Stránka 5 z 12

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2012 13:45
od Andrej
viewtopic.php?f=35&t=17342

Ze sa bude stavat tunel dlzky 4300 m, ktory znacne skrati trasu a zrychli tratovu rychlost je v poriadku (aj ked pan starosta nema predstavu, ake dlhe tunely uz mame vybudovane resp. sa planuju). Preco vsak ustupili obyvatelom Oscadnice v otazke zachovania starej zel.trate kvoli jednej zastavke, ktora je minimalne vyuzivana a väcsina obyvatelov Oscadnice na nu musi aj tak dochadzat autobusom? Preco radsej nepredlzili trasu autobusu do Krasna n.Kysucou?

Link na situaciu
http://eia.enviroportal.sk/detail/zsr-m ... d-kysuco-1 - priloha, zeleny variant

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2012 15:56
od mino
Zaujimave je ze podobne ako na useku Puchov - Horni Lidec, aj tu dojde k zmene trakcnej sustavy uz na 25kV 50Hz, tento trend bude nasledovat aj na celom V.koridore a predpokladam asi aj na vsetkych ostatnych el.tratiach na vychode

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2012 16:44
od aquila
Andrej napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17342

Ze sa bude stavat tunel dlzky 4300 m, ktory znacne skrati trasu a zrychli tratovu rychlost je v poriadku (aj ked pan starosta nema predstavu, ake dlhe tunely uz mame vybudovane resp. sa planuju). Preco vsak ustupili obyvatelom Oscadnice v otazke zachovania starej zel.trate kvoli jednej zastavke, ktora je minimalne vyuzivana a väcsina obyvatelov Oscadnice na nu musi aj tak dochadzat autobusom? Preco radsej nepredlzili trasu autobusu do Krasna n.Kysucou?

Link na situaciu
http://eia.enviroportal.sk/detail/zsr-m ... d-kysuco-1 - priloha, zeleny variant


bud maju dobry lobing, alebo to nechapem .. dalsia vec, ktora sa vdaka oscadnici nezmyselne predrazi .. a uzitok bude nulovy ..

nechapem tiez koho napadlo vobec tu zastavku zachovat .. vsak aj teraz je zufalo nevyuzita .. najma ked sa rusia podstatne vytazenejsie zastavky a stanice ..

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2012 17:52
od Andrej
Predrazenie nebude ani tak vo vystavbe, ako skor v prevadzke a hlavne sa znemozni vyuzitie telesa starej trate - ci uz ako napojenie osad pre auta alebo cyklotrasa. Nehovoriac o zbytocnom neumernom predlzeni cestovneho casu osobnych vlakov z CA.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2012 05:40
od magnus
aquila napísal:
Andrej napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17342

Ze sa bude stavat tunel dlzky 4300 m, ktory znacne skrati trasu a zrychli tratovu rychlost je v poriadku (aj ked pan starosta nema predstavu, ake dlhe tunely uz mame vybudovane resp. sa planuju). Preco vsak ustupili obyvatelom Oscadnice v otazke zachovania starej zel.trate kvoli jednej zastavke, ktora je minimalne vyuzivana a väcsina obyvatelov Oscadnice na nu musi aj tak dochadzat autobusom? Preco radsej nepredlzili trasu autobusu do Krasna n.Kysucou?

Link na situaciu
http://eia.enviroportal.sk/detail/zsr-m ... d-kysuco-1 - priloha, zeleny variant


bud maju dobry lobing, alebo to nechapem .. dalsia vec, ktora sa vdaka oscadnici nezmyselne predrazi .. a uzitok bude nulovy ..

nechapem tiez koho napadlo vobec tu zastavku zachovat .. vsak aj teraz je zufalo nevyuzita .. najma ked sa rusia podstatne vytazenejsie zastavky a stanice ..


Ano maju dobry lobbing na MZP, konkrene jeden pan z Oscadnice :-) Tato chujovina vznikla kvoli nemu. Myslim vsak, ze po postaveni tunela (ak k tomu niekedy vobec dojde) ta stara trat bude tak ci tak zlikvidovana. Myslim, ze este bude snaha posunut to nazad do polohy cerveneho variantu, aspon ja to urcite budem presadzovat.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2012 06:34
od simonsson75
aquila napísal: nechapem tiez koho napadlo vobec tu zastavku zachovat .. vsak aj teraz je zufalo nevyuzita .. najma ked sa rusia podstatne vytazenejsie zastavky a stanice ..


Môžem vedieť, odkiaľ čerpáte informácie o využívanosti zastávok?

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2012 14:23
od magnus
Aj v Zamere pre EIA sa to da najst, treba klinkut na enviroportal

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2012 14:37
od Andrej
magnus napísal:Ano maju dobry lobbing na MZP, konkrene jeden pan z Oscadnice :-) Tato chujovina vznikla kvoli nemu. Myslim vsak, ze po postaveni tunela (ak k tomu niekedy vobec dojde) ta stara trat bude tak ci tak zlikvidovana. Myslim, ze este bude snaha posunut to nazad do polohy cerveneho variantu, aspon ja to urcite budem presadzovat.

Ake vyhody vidis v cervenom variante oproti zelenemu? Mne sa naopak pozdava vybudovanie novej zastavky Krasno n.Kysucou (ktoru obsahuje prave sucasny variant), aj ked potom trochu straca zmysel dnesna stanica. Kazdopadne drzim palce v presadzovani dobrych rieseni :-)

Toto inac nie je prvy pripad, kedy nas lobbing "niekoho" z Oscadnice vyjde poriadne draho...

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2012 19:35
od dusans
Tá trať sa môže zrušiť po čase, ak sa zistí, že jej prevádzka je nerentabilná.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 07:03
od magnus
Vyhoda cerveneho variantu je podla mna v lepsom trasovani - lepsich smerovych pomeroch s vyhladom do buducna, lepsie situovanie vo vztahu ku geomorfologii a geologickej stavbe a v celkovej koncepcii tunela, bez potreby tuneloveho rozpletu v nevhodnom mieste, bez podla mna zbytocnej kombinacie TBM a NRTM razenia. Odpada dvojnasobne krizovanie starej trate a budovanie vysokych opornych murov a mosta v koryte Kysuce (a s tym suvisiace zuzenie koryta!). Zaroven pravdepodobne bude potrebne prehodnotit sposob razenia.
Zastavka Krasno je podla mna kravina, rovnako ako aj zachovanie starej trate so zastavkou Oscadnica. Vsetky autobusy smer Oscadnica vychadzaju zo stanice Cadca, a ak ma niekto potrebu napojit Oscadnicu aj na Krasno, tak sa daju autobusy lahko presmerovat aj na stanicu Krasno, co je podla mna lacnejsie ako zachovavat staru trat s jednou zastavkou. Skibusy dokonca chodia primo zo Ziliny. Podobne si nemyslim, ze Krasno je taka aglomeracia, aby potrebovala dva nastupne body - treba len stanicu spristupnit.
Je to na debatu, nemam moc casu to rozpisopvat detailne. az raz spravi niekto stretko, mozme podebatovat :-)

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 08:28
od Andrej
Tak sa opytam inak - nedala by sa stanica Krasno posunut blizsie k stredu obce (aspon na uroven cestneho mosta cez rieku Kysuca) ? Darmo modernizujeme za drahe peniaze koridor, pokial nastupne body budu v miestach, kde zeleznica ziadnych ludi nepritiahne a vlaky budu nadalej prazdne.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 16:10
od magnus
V principe sa da vsetko, otazka je, ci to pomoze naplnit vlaky. Ja si myslim, ze prazdne su najma preto, ze cestovanie je vlakmi drahsie, je menej spojov, nenadvazuju na seba a nenadvazuju na ostatne druhy dopravy. To je moj nazor ako cestujuceho.
Podla mna sa malo vyuziva system prestupu hrana-hrana a ano, mas pravdu v tom, ze mnohe stanice a zastavky su od ruhy a mnohe dokónca po modernizacii este dalej. To povazujem za tragediu myslenia ZSR a projektantov.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 17:10
od Andrej
Okolie ZA ma velky potencial integrovanej dopravy s vyuzitim zeleznice, preto si myslim, ze spristupnenie tejto dopravy pre dalsiu obec bude len prinosom. Obzvlast, ak to pomoze aspon ciastocne odlahcit pretazenu I/11. Neurobme tu istu chybu, ako pri modernizacii TT-Piestany.

Inac je este vobec mozna zmena variantu, ked uz prebieha uzemne konanie?

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2012 07:25
od magnus
To ti neviem povedat, nakolko je trasa zafixovana. V kazdom pripade, zmeny trasy aj koncepcie sa robili i na LM - PP a tam uz tiez bola DUR hotova a vydane uzemko. Takze myslim, ze to zas az taky problem nie je, lebo sa to naviac tyka len velmi maleho uzemia. Zavisi od projektanta, ci bude trvat na sucasnej trase alebo bude ochotny zmenit svoju predstavu. Moj nazor je, ze cerveny variant by bol jednoduchsi z mnohych hladisk.

Co sa tyka zeleznicnej dopravy v regione Ziliny, mas pravdu. Keby boli zeleznice a VUC trosku viac zamerani na buducnost a vyuzitie tohto potencialu, tak minimalne studia dotiahnutia zeleznice smerom na Terchovu by uz bola na svete. Tam vidim jednu vyraznu os rozvoja osidlenia s extremnym narastom individualnej dopravy, a pokial je este cas a uzemie nie je uplne zastavane, mal by sa tam minimalne vytvorit koridor ako uzemna rezerva pre zeleznicu s perspektivou napojenia na Oravu. Keby som bol statnik alebo regionalny politik, tak urcite o tomto rozmyslam. Je to odvazne, ale takto sa to robi v normanych krajinach. Podobne aj smer Rajec s perspektivou napojenia hornej Nitry.
Ostatne trate v regione maju potencial, pokial sa spristupnia. Napriklad upravou dialnicnej krizovatky Vrtizer (ktora momentalne postrada akykolvek vyznam) a doplnenim mosta cez Vah a kanal Vahu by mohla byt spristupnena Papradnianska dolina na zastavku Plevnik, kde by mohlo byt zachytne parkovisko. Ono tych veci sa da spravit viac, nieco stoji peniaze, nieco az tak nie - napriklad cistota zastavok a stanic, co je tiez jeden zaujimavy fenomen...no, dost, uz som s rozbehol viac ako je zdrave :-)

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2012 09:56
od stanog
V jednom máte páni pravdu, naši regionálni politici si radšej robia reklamu vyhláseniami do celoštátnych médií k veľkým infraštruktúrnym projektom, lobovaním k drahým zmenám projektov, avšak na úrovni na ktorú majú dosah nerobia nič, lebo je to mravenčia práca a nedá sa tak bombasticky prezentovať. Jednoduchšie je bojovať za stanice, preložky tratí a trasovania koridorov ako v regióne v jednaniach so SADkou trvať na obslužnosti železničných staníc a vynútiť si nadväznosť na vlaky, budovanie P+R parkovísk na pozemkoch vlastných obcií v blízkosti staníc. Podobne je to aj v Banskej Štiavnici kde 9000 ľudí podpísalo petíciu za zachovanie železničnej dopravy ale pre to aby k / od existujúcim vlakom boli nadviazané autobusy z mesta neurobil roky rokúce nikto nič. Za to mali padať hlavy bývalých a terajších primátorov, lebo terajšie navrhované zastavenie dopravy je dôsledkom ich počinov / nečinov ale to tým signatárom zrejme nevadí.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2012 11:52
od simonsson75
S týmto sa dá iba súhlasiť. Orientácia na veľkohubý politický marketing už v našej gubernii odsunula na slepú koľaj mnoho výborných a ľahko realizovateľných projektov...

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2012 12:33
od Čavo
Problém s prípojmi na vlaky má pohľad ešte z jednej strany. ŽSSK sa všemožne snaží ľudí z vlakov vyháňať a tak, ak aj existuje nejaký prípoj, tak ho automaticky pri najbližšej zmene grafikonu zruší (posunie vlak najnemožnejším spôsobom). Myslím, že tých čo robia cestovné poriadky pre mestskú a prímestskú dopravu, to už prestalo baviť.

Odsledované v regióne, kde nie je hlavná trať a teda sa jednoznačne pokúšajú vlak čo najviac vyprázniť a zrušiť.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2012 08:17
od magnus
Ano, toto je uplne evidentny politicky zamer, zadany tvorcom grafikonu, aby mohli vykazat nerentabilitu trate. A nie je to len na lokalnych tratiach ale aj na hlavnych tahoch. Takymto sposobom napriklad zlikvidovali elektricku do Tr. Teplic a ine pripoje na hlavny tah.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2012 11:29
od mino

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2012 20:20
od dusans
Andrej napísal:Okolie ZA ma velky potencial integrovanej dopravy s vyuzitim zeleznice, preto si myslim, ze spristupnenie tejto dopravy pre dalsiu obec bude len prinosom. Obzvlast, ak to pomoze aspon ciastocne odlahcit pretazenu I/11. Neurobme tu istu chybu, ako pri modernizacii TT-Piestany.


S týmto mi ako miestnemu v danej oblasti nič iné neostáva, len súhlasiť :)

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2012 21:07
od johhan
Tu Vám vešiam mapku ako poliaci plánujú rekonštrukciu železničného koridoru na Slovensko

gallery/image.php?album_id=67&image_id=12737

Opcia 1 - trasa na 160 km/h - lokálne 100-120 km/h
Opcia 2 - trasa na 200 km/h - lokálne 120-160 km/k
Opcia 3 - trasa na 300 km/h - lokálne 250 km/h

Niektorí si myslia že poliaci nič nerobia - robia a intenzívne - momentálne jednajú na únii aby im zafinancovala 2014-20 smerom na Slovensko rovno 2 trate jednotku a trojku

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2013 19:42
od dusans
viewtopic.php?f=35&t=18084

Žeby sa špekulovalo len o optimalizácii trate bez tunela?

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2013 22:54
od Qwert
Nie je to úplne nelogické. Ja by som to asi spravil tak, že trať by sa zmodernizovala v celom rozsahu tak, ako bolo plánované, s výnimkou tunela, Namiesto neho by sa len opravila stará trať v danom úseku. Tunel by som úplne nezavrhoval, ale stačilo by ho postaviť aj o 10 rokov neskôr.

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2013 08:02
od aquila
ono je hlavne nonsense zachovat staru trat kvoli zastavke pre par ludi, na podporu turistiky, keby si vyziadali cyklotrasu namiesto starej trate, urobia 100x lepsie

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2013 04:52
od magnus
No jo, železničiari ako vždy nevedia čo chcú, ale chcú to veľmi. Stále je v hre len optimalizácia, ale aj tá si vyžiada nemalé peniaze. Na viac ako 80km/h sa to tam spraviť nedá, je to v päte svahu, čiže samý zosuv. Ak by to malo byť na 120km/h v zmysle medzinárodných dohovorov o nákladnej doprave, tak sa to bez tunela/ov nedá spraviť. V zásade však pre železnicu z dlhodobého hľadiska (údržba, bezpečnosť) by bol vhodnejší tunelový variant, bohužiaľ na Slovensku sa v dlhodobom horizonte neuvažuje.
Zaujímavo sa však javí ja úsek Od Svrčinovca na hranicu - sanačné opatrenina na zosuvy možno vyjdú tak drahé, že sa oplatí rozmýšľať na ďalším tunelom, ktorý by vyšiel lacnejšie. Ale to už torchu predbiehame...Sranda je, že v princípe nám to EÚ vie prefinancovať, len u nás sa toho železničiari boja.