ... takže koridor sa nám zasa poriadne predraží alebo zabrzdí ...

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 15:19
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Vidím prúser ... táto firma zabezpečuje montáže zabezpečovacích zariadení pre ŽSR a neviem o inej firme disponujúcej potrebnými technológiami pre montáž stavadiel SIMIS (okrem samotného SIEMENSu) ... takže koridor sa nám zasa poriadne predraží alebo zabrzdí ...


Ak to je rozbehnutá zakázka, tej sa to nedotkne nijako. :wink:

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 15:29
od jano.z
Áno ale uvedom si, že je to dištanc na 5 rokov. Dovtedy bude treba ZZ pre Nové Mesto, pre Brestovany, ďiaľkovo riadené výhybne na trati Nové Mesto - Piešťany, ... na to všetko nie je vypísané ešte konanie a v súvislosti s ostatnými stavbami ho môže realizovať IBA Betamont ... Nehovoriac o tom, že potom už asi nebudú žiadne ďalšie, lebo táto firma bez štátnych zakázok (najmä) od železníc 5 rokov nemôže prežiť ...

... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 15:31
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Áno ale uvedom si, že je to dištanc na 5 rokov. Dovtedy bude treba ZZ pre Nové Mesto, pre Brestovany, ďiaľkovo riadené výhybne na trati Nové Mesto - Piešťany, ... na to všetko nie je vypísané ešte konanie a v súvislosti s ostatnými stavbami ho môže realizovať IBA Betamont ... Nehovoriac o tom, že potom už asi nebudú žiadne ďalšie, lebo táto firma bez štátnych zakázok (najmä) od železníc 5 rokov nemôže prežiť ...


Uvažuje sa už len o jednom roku po lobbingu/naznačení ministra dopravy.

V takom prípade, ak je samotná na trhu, príde veľmi rada ďalšia, ak by to bolo 5 rokov. :P

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 15:43
od jano.z
Na tieto zakazky je ale viazane urcite know-how (prepajanie a integracia systemovych komponent AŽD Praha, Siemens-Nixdorf a Starmon Choceň, rozne technologicke detaily) a firma ma urcite dohody so Siemensom a Starmonom ... aby to potom nedopadlo ako zariadenie v Zst. BA - Petrzalka), kde jednotlive systemy nie su schopne spolupracovat a vypravca robi jednu vec 4x.

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 16:18
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Na tieto zakazky je ale viazane urcite know-how (prepajanie a integracia systemovych komponent AŽD Praha, Siemens-Nixdorf a Starmon Choceň, rozne technologicke detaily) a firma ma urcite dohody so Siemensom a Starmonom ... aby to potom nedopadlo ako zariadenie v Zst. BA - Petrzalka), kde jednotlive systemy nie su schopne spolupracovat a vypravca robi jednu vec 4x.


Kto to robí v ČR, Rakúsku alebo v Nemecku :?:

Jednoducho, ja by som o to neobával, že nebude mať kto robiť tieto práce na železniciach.

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 16:27
od jano.z
O to sa viacmenej nebojím ani ja, ale myslím si, že to nebude v takej kvalite a pritom za podstatne vyššiu cenu ...

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 16:28
od Dialniciar
JoHnZ napísal:O to sa viacmenej nebojím ani ja, ale myslím si, že to nebude v takej kvalite a pritom za podstatne vyššiu cenu ...


Tak to s tou vyššou cenou, ani by som nepovedal, keďže firma je tu v kartelovom "obchode" ... na diaľniciach a tým, že je jediná v SR ako píšeš ty, tak je monopolná, takže ako vieš, že teraz sú tie ceny nízke a potom budú vysoké :?:

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 16:34
od jano.z
Takto, ona tá firma nie je monopolná, ale "monopolná". Teda že existuje viacero firiem, ktoré sa týmto zaoberajú. Z tých bola vybraná táto ako najlacnejšia. Začala to teda robiť svojim spôsobom, ktorým ale nemôže pokračovať žiadna ďalšia (je naivné predpokladať, žeby napr. Siemens poskytol podrobnejšie informácie o SIMISe AŽD, ktorá mu konkuruje v SRN alebo Starmon dal popisy komunikačných protokolov pre panely do rúk napr. Mikrovoxu alebo BUSE, ktoré ponúkajú podobný sortiment). Betamont mal tú výhodu, že preberá komponenty viacerých firiem a vlastná práca je ich integrácia.

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 16:36
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Takto, ona tá firma nie je monopolná, ale "monopolná". Teda že existuje viacero firiem, ktoré sa týmto zaoberajú. Z tých bola vybraná táto ako najlacnejšia. Začala to teda robiť svojim spôsobom, ktorým ale nemôže pokračovať žiadna ďalšia (je naivné predpokladať, žeby napr. Siemens poskytol podrobnejšie informácie o SIMISe AŽD, ktorá mu konkuruje v SRN alebo Starmon dal popisy komunikačných protokolov pre panely do rúk napr. Mikrovoxu alebo BUSE, ktoré ponúkajú podobný sortiment). Betamont mal tú výhodu, že preberá komponenty viacerých firiem a vlastná práca je ich integrácia.


Ale ako hovorím, neobával by som o to, že nebude mať kto pracovať na železniciach v SR, nech už sa to týka čohokoľvek.

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 17:13
od jano.z
No ... v stavebnom ohlľade áno, v prevádzkovom možno za nejaký čas ani nie ...

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2006 10:51
od Dialniciar
JoHnZ napísal:No ... v stavebnom ohlľade áno, v prevádzkovom možno za nejaký čas ani nie ...


Tak v takom prípade, že nebude možné modernizovať železnice, sa budú musieť financie presunúť na diaľnice. :P

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2006 21:51
od jano.z
Dialniciar napísal:Tak v takom prípade, že nebude možné modernizovať železnice, sa budú musieť financie presunúť na diaľnice. :P


Už sa teším ako budem namiesto dopravy na železnici riadiť nejakú tú poriadnu križovatku :lol:

... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 09:56
od Dialniciar
JoHnZ napísal:
Dialniciar napísal:Tak v takom prípade, že nebude možné modernizovať železnice, sa budú musieť financie presunúť na diaľnice. :P


Už sa teším ako budem namiesto dopravy na železnici riadiť nejakú tú poriadnu križovatku :lol:


V tomto prípade mám nové poznatky. Kartelová dohoda na diaľniciach sa nemusí preukázať na železniciach. :idea:

Re: ... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2006 01:36
od jano.z
Dialniciar napísal:V tomto prípade mám nové poznatky. Kartelová dohoda na diaľniciach sa nemusí preukázať na železniciach. :idea:


To nie, ale ten distanc predsa plati na VSETKY verejne zakazky ... alebo sa mylim?

... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2006 10:48
od Dialniciar
JoHnZ napísal:
Dialniciar napísal:V tomto prípade mám nové poznatky. Kartelová dohoda na diaľniciach sa nemusí preukázať na železniciach. :idea:


To nie, ale ten distanc predsa plati na VSETKY verejne zakazky ... alebo sa mylim?


Dá sa to obísť v prípade, že bude Betamont dodávateľom.

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2006 10:59
od jano.z
Tak to potom hadam nebude problem ...

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2007 10:47
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Tak to potom hadam nebude problem ...


Čo v súčasnosti Betamont pre slovenské železnice robí :?:

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2007 02:22
od jano.z
Jednoznačne sú to zabezpečovacie zariadenia na koridore, mimo aktuálnej výstavby koridoru v poslednej dobe to ešte bola napr. výmena informačných tabúľ systému ZPA PRAGOTRON 50 za najnovšiu verziu panelov STARMON ELEN na Bratislavskej hlavnej stanici. Popri tom sú aj rôzne rekonštrukcie priecestí a iné drobné úpravy a opravy na ostatných tratiach. Betamont tiež v minulom rekonštruoval ZabZar na trati BB - Zvolen a inštaloval dispečérske riadenie trate Podunajské Biskupice - Dunajská Streda.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2007 20:49
od Dialniciar
Tak som si to trochu prešiel a opravím viaceré informácie. Betamont má aj dcérske spoločnosti:

http://www.betamont.sk/index2.php?id=0.2&lang=sk

Takže nie je problém, aby vykonával dané činnosti napríklad na spomínaných železniciach.

A celá spoločnosť patrí do skupiny: Spoločnosť patrí do skupiny Castor & Pollux Group, čo znamená, že nehrozí podľa mňa stav, že by doslova nemal kto realizovať tieto rôzne špecifické práce.

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2007 14:28
od konstrukt
Betamont,s.r.o. Zvolen vykonával práce na elektrifikácii železničnej trati Zvolen-Banská Bystrica. Robil montáže rôznych zabezpečovacích, signalizačných zariadení.