Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod VojtoTT » 08. Dec 2024 12:23

Keďže sa od nového grafikonu rušia IC, bude ešte niečo jazdiť na koridore 160kou? Klasické rychliky doteraz nejazdili
VojtoTT
diskutujúci
 
Príspevky: 165
Obrázky: 26
Založený: 11. Júl 2011 09:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod rovas » 08. Dec 2024 14:46

ono zas uplne IC nezrusili. vramci noveho grafikonu boli ponechane 2 pary zrychlenych spojov jeden rano druhy vecer presne v casoch kedy sli aj IC.. a tie asi budu vyuzivat koridor rychlost tych 160 ..aktualna uz finalna podoba CP pre 24/25 platna od 15.12.2024 je k dispozicii tu https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/ ... _SK_24.pdf
rovas
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 30. Nov 2024 17:19

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pa3ck » 08. Dec 2024 20:20

VojtoTT napísal:Keďže sa od nového grafikonu rušia IC, bude ešte niečo jazdiť na koridore 160kou? Klasické rychliky doteraz nejazdili

Rýchliky BA-KE jazdili 160 km/h už od GVD 2018, v aktuálne končiacom GVD mali túto rýchlosť okrem IC aj Tatrany, Považany a trenčianske Rexy (samozrejme za predpokladu, že mali rušeň na túto rýchlosť s ETCS - to sa v posledných mesiacoch zlepšilo dodávkou novýchejednotiek od Stadleru a doplnením ETCS na rušne 361.1)
pa3ck
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod VojtoTT » 09. Dec 2024 12:22

Pokiaľ ja viem, tak áno, jazdili aj rýchliky 160, ale grafikon bol stavaný na 120 práve kvôli tomu, že nemali všetky rušné ETCS. Takže v praxi to bolo tak, že len rychliky, ktoré mali meškanie to reálne využívali na skrátenie meškania...
Išlo mi o to, že ak sa grafikon neupraví pre rychliky permanentne na 160, tak sú to vyhodené miliardy eur na trať, kde žiadne vlaky reálne toľko nebudú jazdiť
VojtoTT
diskutujúci
 
Príspevky: 165
Obrázky: 26
Založený: 11. Júl 2011 09:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 09. Dec 2024 12:38

Na cp.sk je všetko od 15.12.2024 nahodené.

Porovnanie časov....

Dnes:
LM-Bratislava ide 3h 18 min hodiny express. IC LM- Bratislava 2h 53 minút.
Ale 6 zastáviek navyše má express, čo je 25 minútová strata.

V novom grafikone:
LM-Bratislava ide 3h 19 min hodiny express. IC LM- Bratislava 2h 59 minút.
Tiež 6 zastáviek navyše. A to je 20 minútová strata.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 41
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pa3ck » 09. Dec 2024 14:12

VojtoTT napísal:Pokiaľ ja viem, tak áno, jazdili aj rýchliky 160, ale grafikon bol stavaný na 120 práve kvôli tomu, že nemali všetky rušné ETCS. Takže v praxi to bolo tak, že len rychliky, ktoré mali meškanie to reálne využívali na skrátenie meškania...
Išlo mi o to, že ak sa grafikon neupraví pre rychliky permanentne na 160, tak sú to vyhodené miliardy eur na trať, kde žiadne vlaky reálne toľko nebudú jazdiť

Nechce sa mi teraz prepočítavať, na akú rýchlosť je stavaný súčasný grafikon (je v tom aj tak veľa premenných, o ktorých nemusím ani tušiť), ale faktom je, že nasadenie rušňa bez ETCS znamená garantované meškanie 10+ minút
pa3ck
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 09. Dec 2024 16:20

Uz je to nahodene na cp. Podla stareho gvd IC medzi TT a ZA bez zastavenia ma priemerku 130 km/h. Podla nového to bude asi 125 km/h aj po odpocitani 5 minut kvoli TN. Povazany mi vychadzaju iba cez 80 km/h teraz a od nového nieco pod 110 ked odpocitam 3 minuty pre kazde zastavenie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod rovas » 11. Dec 2024 15:33

tak to je ubohe na prerobenu trat taketo hodnoty.. takmer ziadny casovy zisk ..smutne, rovno mozu modernizovat nanovo.. z ba az po puchov
rovas
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 30. Nov 2024 17:19

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 11. Dec 2024 18:47

Ale zase netreba zabudat ze vlaky nemozu len tak hocikde predbiehat npr osobaky. Cim viac vlakov na trati tym viac prekazok...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod KN.SK » 13. Dec 2024 11:33

V máji 2024 jazdili 160 km/h (± niečo). Na obrázkocheje 157 km/h a ak sa dobre pamätám a nemýlim, zazrel som i 159 km/h, no neviem aká je "presnosť" údajov na tej informačnej tabuľke. Pozri:
49632 49633 1917
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3845
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 13. Dec 2024 11:49

Treba ZA-Poprad urobiť na 200km/h a pojde to tu rýchlo. Vacsie rýchlosti, kde je menej hustá doprava. To je strategická hodina, ktorá sa ešte modernizáciou dá ušetriť.

Nie prerábať Ba-ZA jedine ak spraviť rýchlejšie priame úseky.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 41
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 13. Dec 2024 14:40

Podľa zošitového cestovného poriadku platného už v tomto roku:

IC 44/45 VECTRON = 160 km/h
EX 520/ 521 / 522 / 523 /524 / 525 Gorila = 160 km/h
Ex 600 - 627 VECTRON = 160 km/h
R 700 - 717 r.361.1 = 160 km/h
Os BA- TT/TN, ZA- TN vedené radou 561 a 671, 660, 661= 160 km/h

Rýchlosti platia pri úplnej kontrole ETCS.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2312
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod asdf » 17. Dec 2024 22:25

rovas: 125km/h a 110km/h sú pri traťovej rýchlosti 160km/*** naprosto vyhovujúce. Tým, že už to nie sú 2-3 "nadvlaky" je naviac nutné viac riešiť stabilitu GVD. Pendolína ČD jazdia Praha-Ostrava priemernou rýchlosťou 110-115km/h podľa toho ako sa zadarí a jaká je to paráda (zastavenia Pardubice, Olomouc, je ale pravda že tá trať má menší podiel rýchlosti 160km/h).
Obrázok používateľa
asdf
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 305
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.