Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 31. Mar 2020 17:04

trate treba poopravovat bez zbytocnej megalomanie. 200 km/h max. na koridore IV. ale ani to nie je extremna potreba. aby tam kde je trat postavena na 120, 100 alebo hoci aj na 80 km/h sa naozaj takou rychlostou jazdilo. zatraktivnit trate s vyssou kategoriou vlakov, tj. dokoncit elektrifikaciu do humenneho, reko trate do prievidze, druhu kolaj do presova, 1-2 dvojkolajove useky na od surian na pohronie. elektrifikacia do moldavy, uzol v BA a tahat druhu kolaj na postupne na DS.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 19. Apr 2020 11:47

Programové vyhlásenie vlády 2020-2024:
https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/2 ... sym3gRdIY4

Výcuc k diaľniciam je už v téme Plány D a R.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1363
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 25. Jún 2020 14:53

Najnovší prírastok, ktorý bude onedlho stáť pri plote :roll:

https://e.dennikn.sk/minuta/1944808
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Obrázky: 19
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 25. Jún 2020 15:02

3,37 milióna eur za kus? Akési drahé kulisy vlakov...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 878
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 25. Jún 2020 15:24

Ako sa to vezme. Nemci si na jar kúpili podobne veľké motoráky od Alstomu za 4M€/kus. Kvalitu samozrejme porovnávať nebudem.

https://www.bahn-manager.de/alstom-lief ... n-die-hlb/
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Obrázky: 19
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Yoggy52 » 25. Jún 2020 17:18

Kupili ich hlavne od Alstomu a nie od nejakej garazovej firmy ako je ZOS Vrutky.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 25. Jún 2020 18:23

No veď jasne, ja chápem, že je to úplne iná liga. Ale to bolo iba pre ilustráciu, že 3,4 mil. nie je za motorák veľa (keby ho kupovali od renomovaného výrobcu, nebudem riešiť, či je toho hodný zázrak z Vrútok).
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Obrázky: 19
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod lolo » 25. Jún 2020 18:56

trošku prehnané tvrdiť o ZOS Vrútky, že je garážová firma (netvrdím že to čo robia je nejako extra kvalitné)
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 179
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Yoggy52 » 25. Jún 2020 19:34

Tak alstom ma 10x vacsi ZISK ako zos vrutky TRZBY, to neni garazova firma? :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod masterplan » 25. Jún 2020 19:59

stacilo by aj od rakuskeho Stadlera nakupit, uz to mali ZSSK davno spravit a ne furt protezovat kaziace sa Moricove pomsty ,obycajne vyhodene prachy von oknom.. stadler ma velmi slusne vozy https://www.stadlerrail.com/en/products ... irt160/29/ dokonca ma aj slusne jednotky supravy poschodaky (seria Kiss) alebo zname motorve supravy (seria GTW) co jazdia v Tatrach ako elektricky ci smerom na Kezmarok /St.Lubovnu ..takmer zo vsetkych serii robia aj elektricke aj dieselove jednotky
masterplan
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 27. Mar 2020 00:46

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod masterplan » 25. Jún 2020 20:14

dokonca robia aj rychlosupravu do 250km/h na styl pendolina od alstomu ,suprava smile aj tu by mohli aspon jednu zssk zakupit na hlavnu trat https://www.stadlerrail.com/en/products ... /smile/24/
masterplan
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 27. Mar 2020 00:46

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 26. Jún 2020 06:41

GTW už sa niekoľko rokov nevyrába, pretože nespĺňa najnovšie požiadavky na odolnosť pri zrážke. Takže buď jeho nástupca Wink alebo Flirt (Kiss sa v dieselovej verzii nevyrába).

Inak, odkedy z dieselového trhu odišli Desiro a Talent, tak napríklad v Nemecku si trh s motorákmi v podstate zmonopolizoval Alstom s Lintom (iba tu a tam mu Pesa robí "křoví"). Mimochodom GTWčiek sa tam momentálne DB aj HLB zbavujú niečo po polovici životnosti (takže to asi úplné terno nebude). Ale aspoň budú mať radosť v ČD :-)
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Obrázky: 19
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod masterplan » 26. Jún 2020 13:55

Veď wink a dieselový flirt 160 základný sú v pohode na regionalky by boli super
masterplan
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 27. Mar 2020 00:46

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pa3ck » 26. Jún 2020 14:04

Peter_CA napísal:GTW už sa niekoľko rokov nevyrába, pretože nespĺňa najnovšie požiadavky na odolnosť pri zrážke.

Ale veď ZSSK si objednala GTW 2/6 na tatranskú zubačku
pa3ck
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 2
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 26. Jún 2020 14:18

Aspoň také som mal informácie. Nebude to nejaký kríženec GTW a Winku?
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Obrázky: 19
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 30. Jún 2020 16:03

V tomto biznise si ešte stále každý chráni svojich výrobcov.

Dnes na tlačovke minister spomínal, že bude problém s dopravcom na trati BA - KN. Vraj RJ prišiel s podmienkou, že buď s nimi podpíšu zmluvu na 10 rokov alebo od januára tu pošlú staré neklimatizované vlaky.
Dušoval sa, že chce rokovať s OBB a ČD, či by neprevzali prevádzku na tejto trati na určitú dobu, kým sa nevytendruje nový dopravca.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 924
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pa3ck » 30. Jún 2020 16:08

Taká otázka - ÖBB a ČD majú slovenské licencie (teda pokiaľ by mohli jazdiť licencie "svojich" nákladných dopravcov, tak by to nemal byť problém)
pa3ck
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 2
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 30. Jún 2020 17:47

Tu je zoznam: http://drahy.nsat.sk/povolenia-a-licenc ... -licencii/
Ani jedna z nich nemá slovenskú licenciu.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Obrázky: 19
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pa3ck » 30. Jún 2020 18:20

Rail Cargo Carrier (dcéra ÖBB) má licenciu aj na osobnú dopravu, takže tadiaľto by to zrejme šlo
pa3ck
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 2
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Osobna doprava - ZSSK, RegioJet, etc.

Odoslaťod KN.SK » 01. Júl 2020 13:55

V piatok 26. júna som šiel vlakom do Bratislavy z Komárna. RegioJetom.
"Papierový" odchod 18:37. Odišli sme 18:51. Súprava už tam stála dávno pred "papierovým" odchodom. Grafikon som si pozrel pri odchode z Dunajskej Stredy, mal mať od o 19:50, odchádzal 19:51. Stiahol to zo štrnástich na jednu minútu. V Miloslavove už nemeškal... Čiže mojim laickým pohľadom, by mohol túto štreku zvládnuť si o niečo kratší čas. Len neviem prečo meškal. V Komárne bola od 15:50 do 05:00 h zavretá stanica, teda i čakáreň. Nepršalo (nemrzlo), hoci tu sa dá skryť aspoň pred dažďom, ale tie zastávky v "poliach", to teda nie je ono v daždi, v mraze, vo fujavici. Ešteže sú teraz miernejšie zimy. Pamätám si na kalamitu v 1980 alebo 1981, sneh, fujavica, mrzlo až prašťalo (asi -20 °C). Vlak do Bratislavy ma odísť okolo 19. h, po pár metroch zastal. Asi po hodine sme sa opäť pohli, v Bratislave sme boli asi polhodinu po polnoci (lokomotíva bola samý cencúľ po príchode ta), MHD nešla z Trnavského mýta na Mlyny.
Čo ma prekvapilo, že do Nových Zámkov (odchod 18:34 - presne, bez meškania) šla dízlová súprava, nie elektrická... (možno pokračovala napríklad na Nitru, Topoľčany). 1386
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3441
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod rexino » 17. Júl 2020 16:36

ZSSK sa zrejme z PO5 pokúsi o celkom slušnú modernizáciu do 2023. Po plánoch na nákup nových vozňov, modernizáciu starých vozňov a 9 EJ pre východ tu sú ďalšie 3 projekty.

V skratke sa jedná o
15x DMJ - Žilinský kraj + Prešovský kraj - náhrada bagiet na existujúcich tratiach
4x 6-článkové poschodové EJ (jednosystém pre striedavú trakciu) - Bratislava a okolie - hlavne náhrada za laminátky s B-čkami
9x nové dieslové HDV + 30x modernizácia Bdtmee - pre stred a východ - náhrada okuliarnikov so starými vozňami, snáď sa dočkáme konečne diesloveho rušňa, čo nebude okuliarnik

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/dat ... 6-cast.pdf
Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 6. časť
Hlavnou aktivitou bude dodanie 15 kusov nových DMJ s kapacitou minimálne 110 miest na sedenie (2. triedy) pre regionálnu dopravu prioritne na území Žilinského kraja, alternatívne aj Prešovského kraja.
Obstaranie nových dieselmotorových jednotiek umožní skvalitniť a zatraktívniť služby železničnej dopravy pre cestujúcu verejnosť na území Žilinského kraja na úsekoch železničných tratí: Žilina – Rajec, Čadca – Makov, Kraľovany – Trstená. Alternatívne v tomto štádiu uvažujeme aj s nasadením na tratiach Prešovského kraja v úseku Poprad – Tat. Lomnica/Plaveč PPS Muszyna. Z dôvodu potrieb riadenia prevádzky, obratovania a údržby dvojčlánkových DMJ na tratiach: Žilina – Čadca (Mosty u Jablunkova, CZ), Čadca – Skalité (Zwardoň, PL) a Žilina – Kraľovany v ŽSK (alternatívne aj Kraľovany – Poprad v ŽSK a PSK).

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/dat ... 7-cast.pdf
Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 7. časť
Projektom sa realizuje obnova jestvujúceho parku mobilných prostriedkov železničnej osobnej dopravy obstaraním nových vlakových jednotiek – 4 ks elektrických poschodových jednotiek
(ďalej aj „EPJ“), ktoré budú využívané v prímestskej, v regionálnej a v medziregionálnej železničnej doprave menovaných samosprávnych krajov Slovenska. Novoobstarané vozidlá
napomôžu zvýšiť kvalitu a rozsah ponúkaných služieb na úsekoch železničných tratí: Bratislava – Kúty, Bratislava – Nové Zámky, Bratislava – Žilina a z dôvodu potrieb riadenia prevádzky,
obratovania a údržby na traťovom úseku Galanta – Trnava, Kúty – Břeclav a pre prípad nepripravenosti železničnej trate ŽSR č. 120 železničného uzla Žilina aj na trati Palárikovo –
Banská Bystrica (do doby ukončenia rekonštrukcie železničného uzla Žilina – elektrického napájania trolejového vedenia trate č. 120 striedavým napätím 25 kV/50 Hz).

Nové šesťčlánkové poschodové jednotky v dotknutom území nahradia 8 ks HKV radu 240, ktoré sú v prevádzke viac ako 50 rokov a tiež zastarané, opotrebované a technicky
nevyhovujúce vozne radu B v počte 30 ks, radu Bee v počte 5 ks a radu BDs v počte 5 ks, ktoré budú vyradené z prevádzky. Zanedbaný interiér osobných vozňov nezodpovedá rastúcim
nárokom cestujúcej verejnosti z hľadiska komfortu a kultúry cestovania. Pre udržanie vysokej miery spoľahlivosti železničnej dopravy je nevyhnutné, aby boli predmetné ŽKV vyradené
z majetku ZSSK.

https://www.partnerskadohoda.gov.sk/dat ... 8-cast.pdf
Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 8. časť
Z vecného hľadiska je daný projekt zameraný na zvýšenie kvalitatívnych aspektov ponuky služieb železničnej osobnej dopravy a na zabezpečenie trvalo udržateľnej mobility na území
Žilinského, Banskobystrického, Košického a Prešovského kraja, a to vytvorením 9 ks nových vlakových súprav zložených z modernizovaných osobných vozňov (30 ks) radu Bdtmee
a z 9 ks nových HKV. Jedna súprava bude pozostávať z 1 ks HKV a cca 3 ks OV (v závislosti od dopytu), pričom jeden z vozňov súpravy bude vždy vybavený plošinou pre imobilných
cestujúcich. Novovytvorené súpravy klasických vozňov v počte 9 (9xHKV a + 30xOV) budú zabezpečovať regionálnu a medziregionálnu vozbu na úsekoch železničných tratí: Zvolen –
Banská Bystrica, Banská Bystrica – Žilina, Banská Bystrica – Červená Skala – Margecany, Zvolen – Fiľakovo – Moldava n/Bodvou – Košice a z dôvodu potrieb riadenia prevádzky,
obratovania súprav a údržby vozidiel aj na tratiach: Margecany – Kysak – Košice, Kysak – Prešov, Prešov – Humenné, Vrútky – Liptovský Mikuláš, Žilina – Čadca.
Novoobstaraných 9 ks HKV nahradí 14 ks HKV radu 754 a 1 ks HKV radu 750 (spolu 15 ks vozidiel). Tieto pôvodné vozidlá budú vyradené, nakoľko ich priemerný vek dosahuje
40,8 rokov, sú zastarané, opotrebované a technicky nevyhovujúce.

Taktiež sa chystá inštalácia ETCS do ďalších 361, modernizácia EJ v Tatrách, či inštalácii blackboxov do starších lokomotív.
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 17. Júl 2020 16:58

Ak to výjde, tak to bude fajn. Keďže silno pochybujem, že ZSSK vypíše normálny tender, tak skúsim predikovať:
rexino napísal:15x DMJ - Žilinský kraj + Prešovský kraj - náhrada bagiet na existujúcich tratiach

Toto bude zase len 861 (láskyplne prezývaná ako "pi*a prezlečená za vlak")
rexino napísal:4x 6-článkové poschodové EJ (jednosystém pre striedavú trakciu) - Bratislava a okolie - hlavne náhrada za laminátky s B-čkami

Toto by mohol byť Jánošík/CityElefant (ak ich Škoda ešte vyrába).
rexino napísal:9x nové dieslové HDV + 30x modernizácia Bdtmee - pre stred a východ - náhrada okuliarnikov so starými vozňami, snáď sa dočkáme konečne diesloveho rušňa, čo nebude okuliarnik

Už som čítal nejaké "šuškanice" o Bombardier Multiengine. Bolo by fajn keby okrem Vectronov boli aj "normálne" dieselové loko.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 878
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod rexino » 17. Júl 2020 17:47

Vidím to podobne. Ak bude mať záujem ZOŠ-ka o tender, tak to bude 861. Ale počul som aj také šumy, že s tým chcú seknúť. 6-článkové poschoďáky už vyrábala Škoda pre Ukrajinu. Na tie Bombardieri sa taktiež teším, len sa bojím, aby sa tu neprihlásil nejaký lokálny experiment, alebo niečo z Poľska (nie som si istý, či také vyrábajú).
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 17. Júl 2020 18:22

Ak by s tým ZOŠ-ka sekla (čo by bolo požehnanie pre celú železnicu), tak najhoršie čo by nás mohlo čakať je Pesa Link (čo nie je bohviečo, ale o svetelné roky lepšie ako 861).
O tých dvojposchoďákoch neviem, čo si mám myslieť. Jánošíky sú celkom fajn. Často však v ňom niečo hučí (kompresor/klíma/dvere),vibruje, bliká (displeje/neonky) alebo vôbec nefunguje ("infotaiment"). Ale neviem, či za to môže vlak alebo údržba ala ZSSK.
A pri tom Bombadiery sa treba už len čakať a dúfať.
Snáď nikto nebude skladať HKV/DMJ narýchlo len preto, aby "vyhral" tender (viz. prvé pantery pre ČD).
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 878
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 17. Júl 2020 19:34

Traxx MultiEngine? Ak sa zásadne nezlepšili, tak zas také terno to nebude. Nie že by som sa nechcel zbaviť okuliarnikov, ale podľa toho, čo chodia informácie z Nemecka, tak ME variant nie je nijak zvlášť vydarený. Už od dodania majú opakované problémy s prehrievaním, softwarom, niektoré museli byť u výrobcu na prerábke.

Keď Traxx, tak radšej klasiku s jedným motorom, u tých neviem o žiadnych väčších problémoch. Alebo dieselový Vectron.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 424
Obrázky: 19
Založený: 12. Jún 2017 12:40

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.