ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 05. Aug 2022 01:06

pohlad z dronu na aktualny stav PP-Lucivna-jul 2022: https://www.youtube.com/watch?v=vjN4ubeeTjE
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 06. Aug 2022 00:46

v poslednom LIVE streame MD uviedol , že Palúdza - Liptovský Hrádok ešte nie je defintívne mŕtvy projekt a ževraj rokuje s JASPERSOM o jeho realizacii viete niekto o tom nieco viac? tak zeby predsa ZSR mali pravdu a zacali sa nove rokovania s MD a jaspers?snad sa im podari nejako pretlacit spolocne aj uhp
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 06. Aug 2022 00:52

inak tu je potvrdenie vyhasenia VO ta druha cast useku Vydrnik (mimo)- Markusovce pojde z Programu Slovensko? neviete blizsie nieco o nom? https://www.zsr.sk/pre-media/vyjadrenie ... drnik.html
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 09. Aug 2022 14:49

vyberam z FB ministra:
"Pán minister, v minulom livestreame ste už nestihli odpovedať na otázku, týkajúcu sa modernizácie úseku Košice - Kysak. Aká bude Vmax? 160 alebo 120? Ďakujem.

Andrej Doležal - minister dopravy a výstavby SR
dobrý večer, nech sa páči doplnenie v súvislosti s vašou minulotýždňovou otázkou: Aj Paludza - Hrádok, aj Košice – Kysak budú modernizácie, nie rekonštrukcie, čiže budú spravené na rýchlosť 160km/h, je to podmienka pri modernizácii severnej trate." takze toto hovori jasnou recou ze Paludza-L.Hradok pojde podla uz pripraveneho projektu a vyzera ze sa nakoniec spolocne so ZSR podarilo MD presadit uz pripraveny projekt cez L.Jan
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

ŽSR Modernizácia trate Poprad - Lučivná

Odoslaťod jarino » 15. Aug 2022 21:05

Doba výstavby sa predlžuje o 321 dní.
Stavba by mala byť hotová 7/2023.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod cepheus » 16. Aug 2022 00:39

ine kocurkovo ale co sa cudovat ked sa pocas covidu a zim na stavbe takmer nic nerobilo(vid poslednu zimu defacto od novembra od prvych mrazov do zac. marca na stavbe cele obdobie takmer ani prstom nepohli, stavba defacto stala) pripomenulo mi to vtedy mrtve niekolko mesacne ticho z obchvatu RK a uz vtedy som zacal pochybovat o konci 2022, nerealne zial sa to toto leto potvrdilo.. a teraz sa koniec roka nestihal aj ked makaju ostosest-stale treba mat na pamati ze za stanicou svit smerom na lucivnu niektore useky mosty vratane hlavneho priecestia pre auta ani este prstom nepohli! napr na novom podjazde stale chyba a nie je ani len polozeny most pre smer Poprad, cez ktory pojdu kolaje! takze este tam je roboty ako na kostole.. ,tak klasika po slovensky pol roka hore dole mirnix dirnix nestiha sa, pridame, ved co slovac pocka.. pomaly u nas co stavba to klasika
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod apollo » 04. Okt 2022 10:16

aktualne zabery z dronu z useku Poprad-Lucivna , stav 10/22 https://www.youtube.com/watch?v=YOTwko8Z_qQ
apollo
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 21. Aug 2022 14:10

Re: ŽSR Modernizácia trate Poprad - Lučivná

Odoslaťod Lorenc » 04. Okt 2022 11:01

jarino napísal:Doba výstavby sa predlžuje o 321 dní.
Stavba by mala byť hotová 7/2023.


Podľa zverejneného videa to vyzerá celkom dobre. Rok mi dojde ako veľa času, ale nikoho to neobmedzuje. Škoda že sa neriešia nadväzujúce úseky. Mali to vytendrovať tunel netunel Lučivná- Liptovský Hrádok.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod apollo » 04. Okt 2022 12:03

tam sa da krasne spravit jednym tunelom Strba hned za Strbou zastavka ktora sa zluci z hlavnou stanicou Strba (vznikla by len 1 viackolajna stanica) a za nou by mal ist vlak hned do tunela ak teda chceme trat v parametroch 160-200 inak sa to riesit nebude dat ,pred Strbou zastavka to esicko sa zrejme narovna ,mozno to poriesia jednym zarezom prip kratuckym tunelom (to miesto vidno krasne na konci toho videa z dronu) ,btw. ozaj co je s pripravenym usekom LH-Paludza mali ho riesit ZSR spolu s ministrom vramci zachovania novej trasy uz sa pohlo vo veci nieco?
apollo
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 21. Aug 2022 14:10

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod bzzi » 08. Okt 2022 19:55

Pôvodne mali stanicu Štrba zrušiť a presunúť ju k zastávke, ale hlavne mala byť o niekoľko desiatok metrov nižšie, čím by sa odstránili tie prevýšenia z oboch strán, riešenie však obsahovalo 2 dlhé tunely, tak to stopli.

Tu som našiel vizualizáciu nového riešenia, trochu tam narovnali trať okolo Kolombiarku a pred Važcom, ale prakticky to ostane na 90% rovnaké.
https://www.youtube.com/watch?v=j8SPVnWV_jY
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod apollo » 09. Okt 2022 11:54

ani to este nie je iste pocul som ze sa budu posudzovat aj ine moznosti.. kedze chcu robit na 160-200 celu hlavnu trasu a chcu stlacit cas Ke Ba pod 4 h tak musia minimalne jeden tunel spravit a najst kompromisne riesenie, povodna trasa je vylucena ale tym padom aj ta nova co narychlo na kolene zbuchali za fica este ZSR.. bola by to totalna hlupost nechat trasu v povodnej stope zsr nevedeli narychlo alternativu tak spravili tento paskvil..
apollo
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 21. Aug 2022 14:10

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod magnus » 10. Okt 2022 06:22

Tak logicke by bolo najst na celej trati tie miesta, kde je najvacsie zdrzanie a rychlostne skoky a tam sa sustredit na ich odstranenie. Lenze tu sa najprv riesi vsetko na 160, potom na 120 a teraz vyskakuju poziadavky na 200. Proste nulova koncepcia a nulovy tah na branku (vlastne ani este nevieme ktora branka je ta spravna).
Ja by som kludne spravil tu prelozku Strba tak ako to navrhol REMING v ramci 160 verzie (tri tunely), je to vymyslene aj vyprojektovane. Vynechal zatial Vazec - Vychodna a Vychodna - Kralova Lehota, tam sa s tym da este dost hrat. Rozpracoval by som prelozku Paludza - Ruzomberok (odstranenie besenovskej rampy) a určite usek Ruzomberok - Turany (tam sa moc neda totizto v povodnej stope vymyslat). Podobne aj Vrutky - Strecno by to chcelo nadcasovejsie riesenie (nie rychlost 90 km/hod ale aspon dvojnasobok, je to dost dlhy usek, uz by sa to prejavilo). Netvrdim, ze sa to ma stavat naraz, ale proste drzat koncepciu (trebars 160 - 200 km/hod na celej trase) a postupne dobudovat. Takže bez tunelov všeobecne to nepojde. Ono s tym trasovanim a rychlostami suvisia aj ine veci (v ramci zvrsku), kde by sa dalo ist na mensie polomery ale s vacsimi prevyseniami, a to je len administrativna zalezitost, ktora by ale dost pomohla...
Tak, dosnivajme :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 10. Okt 2022 10:14

Žilina poprad 160/200 za cenu viac tunelov. Malo by sa to riešiť riadne rýchla železnica je dôležitá vec a som rád, že sa tie úvahy vracajú.
Spomaliť sa môže v staniciach v Žiline a v Ružomberku s tým že by sa Kraľovany zrušili ako uzol a pretrasovala by sa Orávka do RK, cez V.Dubovú.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 10. Okt 2022 11:21

Tu som pridal pôvodný zámer DK-RK pre doplnenie. viewtopic.php?f=19&t=1182&p=251290#p251290
Zvýšenie rýchlosti a tunel Korbeľka takéto riešenie podporuje.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod apollo » 05. Nov 2022 00:32

Viete niečo nové ohľadom ďalších úsekom na východe? Ide sa robiť aspoň VO na ten úsek z plánu obnovy Poprad Vydrnik? Čo Paludza-LH hýbe sa to? Našiel som nejaký pohyb ohľadom úseku Kysak-Velka Lodina v Kysaku bolo koncom septembra zasadnutie, kde sa mali Prehodnocovať a voliť varianty na 160-200km/h je z toho nejaký výstup? https://www.kysak.sk/--94-1186-verejne- ... ka-lodina-?
S magnusom a Lorencom sa nedá len súhlasiť. Takejto koncepcie by sa mali v ŽSR aj na MD držať aj za cenu viaczrojoveho financovania, keďže fondy na všetko nám určite nedajú takže tunelove úseky asi by šli cez PPP príp výhodné pôžičky z EÚ investičných bánk ak chceme aspoň nejaký výraznejší progres aspoň na hlavnej trase tomu sa nevyhneme..
apollo
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 21. Aug 2022 14:10

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod RudoLM » 14. Nov 2022 10:50

https://www.youtube.com/watch?v=Kr1vsHd ... BDstavbySR
33:34 - Modernizácie koľají na 160 km/h

Minister spomenul jednou vetovu aj usek Paludza -LH
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 212
Obrázky: 70
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod apollo » 14. Nov 2022 14:42

spomenul a dokopy nepovedal absolutne nic.. bla bla bla ,same kecy kecy prazdne kecy jak prdy do vetra..je to totalny neschpak, zial.. nedokaze presadit ani obycajnu 160ku na hlavnej trati-lebo si zakorenil do svojej dementnej gebulky je*le uhp a nedokaze to dostat odtial von a stopnut to , vyzera ze tie zeleznicne projekty proste len kvoli tomu nechal plavat vsetky do jedneho (aj tie vratane fondu obnovy-boli to len keci pred rokom-este sa nevedelo o krize zdrazovani vojne a pod. ) takze vyhovori sa potom na krizu, zdrazovanie materialov a pod ved je teraz na co sa vyhovorit..to dobre vie .. parchant.. patri do televizie ale nie na dopravu ,presne taky isty neschopak ako vsetky tie kolarove opicky.. mozno az na krajniaka, ale ten tam asi jediny do tej strany ani nezapada takze je skor svetla vynimka vazne niet alternativy nik schopny nie je u nas kto by tu dopravu a cely rezort dal konecne do laty podobne ako v Polsku napr , ak dojde k volbam dojde spat k moci smerohlas mafia spolu s fasistami tak je vymalovane..tak tam bude ale ze totalny koniec uz mozno by bola mala nadej u progresivneho slovenska kde by sa konecne doprava najma zeleznicna mohla vyrazne pohnut a zmodernizovat mali slusny pokrokovy program v tejto oblasti ale to nema ziadnu sancu podla prieskumov samostatne vladnut urcite nebudu prip s pravicovym spektrom je vlada nerealna a s mafiou a fasistami vladnut urcite nebudu
Naposledy upravil apollo dňa 14. Nov 2022 15:33, celkovo upravené 3 krát.
apollo
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 21. Aug 2022 14:10

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 14. Nov 2022 14:54

RudoLM napísal:https://www.youtube.com/watch?v=Kr1vsHdcPCU&ab_channel=Ministerstvodopravyav%C3%BDstavbySR
33:34 - Modernizácie koľají na 160 km/h

Minister spomenul jednou vetovu aj usek Paludza -LH


To neštastné ÚHP. Už som stretol niekoľko odborníkov, ktorí spochybňujú činnosť tohto ústavu. Ani nie preto, že šetria, ale pre to že nekomplexne uvažujú o problémoch.
Minule som pozeral príklad železnice Budapešt-Belehrad. 350 km upgrade trate, ktorá skráti cestovanie z 8 hodín na 3,5 h. To je projekt.
Železničné úseky by sa mali stavať ako za FJ I. Z mesta do mesta z metropoly do metropoly. A riadne to natiahnuť na 200-300 km úseky.
Teraz by sa mal urobiť riadny projekt s nastavením štandardov Žilina- Košice. A neriešiť úsečky. A postaviť to za obdobie 7 rokov. Nech sa to vytendruje za 3 mld.
Stále by to bolo výhodnejšie z dlhodobého hľadiska ako tu posudzovať neviem akou metodikou úsečky.
Ale to chce mať riadne projekty a riadny systematický prístup. Nie neustále spochybňovať rýchlosti.

https://ekonomickydenik.cz/z-budapesti- ... onsorcium/
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod apollo » 14. Nov 2022 15:01

Lorenc, asi tak, mozme len tisko zavidiet Polsku aj Madarsku.. na mile sa odklanaju od nas a utekaju nam lebo maju spravne nastavenych ludi na rezorte dopravy na rozdiel od nasho idiota makkeho priposrateho televizneho manazera.. ktory podlahne kazdemu tlaku hocikoho z kazdej riti, najma takym totalne zbytocnym hajzlikom ako su uhp..a pod instituciam, progresivci by toto ako prve zrusili verim tomu.. 160ka by mala byt nutny zaklad pod ktory by sa uz okrem lokalnych regionalnych trati proste nemalo ist a bodka. a to mam na mysli jak severny koridor Zilina-Kosice tak aj juzny na Zvolen, ci trat na Kysuciach a na vychode je to trat na Presov a na Michalovce, Humenne vsade by som dal zaklad 160ku a bodka. a od BA po Puchov kde je uplna rovina spravit na 200 a pod. aj rovinate useky na juznej trase ,takto by to malo byt spravne a dostaneme sa na celom koridore Ke-Ba pod 4h bez problemov..
apollo
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 21. Aug 2022 14:10

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod vaclav » 15. Nov 2022 07:46

berete si za vzor Maďarsko, kde se v dopravě nic nestaví a Colas propustil 200 lidí?
jinak ten slovník je panečku kvalitka, bavím se dobře.
vaclav
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 25. Aug 2010 09:16

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod luboslavko » 15. Nov 2022 11:16

no a? Colas je súkromná spoločnosť, ktorá podniká na stavebnom trhu. Nie je žiadnou povinnosťou Colasu zamestnávať určitý počet ľudí... takáto zmena je to bežná súčasť podnikania... akurát u nás v postkomunistických krajinách to ešte stále pomenej chápeme... firmy rastú, firmy padajú (aj krachujú) a je to normálne... samozrejme, je to stav neželaný a každý by chcel plynulý rast, ale....
platí to všeobecne pre všetky firmy nie iba Colas... spomeňte si pár rokov dozadu - vedľa nás krachol gigant s viac ako storočnou históriou - Alpine
luboslavko
diskutujúci
 
Príspevky: 90
Obrázky: 1
Založený: 25. Okt 2013 06:56

Re: Modernizácia železničnej trate ZA – KE. Časť: Poprad - V

Odoslaťod jarino » 17. Nov 2022 18:19

jarino napísal:Predmetom zákazky je uskutočnenie stavebných prác na stavbe s názvom „Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy. Časť: A.1 Poprad Tatry (mimo) – Vydrník“.
Súčasťou predmetu zákazky sú aj opcie na:
- UČS 12 ŽST POPRAD – TATRY, rozšírenie I/66 v Poprade,
- UČS 17 ŽST POPRAD-TATRY - nový železničný most.

Účelom stavby je modernizácia železničnej infraštruktúry v úseku Poprad Tatry (mimo) – Vydrník (vrátane). Prestavba existujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zlepšenia jej technického vybavenia a použiteľnosti a to zabudovaním moderných a progresívnych prvkov a tým zlepšenia jej parametrov.

Stavba sa delí na nasledovné funkčne prepojené ucelené časti stavby (ďalej len „UČS“):
- UČS 08 ŽST VYDRNÍK
- UČS 09 traťový úsek Vydrník – ZAST HÔRKA
- UČS 10 traťový úsek Hôrka – VÝH HOZELEC
- UČS 11 traťový úsek Hozelec – Poprad
- UČS 12 ŽST POPRAD – TATRY
- UČS 14, ŽST KROMPACHY - ŽST POPRAD-TATRY - rádiový systém GSM-R a ETCS L2 (v úseku UČS 5-12), časť A.1 rádiový systém GSM-R
- UČS 15 Rekonštrukcia trakčných meniarní (v úseku UČS 05 -12)
- UČS 12 ŽST POPRAD – TATRY, rozšírenie I/66 v Poprade
- UČS 17 ŽST POPRAD-TATRY - nový železničný most

Predmetom riešenia je modernizácia traťového úseku ŽST Vydrník – Poprad-Tatry, od sžkm 184,983 po sžkm 199,200 v celkovej dĺžke 14,217 km.

Predpokladaná hodnoty zákazky: 220 mil. eur
Financovanie: Plán obnovy prípadne štátny rozpočet
Lehota výstavby: 990 dní
Predkladanie ponúk: 26.9.2022
Odkaz na dokumentáciu: https://www.zsr.sk/24793/

Bola podaná prvá žiadosť o nápravu.
Uchádzač žiadal upraviť výkaz výmer.
Vo výkaze výmer bola potreba predpínacej výstuže nadstrelená o 60% oproti skutočnej potrebe.
ŽSR žiadosti vyhoveli.

V prípade tohto tendra sú problémy s výkazom výmer.
Síce ŽSR posunuli termín predkladania ponúk na koniec novembra, ale urcite sa nejedná o konečný termín. Stále prichádzajú otázky k výkazu výmer zo strany uchádzačov.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod tronic » 18. Nov 2022 00:18

Aa samé "skvelé" správy od našej "Mega schopnej" vlády.. A že ideme po vzore Poliakov skrátiť doby prípravy projektov na výstavbu, sa len smejem lool toto je to ich skracovanie v praxi.. Zatiaľ sa akurát tak všetko len naťahuje.. A to máme aspoň pri tomto projekte limitovaný čas výstavby do konca roku 2026 dokedy platí plán obnovy, skvelé ak sa to kvôli takýmto a pod prieťahom nestihne a peniaze prepadnú..len pripomínam peniaze z fondu obnovy sa presúvať nedajú ak si niekto myslí, projekt sa nestihne jednoducho peniaze prepadávaju automaticky, štát má na krku sekeru..
tronic
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 15. Nov 2022 13:47

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 18. Nov 2022 06:46

https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... sky-miku-3
Ako dopadlo nakoniec toto ? Je to cekom čerstvé 07/22 Bude tam aspoň 160km/h ?
Ta situácia tam vyzerá na 120 ale varianty som tam nevidel v situácii...

Škoda že sa neurobil projekt z roku 2009 tie tunely hencnava, kolombiarok, strba, cervený kút. To bol riadny deal.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod finišer4 » 18. Nov 2022 07:28

Zdravím.

Pri poslednom live stream sa jeden divák pýtal aj na koridory. Doležal sa vyjadril, že úsek Palúdza - LH stojí na stanovisku ÚHP.
Doležal trochu s rozčarovaním povedal že nevídime trochu viac do budúcnosti. Čisla vraj vychádzajú na rýchlosť 120 km/h. "Modernizovať" na takúto rýchlosť si moc nedáva zmysel do budúcnosti. Pripomenul, že pozemky sú vykúpené a papiere skoro úplne hotové. Celá táto príprava už stála cca. 50 míľ. €.
Projekt už prešiel "zlacnením" myslím, že už asi 2x a stále to nestačí.
Keby sme používali optiku "dnešných" dní tak pri výstavbe diaľnice D1 na Spiši a ďalej smer Prešov tak ju v tej dobe staviame v pól profile, lebo však malé intenzity.
Podľa platného plánu investícií do železníc by sa mal úsek LM -LH rekonštruovať niekedy okolo roku 2030 v starej stope za odhadovaných 80 - 90 mil. €.
Úplne vyhodené peniaze. Nepomôže to ničomu. Rýchlejšie tam nikto nepôjde a trať rozdelujúca mesto na 1/2 ostane. Žiadny výhľad do budúcnosti
Za mňa je to typické slovenské.
Urobte si každý vlastní úsudok.
finišer4
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 08. Máj 2021 12:56

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.