ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod frostbite » 08. Mar 2019 21:29

ale ved jarino pisal ze tunel Diel: 30 metrov do prerazenia tunelovej rúry aj únikovej štôlne (dáta ku polovici januára 2019). Čaká sa na dokončenie východného portálu, v prípade ktorého sa upravoval projekt. Zo západu prebieha príprava na realizáciu sekundárneho ostenia. tak ako je to potom prerazili len unikovu stolnu alebo uz aj tunel? jeden tu pise tak druhy inak.. 30m do prerazenia tunel rury AJ stolne tak by mal byt prerazeny aj tunel diel nie? treba sa vyjadrovat jasne a presne.. pri milochove pokial sa pamatam mali problem s geologiou a raziace prace boli uplne zastavene na dlhsiu dobu cize koli tomuto tunelu pravdepodobne cely usek sa omeska.. skoda
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod lolo » 08. Mar 2019 22:38

tunel Diel nieje prerazený,prerazená je iba únikovka, čo jena tom ne-po-cho-pi-teľ-né? Chýba len niekoľko desiatok metrov, ale čaká sa kým sa dokončí portál.
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 59
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod frostbite » 09. Mar 2019 04:46

vychadzal som z toho ze data boli z januara 2019 a vtedy bol stav 30m do prerazenia tunela diel tak uz o tomto case by mal byt prerazeny nie? 30m nedaju za pomaly 3 mesiace? to ze unikovka je prerazena to mi je samozrejme jasne..
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod lolo » 09. Mar 2019 13:03

Chyba 30m ale bez dokonceneho portalu je to nepodstatne, myslim ze prerazenie april/maj
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 59
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod frostbite » 09. Mar 2019 15:40

Čiže de-facto cca 5 mesiacov prerazame 30m tunela, fasa, ta ide nám... Portál neportal, vzdy sa nájde niečo na čo sa vyhovoriť..Potom sa ale necudujme že s takýmto prístupom a prácami modernizáciu nikdy nedokoncime, alebo sa to bude robiť a ťahať ešte ďalšie 3 generácie.. Choré toto celé od základov je u nás celý systém zlý, roky prehnitý a chorý
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Vlados » 09. Mar 2019 22:09

nie je kam sa ponáhľať. úsek sa sprevádzkuje ako celok... je potrebné vyraziť ešte takmer celý tunel Milochov, čo bude tak za 14-15 mesiacov.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 127
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod fh » 09. Mar 2019 22:27

Asi tak, hádzať sa o zem a ziapať ako rozmaznaný puberťák ako je všetko zle je na smiech
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod frostbite » 10. Mar 2019 00:24

chciet spravodlivost a normalny chod a modernizaciu na urovni veru na smiech nie je, skor je na smiech mavnut nad tym rukou a byt voci tomu lahostajni a smiat sa primitivne druhym co chcu na zeleznici realnu zmenu k lepsiemu a povedzme si na rovinu to gro sa tyka prave modernizacie zeleznic a koridorov ako sa bude najblizsie mesiace a roky uberat.. a ked ma niekto na to nazor a berie to tak ze nie je sa kam ponahlat potom to aj tak u nas cele vyzera a nikam sa s takymto pristupom nikdy nedostaneme lebo presne toto robia vsetci od vrchnej svoloci na zsr a vo vedeni MD co si mastia vrecka az po posledneho robosa na stavbe..
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Vlados » 10. Mar 2019 01:30

1. šetrili sme prieskume oboch tunelov
2. obyvatelia nesúhlasili s razením tunela Milochov od západného portálu
3. v Milochove sa ukázala veľmi zlá geológia, razí sa slimačím tempom
4. čakáme na mastra sveta čo príkaže vetru a dažďu
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 127
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod lolo » 10. Mar 2019 12:21

tak ten Milochov je katastrofálny, špekuluje sa nad protičelbou, ale sú to financie navyše a do toho sa moc ŽSR nechce. Teoreticky by sa dal spreádzkovať usek Púchov-Milochov a následne by to pokračovalo v starej stope, kým sa nedokončí tunel. Ale či by to niečo pomohlo to neviem+ neviem ako by sa ZABZAR riešil.
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 59
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod frostbite » 10. Mar 2019 15:31

No fakt mohli by ..lebo čakať teraz kým sa megaproblemovy milochov dokončí nemá význam keďže samotné dokončenie je doslova v nedohľadne a ten tunel dá sa už teraz povedať že bude výrazne meškať a možnosť napojiť úsek na starú trať existuje tak by to mali v ŽSR prehodnotiť a spustiť do prevádzky Púchov-milochov ktorý bude hotový oveľa skôr resp čo nevidieť.. Ale mám pocit že to je niečo podobné ako chcieť po NDS aby dala do prevádzky úsek Likavka-Ivachnová
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod asdf » 11. Mar 2019 02:28

lolo: Otázka znie, či sa to dá po stránke koľajovej (či nie sú rozdiely výšok, či sa to dá zakružiť oblúkom o nejakom rozumnom polomere, atď. Zabzar je teoreticky to "posledné". Nechystá sa tam žiadna veľká sofistikovanosť, trojoddielové AHr. Takže ak do konca preložky "oželieme" ETCS, zaobíde sa to bez zásahov do ZZ jak v PB, tak v Púchove naviac, takže (v kontexte stavby) náklady minimálne, akurát z toho urobíme klasickú "pascu na rušňovodičov". S ETCS to odpadne, ale zasa tie náklady budú výrazne vyššie (v podstate bude celé ETCS nutné zaplatiť 2x, vrátane staníc PB a PU).
asdf
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 22. Jan 2018 19:58

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod asdf » 11. Mar 2019 02:28

lolo: Otázka znie, či sa to dá po stránke koľajovej (či nie sú rozdiely výšok, či sa to dá zakružiť oblúkom o nejakom rozumnom polomere, atď. Zabzar je teoreticky to "posledné". Nechystá sa tam žiadna veľká sofistikovanosť, trojoddielové AHr. Takže ak do konca preložky "oželieme" ETCS, zaobíde sa to bez zásahov do ZZ jak v PB, tak v Púchove naviac, takže (v kontexte stavby) náklady minimálne, akurát z toho urobíme klasickú "pascu na rušňovodičov". S ETCS to odpadne, ale zasa tie náklady budú výrazne vyššie (v podstate bude celé ETCS nutné zaplatiť 2x, vrátane staníc PB a PU).
asdf
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 22. Jan 2018 19:58

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod lolo » 11. Mar 2019 07:59

Neviem ale kedze sa kolaj prejdenim estakady vracia +- do starej stopy tak to muso ist. Lebo najskvor musis spravit K2 Puchov-Milochov a az potom K1 Puchov-PB kedze tunel Milochov je pri K1.
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 59
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod asdf » 12. Mar 2019 03:10

lolo: Tak teoreticky môžeš mať stavebný postup taký, že pošleš pôvodnú 1TK do tunela, potom spravíš celú 2TK v novej stope a potom prepojíš 1TK do novej stopy.
asdf
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 22. Jan 2018 19:58

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod lolo » 12. Mar 2019 08:04

asdf: mas pravdu, moze to byt tak aj tak, to ale nemeni nic na tom ze Puchov-Milochov by sa mal dat spravit pre obe kolaje
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 59
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod magnus » 13. Mar 2019 08:09

Razenie na Milochove sa pomaly ale isto presúva zo zlých geologických podmienok do klasických - viď obrázky čo som pridal gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=41408
Len pre informáciu - od západného portálu Milochova sa neplánovalo raziť viac ako 100 m, vzhľadom na absenciu priestoru pre materiálovú skládku, chýbajúce pripojenie VN a vôbec stiesnené priestory. Od VP sa očakávalo problémové prostredie už z geologického prieskumu, došlo však k zmenám v spôsobe zabezpečenia výrubu v úvodných metroch tunela, nakoľko sa tam po vykopaní portálovej jamy rozbehli deformácie svahu, takže sa pristúpilo k silnejšiemu zabezpečeniu. Tam tiež vzniklo nejaké meškanie. Razenie ide pomaly, ale v daných materiáloch sa ani nedá očakávať nejaké závratné tempo - zábery sú 0,8 - 1,0 m. Dlhšie zábery by zvýšili riziko závalu a vykomínovania až na povrch územia, vzhľadom na nízke nadložie. Dá sa očakávať, že keď už celá kalota bude v horninách a nie zeminách, potom sa tempo razenia zrýchli.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 860
Obrázky: 218
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod fh » 13. Mar 2019 10:47

Dobré správy, vďaka za info.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod frostbite » 13. Mar 2019 11:14

Hura! Veľmi pozitívna správa vďaka! Snáď sa to už fakt tentokrát rozbehne už naplno!
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.