Moderátor: Moderátori
to je technicky problem, dost to vidim v poslednom case v kazdej teme.PS: Dobre si vsimam, ze h _ êèêêj ŠĽo ............. vácka cenzura uz dosla tak daleko, ze "umela" inteligencia prepisuje normalne texty na nezmysly? Napr z tohto mojho a par nedavnych prispevkov v tomto vlakne "vlakhejazdit", "potrebnheje", "necheje", "juheje"![]()
![]()
za NZ mas same kopce, pri sahach to nemas kam vopchat.Celkovo, este stale by teoretickhejedina zmysluplna a ufinancovatelna rychlostna trat mala byt BA-NZ s vetvou od niekial z okolia NZ/Sturova pozdlz Ipla na LC/RV/KE/PO a druhou vetvou na BP. Tri najvacsie mesta na SK by takto boli poriesene za 2-3 hod po rovine a aj celhejuho+vychod SK by bol poriadne napojeny na BP (ciste hypoteticky). a na severe by mohli saskovat s miliardovymi tunelmi na 160ku a MEGAUZLOM ZILINA ...
samozrejme 250 je prehnane a nerealne, 160ka alebo kedze su papezskejsie normy s povinnymi nadjazdami tak aspon 140ka mohla byt realna a hlavne financovatelna. vlaky z vychodu na zapad by proste chodili juhom.Samozrejme, 250 km/h medzi KE a RV... a jazdiť tade bude akože kto a kam?
Kvík napísal:Samozrejme, 250 km/h medzi KE a RV... a jazdiť tade bude akože kto a kam?
v tomto stave rozpoctu, ubytku eurofondov si myslim ze je to nerealne hociakou trasou.Trepat to pohronim je tak isto nerealne ako cez zilinu. Proste privelmi hornaty teren.
Kvík napísal:Problémom nie sú nadmorské výšky a teda zelená alebo hnedá, ale rýchlosť zmeny, teda sklon. Snáď najhoršie je neustále kopec-dolinka, ako je to medzi Tornaľou a LC. V tomto smere je na tom sever celkom dobre -- Považím by sa dalo ísť bez veľkých nákladov aj omnoho rýchlejšie než 160, ďalej viac-menej stačia dva dlhé tunely cez Veľkú a Malú Fatru a potom zrejme vrcholový cez Štrbu. Skutočný problém je až medzi SN a KE.
Ale ak by sme chceli skutočne európske riešenie, rýchlovlak BA-KE by šiel cez Budapešť a potom po rovine cez Miskolc na Košice. Ale to je pri obmedzenosti stredoeurópskych voličov asi také reálne, ako rýchlotrať cez Šahy...
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.