ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Vlados » 14. Okt 2020 22:01

Veď by to stálo pri každej vŕbe... max. TN, ZA, PP a KE.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod pohodak » 15. Okt 2020 07:22

Lorenc napísal: Ja som mapu railjetu uz naskicoval :-) 39597


toto ma dorazilo, railjet ma stat vo vrutkach, ruzomberku a spisskej :lol: :lol: :lol:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod IceFox » 15. Okt 2020 07:29

Ono by bol celkom úspech, keby aspoň polovica railjetov z Rakúska "zablúdila" do Bratislavy.
Buďme úprimní - severná trasa (s pohľadu počtu cestujúcich) tiež nie je žiadne terno.
Pendolino, ktoré chodí z Prahy je (pokiaľ viem správne) celé dotované.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 867
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Lorenc » 15. Okt 2020 07:53

toto ma dorazilo, railjet ma stat vo vrutkach, ruzomberku a spisskej :lol: :lol: :lol:


Veď ako IC a Pendolino tiez tak stoji :-) Po Rakúsku to stojí v menších mestácha uzloch. Keby ŽSSK urobili zmluvu s OBB o prevádzke IC vlakov, tak by mohli chodiť namiesto našich vlakov z roku 1980 railjety tak ako IC chodia dnes.

Čiže mám tomu správne rozumieť, že Ružomberok by mal trať cez mesto aj tunel poza stanicu? To nemá ani Bratislava (kde je to potrebnejšie, keďže pri problémoch na Hlavnej je najbližšia obchádzka trať Trnava - Kúty).


Železničný tunel Čebrať aj kvôli doprave v meste. Doprava v intravilane RK bude potrebovať záložnú cestu aj ak by došlo k obmedzeniu na D1 Hubová- Ivachnová a budeme mať oveľa vyššie intenzity.

Tunel Mních je to SciFi na prvý pohľad, ale na druhý nie :-)
Stanica Ružomberok má malé priestorové kapacity, čo sa týka nástupisk. Ak by sme sem pretrasovali Oravku, tak by sme potrebovali väčší priestor. Bud by sme odkopali z Mnícha čo vytvorilo 1940 veľký zosuv a zburali celú ulicu alebo postavili jeden kratší tunel pre priechodzie vlaky, ktoré v RK nestoja.

Zupa chce modernizovať Orávku na 120km/h tak podľa mňa by stálo zato prehodnotiť pretrasovanie na RK. Ušetrili by sme na prevádzke stanice Kraľovany s tým istým a lepším efektom pre celú Oravu. To nieje ziaden Hyperloop, len som vytiahol kdesi variant z roku 1890, kde mal byť tunel popod Brestovú.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 35
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod pohodak » 16. Okt 2020 07:43

prosim ta kde v AT stoji railjet v "centrach" typu RK a SNV? :roll: povodne ne-kapitanovske IC vlaky stali BA-TN-ZA-LM-PP-KE (a potom tam tusim pridali este TT a kysak) co sa este +/- dalo nazyvat IC vlakom, teraz je to rychlikovy paskvil
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Vlados » 16. Okt 2020 08:13

Kedysi sa nestávalo ani v TN a v LM sa stávalo len smerom na KE aj to nie každé IC. Ten paškvil bol dôsledok opatrení voči Jančurovi, ktorý oprávnene potreboval obsluhovať masu a potreboval zastavovať na viacerých miestach. (Proti nemu hrala aj ŽSSK nakoľko nemala dôvod riešiť prípoje a vôbec neboli ochotný čakať s prípojom ak mal RJ meškanie, hlavne z dôvodu situácii na trati.) Danko tu už nie je, ale paškvil zostal. Možno by mohol cez féjsbuk napísať ministrovi frostbite, či ako sa dnes volá.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Lorenc » 17. Okt 2020 11:58

Normálne. Môžu byť super IC vlaky a IC vlaky, ktoré stoja v ďaľších regionálnych mestách a klasické rýchliky a potom osobné vlaky. Štyri stupne obslužnosti/rýchlosti. Súkromní dopravcovia priniesli nový pohľad na dopravu a IC vlaky a rozšírili o ďalší stupeň. Railjet by mohol obsluhovať 1. a 2. stupeň.

Naskicoval som rozdiel medzi úsekom koncipovaným na 160km/h VS 200km/h - oblúk 1300m VS 2000m.
46134
Zasádný rozdiel v týchto dvoch variantoch nieje.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 35
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod asdf » 17. Okt 2020 12:16

pohodak: No práveže v Rakúsku v takých centrách zastavujú úplne normálne. Oni tie railjety koľkokrát už robia aj "rýchlikovú" vrstvu, resp. je tam fúru tratí, kde majú len jednovrstvovú diaľkovku s railjetmi. Zvlášť tie "južné vetvy". Do Grazu sa štandardne zastavuje napr. v Bruck/Mur a Kapfenbergu. Do Grazu potom okrem Bruck/Mur ešte v takých "centrách" ako Knittelfeld, Unzmarkt, Judenburg, St. Veit/Glan alebo Freisach im Kärnten. A to som s ohľadom na pomery lokality preradil Mürzzuschlag a Leoben medzi veľké centrá. A o railjetoch na Tauernbahn radšej pomlčím úplne. Po dostavbe Koralmbahn sa to možno nejak zmení, ale asi nie úplne.
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod devil » 17. Okt 2020 15:59

Do Grazu sa štandardne zastavuje napr. v Bruck/Mur a Kapfenbergu. Do Grazu potom okrem Bruck/Mur ešte v takých "centrách" ako Knittelfeld, Unzmarkt, Judenburg, St. Veit/Glan alebo Freisach im Kärnten. A to som s ohľadom na pomery lokality preradil Mürzzuschlag a Leoben medzi veľké centrá. A o railjetoch na Tauernbahn radšej pomlčím úplne. Po dostavbe Koralmbahn sa to možno nejak zmení, ale asi nie úplne.
W-G je asi 200 km a BA-KE je vyse 400 km. graz mozno porovnatelny s kosicami ale uz BA a W asi tazko. potencial teda tiez nie je porovnatelny. to ze rj stoji v par malych mestach nie je to iste ako mat 20 zastavok na 400+ km trati z coho takmer vsetky su min. okresne mesta/ine prestupove uzly ako kysak, vrutky, kralovany....neda sa vyskrtnut takmer nic bez toho aby sa vyrazne nezasiahlo do obsluhy uzemia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.