EUROVIA SK, a.s., Košice

sekcia venovaná stavebným a projekčným firmám ako aj mechanizmom a technike využívanej pri stavbách, respektíve údržbe diaľničnej a cestnej siete.

Moderátor: Moderátori

EUROVIA SK, a.s., Košice

Odoslaťod Dialniciar » 04. Júl 2006 19:09

EUROVIA na Slovensku:

Vytvorili sa dve spoločnosti - EUROVIA-Cesty, a.s. a EUROVIA-Kameňolomy s.r.o. EUROVIA-Cesty a.s. vznikla fúziou firiem Cestné stavby a.s. Košice a Slov-via, a.s. Už pôvodné spoločnosti Cestné stavby a.s. Košice (1952) a Slov-via a.s. Poprad (1998) sa od svojho vzniku aktívne zapájali do výstaby cestnej siete na Slovensku. Spoločnosť pozostáva zo siedmich organizačných útvarov - závodov a riaditeľstva. Závody sú rozdelené podľa územnej pôsobnosti a zabezpečujú komplexné dodávky stavebných prác. :arrow:

http://www.eurovia.sk/

EUROVIA vo svete:

38 000 zamestnancov
850 závodov
60 000 stavieb ročne na celom svete
250 kameňolomov
49 miliónov ton kameniva
62 výrobní spojív
460 000 ton spojív
455 obaľovacích súprav
23 miliónov ton obaľovanej zmesi
105 recyklačných liniek
9 miliónov ton recyklovaných materiálov

Výkony v r. 2005: 6,457 mld € (z toho 44% mimo Francúzska)
Prevádzkový HV: 235,3 mil €
Čistý HV: 158,7 mil €

EUROVIA je členom najväčšej stavebnej skupiny na svete, VINCI. :arrow:

http://www.vinci.com/vinci.nsf/en/roads.htm



Obrázok
Naposledy upravil Dialniciar dňa 18. Feb 2007 23:20, celkovo upravené 6 krát.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Júl 2006 19:11

V rámci fóra sú k dispozícii aj stránky a profily pôvodných firiem, ktoré vytvorili firmu EUROVIA-Cesty, a.s. :arrow:

Cestné stavby a. s., Košice :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=670

SLOV-VIA, a.s. Poprad :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=665
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Dec 2006 12:11

Spoločnosť EUROVIA-Kameňolomy s.r.o. začala svoju činnosť začiatkom roku 2004 úspešnou akvizíciou kameňolomov Dubná Skala, Malužiná, Liptovská Mara, Sekier, Vígľaš a Hanišberg. V polovici toho istého roku boli do nej začlenené kameňolomy Cestných stavieb a.s. Košice: Sedlice, Hradová, Juskova Voľa, Zemplínske Hámre a Brehov a Slov-vie, a.s.: Dubiná. V súčasnosti prebieha výroba v 11 kameňolomoch, ktoré dodávkami kameniva pokrývajú potreby väčšiny územia Slovenska.

EUROVIA-Kameňolomy: http://www.eurovia.sk/kamenolomy/
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 18. Feb 2007 22:03

Firma Eurovia-cesty,a.s. pracuje na diaľničnom úseku Mengusovce-Jánovce-3 úsek, spolu s firmou Stavby mostov Slovakia,a.s. ako dodávatelia pre Stavby silnic a železnic,a.s. Praha. Samotná firma SSŹ,a.s. sa na úseku, kde je hlavným dodávateľom nezúčastňuje. Práce robia za ňu tieto jej dcérske spoločnosti.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Viac ako 50 rokov

Odoslaťod Dialniciar » 18. Feb 2007 23:24

Dňom 1. 7. 2005 sa na slovenskom stavebnom trhu etabluje spoločnosť EUROVIA-Cesty, a.s. Vznikla fúziou firiem Cestné stavby a.s. Košice a Slov-via a.s. Poprad. Nadväzuje na ich bohaté skúsenosti a schopnosti datujúce sa do začiatku 60. rokov.

Pôvodné spoločnosti boli vytvorené pre opravy a rekonštrukcie ciest a mostov, postupom rokov vyrástli na moderné dodávateľské spoločnosti s odborne kvalifikovaným ľudským a strojným potenciálom, ktoré vykonávajú výstavbu, rekonštrukcie a opravy cestných komunikácií, mostov, regulácie vodných tokov, ekologické stavby, kanalizácie, vodovody, meliorácie, výrobu kameniva a výrobu betonárskych výrobkov.

Od svojho vzniku v roku 1952 (Cestné stavby), 1998 (Slov-via) sa obe spoločnosti aktívne zapájali do výstavby cestnej siete na území Košického a Prešovského kraja. Zrekonštruovali a zmodernizovali cca 60% štátnych ciest I., II., a III. triedy. Podieľali sa na všetkých významných dopravných stavbách na východnom slovensku.

V roku 1996 sa Cestné stavby a.s. Košice a v roku 1998 Slov-via a.s. Poprad zapojili do diaľničného programu ako zmluvný poddodávateľ a v ďalšom období aj ako hlavný dodávateľ.

Pri realizácii sa využívajú vlastné moderné technické zariadenia, technológie a materiály. Firma je sebestačná vo výrobe a dodávke vysokokvalitného drveného hutného kameniva, ktoré spĺňa všetky predpísané technicko-kvalitatívne podmienky podľa sortimentov. EUROVIA-Cesty, a.s. je výrobcom polotovarov asfalto-betónových a betónových zmesí všetkých akostných tried. Jej strojné vybavenie umožňuje realizovať všetky druhy prác v predmete činnosti komplexne, v krátkom čase a vysokej kvalite.

Zdroj: http://www.eurovia.sk/cesty/o-nas/viac-ako-50-rokov/
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 15. Mar 2007 14:20

Firma Eurovia-cesty,a.s. po odstránení svojej betonárky pri obci Važec nechala na mieste, kde betonárka stála neskutočný bordel, staré rozbité oplotenie, kusy betónových základov, hromady betónových kusov, haldy hliny a samé smeti. Betonárka bola postavená pre stavbu diaľnice Hybe-Važec.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 19. Mar 2007 13:32

Verejno-súkromné partnerstvá

Výstavba, rekonštrukcia, opravy a stavebná údržba komunikácií

Cieľ projektu
Dosiahnutie v krátkej dobe za presne stanovených zmluvných podmienok výrazné zlepšenie stavu miestnych komunikácií s využitím metódy financovania z prostriedkov súkromného sektoru.

Realizácia
Na základe výsledku verejnej súťaže podľa zák. č. 25/2006 Zz. sa uskutočňuje výstavba a rekonštrukcia miestnych komunikácií v určenom rozsahu, po ktorej zhotoviteľ diela následne prevezme komunikáciu na stanovenú dobu do stavebnej údržby.

Spôsob úhrady
Finančné náklady na vykonanie prác hradí objednávateľ formou pravidelných splátok po dobu trvania projektu za podmienok stanovených v zmluve o dielo. Po ukončení projektu a splatení diela odovzdá zhotoviteľ dielo späť majiteľovi a vystaví záruku na dielo podľa ZOD. Výhody použitia tejto metódy:

- dlhodobý partnerský právny vzťah s jedným zhotoviteľom – vopred stanovený rozsah výstavby a reprodukcie miestnych komunikácií, pevný fi nančný objem.
- výstavba miestnych komunikácií potrebných pre plánovaný rozvoj mesta, obce, regiónu v krátkom časovom období.
- realizácia závažných nutných rekonštrukcií, čiastočných rekonštrukcií a opráv miestnych komunikácií v krátkom čase – okamžité zahájenie stavebných prác podľa zmluvy bez závislosti na mestskom rozpočte.
- rovnomerne plánované zaťaženie rozpočtu mesta, obce, VÚC na 5 – 15 rokov, zhotoviteľ zaisťuje fi nancovanie projektu.
- odstránenie fi nančných rizík spojených s cenou prác – cena stanovená zmluvne na základe podmienok verejnej obchodnej súťaže a zadávacej dokumentácie.
- dlhodobá zodpovednosť zhotoviteľa za zrealizované dielo – po celú dobu trvania projektu aj po jeho skončení je v záujme zhotoviteľa dosahovať najvyššiu kvalitu vykonaných prác.
- aplikácie najmodernejších špičkových postupov a technológií bez rizík – zodpovednosť za dielo dlhodobo na strane zhotoviteľa.
- komplexné manažérske riadenie stavby vykonáva zhotoviteľ (koordinácia prác, technické zabezpečenie a pod.).
- možnosť využitia miestnej stavebnej kapacity - stimulácia miestnych pracovných príležitostí.
- minimalizácia celkovej doby výstavby a tým zmiernenie dopadu vykonávaných prác na obyvateľov.

Zdroj: http://www.eurovia.sk/cesty/news/66/
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Mar 2007 19:20

Eurovia-Cesty, a.s., Košice je 7. najväčšia stavebná firma v SR podľa hospodárskych výsledkov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6670

Eurovia-Cesty, a.s., Košice je 5. najväčšia stavebná firma v SR podľa priemerného počtu zamestnancov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6668
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod fh » 30. Mar 2007 13:44

Eurovia zvýšila zisk o 2,5 mld korún :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=41871#41871
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Odoslaťod Dialniciar » 30. Mar 2007 21:58

fh napísal:Eurovia zvýšila zisk o 2,5 mld korún :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=41871#41871


Osobne by som rozdeľoval zisk od výnosov. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Apr 2007 07:46

Na cestách dominuje asfalt, v tuneloch betón :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6749

Výstavba betónového povrchu cesty býva spravidla aj nákladnejšia ako v prípade asfaltového. Do nákladov sa premietajú drahšie vstupné materiály. Stavebné spoločnosti, ktoré chcú stavať aj cementobetónové cesty, musia zainvestovať do tzv. finišera – zariadenia, ktorým sa betón kladie a zhutňuje. Obstarávacie náklady na všetku potrebnú techniku sa tak môžu vyšplhať k 150 milió-nom korún (prenájom alebo kúpa starších zariadení stojí, samozrejme, menej). Na takéto investície sa stavebné firmy odhodlávajú ťažšie, najmä kým k požiadavkám na betónové vozovky v tuneloch nepribudnú aj cestné a diaľničné úseky.

Finišery vyvíja takmer tridsať rokov aj firma Heilit+Woerner, od roku 2006 nemecká divízia koncernu Strabag. V jeho skupine ich používa aj česká dcéra Dálniční stavby Praha. Z firiem aktívnych na Slovensku disponuje technológiou a mechanizmami na kvalitné betónové vozovky nemecká Eurovia Beton zo skupiny Vinci, do ktorej patrí košická stavebná spoločnosť Eurovia-Cesty. Investovať do finišera sa v Košiciach chystajú Inžinierske stavby, jedna zo spoločností francúzskej stavebnej skupiny Colas.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 31. Aug 2007 22:39

Momentálne Eurovia-cesty,a.s. pracujú na zaujímavej zákazke v Malom Krtíši-stabilizácia zeminy vápnom, pod budúci priemyselný park.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 29. Okt 2007 12:11

Majoritným akcionárom spoločnosti Eurovia - Cesty je francúzska skupina Eurovia, ktorá samotná je súčasťou skupiny Vinci Group. Tá je celosvetovo známa ako líder v oblasti dopravných stavieb. S ročným obratom 24 miliárd eur a s viac ako 142-tisíc zamestnancami patrí k najväčším firmám sveta. Jej dcérska firma Vinci Concessions sa zaujímala aj o privatizáciu bratislavského letiska. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8293
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 23. Nov 2007 23:35

Úsek cesty R 1 Žarnovica-Šášovské Podhradie postaví SSŽ,a.s. Praha a Eurovia-Cesty,a.s. Košice :arrow: www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8609
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 03. Apr 2008 16:23

EUROVIA-cesty,a.s. a EUROVIA-kameňolomy,s.r.o. bude vlastniť stavebná skupina SSŽ,a.s. Praha, plánuje ich kúpiť kvôli stavebným materiálom ako betón,asfalty a lomy.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 03. Apr 2008 16:29

Druhú etapu rekonštrukcie Námestia SNP vo Zvolene zrealizuje firma EUROVIA-cesty,a.s. Košice, Závod Zvolen.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Organizačná štruktúra EUROVIA - cesty,a.s. KE

Odoslaťod konstrukt » 22. Apr 2008 22:31

EUROVIA-Cesty,a.s. má sídlo spoločnosti v Košiciach a riaditeľstvo v Bratislave. Má 8 závodov rozmiestnených po celom Slovensku.

Závod Bratislava

Závod Žilina

Závod diaľničné stavby Poprad

Závod Michalovce

Závod Košice

Závod Prešov

Závod Zvolen

Závod vodohospodárske stavby Žilina
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 21. Jún 2008 15:00

Spoločnosť Eurovia - Cesty dosiahla v roku 2007 zisk 124,6 mil. Sk


Košická spoločnosť Eurovia - Cesty dosiahla vo finančnom roku 2007 čistý zisk takmer 124,6 milióna Sk (4,12 milióna eur). Hodnota výnosov bola 2,6 miliardy Sk (90 miliónov eur) a nákladov 2,48 miliardy Sk (80 miliónov eur).


Zástupcovia štatutárnych orgánov zverejnili, že minuloročná výroba predstavovala sumu 2,43 miliardy Sk (80,35 milióna eur). Hodnota záväzkov bola vyčíslená na 637,31 milióna Sk (21,07 milióna eur), pričom najväčšou položkou boli krátkodobé záväzky. Spoločnosť pri podnikaní využívala bankové úvery a výpomoci, ktorých výška predstavuje viac ako 84 miliónov Sk (2,78 milióna eur).

Účtovnú závierku spoločnosti Eurovia - Cesty za rok 2007 akcionári posúdia na riadnom valnom zhromaždení 30. júna. Podľa programu sa vyjadria aj k správe o obchodnom pláne a finančnom rozpočte spoločnosti na rok 2008.

Spoločnosť Eurovia - Cesty vznikla 1. júla 2005. Pod hlavičkou nadnárodného koncernu Eurovia na Slovensku pôsobia dve spoločnosti - Eurovia - Cesty a Eurovia - Kameňolomy. Firma Eurovia - Cesty vznikla fúziou firiem Cestné stavby Košice a Slov-via Poprad. Už pôvodné spoločnosti Cestné stavby a Slov-via sa od svojho vzniku zapájali do výstavby cestnej siete na Slovensku. Spoločnosť Eurovia - Cesty pozostáva zo šiestich závodov, ktoré podľa územnej pôsobnosti zabezpečujú komplexné dodávky stavebných prác v rôznych sektoroch hospodárstva.

http://www.asb.sk/portal/2008/06/04/biz ... il-sk.html
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 21. Jan 2009 21:12

Eurovia - Cesty opravia cesty v Košiciach za 2,73 mil. EUR. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11433

Spoločnosť Eurovia - Cesty, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 1992, má základné imanie 14,2 mil. €. Je členom francúzskej stavebnej skupiny Vinci. Majoritným vlastníkom firmy je francúzska spoločnosť Eurovia S.A. Firma má na Slovensku sedem závodov a riaditeľstvo v Bratislave. Vznikla fúziou podnikov Cestné stavby a.s. Košice a Slov-via a.s. Poprad. Vykonáva dopravné, inžinierske a priemyselné stavby, ako aj sprostredkovateľskú činnosť v stavebníctve, obchode a službách. Vyrába kamenivo v kameňolome a štrkovniach, transportný betón a tiež výrobky z betónu a cementu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Mar 2009 16:02

Stránka má aktualizovaný obsah.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 08. Mar 2009 21:43

Zaujímavé je riaditeľstvo majú v Bratislave a sídlo v Košiciach. Aktualizovali iba obrázky,referencie a výročné správy ostali stále rovnako.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 08. Mar 2009 21:50

konstrukt napísal:Zaujímavé je riaditeľstvo majú v Bratislave a sídlo v Košiciach. Aktualizovali iba obrázky,referencie a výročné správy ostali stále rovnako.


GR pre čisto slov. záležitosti je v Košiciach. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 08. Mar 2009 22:34

Cestár je kasta (profil spoločnosti Eurovia – Cesty, a. s.)

„Byť cestárom znamená byť príslušníkom určitej kasty. V našej firme sa toto povolanie dedí z generácie na generáciu,“ hovorí Ing. Juraj Dančišín, generálny riaditeľ spoločnosti Eurovia – Cesty, a. s.

:idea: Spoločnosť Eurovia – Cesty je známa ako priekopník PPP projektov na Slovensku, ako sa k tomu dostala? :idea:


Niekedy okolo roku 1995 sa na Slovensku začala intenzívna výstavba diaľnic, do ktorej sa zapojili všetky slovenské firmy, vrátane nás. Rok 1998 však priniesol zmenu klímy, ktorá mala pre mnohé spoločnosti neblahé dôsledky... My sme mali šťastie, kúpil nás zahraničný akcionár, ktorý veľmi rýchlo vyriešil finančné problémy, a zároveň nám ponechal náplň činnosti. Po niekoľkých rokoch reštrukturalizácie sme tak začali štandardné podnikanie. V ňom sme sa vďaka akcionárovi – nadnárodnému zoskupeniu cestárskych firiem Eurovia a celosvetovo najväčšiemu stavebnému zoskupeniu VINCI – dostali aj ku koncesiám.




Začali sme hľadať možnosti, ako na projekty našich klientov zohnať peniaze. Skúsenosti sme čerpali zo zahraničia, najmä z bližších európskych krajín, do ktorých sme privádzali klientov, aby videli rozličné modely týchto možností. Bolo medzi nimi aj množstvo takých, ktoré by sa na Slovensku nemohli uchytiť, my sme hľadali modely akceptovateľné v našich podmienkach.

Prvý jednoduchý projekt verejno-súkromného partnerstva sa nám podarilo uskutočniť v roku 2003 s klientom, ktorý pochopil príslušnú filozofiu. Vedel, že nie sme obchodníci s peniazmi, ktorí prinášajú svoj kapitál, ale stavbári. Svojim klientom sme od začiatku jasne vysvetľovali, že takýto projekt stojí nielen na nich a na nás, ale aj na finančnom ústave. V prvých rokoch sme museli banky ešte presviedčať, neskôr sa to prelomilo. V praxi to vyzeralo tak, že sme mestám a vyšším územným celkom začali ponúkať projekty, v ktorých sa po technickom posúdení navrhli stavebné úpravy a pre klienta sa vybral najvhodnejší spôsob financovania. Na základe toho sme následne mohli predložiť garanciu neštandardnej záručnej lehoty – minimálne 5, niekedy 7 až 10 rokov.

Takáto záručná lehota (pri nových a väčších projektoch sa jej čas ešte zvyšuje) zahŕňa aj technickú údržbu prác, ktoré sa realizujú – a prirodzene, premieta sa aj do ceny. Klient však za to dostáva garanciu cesty, ktorá v dohodnutom čase nezmení svoje počiatočné technické parametre. Za ponukou nášho know-how stojí obrovské nadnárodné zoskupenie VINCI pôsobiace v oblasti cestného staviteľstva už od roku 1918.

:idea: Môžete nám priblížiť niektoré konkrétne projekty? :idea:


Začali sme v Rožňave, kde potrebovali v krátkom čase rekonštruovať niekoľko miestnych ulíc. Pri ich štandardnom systéme to mali naplánované približne na 7 rokov, my sme to spravili za 3 až 4 mesiace, tých 7 rokov už len splácajú... Celý čas im však tieto cesty spoľahlivo slúžia. Takouto jednoduchou formou verejno-súkromného partnerstva sme potom pokračovali v Košiciach, ktoré boli enormne zadĺžené. Museli sme tam podstúpiť celý proces vysvetľovania s bankovým sektorom a mestom – a dnes sú Košice lídrom v projektoch verejno-súkromného partnerstva.

Najväčším úspechom pre nás bolo, keď sa dôvera v projekty verejno-súkromného partnerstva presunula na Košický samosprávny kraj a realizoval sa prvý projekt v hodnote niekoľkých stoviek miliónov Sk. Počas jedného roka sa rekonštruovali cesty II. a III. kategórie, hneď pri prvom projekte sa 10 % ciest z celej plochy dostalo z havarijného do vynikajúceho stavu. Samozrejme, s garanciou od nás, že v takomto stave vydržia 10 rokov. To by samospráva nijakým iným spôsobom nedosiahla. V Košickom samosprávnom kraji sme potom realizovali ďalší projekt, neskôr sa pridal Prešovský samosprávny kraj. Dnes sa z toho vyvinul veľký spoločný projekt, v ktorom sa riešia cesty II. a III. kategórie na východe Slovenska. Bez modelu verejno-súkromného partnerstva by to trvalo desaťročia...

Naše aktivity sme potom postupne rozšírili aj za hranice východného Slovenska. O projekty verejno-súkromného partnerstva je stále záujem, eurofondy nemôžu pokryť všetky potreby tejto krajiny.

Akým spôsobom zúročujete niekoľkoročné skúsenosti s takýmito projektmi? Kam sa posúvajú vaše ambície na tomto úseku?
Proces realizácie projektov verejno-súkromného partnerstva je naštartovaný, zatiaľ sa však prostredníctvom nich realizujú len rekonštrukcie ciest. Našou ambíciou na regionálnej úrovni je postúpiť aj do sféry výstavby nových ciest.

Druhou našou túžbou je, aby sa verejno-súkromné partnerstvo rozšírilo do oblasti údržby ciest, ktorú by sme chceli prevziať. Veľmi dobre vieme, že sa dá robiť efektívnejšie. Pri diaľničných PPP projektoch sa s tým už počíta, na regionálnej úrovni však zatiaľ pôsobia miestne údržbárske organizácie. Niektoré vyššie územné celky na to už pomaly prichádzajú a transformujú tieto organizácie na vstup súkromného sektora. V tomto smere však očakávam problémy, aj keď ich vidím skôr v rovine filozoficko-politického presviedčania, než v odbornej rovine. Zvyčajne ide totiž o podniky s niekoľkými stovkami zamestnancov, s množstvom nehnuteľností, nízkou efektivitou práce a operatívneho riadenia. Radi by sme túto oblasť preniesli na úroveň, kde sa za tie isté peniaze poskytujú služby minimálne o kategóriu vyššie.

:idea: Neobávate sa o budúcnosť PPP projektov v súvislosti s aktuálnou situáciou v bankovom sektore a s finančnou krízou? :idea:


Môžem hovoriť výlučne za oblasť nášho pôsobenia, kde sa PPP projekty dajú vnímať len v rámci dlhodobého procesu – a v takomto meradle hodnotím dnešnú krízu ako extrém. My staviame stavby, ktoré majú reálneho investora a posudzujú ich profesionálne finančné ústavy. Kooperácia a súhra týchto troch subjektov sa odráža v tom, že výsledné projekty síce vznikajú dlho a často veľmi ťažko, potom však stoja na pevných základoch. Okrem toho sú charakteristické vysokou profesionalitou a dlhodobými investíciami. Preto si myslím, že súčasná finančná kríza nebude mať na ne zásadný vplyv. Pomôžu tomu pravdepodobne aj štátne záruky za finančný sektor.

:arrow: Ako vidíte nastavenie súčasnej legislatívy v oblasti vášho pôsobenia? :idea:


V súčasnej legislatíve nevidím v tejto oblasti žiadne zásadné problémy. Neobsahuje extrémy, ktoré by blokovali stavebníctvo a ktoré by bolo treba okamžite riešiť. Isteže, sú v nej detaily, ktoré treba dolaďovať, ako napríklad problémy ochrany vnútorného trhu alebo klasifikácie stavebných firiem. V každom prípade je podľa mňa potrebné pri tvorbe a úprave balíka stavebníckych právnych predpisov neustále plynulo postupovať, lebo keď sa tento zotrvačník zastaví, veľmi ťažko sa dá opäť do pohybu. Tvorba kvalitnej legislatívy môže v konečnom dôsledku trvať celé roky, treba si však uvedomiť, že stavebníctvo nie je šprint, ale beh na dlhé trate. Hlavnou snahou štátu v tomto smere by mala byť efektívna a rýchla výstavba.

Za dôležitú považujem možnosť vyvlastnenia v prípade, keď je dohoda vylúčená, aj sa všeobecne považuje za kontroverznú. Je to veľmi účinná hrozba pre špekulantov, k samotnému procesu vyvlastnenia tak už zvyčajne nedôjde... V skutočnosti sa k vyvlastňovaniu pristupuje len vo výnimočných prípadoch. Pre ťažbu kameňa či stavbu diaľnic je možnosť prijatia takéhoto opatrenia nevyhnutnosťou, ktorou sa jednoznačne sleduje celospoločenský záujem. Ten sa, podľa môjho názoru, sleduje aj pri stavbe ciest prvej triedy, ktoré majú pre regióny nesmierny význam. Tu však možnosť vyvlastnenia nejestvuje, preto pri výstavbe alebo rekonštrukciách týchto ciest budú naďalej pretrvávať problémy, a to aj napriek tomu, že máme k dispozícii prostriedky z fondov EÚ.

:idea: Dosiaľ sme sa zhovárali o cestách, ktoré sú zakotvené v samotnom názve vašej spoločnosti, realizujete aj iné stavby? :idea:


Cestné stavby, z ktorých sa vytvorila naša firma, vznikli po vojne za účelom obnovy všetkých ciest a mostov v regióne. Cesty sú preto pre nás historicky dominantné a spolu s tým, čo všetko k nim patrí, predstavujú naše štandardné portfólio. Máme na ne príslušnú techniku a ľudí. Mnohí zamestnanci firmy sa im venujú celý život... V rámci technického zázemia máme obaľovacie súpravy, ktoré s jednou výnimkou (už iba na krátky čas) pokrývajú celé územie Slovenska. Z vlastných kameňolomov vieme na tomto teritóriu pokryť aj potrebu kameniva, ktoré má na slovenské pomery vynikajúcu kvalitu. To všetko nás oprávňuje k tomu, že klientovi môžeme garantovať termín, kvalitu aj cenu.

Pre bližšiu predstavu, v skupine Eurovia je asi 38 000 cestárov. Samozrejme, že v rámci skupiny sa vykonávajú aj ďalšie činnosti, ktorými si môžeme vypomáhať, ak ich na stavbe treba. V rámci ciest môžeme realizovať napr. aj ekologické alebo iné stavby, do samostatných projektov tohto druhu sa však nepúšťame, v prípade potreby si na to nájdeme spoľahlivého partnera. V zásade sa teda držíme hesla, že každý má robiť to, čo vie. A ak to chceme robiť dobre, moderne a efektívne, máme čo robiť...

Relatívnou novinkou u nás je údržba komunikácií – v niektorých častiach Košíc ju robíme už osem rokov. Piaty rok udržiavame aj vnútroareálové komunikácie U. S. Steelu. V tomto regióne máme dobré zázemie a skúsenosti. Preto sa chceme pustiť aj do rozšírenia údržby komunikácií, čím vhodne doplníme náš biznis. Údržba komunikácií je činnosť, ktorú by mala robiť cestársky založená firma.

:idea: Koľko ľudí z toho množstva cestárov Eurovie je na Slovensku? :idea:


V súčasnosti máme na Slovensku približne 650 až 700 stálych pracovníkov (ďalších 200 ľudí je v kameňolomoch). Na rozdiel od mnohých iných firiem nimi realizujeme svoju činnosť až z 80 %. Ľudia pre nás predstavujú veľmi stabilné zázemie, bez zásadných problémov s fluktuáciou. Napriek tomu si musíme vychovávať budúcich odborníkov, je to jediné východisko na zabezpečenie budúceho pracovného zázemia firmy. Naša firma bola jednou z prvých pri zavedení podnikových štipendií pre študentov vysokých škôl pred niekoľkými rokmi. Študenti majú u nás perspektívu zamestnania, odborného vzdelania, skúšok odbornej spôsobilosti a v štvorročnom cykle si môžu prejsť celú firmu. Za ten čas sa ukáže ich najvhodnejšie smerovanie. Obdobné modely by sme chceli zaviesť aj pri stredných a učňovských školách. Náš akcionár má tiež víziu školiaceho strediska, ktoré by sa malo vybudovať na pomedzí Slovenska, Česka a Poľska.

:idea: Akým spôsobom sa formuje odborné zázemie spoločnosti? :idea:


Systém v Eurovii je postavený na zodpovednosti za kvalitu diela. Na Slovensku sme mali ako prvá stavebná spoločnosť v dopravnom staviteľstve certifikáciu systému kvality pre všetky závody a neskôr aj laboratórií na centrále a vo všetkých obaľovačkách a lomoch. V rámci hierarchie Eurovie najvyššie postavenie má laboratórium, resp. vývojové centrum v Bordeaux vo Francúzsku. Tam sa uskutočňuje vysoko špecializovaný vývoj na úrovni, ktorá výrazne predbieha platnú legislatívu aj všeobecné poznatky. Niektoré výsledky sme prezentovali už aj na Slovensku.

Ako príklad môžem uviesť ekologickú technológiu, ktorou sa môže vyrobiť asfaltová zmes pri nižších teplotách. Nižšie teploty znamenajú menej energie na výrobu, ale aj zníženie emisií do atmosféry, zníženie zadymenia a zápachu. To zároveň pracovníkom prináša lepšie pracovné podmienky, zvyšuje sa pritom aj vzdialenosť na rozvoz. Ďalším príkladom sú špičkové systémy na vozovkách, ktoré ničia oxidy dusíka pochádzajúce z výfukových plynov a vytvárajú stabilné zlúčeniny dusíka. Časť týchto zlúčenín sa zráža na povrchu vozovky a odstráni sa buď spoločne s dažďovou vodou, alebo jednoduchým čistením.

Profesionálnu orientáciu zodpovedajúcu našej špecifickej činnosti nemá u nás žiadna škola, napriek tomu sa spolupráci s nimi nevyhýbame. Vedecko-výskumnú bázu však máme v Bordeaux...

Môžete podrobnejšie predstaviť niektoré z technológií vyvinutých v Bordeaux, ktoré sa na Slovensku už používajú?
Uvediem technológiu, ktorú sme patentovali a ktorá je zaujímavá z praktického hľadiska, hoci je pre nás už bežným štandardom. Ide o tenkovrstvovú úpravu studených zmesí. Konkurencia ju robí zmesou emulzie, ku ktorej pridá kamenivo. My pridávame tretí komponent (stroje na pokládku mikrokobercov sú tiež špeciálne upravené), ktorým sú rozptýlené mikrofibrové vlákna, čím vzniká kompozitný materiál. Je to komplikovanejšie a aj mierne drahšie, naše záruky na kvalitnejšiu úpravu však môžu byť dlhšie, pričom úžitkové vlastnosti sa prudko zvyšujú.

Bližšie by som sa ešte vrátil aj k spomenutej technológii s priamou väzbou na ekológiu. Pri nej sa do asfaltových zmesí používa prísada s cieľom zníženia energetickej náročnosti. Slovensko má na východe najväčšie čisté zdroje prírodného zeolitu, ktorý sa dá mimoriadne jemne zomlieť a má schopnosť viazať vodu. Použitím tohto prírodného materiálu nastáva plastifikácia zmesi, ktorú dokážeme vyrobiť pri nižších teplotách a ktorú dokážeme ľahšie obaliť asfaltom. Potom ju vieme doviesť na stavbu a zhutniť tak isto, ako keby sa výroba uskutočňovala pri vyšších teplotách. Je to technológia, ktorá podľa spôsobu ohrevu prináša jednoznačné a merateľné úspory 10 až 23 % energie. Snáď je toto číslo zaujímavé. Ekologické správanie by malo byť aj v budúcnosti naším pilierom.

:idea: Aké ďalšie priority a vízie si spájate s vašou spoločnosťou v horizonte najbližších rokov? :idea:


Nebudem hovoriť, kde všade a čo robíme a budeme robiť, pre nás sú to normálne stavby. Poviem skôr, že by sme chceli masívnejšie zvládnuť segment údržby ciest a urobiť regio­nálne PPP projekty na „zelenej“ lúke. Očakávam tiež, že proces PPP projektov sa dotiahne do konca a naša skupina VINCI sa zhostí aspoň jedného z 3 balíkov, neskôr možno aj údržbárskej činnosti.

Inak si myslím, že môžeme byť spokojní, hovoria za nás naše každoročné výsledky. Pri plynulom náraste objemu výroby dokážeme zabezpečovať plynulý zisk bez výkyvov. To je niekedy viac ako dosahovať extrémne kolísavé výkony. Naším cieľom je byť stabilne z roka na rok lepší.

http://www.asb.sk/2009/02/13/asb/profil ... y-a-s.html
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2009 19:24

Celkom dobrý článok. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 07. Jún 2009 13:20

STAVEBNÍCTVO: Eurovia-cesty očakáva rozvoj infraštruktúry.


Spoločnosť Eurovia-Cesty, a.s. Košice predpokladá, že v dôsledku ekonomickej krízy, ktorá sa začína prejavovať aj v stavebníctve, môže v tomto roku stratiť určitý objem stavebných prác. Generálny riaditeľ spoločnosti Eric Rouffet v rozhovore povedal, že zatiaľ nedokáže ohodnotiť vplyv globálnej krízy na fungovanie firmy.


"Veľa očakávame od rozvoja infraštruktúry. Sme presvedčení, že pre Slovensko je to potrebné. Dokedy nebude rozvinutá sieť diaľnic, súkromní investori neprídu," uviedol Rouffet s tým, že doteraz vykonávali zhruba 40 % stavebných aktivít pre súkromný sektor. Prác pre súkromný sektor by malo byť menej, firma sa preto viac orientuje na činnosti pre verejný sektor. Eurovia-Cesty očakáva rýchlejšiu výstavbu diaľnic na Slovensku prostredníctvom projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP).

Do skupiny francúzskej spoločnosti Vinci, ktorá v konzorciu s holandským ABN Amro Highway B. V. vyhrala tender na výstavbu a prevádzku úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice, patrí aj Eurovia - Cesty. Rouffet predpokladá, že košická firma získa väčší podiel na stavbe uvedenej rýchlocesty. Eurovia - Cesty mala podľa neho prácu bežne na tri mesiace vopred, v súčasnosti má zabezpečené zákazky na päť mesiacov. Tohto roku v lete by mala dokončiť rozšírenie tretej časti úseku D1 Mengusovce - Jánovce na dvakrát dva pruhy.

"Nerobíme len veľké zákazky, ale aj malé. Pre nás je rovnako dôležité pracovať na drobných stavbách, ako napríklad údržba ciest pre mesto a kraj. Treba sa orientovať na všetko," dodal Rouffet v súvislosti s tým, že objemy stavieb sú dosť nízke. Firma ich ročne robí okolo deväťsto, vlani vykonala stavebné práce približne za 100 mil. Na krízu je Eurovia-Cesty podľa Rouffeta dobre pripravená.

"Nemáme teraz nič mimoriadne pripravené. Vždy sme boli orientovaní, aby sme žili a fungovali skromnejšie," povedal Rouffet. Ak by aj trh nefungoval tak dobre ako po minulé roky, spoločnosť neočakáva veľké problémy. Tie skôr možno očakávať v jej dcérskej firme Eurovia-Kameňolomy, ktorá predávala kamenivo do Poľska aj Maďarska, no vzhľadom na oslabenie tamojších mien, firma tam už nie je pri jeho predaji taká konkurencieschopná.

Rouffet sa stal novým generálnym riaditeľom spoločnosti Eurovia - Cesty, a.s. Košice od začiatku tohto roka, keď dovtedy zastával post výkonného riaditeľa. Na poste generálneho riaditeľa nahradil po štyroch rokoch Didiera Bossuta, ktorého misia na Slovensku skončila, pretože bol poverený riadením iných jednotiek v rámci skupiny Eurovia. Rouffet prišiel na Slovensko v roku 2000 a asistoval pri založení spoločnosti Eurovia - Cesty, a.s. Rouffet (1973) sa narodil vo Francúzsku, absolvoval odbor stavebníctva na univerzite Ecole Centrale, pôsobil na rôznych manažérskych postoch vo Francúzsku a v Nemecku. Na Slovensku má rodinné zázemie, plynule hovorí po slovensky.

Spoločnosť Eurovia - Cesty, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 1992, má základné imanie 14,2 mil. €. Je členom francúzskej stavebnej skupiny Vinci. Majoritným vlastníkom firmy je francúzska spoločnosť Eurovia S.A. Firma má na Slovensku sedem závodov a riaditeľstvo v Bratislave. Vznikla fúziou podnikov Cestné stavby a.s. Košice a Slov-via a.s. Poprad. Je vlastníkom firmy Eurovia - Kameňolomy, s.r.o. Košice. Vykonáva dopravné, inžinierske a priemyselné stavby, ako aj sprostredkovateľskú činnosť v stavebníctve, obchode a službách. Vyrába kamenivo v kameňolome a štrkovniach, transportný betón a tiež výrobky z betónu a cementu.

http://www.pluska.sk/aktuality/stavebni ... ktury.html
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Ďalšia

Naspäť na Stavebné a projektové firmy + Stavebné a údržbové stroje

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.