Stránka 2 z 6

Hospodárske informácie

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2006 18:48
od Dialniciar
Skanska BS, a.s. Prievidza, ktorá do roku 2005 pôsobila pod názvom Banské stavby, a.s., utŕžila v minulom roku za predaj vlastných výrobkov a služieb 2,317 mld. Sk. V porovnaní s predchádzajúcim rokom je to viac o 84 %. Pridaná hodnota, ktorú podnik vygeneroval v objeme 553,1 mil. Sk, sa oproti roku 2004 zvýšila o dve tretiny.

Vlaňajšok zaknihovala Skanska BS s čistým ziskom presahujúcim 92 mil. Sk, čo je medziročné zlepšenie o 81,7 %. Skanska BS je súčasťou skupiny Skanska na Slovensku a patrí do divízie Dopravného staviteľstva. Skupina Skanska na Slovensku dosiahla v minulom roku tržby v hodnote 5,831 mld. Sk a hospodárila s prevádzkovým ziskom 111 mil. Sk.

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2006 13:31
od Lenny
Skanska ŽS se sloučila se Skanska DS :arrow:

http://www.skanska.cz/skanska/templates ... _1409.aspx

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2006 13:10
od Dialniciar
Je veľká škoda, že Skanska BS stavia len jeden tunel v SR a to Sitina, keď potenciál je oveľa väčší. :roll:

A v tomto prípade vyvážame mozgy na Island, do Fínska, ... :roll:

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2006 20:51
od Lenny
bude razit v Praze na okruhu na 513 tunel Komořany

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2006 21:37
od Majkl
Je vždy lepšie, ak majú ľudia prácu, aj za cenu, že musia chodiť za hranice. Hold ,na Slovensku je takých ešte stále veľa. To je aj vec štátu, ako sa stavia k tomuto problému a je aj zrejmé, že ešte riadnu dobu tam chodiť budú.

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2006 10:22
od Dialniciar
Majkl napísal:Je vždy lepšie, ak majú ľudia prácu, aj za cenu, že musia chodiť za hranice. Hold ,na Slovensku je takých ešte stále veľa. To je aj vec štátu, ako sa stavia k tomuto problému a je aj zrejmé, že ešte riadnu dobu tam chodiť budú.


V tomto prípade si ich presúva firma samotná, Skanska si touto investíciou posilnila túto oblasť, pretože jej predchádzajúce kapacity sa presunuli do USA.

A firma ich zaplatí, to je trochu iné ako keď ľudia musia ísť, lebo tu nemajú prácu. Oni ju tu majú, len ju vykonávajú inde.

To bola stratégia, že si viacerí mysleli, že vláda rozostavia naraz viac tunelov na D1, D2, D3, D4 a R1 a R2, ale realita je iná. :cry:

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2006 11:53
od Dialniciar
Skanska kúpila martinskú firmu Stamart. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5559

Stamart Martin, s.r.o., pôsobí na trhu od roku 1990. Hospodársky rok 2005 ukončil s obratom 1,1 miliardy Sk. V súčasnosti má firma zásobu práce v objeme viac ako 1,2 miliardy Sk, zamestnáva 101 osôb.

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2006 13:46
od Dialniciar
Spoločnosť Skanska SK zmenila obchodné meno. Premenovaná Skanska PS tak vplyvom organizačných zmien bude na rovnakej úrovni ako ostatné divízie patriace do skupiny Skanska na Slovensku. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5670

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2007 18:45
od konstrukt
Pred kúpou Banských stavieb,a.s. Prievidza firmou Skanska,uvažovala najprv kúpu firiem Váhostav alebo Hydrostav, ale ich cena nebola s ich kondíciou,tak nakoniec Skanska kúpila BS Prievidza.

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 20:45
od Dialniciar
doprastavak napísal:Pred kúpou Banských stavieb,a.s. Prievidza firmou Skanska,uvažovala najprv kúpu firiem Váhostav alebo Hydrostav, ale ich cena nebola s ich kondíciou,tak nakoniec Skanska kúpila BS Prievidza.


Tak Hydrostav mal veľmi slabé skúsenosti s výstavbou tunelov. A pri Váhostave nesedela cena. Inak Skanska prišla na slovenský trh presne s cieľom: kúpiť slabšieho hráča (čo v čase stagnácie na slovenskom stavebnom trhu nebol problém niekoho nájsť), reštrukturalizovať posilnením kapitálu a doplniť tak túto oblasť z hľadiska celosvetových kapacít a to sa aj podarilo. Až následne sa Skanska rozhodla aj presadiť sa na slovenskom stavebnom trhu v oblasti cestnej infraštruktúry podobne ako Strabag, najprv len cez organizačnú zložku z ČR.

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 21:26
od konstrukt
Skupina Skanska CZ,a.s. prišla na Slovensko získať spolahlivého partnera a doplniť si poslednú medzeru v sortimente služieb, čiže výstavbu podzemných diel. Preto kúpili Banské stavby,a.s. Prievidza, táto akvizícia bola v poradí už tretím pokusom, ktorým sa Skanska snažila získať partnera na Slovensku. Banským stavbám predchádzali pokusy o získanie Váhostavu a Hydrostavu, ktorých cena však podľa vyjadrenia predstaviteľov českej stavebnej firmy nebola v pomere s ich kondíciou , oznamil generálny riaditeľ Skansky Ing. Zdenek Burda. Hydrostav vôbec nemal slabé skúsenosti v stavbe tunelov, inak by nepracoval v zahraničí. Nesedela im cena, tak ako pri Váhostave.

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 21:28
od Dialniciar
doprastavak napísal:Skupina Skanska CZ,a.s. prišla na Slovensko získať spolahlivého partnera a doplniť si poslednú medzeru v sortimente služieb, čiže výstavbu podzemných diel. Preto kúpili Banské stavby,a.s. Prievidza, táto akvizícia bola v poradí už tretím pokusom, ktorým sa Skanska snažila získať partnera na Slovensku. Banským stavbám predchádzali pokusy o získanie Váhostavu a Hydrostavu, ktorých cena však podľa vyjadrenia predstaviteľov českej stavebnej firmy nebola v pomere s ich kondíciou , oznamil generálny riaditeľ Skansky Ing. Zdenek Burda. Hydrostav vôbec nemal slabé skúsenosti v stavbe tunelov, inak by nepracoval v zahraničí. Nesedela im cena, tak ako pri Váhostave.


Na to, aby mala firma skúsenosti, musí stavať min. 10 rokov v danom obore. :idea:

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 21:40
od konstrukt
Na to, aby mala firma skúsenosti, musí stavať min. 10 rokov v danom obore. :idea:
Hydrostav,a.s. OZ Vlčie Hrdlo sa podieľal na výstavbe tunelov od roku 1990 a Váhostav-SK v roku 1992 ešte pod názvom Prvá slovenská tunelárska,a.s. A to je viac ako 10 rokov.

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 22:15
od Dialniciar
doprastavak napísal:
Na to, aby mala firma skúsenosti, musí stavať min. 10 rokov v danom obore. :idea:
Hydrostav,a.s. OZ Vlčie Hrdlo sa podieľal na výstavbe tunelov od roku 1990 a Váhostav-SK v roku 1992 ešte pod názvom Prvá slovenská tunelárska,a.s. A to je viac ako 10 rokov.


Presne som vedel, že toto napíšeš. :wink:

Ibaže sa v SR aktívne nestavali podzemné stavby, čo znamená, že to je menej ako 10 rokov. Hovoríme o aktívnej výstavbe a skúsenostiach a mňa o inom neprevedčíš. :wink: A čo sa týka skúseností pri Branisku, tak ja ti poviem presne, čo sa tam všetko zanedbalo:

- kontrola: stavebný dozor, samotné firmy, ktorým robili prácu dodávatelia a aj SSC, výsledkom bola nekvalitná práca a predraženie

Časť predraženia je oprávneného keďže sa menili podmienky na technologické vybavenie tunela, ale veľká časť a bavíme sa o stovkách mil. SKK až mld. SKK bola neoprávnená - vytunelovaná a to ešte za akú cenu: - nekvalitná vozovka, chýbajúce odvodnenie, dokonca sa praská omietka a nevyhovujúce vetranie ... niekto to možno nazve skúsenosťami, ja nie. Pretože to nie je 10 rokov aktívnej výstavby.

A ešte tiež rozlišujme pojmy: iné je stavať a stavať. Ono sa totiž do takýchto parametrov nezaraďuje 1 či 2 projekty, lebo v SR sa stavajú niektoré úseky aj 10 rokov.

Skanska ako gigant nie je začiatočník a vybral si na Slovensku toho najlepšieho. Neišlo ani tak o cenu ako o skúsenosti. Preraziť na novom trhu sa nedá inak, než pomalou návratnosťou a zvýšenými investíciami a na to majú len tie väčšie firmy ako napríklad Skanska.

A nakoniec je to vidieť, že to bola dobrá investícia, aj keď Banské Stavby nestavajú takmer vôbec v SR, lebo nie je čo, ale Skanska si ich presunula a nielen česká, ale materská firma si ich presunula, kam potrebovala a potrebuje.

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 22:42
od konstrukt
Presne som vedel, že toto napíšeš. :wink:

Ibaže sa v SR aktívne nestavali podzemné stavby, čo znamená, že to je menej ako 10 rokov. Hovoríme o aktívnej výstavbe a skúsenostiach a mňa o inom neprevedčíš. :wink: A čo sa týka skúseností pri Branisku, tak ja ti poviem presne, čo sa tam všetko zanedbalo:

- kontrola: stavebný dozor, samotné firmy, ktorým robili prácu dodávatelia a aj SSC, výsledkom bola nekvalitná práca a predraženie

Časť predraženia je oprávneného keďže sa menili podmienky na technologické vybavenie tunela, ale veľká časť a bavíme sa o stovkách mil. SKK až mld. SKK bola neoprávnená - vytunelovaná a to ešte za akú cenu: - nekvalitná vozovka, chýbajúce odvodnenie, dokonca sa praská omietka a nevyhovujúce vetranie ... niekto to možno nazve skúsenosťami, ja nie. Pretože to nie je 10 rokov aktívnej výstavby.

A ešte tiež rozlišujme pojmy: iné je stavať a stavať. Ono sa totiž do takýchto parametrov nezaraďuje 1 či 2 projekty, lebo v SR sa stavajú niektoré úseky aj 10 rokov.

Skanska ako gigant nie je začiatočník a vybral si na Slovensku toho najlepšieho. Neišlo ani tak o cenu ako o skúsenosti. Preraziť na novom trhu sa nedá inak, než pomalou návratnosťou a zvýšenými investíciami a na to majú len tie väčšie firmy ako napríklad Skanska.

A nakoniec je to vidieť, že to bola dobrá investícia, aj keď Banské Stavby nestavajú takmer vôbec v SR, lebo nie je čo, ale Skanska si ich presunula a nielen česká, ale materská firma si ich presunula, kam potrebovala a potrebuje.
No dobre, nebudeme sa tu hádať niesme tu nato. O tom Branisku máš pravdu,je to sfušovaná stavba a môže si za to vláda resp. vodohospodárska výstavba,š.p. ako vedúci člen združenia,že si nevedela alebo nechcela dávať pozor na postup a technologiu prác.Je to čisto politická stavba,ja som tam bol 6 mesiacov.lebo naša firma tam stavala most, ale aká tam bola organizácia prác a technologie na stavbe tunela a tie mimovládne prepadovky,bolo to na zaplakanie. Je to výkvet stavebníctva a tak to vyzerá keď stavajú politici. :cry:

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 23:06
od Dialniciar
doprastavak napísal:No dobre, nebudeme sa tu hádať niesme tu nato. O tom Branisku máš pravdu,je to sfušovaná stavba a môže si za to vláda resp. vodohospodárska výstavba,š.p. ako vedúci člen združenia,že si nevedela alebo nechcela dávať pozor na postup a technologiu prác.Je to čisto politická stavba,ja som tam bol 6 mesiacov.lebo naša firma tam stavala most, ale aká tam bola organizácia prác a technologie na stavbe tunela a tie mimovládne prepadovky,bolo to na zaplakanie. Je to výkvet stavebníctva a tak to vyzerá keď stavajú politici. :cry:


Nehádame sa, len si vymieňame názory. Ale OK, nechajme to.

V tomto sa ja s tebou zhodnem na 100% (ako aj v mnohých iných veciach), že len a len politici si môžu za to, v akom stave je v SR (nielen) diaľničná sieť. Že sú diaľnice drahé, že sa stavajú pomaly a po nadmerne dlhej rozostavanosti nie sú úseky v takom stave, než keby sa stavali 3 roky. Niektoré sa budú stavať 10 rokov, niektoré sa budú dokončovať aj dlhšie. A politici môžu za to, že firmy, ktoré realizovali podzemné stavby mali málo skúseností a aj málo práce. Socializmus skončil, výstavba diaľnic sa rozbehla, potom zastavila, stagnovala a keď sa mala znovu začať, tak už len s pomocou zahraničia.

Ono totiž ani Váhostav dnes nie je čisto slovenský - nie ten, čo je na D1 cez Marti. Podobne Banské stavby, už to je Skanska. Doprastav má Metrostav, čo už je kapitola sama o sebe, jediná firma na Slovensku schopná stavať na diaľniciach čokoľvek. Ale aj Doprastav si zažil svoje ťažké časy, keď stratil viac ako 50% zamestnancov.

Podstatné je, že pôvodná firma BS Prievidza vo svojej podstate zostala. Zostali zamestnanci, investovalo sa do technológie. A spolu s tým vstúpila na trh aj samotná Skanska. Podstatné je to, že už politici neovplyvňujú úplne všetko pri diaľničnej výstavbe a podstatné je tiež to, že je na nich vyvolávaný neustály tlak verejnosti, aby sa diaľničná sieť rozrastala rýchlejšie. A o tomto to je: potom budú mať firmy skúsenosti a bude sa im dariť. Budú rásť, investovať do iných menších firiem. Atď.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 12:13
od Dialniciar
Nadnárodná stavebná spoločnosť opúšťa po viac ako 100 rokoch podnikania stavebný trh v Rusku pre: vysokú korupciu na úradoch, neschopnosť zaplatiť za vyššiu kvalitu, šetrnejšie stavebné postupy k ŽP atď. ako aj pre nedostatočnú ziskovosť opúšťa stavebné trhy v Číne, Indii, Litve a v Lotyššku. Naopak očakáva, že viac sa jej bude dariť v Českej republike, Poľsku a v Estónsku.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 19:43
od Dialniciar
Skanska vlani na Slovensku s tržbami 6,2 mld. Sk. Prevádzkovú stratu evidovala skupina na Slovensku v objeme 172 mil. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6136

V tomto výsledku je započítaná aj opravná položka na viac ako štvrťmiliardovú, no doposiaľ neprávoplatnú pokutu od Protimonopolného úradu SR.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 19:52
od Dialniciar
Vysvetlenie názvov firiem Skanska v SR:

Už je nevyhnutnosťou vysvetliť si pojmy, ktoré v prípade Skansky na Slovensku existujú. Pôvodne existovala iba firma Skanska BS, a.s. Prievidza, čo boli pôvodné Banské stavby. Kúpila ich Skanska a dávala im prácu po celom svete. Neskôr sa vytvorila firma od českej Skansky, Skanska SK, a.s. a táto sa na konci roka 2006 premenovala na Skanska, PS, a.s., Bratislava.

Teda dnes sú aktívne dve spoločnosti v SR: Skanska BS, a.s., Prievidza a Skanska PS, a.s., Bratislava. Názov témy je preto taký aký je, pretože ja vychádzam z histórie, z pôvodnej stavebnej spoločnosti.

Vzhľadom na to, že Skanska v SR patrí k vedúcim stavebným firmám, tak aj napriek tomu pre prehľadnosť som sa rozhodol nechať tu jednu tému vyčlenenú celej firme Skanska, kde hlavné správy sú vždy zo SR, výnimočne doplnené o ČR, či materskú spoločnosť.

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2007 13:38
od Dialniciar
Šéf Skanska: Pre pokutu sme prišli o zisk :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6445

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 22:37
od Dialniciar
PMÚ schválil koncentráciu Skanska CZ a Stamart Martin. Koncentrácia spoločností Skanska CZ a Stamart Martin podľa úradu nevytvára a ani neposilňuje dominantné postavenie podnikateľa Skanska CZ. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6523

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2007 12:01
od Dialniciar
Skanska sa sťahuje z ruského trhu. Švédsky koncern chce posilniť podnikateľské aktivity v stabilnejšej strednej Európe. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6537

Detailnejšie informácie.

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 18:09
od Dialniciar
Rozhovor s generálnym riaditeľom Skansky pre SR a ČR. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6667

Skanska BS, a.s. je 4. najväčšia stavebná firma v SR podľa počtu zamestnancov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6668

Skanska BS, a.s. je 6. najväčšia stavebná firma v SR podľa hospodárskych výsledkov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6670

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2007 09:18
od Dialniciar
Skanska BS stavia v Slovinsku dva diaľničné tunely. Hodnota celého projektu s výstavbou dvoch tunelov a riadiaceho centra dosahuje sumu vyše 1 mld. Sk pri predpokladanom ukončení stavebnej časti v marci 2008. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6816

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2007 17:08
od Dialniciar
Skanska PS s novým riaditeľom. Rastislav Pauliny vo funkcii riaditeľa nahradil dočasne povereného Štefana Horvátha. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6912