Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod juraj1 » 11. Okt 2018 14:30

DrX napísal:Co sa tyka uzla v BA, tak praveze spravilo sa vela: Figel zastavil nezmyselnu filialku, cim usetril 500mil EUR, ktore by inak skoncili na nepouzitelnej megalomanii. Ked nieco treba riesit v BA, tak je to poriadne prepojenie na VIE, hlavne pre ICcka. Je trapas, ze IC prejde KE-BA za 4h35 a potom BA-VIE mu trva hodinu a pol. Ak by bol vo VIE za 1/2hod, a ak by do VIE sli vsetky styri, tak to dostupnosti SK pomohlo najviac.


IC BA-KE a ich predĺženie do W je pre bratislavskú aglomeráciu ten najmenší problém. Úplný súhlas s devilom: je potrebné riešiť najmä zkapacitnenie tratí na území mesta a budovanie zastávok tak, aby sa vlaky v BA dali použiť ako MHD. Takisto treba koncepčne riešiť prebudovanie Hlavnej stanice.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 196
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 15:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Vlados » 12. Okt 2018 01:30

devil napísal:
opäť minister rieši svoj región...

tomuto nerozumiem. prevazna cast trasy vedie v okresoch KA a ZV.....

je to južnej časti Slovenska

devil napísal:
Co sa tyka uzla v BA, tak praveze spravilo sa vela: Figel zastavil nezmyselnu filialku, cim usetril 500mil EUR, ktore by inak skoncili na nepouzitelnej megalomanii. Ked nieco treba riesit v BA, tak je to poriadne prepojenie na VIE, hlavne pre ICcka. Je trapas, ze IC prejde KE-BA za 4h35 a potom BA-VIE mu trva hodinu a pol. Ak by bol vo VIE za 1/2hod, a ak by do VIE sli vsetky styri, tak to dostupnosti SK pomohlo najviac.


to ze figel zrusil megalomaniu je fajn ale kupili sa len nove trolejbusy ci elektricky. uzol BA ma praveze riesit prepojenie trati na uzemi BA, nove zeleznicne zastavky, trat pre letisko ba dokonca filialku. ma byt prakticky castou MHD co je dobry napad. sucastou je npr. aj zdvojkolajenie trate na nove mesto cize trate ktoru jazdi RJ.....takze minister neriesi svoj region aj ked by v tomto pripade mal.

ze pre ZA a okolie sa opat kupili nove vlaky je fakt.

to že to zrušil zrušil potrebný posun/rozvoj železnice v Bratislave od čiast Františka Jozefa. Bratislava nepotrebuje len prepojenie tratí na území mesta a nové zástavky, ale potrebuje trať ktorá by viedla nie odlahlými uzemiami. v plánovanej trate sa mohla stať nosná trať v S-J a V-J smere. trať by slúžila rovnako bratislavčanom tak ak dochádzajúcim. áno, nebol to lacný projekt, ale ten mal možnosť vybudovať nosný dopravný systém v meste. v meste, ktoré nemá rozpočet ani plavidelnú výmenu vozidiel VHD, nieto ešte budovanie nejakých nových tratí.
a napojenie na Viedeň Bratislava má. vlaky chodia každú hodinu a využíva sa aj severné a juzné prepojenie. ten IC vlak čo bol obnovený je len politická reklama, nič viac.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 12. Okt 2018 12:26

Vlados napísal:to že to zrušil zrušil potrebný posun/rozvoj železnice v Bratislave od čiast Františka Jozefa. Bratislava nepotrebuje len prepojenie tratí na území mesta a nové zástavky, ale potrebuje trať ktorá by viedla nie odlahlými uzemiami. v plánovanej trate sa mohla stať nosná trať v S-J a V-J smere. trať by slúžila rovnako bratislavčanom tak ak dochádzajúcim. áno, nebol to lacný projekt, ale ten mal možnosť vybudovať nosný dopravný systém v meste. v meste, ktoré nemá rozpočet ani plavidelnú výmenu vozidiel VHD, nieto ešte budovanie nejakých nových tratí.
a napojenie na Viedeň Bratislava má. vlaky chodia každú hodinu a využíva sa aj severné a juzné prepojenie. ten IC vlak čo bol obnovený je len politická reklama, nič viac.


Obhajovat zle a predrazene riesenie nie je pre Vladoslava problem, pokial vedie do jeho garaze :-)
A co sa tyka BA-W, tak uroven toho spojenia je presne taka, ze BA je prigorodok Viedne obsluhovany regionalkou. To ale pre zvysok SK je zle, lebo je hlupost viest sa ICckom do BA a potom regionalexpresom do W, ak clovek pokracuje dalej napr do Mnichova. Inak, od noveho CP to bude trocha inak - IC bude pokracovat ako IC az do W cez Petrzalku. Samozrejme, zostane tym stale ta blavacka pakaren, ze v BA stravi ten vlak 45minut motanim sa po "dolezitych" IC-zastavkach. Ale vysledok bude este stale, ze oproti sucasnemu spojeniu KE-W sa to o nejakych 10min skrati. Kazdopadne, ak by slo do W kazde ICcko a cesta trvala 40min, boli by sme uplne inde. A netrebalo by na to ani 500mil EUR.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Vlados » 12. Okt 2018 13:35

Vidno, že nechápeš súvislosti. Tých 45 min. ako tu uvádzaš (nemám v tom prehľad a ani sa mi to nechce overovať) je spôsobené tým, že dlho trvá nástup a výstup v pidi staničke Bratislava + treba meniť smer jazdy + že trate cez BA sú vedené ako sú vedené. Ak by bola vybudovaná stanica na vhodnejšom mieste a trať popod mesto tak tá preprava cez BA by sa skrátila ani nie na polovicu. Potom by možno malo zmysel nahradiť nejaké reginálne vlaky ICčkami, aj keď tu by bol rozdiel že regionál stojí kde kade a ICčko by nestálo + by sa porušil pravidelný tak pre tých čo nechcú až do Viedne.
Nová stanica a trať popod mesto by sa nemala realizovať pre rýchlenie jazdy do Viedne, ale pre riešenie VHD v Bratislave a okolí.
Inak to riešenie malo stáť polovicu, nie je ako tu zavádzaš. Keby sa uplatnili pripomienky Vlada Šimka a stanica by bola nad zemou, tak by to bolo ešte lacnejšie riešenie ako tá polivica.
Žiaľ, košican čo vníma Bratislavu len ako prestupný bod na západ nepochopí že sú tu tisícky ľudí, ktorý tú železničnú infraštruktúry využívali. Dokonca by mala pre BA a okolie väčší prínos ako samotná D4, ktorá nás bude stáť takmer 2mld., presnejšie by sa potreba D4 na 10-20 rokov eliminovala.
PS: nečaj ďalšiu reakciu.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 12. Okt 2018 15:15

Radsej nez citat tvoje vymysly a zbozne zelania, odporucam precitat si rozumnu analyzu z dobovych zdrojov: https://reality.etrend.sk/realitny-bizn ... nosti.html
Praveze dobudovanie toho zeleznicneho prepojenia potrebovalo 2mld EUR. To, co sa malo za pol miliardy (podla odhadov statu, alebo za 270mil podla najnizsej ponuky) stavat, bola len prva etapa.

No a koho zajimaju zeleznice, tak tu je novy cest.poriadok https://zeleznicne.info/view.php?nazevc ... 2018090005 a na oebb.at sa uz daju vyhladat aj dialkove/medzinarodne spoje na 2019, cize aj IC KE-W aj railjet BA-Zurich. A 41min v BA (oprava) je, pokial viem, kvoli dvom preprahom kvoli inym elektrickym systemom. Konkretne to bude vyzerat takto: Bratislava hl.st. 11:51 12:01
Bratislava Nove Mesto 12:08 12:10
Bratislava-Petrzalka 12:23 12:32
Cize presne 41min od prichodu do hl.st. po odchod z Petrzalky.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 29. Okt 2018 12:45

GVD Zvolen-Šahy
Zdroj: https://www.vlaky.net/online/diskusia/t ... 7&n#857347
a ďalšie príspevky

Vlaky Zvolen - Šahy Os 607x (krizovania v krupine), Os 608x, Os 609x

Smer Šahy:
Zvolen 5:11 - Šahy 6:51
Zvolen 6:50 - Krupina 7:30
Dudince 7:17 - Šahy 7:39
Zvolen 9:11 - Šahy 10:51
Zvolen 11:11 - Krupina 11:51
Dudince 11:17 - Šahy 11:39
Zvolen 13:11 - Šahy 14:51
Zvolen 15:11 - Šahy 16:51
Zvolen 18:32 - Šahy 20:12
Zvolen 22:07 - Krupina 22:44

Smer Zvolen:
Krupina 4:12 - Zvolen 4:54
Šahy 4:54 - Zvolen 6:35
Šahy 6:54 - Dudince 7:13
Šahy 8:54 - Zvolen 10 :35
Šahy 10:54 - Dudince 11:13
Krupina 12:12 - Zvolen 12:54
Šahy 12:54 - Zvolen 14:05
Šahy 14:54 - Zvolen 16:35
Šahy 18:15 - Zvolen 19:56

Takže oproti tomu čo sa tu písalo pár strán dozadu, sú v návrhu aj dva spoje v sobotu a to zo Šiah 4:50 X,6, a z Krupiny 4:12 X,6 prvé dva spoje a v nedelu ide 19:15 (7) zo ZV do Šiah a 22:07 X,7 do Krupiny. Ostatné spoje sú časovo troška posunuté. A je tam aj spoj 8:07 X z Krupiny do Zvolena 8:49X

-celkom sa to tvári, že bude nejaký 2-hodinový takt (xx:11 zo ZV A XX:54 zo Šiah)
-xx:11 odchod zo ZV je celkom fajn vzhľadom na príchody vlakov od BA/ZA/KE
-príchody k vlakom do BA(:00) /ZA(:02) /KE (:13) už nie sú také taktové, no náznak tam je (príchody do ZV xx:35 a xx:54)
Keď už sa spomína nedeľa, chcelo by to vlaky zo Šiah, ktoré by boli pred 15, 17 a 19 tou vo ZV kvôli prípojom na BA/ZA/KE.

Z brefosovho príspevku:"nedelu ide 19:15 (7) zo ZV do Šiah a 22:07 X,7 do Krupiny."
Jedná sa zrejme o návoz súpravy na ráno?
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 687
Obrázky: 776
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod asdf » 30. Okt 2018 15:00

DrX: Ten pobyt v Petržalke je úplne zbytočný a technicky nie je žiadny problém zvládnuť to aj bez neho.
asdf
návštevník
 
Príspevky: 27
Založený: 22. Jan 2018 19:58

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 30. Okt 2018 16:10

Asdf, dik. Ked je to tak, tak o to smutnejsie to cele je. Mozno chcu, aby sa mohli aj buduci rok chvalit zrychlenim spoja, a to ta, ze pobyt v Petrzalke skratia z 9 min na 2. :-)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.