Stránka 5 z 11

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2020 17:14
od lostrail
Chcu si pripisat politicke body za to, co stacilo uz len trochu postrcit, ale pripravili to ich predchodcovia. Toto nie je nic nove. Uvidime, ako im pojde priprava novych veci.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2020 10:42
od rexino
Minister chce z plánu obnovy elektrifikovať Košice-Humenné. Je otázne, prečo sa to nerobí z klasických eurofondov, kde sa na regionálne železnice míňalo absolútne minimum, ale tak lepšie takto ako nijako.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2020 21:23
od asdf
rexino: Ja mám taký dojem, že klasické dopravné eurofondy už v tomto rozpočtovom období nie sú "kohézne" ale už dosť viazané na sieť TEN-T.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2020 09:26
od devil
no prave kohezne = viazane na TEN-T. a prave tie maju klesat

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2020 11:01
od rexino
Prioritná OS 5 bola aj na regionálne trate nie? Práve teraz tam ŽSR konečne začala podávať projekty na obyčajnú rekonštrukciu rozbitých tratí so zhnitými drevenými podvalmi, čo hodnotím ako krok v pred, namiesto megalomanských projektov. Ale keďže vypadli investície ako napr. elektrifikácia do Humenného, z PO5 ide ZSSK kupovať vlaky, lebo čerpanie je tam mizerné.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2020 16:24
od devil
OS 5 je na regionalne trate aj vozovy park. malo tam byt okolo 300 mil. co je velmi nizka suma.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2020 12:29
od jarino
Však doteraz vyčerpali z tej prioritnej osi 1,5 milióna eur :lol:
Čerpanie je hrôzostrašné a už je len otázne, koľko peňazí prepadne.
Pôvodne ťažiskové projekty mali byť depá a elektrifikácie do Moldavy a Humenného. Potom sa tam doplnila optimalizácia trate do Prievidze a opravy zopár úsekov regionálok. Okrem toho sa uvažovalo to vyčerpať aj cez projekt Čadca - hranica. Keďže ten pôjde cez CEF, peniaze minie ZSSK.

Všetko je to zúfalé plátanie. Tak ako tie krízové opatrenia v rámci koronavírusu (nevesty dobre bude! :lol:)...

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2020 20:21
od lolo
ŽSR zverejnili štúdiu realizovateľnosti stavby Zvolen - Fiľakovo, elektrifikácia a optimalizácia trati. Riešené boli dva varianty, oba pr maximálnu rýchlosť 120km/h, komplexná rekonštrukcia železničného zvršku a nástupíšť + variant č.2 riešil niektoré úseky zdvojkoľajniť. Odporúčaný variant č.1. V hodnotení ma zaujalo, že niektoré ekonomické ukazovateľe (finančná úspora) vychádzala lepšie pre variant číslo č.1, napríklad úspora času cestujúcich. Vie to niekto logicky vysvetliť, veď ak budú dve koľaje v čo nadjhšom možnom úseku, tak úspora času vzhľadom aj na meškanie by mala byť menšia.
https://www.zsr.sk/modernizacia-trati/s ... atelnosti/

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2021 13:25
od lolo
Elektrifikacia Moldava -Kosice, zrušenie výsledku vyhodnotenia ponúk na základe rozhodnutia UVO, ide sa znova vyhodnocovať súťaž

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2021 05:03
od regiopanter
:lol: lol no tak toto uz ako fakt naozaj nepotrebuje ziaden komentar, totalne kocurkovo ,clovek uz nevie ci sa ma smiat alebo plakat.. lebo takto takymto sposobom ak to pojde dalej aj v inych oblastiach dopravy nikdy nic nedokoncime a nedotiahneme do konca a budu sa veci donekonecna len natahovat prebohaziveho ved to kolko rokov sa uz o tejto elektrifikacii hovori? ved to su nenormalne dlhe roky uz

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2021 10:22
od pa3ck
Myslím, že mnohí by bolo radi, ak by sa o tejto elektrifikácii naďalej iba hovorilo a peniaze by sa presunuli na zmysluplnejšie projekty...

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2021 10:39
od jarino
Spackané to je na strane ŽSR.
"Ďalej verejný obstarávateľ v zmysle nariadení uvedených v rozhodnutí Rady opätovne vyhodnotí ponuky, vyhodnotí splnenie podmienok účasti a bude sa zaoberať existenciou potenciálneho konfliktu záujmov."

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2021 12:48
od devil
a z tych zmysluplnejsich by sa po prehodnoteni vybrali tie najzmysluplnejsie a z nich po dalsom kole tie naj-najzmysluplnejsie.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2021 13:40
od lolo
Rada UVO bola tentokrát papezkejsia ako pápež a vytvorila nebezpečný precedens. Info bude čoskoro. Prosím ťa Patrik a ktoré sú to tie zmysluplnejšie projekty ktoré stihneme zrealizovať do 2023? Chceme elektrifikovat Zvolen-Kosice tak sa musí kdesi začať

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2021 13:28
od pa3ck
Ak to berieme ako začiatok elektrifikácie južného ťahu, tak beriem (aj tak si ale myslím, že lepšie by bolo začať od západu kvôli napájaciemu systém, na ktorý má postupne prejsť celá sieť ŽSR).

Ak sa ale pozeráme na tento izolovaný úsek (po terminál Moldava mesto), tak v tom veľký prínos nevidím, keďže dnes sa tam točí Bageta, ktorá nemá ani poriadny dvojhodinový interval. A nemyslím si, že po elektrifikácii sa tam zrazu oplatí točiť trojvozňového Pantera každú hodinu. A taktiež Cargo asi nepresunie preprahy z Hanisky, kde má zázemie, do Moldavy.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2021 13:43
od lolo
Toto všetci vieme že to nebol najšťastnejší výber projektu, ale keď už sú nato peniaze z únie tak to využime. Elektrifikacia neznamená len natiahnuté troleje ale aj čiastočná rekonštrukcia infraštruktúry (zvršok, nástupištia, atď). Ak by tam bola spravená elektrifikacia pri ktorej sa vykoná základná údržba zvršku, tak je to ideálny adept na liberalizáciu a posunutie súkromníkovi. Myslím že najmä kvôli blízkosti Košíc by to mohlo byť zaujímavé pre súkromných prepravcov.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2021 14:35
od devil
jednoznacne ked je elektrifikacia sucast "green deal" tak to treba spravit spolu s opravou trate, takisto banovce-MI-HE, ZV-filakovo a mozno aj oprasit elektrifikaciu leopoldov-NR.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2021 15:20
od Lorenc
V svajcu je skoro vsetko elektrifikovane. Aj jednokolajky. U nas pretrvavaju socialisticke paradigmy. Tazke vlaky, zastavky daleko odseba, spina. Schatrane stanicky so zamurovanymi oknami atd. Rajecka anca, Oravka tiez mohla mat eletrifikaciu lahsie vlaky s lepsou akceleraciou s cyklohubmi a P+R.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2021 00:00
od okorec
Nebolo by logické postupovať pri elektrifikácii podľa toho, kde v súčasnosti jazdí najviac motorových vlakov?
Ja som sa pozrel na zajtrajšok na 20 tratí, kde by som očakával najväčšiu premávku a spočítal som koľko vlakov po ktorej trati ide (v jednom smere) a vyšli nasledovné čísla:

1. Martin - Turč. Teplice ....... 24 (15 Os 9 R)
2. Strážske - Humenné ......... 21 (11 Os 8 Rex 1 R 1 EN)
3. Zvolen - Lučenec ............ 20 (15 Os 5 R)
4. B. Bystrica - Brezno ......... 16 (14 Os 2 Rex)
4. Prievidza - Topoľčany ....... 16 (12 Os 4 Rex)
6. Nitra - Nové Zámky ......... 15 (15 Os)
7. Humenné - Stakčín .......... 14 (14 Os)
8. Poprad - Kežmarok .......... 13 (13 Os)
9. Bánovce/O. - Strážske ...... 12 (2 Os 8 Rex 1 R 1 EN)
9. Košice - Moldava/B .......... 12 (7 Os 5 R)
9. Bratislava - Komárno ........ 12 (10 Os 2 Rex)
9. Humenné - Medzilaborce ... 12 (12 Os)
9. Prešov - Vranov/T ............ 12 (12 Os)
14. Nitra - Topoľčany ........... 11 (11 Os)
14. Žilina - Rajec ................ 11 (11 Os)
14. Čadca - Makov ............... 11 (11 Os)
14. Kraľovany - Trstená ......... 11 (11 Os)
14. Jesenské - Tisovec .......... 11 (11 Os)
19. Vranov/T - Strážske ........ 10 (10 Os)
20. Turč. Teplice - B. Bystrica .. 9 (9 R)

Mne z toho vychádza nasledovný plán elektrifikácie:
1) Martin - Turč. Teplice (- B. Bystrica výhľadovo)
2) Bánovce/O - Strážske - Humenné (- Stakčín výhľadovo)
3) Zvolen - Lučenec
4) N. Zámky - Nitra - Prievidza
5) B. Bystrica - Brezno

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2021 01:26
od asdf
okorec:
Z 1) treba vyškrtnúť tých 9 R, čo pokračuje do Banskej Bystrice, tie v Diviakoch nikto prepriahať nebude, nikto nie je zvedavý na 10 minútové čumenie v stanici. Ledaže by elektrizačná akcia bola spojená s výrazným zvýšením rýchlosti, čo by to aspoň zčasti vykompenzovalo (a vytvorilo podmienky pre lepšiu prímestskú dopravu Martina). Ale to zas asi bude dosť drahé. A nabudúce trochu menej "zeleného stolu". Turčianske Teplice sú zastávka, takže to treba elektrizovať minimálne na Hornú Štubňu.

Na 4) Je treba hlavne vyriešiť rýchlosť vlakov a zabezpečovacie zariadenie. Tá trať má veľký nevyužitý potenciál.

Niekde sa nám stratila trať Nitra - Leopoldov.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2021 07:48
od lolo
taktiež z 1) vyškrtnúť osobáky ktoré pokračujú do Zvolena a ponechať len vlaky ktoré jazdia iba po Hornú Štubňu a s týmito počtami vstupovať do výpočtu.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2021 09:44
od okorec
Aký je problém, keď sa teraz menia Peršingy za Okuliarniky vo Vrutkach, aby sa menili v Diviakoch?
Áno, elektrifikácia po H. Štubňu. Tých pár osobných vlakov, čo pokračuje na Zvolen a Prievidzu môže byť v kľude s prestupom na HŠ. Myslím, že za zbavenie sa 24x2 motorových vlakov (a to máme koronu) jazdia denne 40 km trasu to stojí.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2021 10:35
od devil
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=43698

tento obrazok nam ukazuje ze dopyt po cestovani vlakom je vyrazne deformovany tratovymi pomermi. a je vidiet ze vyrazne prevlada dochadzanie na kratke vzdialenosti. a snad nikto nebude pochybovat ze npr. NR-leopoldov ma daleko vacsi potencial ako to co tam vidime. lenze samotna elektrifikacia nepomoze pokial budu trate v mizernom stave, preto treba za elektrifikaciu "schovat" rekonstrukcie a niektorych pripadoch ciastocne zdvojkolajenie.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2021 10:35
od lolo
koľko vlakov sa prepriaha vo Vrútkach smerujúcich na Turčianske Teplice (Bystricu)? Pokiaľ viem z osobnej dopravy iba rýchlik, ktorí chodí z Ostravy (ten sa prepriaha v ZA). Tu by mala elektrifikácia zmysel keby sa robila až po BB. Ale pokiaľ viem cez tunely popod Fatru by bol asi problém s prechodovým prierezom po eletrifikácii (ak niekto vie nech ma opraví).

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2021 10:53
od pa3ck
Vo Vrútkach sa prepriahajú akurát ostravské rýchliky, a aj to len kvôli modernizácii uzla Žilina. Inak sa jazdí na naftu aj cez strečnianske tunely.

Pre ilustráciu: Na linke Košice - Humenné sa v minulosti prepriahalo v Trebišove alebo v Bánovciach. Už pár rokov ale celú linku jazdia motorové rušne/jednotky vrátane horského úseku cez Slánske vrchy. Takže aj preto je projekt Bánovce - Humenné s vysokou prioritou.

Čo sa týka elektrifikácie na juh od Martina, tak osobne by som rovno spravil aj harmaneckú trať, jednak kvôli pokrytiu celej rýchlikovej linky, ale aj kvôli napojeniu na striedavú sústavu od juhu (perspektívne by sa mohol súčasne prepnúť aj úsek Varín - Vrútky). Samozrejme, aj s odbočkou na Hornú Štubňu - aj keď tu by som tiež pouvažoval, či nebude lepšie spraviť rovno aj kremnickú trať ako alternatívnu (treba zvážiť aj požiadavky nákladnej dopravy).

Hlavne si ale treba položiť otázku, či naše železnice nepotrebujú prioritne iné veci ako elektrifikáciu. Poriadne zabezpečovacie zariadenie, ktoré okrem minimalizovania vplyvu ľudského faktora zabezpečí, že rýchliky (nehovoriac o ťažkých nákladoch) nebudú musieť brzdiť na každej výhybke, si myslím, že bude mať na jazdu lepší vplyv.