Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod zvR7 » 03. Okt 2023 12:40

Nové stredisko na údržbu vlakov ...skoro odovzdané...v Nových Zámkoch...čaká sa na papierovačky
https://www.railpage.net/fotografie/v-n ... st-vlakov/

aj tu si to všimli...a určite aj závidia :))
https://iho.hu/hirek/micsoda-karbantart ... sekujvaron
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 353
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 20. Okt 2023 20:49

TIOP Trebišov odovzdaný do užívania:
https://www.youtube.com/watch?v=EiTlz9Tln60
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2264
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod cPalo » 26. Okt 2023 11:57

Super
Pozeral som, že už sa stavia aj Vrakuňa ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 485
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 31. Okt 2023 06:06

Nemá niekto, prosím, predplatné HN?
viewtopic.php?f=35&t=26709
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2264
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Eternal » 31. Okt 2023 08:02

EmBe napísal:Nemá niekto, prosím, predplatné HN?
viewtopic.php?f=35&t=26709


tu: viewtopic.php?f=35&t=26710
Eternal
návštevník
 
Príspevky: 24
Obrázky: 0
Založený: 31. Júl 2022 19:40
Bydlisko: ZA-ZM-KE

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod devil » 18. Jan 2024 14:00

Porovnanie rychlosti vybranych hlavnych trati porovnatelnych susednych statov, vybral som dlhsie trate kvoli reprezentativnosti. Udaje su najma su z webu cp.sk, na zaklade casov vlakov vyssej kategorie s co najmenej zastavkami (najma SC/EC/IC, pri nasej juznej trati R). Pri kazdej zastavke som odpocital 3 minuty casu. Nasledne prepocet km/cas. Samozrejme rychlost je iba jedno kriterium, ale ma to istu vypovednu hodnotu o stave trati.

praha - ostrava 356 km – 192 min 4z 119 km/h
praha – brno – breclav 314 km – 183 min 3z 108 km/h
ostrava – breclav 184 km – 118 min 6z 110 km/h
praha – c.budejovice 164 km 1z 98 min 104 km/h
praha-plzen-cheb 213 km 172 min 6z 83 km/h
praha – decin 129 km 91 min 2z 91 km/h

BA – ZA 201 km 108 min 2z 118 km/h
BA – szob 150 km 92 min 2z 105 km/h
BA - breclav 82 km 58 min 1z 51 min 102 km/h (pouzity starsi gvd kvoli sucasnym vylukam)
ZA - KE 242 km 178 min 4z 87km/h
BA – BB 230 km 216 min 14z 79 km/h
ZV - KE 230 km 199 min 11z 83 km/h

budapest – hegyeshalom 187 km 109 min 4 z 116 km/h
budapest – debrecen - nyiregyhaza 274 km 187 min 8z 101 km/h
budapest – miskolc – hidasnemeti (smer KE) 244 km 182 min 4z 93 km/h
budapest – szeged 193 km 146 min 9z 97 km/h
budapest – pecs 237 km 170 min 4z 90 km/h
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod ferguson » 18. Jan 2024 14:37

Podla tvojho porovnania mi to vychadza, ze su tie cisla velmi podobne a stav trati bude asi celkom OK.
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Obrázky: 17
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod magnus » 19. Jan 2024 11:54

Ťažko sa to porovnáva - nevieme dynamiku jazdy vlaku, tj. veľkosti zrýchlení a spomalení a na akých dlhých úsekoch, ani pobyty v staniciach
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod devil » 19. Jan 2024 12:54

pobyty na staniciach sa zapocitali aj ked pausalne. vlaky vyssej kategorie ich maju menej a vyuzivaju tratovu rychlost v co najvacsej miere. akurat vsade nevieme presne kde sa co stavia kvoli pripadnemu znizeniu rychlosti, ale npr. pri trati 110 to vieme. a ked je niekde dlhodobe ponechane potr tak to treba brat ako bezny parameter...zial.

10 km/h robi aj na dlhej trati len par minut. rozdiel 30 km/h je uz kludne pol hodina. podla mna cesko je uz vyrazne inde, treba pozerat aj na tie dlzky a co vsetko maju pokryte, tych lepsich trati je viac. nase 110+130 je dokopy jedna dlha trat, separatne to dlhe trate nie su. navyse 110 je excentricka. na 130ke je zrazu potr a ide sa 10 km/h, takze dufame ze sa to co najskor odstrani a privrieme oci.... BA-BB sa vseobecne povazuje za pomalu trat, ked bude opravena nova bana aj tak to bude len mierne cez 80 km/h. madari pokial viem maju 140/160 po debrecin (cize ciastocne aj trat na szeged, lebo je tam subeh), len stale nie je adekvatne zabezpecovacie zariadenie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod magnus » 19. Jan 2024 14:58

Nuz, bohuzial strasne zaostavame a ani to malo co mame nevieme vyuzit v grafikone. Neohovoriac o tom, ze na tzv. koridore by si niektore starsie useky (TT - PN) uz zasluzili KR a ze chybaju zakladne suciastky an beznu udrzbu a okamzitu vymenu v pripade poruchy - proste nie su spracovane zalohy.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod korfo27 » 19. Feb 2024 10:05

korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 327
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod devil » 28. Feb 2024 09:46

este mala oprava, v smere KE - ZV je v cp cas este o par minut menej

ZV - KE 230 km 190 min 11z 88 km/h

porovnatelne so ZA-KE, realne je obmedzenie kym nedokoncia elektrifikaciu pri moldave, potom sa ma opravovat filakovo co by mohlo priniest dalsich par minut uspory.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 19. Apr 2024 21:41

Dvojročný plán výlukovej činnosti na roky 2024 - 2025:
https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/vy ... -o430.xlsx
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2264
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 21. Apr 2024 12:40

Púchov - Lúky pod Makytou - štátna hranica SR/ČR TK 1/2 KRTV 1-3/2025

Toto je tá rekonštrukcia TV, ktorá sa mala robiť už pred piatimi rokmi a bez ktorej nie je možné prepnúť na 25 kV?
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 820
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 10. Jún 2024 20:45

Peter_CA napísal:Púchov - Lúky pod Makytou - štátna hranica SR/ČR TK 1/2 KRTV 1-3/2025
Toto je tá rekonštrukcia TV, ktorá sa mala robiť už pred piatimi rokmi a bez ktorej nie je možné prepnúť na 25 kV?


Podľa vyjadrení pre médiá z roku 2016:

Na úseku trate Púchov –Lúky pod Makytou – št.hr. SR/ČR. je naplánovaná komplexná rekonštrukcia trakčného vedenia, ktorá sa skladá z troch samostatne realizovateľných stavieb:
1. Púchov - ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia“
2. ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia
3. ŽST Lúky pod Makytou – št.hr. ČR, KR trakčného vedenia

Predpokladaná doba výstavby
Púchov - ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia je 12 mesiacov
ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia je 8 mesiacov
ŽST Lúky pod Makytou – št.hr. ČR, KR trakčného vedenia je 10 mesiacov

Podľa tohto sa to súťažilo v jednej zákazke:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyh ... 3d04ce0e73

Zákazka je už zrealizovaná.

Styk úsekov (nie sústav) napájaných z TM Púchov a TM Střelná je pred žst. Lúky pod Makytou v smere od Púchova. Takže celá žst. Lúky až po hranicu by mala byť napájaná z českej strany.
Z rovnakého videa vidno aj to, že TV je už zrekonštruované až po hranicu.

Styk vidno v tomto videu z roku 2022 v 10:23 min:
https://youtu.be/WQF1rBs8bXo?si=pj5tX7b6uvggfQZn

Zdroj:
https://www.zsr.sk/showdoc.do?docid=485 ... ctor=blind

Čo tam ešte ďalšie môžu robiť neviem.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2264
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod ferguson » 12. Jún 2024 21:28

Jasné že je to komplet vymenené. Videl som to z okna z práce, keď to robili.
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Obrázky: 17
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.