KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod rexino » 14. Mar 2018 00:15

A prešovčania pôjdu na bratislavsky rýchlik s prestupom do Košíc že? :D Už teraz je extrémna hlúposť, že tretie najväčšie mesto musí na rýchlik dochádzať do nejakej dedinky.

K riešeniu zdvojkoľajenia je určite potrebný tunelový variant. Tak to je v územnom pláne VUC aj v plánoch, ktoré boli na preložku Kysak-Krompachy cez Prešov. Ten tunel by bol ale dlhý niečo cez 3km a to by bola obrovská investícia, takže so zdvojkoľajením nepočítam. Netunelové riešenie, ako už bolo spomenuté, by bolo vysoko neefektívne.
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 19:05
Bydlisko: PO

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod DrX » 14. Mar 2018 00:40

No ked nie je problem, ze kosicania maju jazdit autom do BA cez PO, tak nemoze byt ziaden problem, aby presovcania sli vlakom cez KE, zvlast ak by v KE boli za 10min.
No a dalej, ako sa uvadza aj v tom dokumente, treba rozvijat aj juznu trat c 160. A v ramci toho uz davno mali byt aspon dve IC/Ex-y PO-KE-LC-ZV-BA. Ako som uz velakrat pisal, taky vlak, ktory by fakt zastavoval len v tychto zastavkach a inak by siel maximalkou, by sa pri neprehadzovani rusnov aj dnes priblizil k tomu, ako dlho trva ICckam KE-BA severom. A to napriek tomu, ze na juhu sa uz 100 rokov neinvestovalo prakticky nic.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod eric987 » 14. Mar 2018 11:36

DrX, tu mi skor vychazda tunel popod Heringes a napojenie na juzne zahlavie ZsT Kosice. Vyriesili by sa tym priame spoje BA-ZA-PP-KE-PO a aj by sa vlakom obsluzili kosice satelity (Lemesany, Budimir, Kosicke Olsany, Sady nad Torysou). Cize riesenie aj pre lokalku aj pre tranzit. Prelozka pozdlz dialnice od DNV az po posledny obluk pred ZsT Kysak by vyhovovala v poho 200 km/h. Akurat by sa tym zhorsila priechodnost v smere BP-KE-PO-PL; bud by bolo uvratove zakoncenie alebo by sa spravila solidna ZsT Barca kde by zastavovali.
Co sa ryka juhu, tu by som dal Ex so zastavkami iba v BA, SA, Surany, LV, ZV, LC, RV, KE a PO. R ZV-KE potom zmenit na Rex (aj tak zastavuju v kazdej druhej dedine typu Krivan).
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod rexino » 14. Mar 2018 12:01

Na južnej trase sa zastavuje toľko preto, lebo nič iné tam často nechodí a zároveň tá trať je zanedbaná. Ak by sa aj nikde nestálo, stále sa tam bude jazdiť nesmierne dlho pretože priemerná rýchlosť nedosahuje na rozdiel od severnej trasy ani 100km/h. Sú tam úseky s vmax 80 či 70 km/h. A neviem, či by motorový rušeň mal dostatok paliva bez výmeny v Zvolene. Plus pri Bratislave tuším sa chodí južnou trasou už aj nad 100, čo motorák nevie. Toto by efektívne poriešila iba elektrifikácia južnej trate. Tie nápady na riešenie prímestskej trate popri KE sú zaujímave, ale je otázne či sa viac nevyplatí postaviť pre existujúcu trať 3km tunel ako riešiť čisto novú trať plus nový tunel s tým, že 80% trasy by nemohli využívať osobné vlaky na dopravu aj do menších dedín, pretože ide popri dialnici.

K riešeniu Prešova som už hovoril o preložke hlavného koridoru práve cez Prešov, čo by poriešilo aj v meste mnoho problémov a taktiež by sa nesmierne zvýšila atraktivita železničnej dopravy v tomto meste, pretože poznám viacerých, ktorí nechodia vlakmi práve pre nutnosť prestupov (pričom sú aj vlaky bez prípoja Kysak-PO, a občas prípoj mešká). Ale to už nepatrí do tejto témy a na rozprávanie o tom je treba oveľa viac. A je vlastne nezmysel o tom diskutovať pretože kompetentný tento projekt už tuším v 2007 pochovali.
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 19:05
Bydlisko: PO

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod juraj1 » 14. Mar 2018 14:50

Spojenie Prešov-Košice by malo ísť zo severného košického zhlavia priamo do Prešova (mimo Kysak). Myslím, že by sa dalo aj bez tunela, ale to by lepšie povedala nejaká technická štúdia. Rýchlosť 200km/h. V tejto fáze by stále zostal prestup v Kysaku po pôvodnej jednokoľajke cez Obišovce. V ďalšej fáze by sa vybudovala trať Prešov-Krompachy (200km/h), na ktorú by sa zároveň presmeroval koridor. Z trate Krompachy-Kysak-Košice by sa stala lokálka. Náklady na vybudovanie Krompachy-Prešov by podľa mňa neboli príliš vysoké oproti modernizácii Krompachy-Kysak (na 200 km/h). Pri rýchlostiach 200 km/h by zachádzka cez Prešov (vzdušnou čiarou je zachádzka cez prešov cca 17km navyše) by nepredstavovala výrazné zdržanie oproti pôvodnému trasovaniu (cca 5 min.), pričom by znamenala výrazný benefit zapojením tretieho najväčšieho mesta na hlavný koridor. IC vlaky so zastávkami BA-ZA-PP-PO-KE by potom mohli tvoriť základný kameň rýchleho presunu naprieč Slovenskom.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 193
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 15:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod eric987 » 14. Mar 2018 16:23

juraj1 napísal:Spojenie Prešov-Košice by malo ísť zo severného košického zhlavia priamo do Prešova (mimo Kysak). Myslím, že by sa dalo aj bez tunela, ale to by lepšie povedala nejaká technická štúdia. Rýchlosť 200km/h. V tejto fáze by stále zostal prestup v Kysaku po pôvodnej jednokoľajke cez Obišovce. V ďalšej fáze by sa vybudovala trať Prešov-Krompachy (200km/h), na ktorú by sa zároveň presmeroval koridor. Z trate Krompachy-Kysak-Košice by sa stala lokálka. Náklady na vybudovanie Krompachy-Prešov by podľa mňa neboli príliš vysoké oproti modernizácii Krompachy-Kysak (na 200 km/h). Pri rýchlostiach 200 km/h by zachádzka cez Prešov (vzdušnou čiarou je zachádzka cez prešov cca 17km navyše) by nepredstavovala výrazné zdržanie oproti pôvodnému trasovaniu (cca 5 min.), pričom by znamenala výrazný benefit zapojením tretieho najväčšieho mesta na hlavný koridor. IC vlaky so zastávkami BA-ZA-PP-PO-KE by potom mohli tvoriť základný kameň rýchleho presunu naprieč Slovenskom.


Bez tunela to nedas ani omylom. Ak by sa to od sucasnej trate odklonilo za mostom na II/547 okrajom ruin magnezitky, popod THC s vyustenim pri Budimiri, tak musis na 2,5 km nabrat vysku 114 m, co je na zeleznicne pomery nerealne. Este horsie je to z opacnej strany, v cca 4,2 km mas maximalnu vysku 333 mnm a vyustilo by to v km 6,8 kde je iba 199 mnm, cize na 2,6 km by bolo prevysenie 134 m !

Aj ked by sa nasla rozumna nova trasa KE-PO (co az taky problem nie je), odklon severnej trasy na PO je nezmysel hlavne kvoli tomu, ze akekolvek trasovanie Krompachy - PO je riadna divocina. Co bola robena studia v roku 2006 http://www.reming.sk/files/2014-08-06-103016-0609b.pdf , vacsina trasy sla v tuneli; na novej trati sa uvazovalo s iba 2 zastavkami - Ovcie a Kojatice, z toho Ovcie je zabudnuta dedinka s cca 300 obyvatelmi. Topkou vsak bol prechod samotnym PO - uprednostneny bol 8,5 km dlhy tunel popod zastavane uzemie PO, ktory by viedol v usadeninach Torysy (a aj popod nu). Ak je problem do takehoto podlozia zalozit piliere dialnicneho mosta, razit tunel je v tom takmer nemozne. Magnus alebo ini geologovia by k tomu mohli povedat viac. Alternativou je zeleznicny obchvat PO o ktorom samospravy snivaju (modry variant) - predlzenie trasy PO-Krompachy o dlasich 9 km pri navrhovej rychlosti 120 km/h spolu s 3 dlhsimi tunelmi, jeden popod centrum PO. To ti fakt pride realne ? ved za tie peniaze moze byt elektrifikovana, zdvojkolajnena a optimalizovana rovno na 200 polka trate PO-KE-ZV.

Pri vsetkej ucte, prelozka Krompachy - PO je sci-fi, a to hovorim ako rodeny Presovcan. Poloha PO mimo severnej hlavnej trate je velmi silny argument aby sa rozvijalo sekundarne kvalitne V-Z zeleznicne spojenie BA-NR-ZV-LC-KE-PO, ktore by zaroven zahrnalo zapojenie NR a RS do tejto trasy a dostojne obsluzilo prakticky cele SVK. Nie aby sa vrazili miliardy do trate vyuzitelnej pre par R a nakladiakov denne (ND na PO smeruje vacsinou v S-J smere). Alternativne, ako som uz hovoril, postavit novu trat DNV-KE so zapojenim do J zahlavia Zst KE a severne R/IC predlzit z KE dalej do PO, cim ale opadnu argumenty pre vyssie kategorie vlakov juznou trasou. Kazda z tychto dvoch alternativ ma svoje ratio, pre aj proti.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod eric987 » 14. Mar 2018 16:29

rexino napísal:A prešovčania pôjdu na bratislavsky rýchlik s prestupom do Košíc že? :D Už teraz je extrémna hlúposť, že tretie najväčšie mesto musí na rýchlik dochádzať do nejakej dedinky.

K riešeniu zdvojkoľajenia je určite potrebný tunelový variant. Tak to je v územnom pláne VUC aj v plánoch, ktoré boli na preložku Kysak-Krompachy cez Prešov. Ten tunel by bol ale dlhý niečo cez 3km a to by bola obrovská investícia, takže so zdvojkoľajením nepočítam. Netunelové riešenie, ako už bolo spomenuté, by bolo vysoko neefektívne.

Z pohladu cestujuceho je uplne jedno, ci by sa prestupovalo v Kysaku alebo v KE. Na druhej strane, odpadlo by zastavovanie v Kysaku. Ad tunel, ak by to malo ist cez Kysak, potrebne by boli dva tunely - jeden popod Straz (kopec, pred Kysakom smerom na PO) a druhy popod vybezok Sariskej vrchoviny. Variant navrhnuty v UPN tiez nie je ziadne terno, tunel c. 2 je tam zbytocne dlhy a nicim neopodstatneny. Navyse, o zastavku pridu aj Licartovce.
Alternativou je odklon uz pred Zst. Kysak (fialovy variant), kde by bol potrebny cca 1,8 km dlhy tunel a zastavka Licartovce by bola v pomerne vyhodnej polohe. Avsak ten je najmenej pravdepodobny - obchadza sa Zst. Kysak.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod juraj1 » 15. Mar 2018 14:39

eric987 napísal:Bez tunela to nedas ani omylom. Ak by sa to od sucasnej trate odklonilo za mostom na II/547 okrajom ruin magnezitky, popod THC s vyustenim pri Budimiri, tak musis na 2,5 km nabrat vysku 114 m, co je na zeleznicne pomery nerealne. Este horsie je to z opacnej strany, v cca 4,2 km mas maximalnu vysku 333 mnm a vyustilo by to v km 6,8 kde je iba 199 mnm, cize na 2,6 km by bolo prevysenie 134 m !

Neviem či sa rozumieme, mal som na mysli nasledovné trasovanie: od Košíc v pôvodnej trase, tesne za mostom cez Hornád odklon doprava, tesne okrajom Družstevnej pri Hornáde, ďalej vo svahu ponad Bretejovce, Janovík a Lemešany, s napojením na súčasnú trať pod Obišovcami. Ďalej zhruba v súčasnej trase, samozrejme s dvojkoľajnením a optimalizáciou na potrebnú rýchlosť. Možno by predsa len boli potrebné krátke tunely, ale výškové rozdiely nie sú také veľké aké si spomínal.

eric987 napísal:Aj ked by sa nasla rozumna nova trasa KE-PO (co az taky problem nie je), odklon severnej trasy na PO je nezmysel hlavne kvoli tomu, ze akekolvek trasovanie Krompachy - PO je riadna divocina. Co bola robena studia v roku 2006 http://www.reming.sk/files/2014-08-06-103016-0609b.pdf , vacsina trasy sla v tuneli; na novej trati sa uvazovalo s iba 2 zastavkami - Ovcie a Kojatice, z toho Ovcie je zabudnuta dedinka s cca 300 obyvatelmi. Topkou vsak bol prechod samotnym PO - uprednostneny bol 8,5 km dlhy tunel popod zastavane uzemie PO, ktory by viedol v usadeninach Torysy (a aj popod nu). Ak je problem do takehoto podlozia zalozit piliere dialnicneho mosta, razit tunel je v tom takmer nemozne. Magnus alebo ini geologovia by k tomu mohli povedat viac. Alternativou je zeleznicny obchvat PO o ktorom samospravy snivaju (modry variant) - predlzenie trasy PO-Krompachy o dlasich 9 km pri navrhovej rychlosti 120 km/h spolu s 3 dlhsimi tunelmi, jeden popod centrum PO. To ti fakt pride realne ? ved za tie peniaze moze byt elektrifikovana, zdvojkolajnena a optimalizovana rovno na 200 polka trate PO-KE-ZV.

Pozrel som tvoj link ako aj to druhé PDF na stránke Remingu, ale neviem, odkiaľ čerpáš informácie z trasovania varianty Krompachy-Prešov. Na uvedených PDF je len časť cez Prešov a Prešov-Kysak. Je mi jasné, že bez tunelov to v úseku Krompachy-Prešov nepôjde, ale myslím si, že terén je veľmi podobný aj v pôvodnej trase Krompachy-Kysak, ktorá ak by mala byť modernizovaná na 200 km/h, tak s nižšími nákladmi to asi veľmi nebude. Čo sa týka obslužnosti, v súčasnej trase toho tiež práve veľa nie je, v podstate len Margecany, Lodiny a Kysak, ktorým by pritom prístup na železnicu zostal zachovaný, akurát nie na koridorovú trať.

Čo sa týka trasovania cez Prešov, opomínaš červený variant so stanicou Prešov-západ, kde je tunelov menej, aj zachádzka je menšia. Poloha stanice oproti ŽST Prešov nie je nejako zvlášť nevýhodná. Mínusom je nutnosť presunu medzi stanicami pri prestupoch smer severovýchod, ale riešiť by sa to dalo.

eric987 napísal:Pri vsetkej ucte, prelozka Krompachy - PO je sci-fi, a to hovorim ako rodeny Presovcan. Poloha PO mimo severnej hlavnej trate je velmi silny argument aby sa rozvijalo sekundarne kvalitne V-Z zeleznicne spojenie BA-NR-ZV-LC-KE-PO, ktore by zaroven zahrnalo zapojenie NR a RS do tejto trasy a dostojne obsluzilo prakticky cele SVK. Nie aby sa vrazili miliardy do trate vyuzitelnej pre par R a nakladiakov denne (ND na PO smeruje vacsinou v S-J smere). Alternativne, ako som uz hovoril, postavit novu trat DNV-KE so zapojenim do J zahlavia Zst KE a severne R/IC predlzit z KE dalej do PO, cim ale opadnu argumenty pre vyssie kategorie vlakov juznou trasou. Kazda z tychto dvoch alternativ ma svoje ratio, pre aj proti.

Tu si odporuješ - na jednej strane sa ti zdajú náklady na "prešovský bypass" enormné - aj preto, že si si vybral najmenej efektívny variant. Na opačnej strane chceš rozvíjať južné spojenie, ktoré dnes nie je ani zďaleka konkurencieschopné voči severnej trase a jeho modernizácia by zhltla násobné množstvo prostriedkov oproti modernizácii severnej trasy (ktorá by sa mala robiť tak či tak). Pritom efektivita vynaložených prostriedkov južnej trasy je dosť otázna - medzi Košicami a Nitrou okrem Zvolena a s prižmúrením očí Lučenca veľké sídla nie sú.

Trať medzi Nitrou a Trnovcom by sa samozrejme vybudovať mala, ale kvôli väzbám Nitra-Bratislava. Dopyt po spojení Nitra-východ je podľa mňa neúmerne nižší.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 193
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 15:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod rexino » 15. Mar 2018 19:45

Stanica Prešov-západ je v strašne nevýhodnej polohe. Žiadna MHD tam takmer nechodí a aj keby chodila je úplne mimo hlavných ťahov. A Nábrežná komunikácia by taktiež prekážala. Plus muselo by sa tam vyvlastňovať desiatky domov.

Súhlasím s eric987, že ten projekt je napísaný megalomansky. Ale pokiaľ viem, podmienky na budovanie nových trati pre koridor dávajú takéto podmienky. Vedenie železnice tunelom pod mestom je moderné riešenie, ale to ani Bratislava nemá, nie to ešte Prešov. V tom projekte by sa poriešil aj unikát - železničné priecestie na hlavnom ťahu na ceste I. triedy v krajskom meste. Železnica by tie peniaze, ktoré by tento projekt zožral mala prvé investovať do oveľa potrebnejších projektov.
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 19:05
Bydlisko: PO

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod DrX » 15. Mar 2018 19:57

Suhlasim, ze v nasich podmienkach je dnes jedine realne riesenie zdvojkolajnenie Kysak-PO. Na to by sa dali zohnat peniaze v ramci koridoru Balt-Krakow-PO-KE-Miskolc-Cierne more.

Ked uz ale rozpravame o roznych sci-fi, tak ak by SK malo nekonecne mnozstvo penazi, tak by sa malo:
- zdvojkolajnit a elektrifikovat KE-ZV-BA
- ta trat by sa mala optimalizovat, napr. aby sa od Tornale nezachadzalo k Banreve, aby prechadzala cez dolezite mesta (RS, blizsie k centru RV, Nitra atd)
No a potom sa moze sever presunut cez PO, a zeleznice by po madarskom vzore mohli zaviest ICcka BA-ZA-PO-KE-ZV-NR-BA.

Ersek úr, citaju??????
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod eric987 » 15. Mar 2018 22:15

juraj1 napísal:Neviem či sa rozumieme, mal som na mysli nasledovné trasovanie: od Košíc v pôvodnej trase, tesne za mostom cez Hornád odklon doprava, tesne okrajom Družstevnej pri Hornáde, ďalej vo svahu ponad Bretejovce, Janovík a Lemešany, s napojením na súčasnú trať pod Obišovcami. Ďalej zhruba v súčasnej trase, samozrejme s dvojkoľajnením a optimalizáciou na potrebnú rýchlosť. Možno by predsa len boli potrebné krátke tunely, ale výškové rozdiely nie sú také veľké aké si spomínal.


Ani takto to povrchovo nevyriesis. Udolie Hornadu pred Kostolanami ma 219 mnm, vrcholec medzi Drustevnou a Bretejovcami 299 mnm. Hoci prevysenie je mensie, ak chces priaznive smerove parametre pre ucely zeleznice tam bezpecne vysku nenaberies. Samostatna kapitola je napojenie z opacnej strany. Ak by si chcel napajat prelozku niekde nad rozvodnou, ako mi to z tvojho komentu vychadza, tak by si ju napojil do najvyssieho bodu sucasnej trate Kysak - Presov (prechod sedlom Sariskej vrchoviny je tu rieseny vrcholovo, od Kysaku sa nabera vyska tockami cez Obisovce, z opacnej strany stupa od Drienovskej, celych cca 5 km a tam je aj problem so stabilitou svahov). Aj keby si to cele poriesil hlbokym zarezom a max. stupanim, tak stale potrebujes dlhe nabehove estakady okolo Druzstevnej z jednej strany a poza rozvodnu az po Licartovce. Nehovoriac, ze terenna depresia je aj za Lemesanami, ktora by tiez musela byt riesena, sice kratsou, ale predsa niekolko 100 m dlhou estakadou. Takze to riesenie s cca 3,5 km dlhym tunelom popod Zeleny dvor by mohlo byt aj paradoxne lacnejsie riesenie.

juraj1 napísal:Pozrel som tvoj link ako aj to druhé PDF na stránke Remingu, ale neviem, odkiaľ čerpáš informácie z trasovania varianty Krompachy-Prešov. Na uvedených PDF je len časť cez Prešov a Prešov-Kysak. Je mi jasné, že bez tunelov to v úseku Krompachy-Prešov nepôjde, ale myslím si, že terén je veľmi podobný aj v pôvodnej trase Krompachy-Kysak, ktorá ak by mala byť modernizovaná na 200 km/h, tak s nižšími nákladmi to asi veľmi nebude. Čo sa týka obslužnosti, v súčasnej trase toho tiež práve veľa nie je, v podstate len Margecany, Lodiny a Kysak, ktorým by pritom prístup na železnicu zostal zachovaný, akurát nie na koridorovú trať.


V tom posteri mas rozpisane aj riesenie Krompachy - PO, len tam nie je k tomu mapa. Co je ale podstatne, v sucasnej trase je toho predsa viac ako v navrhovanej. A sucasna trasa aj vyhovuje prepravnym tokom ND.

juraj1 napísal:Čo sa týka trasovania cez Prešov, opomínaš červený variant so stanicou Prešov-západ, kde je tunelov menej, aj zachádzka je menšia. Poloha stanice oproti ŽST Prešov nie je nejako zvlášť nevýhodná. Mínusom je nutnosť presunu medzi stanicami pri prestupoch smer severovýchod, ale riešiť by sa to dalo.


Dovolim si nesuhlasit. Sucasna Zst. Presov je 10 min peso od centra, je to jeden z 3 hlavnych prestupnych uzlov MHD (dalsie su Hlavna a Levocska). Hned oproti je AS. Cerveny variant je papierovo jednoznacne najvyhodnejsi, v skutocnosti by vsak bolo potrebne zburat desiatky RD a to je este ten mensi problem. Dala by sa poriesit aj tak, aby nekolidovala s NK. Ak by zaroven nemala kolidovan ani s prave budovanou D1, musel by sa zburat aj areal byvalej cisticky, inak by bol pred NK hrozne maly obluk. Nova ZsT by mala minimum miesta (od Torysy po NESTABILNY svah je tam odhadom cca 25 - 30 m a na taku sirku vyznamnu zel. stanicu nevtesnas). Dalsia vec je, ako spominal rexino, ze tam nic nie je. Paradoxne, pre dopravny prid na SB by to bol aj prinos, prelozka by mohla viest zapadne okolo MS, avsak napojit sem trat od Kapusian by uz bola riadna divocina.

rexino napísal:úhlasím s eric987, že ten projekt je napísaný megalomansky. Ale pokiaľ viem, podmienky na budovanie nových trati pre koridor dávajú takéto podmienky. Vedenie železnice tunelom pod mestom je moderné riešenie, ale to ani Bratislava nemá, nie to ešte Prešov.


Nejde o to, ze to nema Bratislava. Ide o to, ze su tam maximalne nevhodne podmienky pre razenie. Ak by sa malo razit pod vyvyseninou pod centrom, tam je udajne poloskalnate podlozie, tam by to este slo. Ale terasa Torysy je full z naplavenych strkov, tam by sa to vsetko rucalo.

DrX napísal:Suhlasim, ze v nasich podmienkach je dnes jedine realne riesenie zdvojkolajnenie Kysak-PO.


Rovnako realne riesenie je vedenie popri dialnici, obe maju svoje + aj -. Avsak aktualne tu chyba akakolvek vola riesit tuto trat.

DrX napísal: ta trat by sa mala optimalizovat, napr. aby sa od Tornale nezachadzalo k Banreve, aby prechadzala cez dolezite mesta (RS, blizsie k centru RV, Nitra atd)


Praveze zachadzka az k Lenartovciam by nemala byt takym problemom. Suhlasim akurat v tom, ze by trat v tomto mieste bolo vhodne skratit spojkou Abovce - Ciz. Cela trat od Tornale az po Jesenske (teda az na spominanu zachadzku na Lenartovce) ma priam idealne smerove vedenie na to, aby sa tu uvazovalo s cielovom vmax 200 km/h. Problem je dalej - usek Filakovo - Jesenske. A prave tento obchadza RS, takze by to bolo vhodne spojit a postavit novu trat LC - RS okolo Ozdan, optimalizovat trat RS - Jesenske a postavit priamu spojku okolo Jesenskeho smer V. Obchadzat trat Jesenske - Ciz mi pride naozaj scestne.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod DrX » 15. Mar 2018 23:00

eric987 napísal:Praveze zachadzka az k Lenartovciam by nemala byt takym problemom. Suhlasim akurat v tom, ze by trat v tomto mieste bolo vhodne skratit spojkou Abovce - Ciz. Cela trat od Tornale az po Jesenske (teda az na spominanu zachadzku na Lenartovce) ma priam idealne smerove vedenie na to, aby sa tu uvazovalo s cielovom vmax 200 km/h. Problem je dalej - usek Filakovo - Jesenske. A prave tento obchadza RS, takze by to bolo vhodne spojit a postavit novu trat LC - RS okolo Ozdan, optimalizovat trat RS - Jesenske a postavit priamu spojku okolo Jesenskeho smer V. Obchadzat trat Jesenske - Ciz mi pride naozaj scestne.


No neviem ci je lepsie mat 30km usek na ktorom mozes ist 200kmh alebo ho skratit na 20km po ktorych mozes ist len 140... Urcite v tom druhom pripade nic nestratis, a naviac sa skrati cas prejazdu aj pre tie vlaky, ktore mozu ist len 80kou. No a hlavne, ocakavat 200-ky na juznej trati je vec asi tak 21-veho TISICROCIA :-)

Cize pokial nie je teren taky hrozny, tak presekat sa priamo od Chanavy po Rimavsku Sec a od Bottova po Rimavske Janovce, by mohlo byt optimalne (ak uz priama trat Tornala-RS by bola pridraha). Ale nie som v tomto ziaden odbornik.

So zvyskom ohladom LC-RS suhlas.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE


Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod eric987 » 19. Mar 2018 20:52

Uvidime co z toho bude. Trnku blokuje zastupitelstvo. Majersky zatial vyzera nadejne. Ak na cele Kosic bude nadalej ten vychrtly Paskov poskok alebo niekto jemu podobny, tak treba cakat len obstrukcie (tito v zassade robia iba to, na com sa da nabalit, napr. €HMK). Turcanova sa o to snazi, jej zasluhou sa zaviedli Rex KE-PO a isty cas fungovala aj vnutromestska linka v Sarisi, ktora mala vozit ludi k vlakom, len sa zial neujala. Jej zasluhou je pred podpisom zmluvy 1. z troch prestupnych autobusovych terminalov (Zst). Na druhej strane, Hagyari proti nej intriguje a na FB je zial dost uspesny takze bol o slusny presov este stale nie je ani nahodou vyhraty.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod rexino » 19. Mar 2018 21:40

Test pred voľbami absolvovala cez VUC, kde kandidoval za poslanca Hagyari aj Turčanová a oná získala oveľa viac krúžkov (tuším, že v PO mala najviac).

Som zvedavý, ako sa im to IDS podarí. Privítal by som v Prešove napr. znovuzriadenie zastávky Nižná Šebastova(síce nemá obrovský potenciál, ale tak teoreticky je to iba o tom, že vlak zastaví raz navyše), či zriadenie zastávky na Sídlisku 3 o čom sa už diskutuje aj na úrovni ŽSR aj keď reálne to do 2020 nevidím. Dokonca existoval aj plán železničnej zastávky pri rusínskej alebo sekčove v rámci IDS (v UP Prešova je toho o IDS celkom dosť). To že prechádza železnica cez celý Prešov sa berie ako nevýhoda kvôli mnohým priecestiam ale treba využiť ten luxus, že vlak chodí priamo cez mesto. Aj zriadenie IDS by istým spôsobom tlačilo na skvalitnenie trate PO-KE o ktorej sme hovorili.

Mohli by sa aj v Košiciach tlačiť tie vlakoelektričky. Pre mňa ako študenta je nelogické, že zo stanice nechodí električka priamo na zastávku TUKE, ale každé ráno sa tlačí plná 19-tka. Chodí síce električka zo zadu k TUKE na polikliniku sever, ale koordinacia s autobusom žiadna. Človek by si predstavoval, že sa tie spoje budú doplňať a teda že pomedzi spoje autobusu 19-tky k TUKE budú chodiť električky... ale tak to nie je a podľa mňa by mohli hlavne ráno chodiť trocha častejšie.

Som zvedavý ako sa im do toho podarí zatiahnúť aj SAD-ku. Snáď to vyjde, taký projekt na východe je fakt super vec, hlavne keď tu vlastne NIČ nie je, že pán (ex)premiér :) .
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 19:05
Bydlisko: PO

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

Odoslaťod eric987 » 19. Mar 2018 22:41

Mala najviac ale z celeho okresu Presov. V ramci PO statistiky nevedno. A ak pocuvam svojich znamych tak sa o Presov fakt obavam.

Ad IDS - zastavka Nizna Sebastova ma aky-taky potencial pre dochadzanie do KE aj pre Fintice. NS aj Fintice maju dokopy cca 6.000 obyvatelov. Takze potencial tam je pomerne slusny. Co sa tyka dalsej zastavky na trati PO-Kapusany, plan je zastavka Taborisko cca pri ulici Pod Taborom pod amfikom. Tato trat je vsak vacsinou riesena mimourovnovo (az na III-ku NS-Fintice), takze tam to zriadenie zastavky sotva moze sposobit nejaky problem.

Ad Kosice a tram-train - netvrdim, ze je to totalna blbost ale momentalne potrebuju KE potrebnejsie investicie - v prvom rade dokoncenie elektrickoveho okruhu okolo centra (prepojenie Stanicne nam - Svatoplukova - Nam. MMM), dalej rozumne napojenie THC a KVP na elektrickovu siet + obnovu trolejbusov a v ramci nich zatrolejovanie Secovckej a Podhradovej.

Ad SAD - pomery v Eurobuse nepoznam, SAD PO a najma vajdov clovek - Kicura bude problem.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: skyo a 2 hostí.