ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod jarino » 08. Sep 2018 16:22

Ten most čo stavia Firesta by mohol byť pekný.
Tento mesiac by mohol byť prerazený tunel Diel. Vychádzam z údajov, ktoré sú z časopisu Tunel uvedené nižšie.
7.9.2018 o 8 ráno mala byť ukončená modernizácia na úseku Považská Bystrica - Považská Teplá.
Od 15.9.2018 do 15.12.2018 sa bude modernizovať úsek 1. traťovej koľaje od ŽST Považská Teplá po výhybňu Plevník-Drieňové.

Z časopisu Tunel:
Tunel Diel prechádza masívom vrchu Diel, ktorý tvorí centrálnu časť meandru Váhu v oblasti Nosickej priehrady. Tunel je navrhnutý s dĺžkou 1082 metrov. Razenie tunela prebieha v masíve popod kúpele Nimnica. Západný portál je situovaný na okraji obce Nimnica, východný portál bude situovaný v území lesa nad cestou druhej triedy II/507, ktorá vedie z Púchova do Považskej Bystrice po pravom brehu priehrady. Tunel Diel bude mať únikovú štôlňu vyúsťujúcu do priestoru východného portálu tunela.
Práce vo vnútri tunela prebiehajú postupným razením v delenej čelbe na kalotu, stupeň a dno a zhotovovaním primárneho ostenia. Podmienky razenia sa od poslednej aktualizácie článku zhoršili. Došlo k zväčšeným konvergenciám, pričom sa následne prešlo z tretej vystrojovacej triedy do štvrtej. Z trhavinového razenia sa prešlo na strojné – tunelbagrom. Geologická skladba je tvorená ílovcami rôzneho typu, ktoré sú zvetrané, tektonicky porušené, a len výnimočne zdravé. Pieskovce, ktoré sa mali v trase tunela na základe geologických predpokladov nachádzať, sa zatiaľ neobjavili. K dátumu 20. 6. 2018 bolo v kalote vyrazených 765 m, čo sú ¾ z celkovej dĺžky tunela.
Na východnom portáli prebieha postupné odťažovanie masívu a realizácia stien portálovej jamy. Steny sú vytvorené z mikropilót, na vrchu sú zmonolitnené do múrika z pohľadového betónu, a s postupným odťažovaním masívu sú spevňované roznášacími železobetónovými prahmi, ktoré sú kotvené lanovými kotvami. Postupne sa otvára čelba tunelovej rúry a čelba únikovej štôlne, ktorá vyúsťuje na východnom portáli tunela.

Na preklenutie úpätia vrchu Stavná, južne od miestnej časti Horný Milochov – mestskej časti Milochov mesta PovažskáBystrica, je navrhnutý nový tunel Milochov. Projektovaná dĺžka tunela je 1861 metrov. Tunel bude mať jednu únikovú štôlňu, ktorá bude vyúsťovať v obci Milochov. Raziace práce zo západného portálu sú momentálne zastavené a to z toho dôvodu, že projekt uvažoval s razením tunela z východného portálu. Pôvodne sa neuvažovalo s razením z oboch strán a to pre problémový vývoz rúbaniny cez obec Milochov. Preto sa po 115 metroch vyrazených v kalote zo západu čelba zastavila a tunel sa zabezpečil proti vstupu.
Spustili sa však konečne práce na razení tunela z východného portálu. Po otvorení a stabilizácii portálovej jamy sa pod ochranou dvojitého mikropilótového dáždnika začalo s razením v delenej čelbe. Čelba sa rozdelila v kalote na dve časti zvislou stenou tvorenou priehradovým nosníkom, striekaným betónom a oceľovými sieťami. Razí sa postupne v ľavej, objemovo menšej časti na dĺžku 10 metrov. Následne sa doberie pravá, väčšia časť. Po zrovaní čelieb sa zdemontuje zvislá stena a následne sa čelba zabezpečí sklolaminátovými kotvami a vŕta sa nový mikropilótový dáždnik pre ďalšiu etapu. K 27. 6. 2018 je týmto spôsobom vyrazených cca 26 metrov v kalote tunela. Dôvod takéhoto postupu spočíva v tom, že geologickú skladbu tvorí deluviálna kamenito-ílovitá suť s úlomkami silno zvetraných prieskovcov, ďalej piesčitý íl, strednej až vysokej plasticity, tuhej konzistencie, stredne uľahnutý ílovitý piesok a polygenetická suť. Celú stavbu realizuje združenie Nimnica zložené zo spoločností Doprastav – TSS Grade – SUBTERRA – EŽ Praha. Tunel Diel realizuje spoločnosť TUBAU, a.s. a tunel Milochov spoločnosť Subterra a.s. Generálnym projektantom pre investora Železnice Slovenskej republiky je spoločnosť REMING CONSULT a.s.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod lolo » 08. Sep 2018 19:13

Tunel Diel nieje prerazeny, kedze vychodny portal nieje dokonceny a myslim ze tam prace dokonca stoja.
lolo
návštevník
 
Príspevky: 38
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod holbra » 14. Sep 2018 16:50

Tady ještě video z vrtání pilot na Nosické přehradě
https://www.youtube.com/watch?v=BErnrb7b3U4
holbra
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Obrázky: 169
Založený: 04. Feb 2015 12:17

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod jarino » 31. Okt 2018 09:41

Tunel Diel má vyhĺbených zhruba 950 m. Tunel Milochov zo západného portálu 114 m, z východného portálu je vyhĺbených 140 m.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod korfo27 » 06. Nov 2018 16:42

video so stavby modernizacie zeleznice puchov-povazska tepla https://www.youtube.com/watch?v=j6QIao5YuhY
korfo27
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Obrázky: 389
Založený: 14. Dec 2009 19:10
Bydlisko: PD

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod crossland » 04. Dec 2018 13:02

Aktuálne video z tohto úseku natočené z rýchlika z posledného vozňa https://www.youtube.com/watch?v=N7vuViXRRXY&app=desktop , práce slušne napreduju- už napr vidno most jeho vrchnú časť premosťujúci nosicku priehradu či most za Púchovom na ostrov, bolo by zaujímavé ak by sem dal niekto aj nejaké nové foto z úseku príp aktuálne video z vtáčej perspektívy
crossland
návštevník
 
Príspevky: 29
Založený: 26. Nov 2018 07:25

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod jarino » 04. Dec 2018 14:30

Tunel Diel: menej ako 100 metrov do prerazenia. Pripravuje sa portál. Taktiež sa pripravuje podklad pre spodné klenby, prebiehajú profilačné práce a razenie výklenkov. Razí sa tunelová štôlňa, od tunela je vyrazených 22 metrov a od východného portálu 35 metrov. Dĺžka štôlne je 315 metrov.
Tunel Milochov: Uvažuje sa nad obnovením razenia zo západu, aby sa dobehlo meškanie, keďže práce od východného portálu meškajú. Začínajú práce na únikovej štôlni.
Zdroj: časopis Tunel
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Lorenc » 04. Jan 2019 17:54

https://mypovazska.sme.sk/c/20960593/ze ... ajiny.html

Meškanie 1,5 roka to si robia srandu. Veď to stojí skoro ako višnové títo stavbári nemajú súdnosť.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod woodbridge » 04. Jan 2019 21:55

Za necelé dva roky prác sa teda podarilo preraziť menej ako jednu sedminu z celkovej dĺžky milochovského tunela, ktorý by mal v osi merať 1 861 metrov.

paneboze to co tam maju vsetci dvojrocne dovolenky??? hanba! dalsia Duha a Visnove! uz som myslel ze nic horsie nas nemoze stretnut ale vidim ze stafetu za Visnove prebral tunel Milochov.. katastrofa to akoze vazne ten tunel razia 2 roky???prosim???!!! nejakych 200m???!!! to co tam sa hrabkaju jak na pieskovisku ci nemaju na to stroje??? toto je maximalna ostuda a blamaz, kde su postihy, sankcie, pokuty??? na zaplakanie tento stav.. hoci su eurofondy a mohli sa spravit a rozbehnut take projekty modernizacie zeleznic ze az a uz davno mohla byt modernizacia az na vychod ale zial sme strasne tupy, zaostaly a neschopny narod viac ako 20 rokov sa tu ledva modernizuje na 160 po Zilinu ani tu niesme schopni dostaviat.. v inych krajinach eu uz davno idu na 250km/h a casto aj v kopcovitom terene (vid rakusko) a za ten isty cas by spravili dvoj ci tronasobok useku BA-ZA..
woodbridge
návštevník
 
Príspevky: 18
Založený: 15. Dec 2018 16:53

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod fh » 04. Jan 2019 22:18

No vidíš, ako príslušník "tupého a zaostalého národa" ako píšeš, si sa tu aj ty viackrát takto prejavil. Takže sa nediv.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod devil » 05. Jan 2019 09:32

hoci su eurofondy a mohli sa spravit a rozbehnut take projekty modernizacie zeleznic ze az a uz davno mohla byt modernizacia az na vychod


tak to asi tazko. na to by sa tie eurofondy museli znasobit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Vlados: porovnaním ceny a prínosov (R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou) je najmenej prínosný úsek na východnej R2.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 104
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod lolo » 05. Jan 2019 12:13

problém je na východnom portáli s geologoiou, vie mi niekto vysvetliť ako je toto možné, pochopím niekde v strede kopca, ale hneď na portály nevedeli aká bude geologia ?? ako písal Jarino vyššie rokuje sa o možnosti obnoviť razenie aj zo západu (protičelba) čím by sa skrátilo meškanie (zároveň vyššia investícia) ale to je otázne či to dovolia ŽSR
lolo
návštevník
 
Príspevky: 38
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod fh » 05. Jan 2019 12:30

K tomu by sa mal vyjadriť geológ, ťažko to posudzovať na diaľku aj keď je samozrejme divné ako to nabralo hneď zo začiatku takéto meškanie.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Lorenc » 05. Jan 2019 14:03

To by vedel Magnus. Ako Diel ktorý ma 1081metrov už by mohol byť vyrazený. V auguste mali 660 metrov. Tých 400m by mali preraziť za tri mesiace z jednej strany.
Geologické problémy sa riešia čakaním na Slovensku.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod fh » 05. Jan 2019 15:24

Tak Magnus ak sa dobre pamätám vždy písal že záleží na tom aké je zadanie na prieskum, lebo často sa na ňom šetrí a ako podrobne sa urobí ak vôbec. Ako je to v tomto konkrétnom prípade som zvedavý tiež.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod lolo » 05. Jan 2019 19:13

tak ale hadam nejaký prieskum musel priebiehat, je mi jasné, že kedže vyhráva najlacnejšia ponuka pri projektovaní, tak sa geol. prieskum osekáva na minimum, ale hadám pri návrhu razenia tunela s niečim museli operovať a nenavrhli to na základe geologických máp, tunel Diel je skoro prerazený, od západu by sa mal začiatkom roka začať robiť sekundár, čo sa týka východu tam sa čaká na dokončenie portálu aby vedeli začať raziť aj z východu a spraviť prerážku
lolo
návštevník
 
Príspevky: 38
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod jarino » 05. Jan 2019 20:20

Z posledného čísla časopisu Tunel k tunelu Milochov:
Na preklenutie úpätia vrchu Stavná, južne od miestnej časti Horný Milochov mesta Považská Bystrica, je navrhnutý nový tunel Milochov (obr. 6, 7). Projektovaná dĺžka tunela je 1861 metrov. Tunel bude mať jednu únikovú štôlňu, ktorá bude vyúsťovať v obci Milochov. Raziace práce zo západného portálu sú momentálne ukončené. V pláne organizácie výstavby sa neuvažovalo zo západného portálu raziť dlhší úsek, no momentálne z dôvodu meškania prác z východného portálu sa preveruje možnosť zo západu opäť spustiť práce a dobehnúť tak meškanie. Zo západu je vyrazených 115 metrov v kalote. Práce z východného portálu postupujú pomaly, no iste. Pomocou delenej čelby v kalote na dve časti sa vyrazilo prevažne v ílovitých zeminách 106 metrov. Práce postupujú pod ochranou mikropilótového dáždnika a čelba je spevňovaná sklolaminátovými kotvami dĺžky 16 m. Po zlepšení zeminového prostredia a preverení konvergencií tunelového profilu sa prešlo do triedy razenia bez delenia kaloty. V celom profile kaloty spevnenej v dne dočasnou klenbou zo zváraných sietí a striekaného betónu sa k 15. 10. 2018 podarilo zrealizovať 20 metrov. Rada monitoringu tunela na svojich pravidelných stretnutiach hodnotí a následne definuje postupy na každých ďalších 10 metrov, čo je jedna etapa pod jedným mikropilótovým dáždnikom.
V 41 kalendárnom týždni boli započaté práce na portáli únikovej štôlne, ktorý sa nachádza uprostred obce Horný Milochov. Postupuje sa odťažovaním zeminy a zabezpečovaním svahu striekaným betónom, zváranými sieťami a svorníkmi.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod jarino » 05. Jan 2019 21:05

Z 10% (33,17 mil. eur) rezervy Zhotoviteľ zatiaľ vyčerpal takmer 48%.

Tu je zverejnená vizualizácia v okolí portálov tunela Milochov: https://povazska.dnes24.sk/pozrite-ako- ... cie-294286
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod lolo » 06. Jan 2019 11:58

Mno tak nato ze usek Puchov- Povazska je len rozostavany, tak rezetva sa asi rychlo minie
lolo
návštevník
 
Príspevky: 38
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.