Moderátor: Moderátori
Dialniciar napísal:Tak ono stavať úplne novú koľaj asi nie je moc lacné ...
To už radšej nejakú novú trať Bratislava - Nitra, ktorá by bola "priamejšia".
Dialniciar napísal:Tak ono stavať úplne novú koľaj asi nie je moc lacné ...
To už radšej nejakú novú trať Bratislava - Nitra, ktorá by bola "priamejšia".
bodrik napísal:Este dodam, ze teraz, ked sa "stavia" koridor, je sanca toto zrealizovat, lebo pochybujem, ze sa toto ak by bol uz koridor hotovy potom v najblizsich desatrociach este niekedy urobi.. Bavime sa o 3. najvacsom meste statu a jeho sirokom spadovom uzemi + v podstate o 3/4 PO-kraja..
Inak, aj samotna stavba useku Krompachy - Kysak si bude vyzadovat dlhe useky trate realizovane v uplne novych polohach, nove (a aj dost dlhe) tunely, najma kvoli nevyhovujucim smerovym pomerom sucasnej trate. Takze nemyslim si ze by toto bol tiez nejako "lacny" variant.. Moj osobny nazor je, ze aj keby bol variant cez Kysak (mam na mysli kratsi "sucasny" variant, kedze aj ten dlhsi - "presovsky" vedie cez Kysak) cenovo iba na urovni 1/3 z celkoveho nakladu variantu cez Presov, tak aj tak sa stale oplati budovat "presovsky" variant. Inak bude Presov stale len mimo hlavnej trate, aj ked blizko nej a stale len zavisly na obci s cca 300 obyvatelmi (cim nijak nechcem degradovat tak vynimocnu obec, akou Kysak v sucasnosti je), kde budu pernamentne prestupovat hufy ludi (casto viac ako polovica cestujucich vlaku) z rychlikov do osobnych vlakov a naopak..
Este chcem dodat, ze by sa tym zaroven elegantne vyriesilo aj takmer 20 km dolezitej severojuznej medzinarodnej tranzitnej trasy --- Muzsyna (PL) - Plavec - Presov - Kysak - Kosice - Hidasnemeti (H). ---
Sucasna trat vedie je co sa tyka prepravnych rychlosti nic moc a casto vedie priamo cez takmer stred obci, v ktorych vytvara dost vaznu barieru.. A tu uz nepisem o spominanom Presove, kde je to v uplne nevyhovujucom stave.. Staci sa pozriet na mapu a pochopite.. Medzinarodna trat veduca okrem ulic mesta aj priamo namestim.. co dodat?
aquila napísal:preloza bude len jednokolajova a to je vsetko mozne, len nie koridorova trat ..
aquila napísal:aj samotny usek medzi krompachami a kysakom sa bude musiet zrekonstruovat.. nakladna doprava by si zbytocne cez presov nadchadzala ..
aquila napísal:z tych par informacii co boli o tejto prelozke k dispozicii..
ono to ani nema v principe moc zmysel stavat kompletne zdvojkolajene, ked ten najvynosnejsi druh dopravy, t.j. nakladna by tadial chodila v radovo mensich objemoch ako kysak - krompachy ..
a ta slavna koridorizacia nei je nic ine ako vymena zvrsku ono je to sice pompezne nazvane koridorizacia, ale to su normalne postupy, ktory by sa mali robit podstatne castejsie a nie ako na slovensku, ked je to uz div nie v havarijnom stave ..
jano.z napísal:Puchov - ZA by na 200 rieseny byt mal, s vynimkou prejazdu Povazskou Bystricou - pod Orlovsky most nie je za sucasneho stavu ako vopchat obluk s dostatocnym polomerom a pomerne narocna prestavba (v zasade by sa asi z tych dvoch mostov rozdelenych nasypom musel urobit jeden, posunut prijazdovu cestu do toho "logistickeho arealu" - abo co to je, je tam sklad uhlia, dreva, sidlia tam 2 spedicie a vyrabaju sa tam birkety - za stanicou, dat na ten jeden nove mostovky, zhlavie posunut, stocit do obluku a hadam sa to tam nejako vytoci ...) Orlovaku by asi bola moc, moc nakladna ... a zrejme aj prejazdu okolo priehrady ... ale to uz som tam nebol, tak neviem ...
jano.z napísal:magnus: Takto mne bolo povedane, ze by to ist mohlo a malo ... ale to bolo 2 roky dozadu ...
mino napísal:Mna by zaujimalo ako je to so zst. Poprad-Tatry, splna po takmer miliardovej prestavbe kriteria koridorovej stanice? (je tam len jedna prejazdna kolaj bez nastupist, a neviem ci dlzka kolajnic je 750m)
alebo sa tam budu robit dalsie upravy pri vystavbe koridoru?
jano.z napísal:Na stránke http://www.reming.sk/referencie_koridory.htm sú zverejnené konečné trasy pre úsek Liptovský Mikuláš - Poprad a Krompachy - Kysak.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.