JoHnZ,
ja skutocne nedokazem plnohodnotne posudit slovenske zeleznice.
V bode c. 1.
nemyslim si ze by francuzske, grecke, spanielske, rakuske, nemecke atd. zeleznice mali nejake vazne problemy pre pravidla s EU - to len v CR, SR, ... pretoze odmietate spravit reformy. A ja len tvrdim ze ten kto nechce robit reformy tak ten nemusi - ale nech ani nie je podporovany z penazi celej EU. A ked mi chces tvrdit ze SR nepotrebuje modernizovat koridor - tak nech si cele forum spravi nazor co ty chces
vela penazi od statu (verejny zaujem), vela penazi z EU (koridory), spojene zeleznicne spolocnosti (lepsie riadenie podla teba), dlhy riesenie statom (teda vsetkymi ludmi v SR), ... a co tak raz zacat od zeleznic (ja nevrdim ze treba prepustat ludi) - ale daju sa spravit plany a podla nich sa riadit - preco musi zeleznicna spolocnost (teraz neviem ktora
) stavat obrovsku budovu v BA za 500 mil. SKK, preco musi mat vedenie zeleznic tie najlepsie byty v BA, tie najlepsie auta znacky AUDI, extremne odmeny (ktore vzhladom na zisk zeleznic by nemali byt ziadne) atd. - a ked to nevie spravit stat, tak nech sa to privatizuje - preco si JoHnZ zasadne proti akymkolvek zmenam
Zmeny prinasaju zlepsenie - zmeny by mali viest k zisku alebo aspon k zastaveniu dlhov, zmeny by mali viest k investiciam a rastu platov na zeleznici, ... potom nech ma vedenie firmy aj dovolenku v Karibiku (alebo v Grecku
) gratis - rozumies tomu kam ja smerujem od mojho vstupu do tychto tem
Maju problemy aj zeleznice v Rakusku, aj v Grecku, aj v Nemecku, aj v Japonsku, aj v USA - ale nie taketo
aj dlhy, aj straty, aj nizke investicie, aj zle a pomale riadenie (podla teba stav ked sa nieco pokazi) atd. - toto je len v takych statoch ako India, Slovensko, CR atd.
India ma vysoky hospodarsky rast, ale Indov je 1,1 mld. a ich HDP je cca. 750 mld. USD takze SR je na tom lepsie
Slovakov je 5,4 mil. a vase HDP je cca. 50 mld. USD. To pre porovnanie aby bolo jasne ze nedavam uroven SR na uroven Indie.
A k bodu c. 2.
ja nemozem hodnotit vasu SAD (autobusy ak sa nemylim) - ale autobusy (SAD a MHD) maju od statu ovela nizsie dotacie ako zeleznice - radovo ide o mld. SKK. Takze ja by som to neporovnaval.