Stránka 47 z 48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2023 17:59
od EmBe
korfo27 napísal:Dám to sem keďže není vlákno Prievidza Nitra Nové Zámky https://mytopolcany.sme.sk/c/23154473/d ... v-eur.html


Vytvoril som nové vlákno pre túto stavbu:
viewtopic.php?f=19&t=26518

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2023 11:26
od RudoLM
Braňo Závodský Naživo Katastrofálny stav železníc. Hosťami sú Jiří Kubáček a Ondrej Matej

https://www.youtube.com/watch?v=visxkxX ... a%C5%BEivo

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2023 14:24
od pa3ck
Analýza HzP pre dispečerizáciu trate Prešov - Strážske: https://www.mfsr.sk/files/archiv/92/Hod ... razske.pdf

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2023 13:58
od frontier
tu sa riesia blbe dispecerizacie a este hzp ktore mali davno zrusit lebo vsetko len nezmyselne rusia a blokuju, ziadne ine krajiny vratane susednych takto blbe institucie nemaju, ale tu treba predosvetkym radikalne modernizovat aspon na 140 tuto lokalnu trat vyrovnanim oblukov a zakrut , od kysaku po presov na 160 (tu aj zdvojkoljnit) toto by mal byt zaklad

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2023 23:01
od frontier
dobry rozhovor a smutne fakty o nasej zeleznicnej doprave.. https://www.youtube.com/watch?v=HUuyVrhND_s

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2023 20:49
od EmBe
ŽSR vyhlásili VO na dodanie: Rekonštrukcia vybraných výpravných budov a prevádzkových budov za účelom energetických úspor - projektová dokumentácia

Stanice:
Žiar nad Hronom, Príbovce, Levice, Jesenské, Vrútky, Nováky, Prievidza, Ľubochňa, Studený Potok, Matejovce pri Poprade, Veľký Slavkov, Plešivec, Spišské Vlachy, Vydrník, Stará Ľubovňa, Krompachy, Margecany, Veľký Meder, Sládkovičovo, Bratislava - Petržalka, Bratislava - východ, Vyšné Hágy, Štrbské Pleso, Fiľakovo, Mníšek nad Hnilcom, Slovenské Nové Mesto, Pod Lesom, Bratislava - Petržalka sklad, Tatranská Lomnica, Levice TO SMSÚ, Poltár, Zvolen, Bytča, Nemšová, OTV Margecany, Trnava, Nové Zámky.

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyh ... 97973ac84c

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2023 01:23
od frontier
Ruzomberok, Cadca Zilina su kde??? Nitra? Banska Bystrica?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2023 10:31
od EmBe
frontier napísal:Ruzomberok, Cadca Zilina su kde??? Nitra? Banska Bystrica?


Ružomberok má spracovaný projekt už od nejakého roku 2016 tuším, už bolo aj VO, ktoré bolo zrušené. Žilina má ísť cez Plán obnovy, takže projekt už, zrejme, má spracovaný alebo sa na ňom robí.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2023 16:47
od EmBe
TIOP Trebišov:
Autobusová stanica je v predbežnom užívaní, v lete by mala byť odovzdaná aj železničná časť.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2023 11:30
od EmBe
ZOZNAM ČINNOSTÍ PREVÁDZKY NA ZLEPŠENIE STAVU ŽELEZNIČNEJ INFRAŠTRUKTÚRY A SERVISNÝCH ZARIADENÍ
20.06.2023

https://www.zsr.sk/pre-media/aktuality/ ... 9mOOdNfnsc

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2023 06:16
od Peter_CA
"Súvislá výmena 680 ks podvalov"
S ohľadom na to, že podvaly na hlavných tratich sa ukladajú nejakých 60-70 cm od seba, to vychádza na necelých 500 m. A tak si tu žijeme

Opravy GPK medzi Žilinou a Púchovom - to sa im fungl nový koridor už rozpadá alebo započítali do opráv aj koridorizáciu (pritom na začiatku píšu, že investičné akcie tam nepočítajú), aby mali dlhšiu tabuľku? Ani neviem, čo z toho je väčšia hanba.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2023 21:19
od renoir99
vsak onohdo casu tvrdili ze v kratkom case medzi Zilinou a Puchvom budu mierne upravy na 200km/h a cudujem sa ze uz davno s tym nezacali.. skoro sama rovina a hlavna trat uz by fakt bolo nacase aby zacali kym este eurofondy na taketo a pod zelene projekty/dopravu budu k dispozicii treba to max vyuzit

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2023 17:27
od badger-FB
na železnice zostanú EU fondy aj po 2027 resp. 2030, keďže je to najekologickejší druh dopravy, veď nikto nehovorí, že EU fondy úplne zmiznú, len sa preklopia viac na energetické ciele a prispôsobovanie sa klimatickej zmene; a pravdepodobne nikto nevymaže cesty ako obchvaty a cesty ako regionálny rozvoj, len sa proste preklopia diaľnice do národného financovania, lebo je podľa tejto politiky Bruselu potrebné znížiť význam IAD, ale busy jazdia naďalej aj zdieľaná preprava bude fungovať, napokon cestná doprava zostane, ale nemala by tak výrazne stúpať na význame, ale sa zastaviť a viac posilniť železnice (beztak nemôže zo dňa na deň zmiznúť IAD, NAD, lebo železnice nemajú kapacity na jej prevzatie), treba to vnímať komplexnejšie
takisto zostanú CEF fondy, prepájanie medzi štátmi má a bude mať dôležitosť, ktorú to aj malo mať (military mobility network) a má až s príchodom Putina na UA, iba sa to možno stransformuje, že medzištátne bude všetko; aj cesty aj železnice aj energo rúry

len ak my budeme stále stavať jeden úsek za 300 mil eur v dĺžke 15 km aj na tej železnici, tak my sa dočkáme aj hlavného koridoru až ako poslední ... to už iné krajiny budú asi zavádzať lietanie :D (minimálne taká pošta na dronoch)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2023 05:08
od traveler
smutny stav zeleznic na Slovensku diskusia na aktualne temy HN https://www.youtube.com/watch?v=LR_jKvVKcxE

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2023 21:56
od traveler
zeleznicny harmonogram schvaleny, zeby konecne na zelezniciach svitalo na lepsie casy a vyraznejsi posun vpred? https://www.youtube.com/watch?v=cWJoDP7nhyE

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2023 10:43
od jarino
Tu si ten harmonogram môžeš pozrieť:
https://www.mindop.sk/priority/zeleznicny-harmonogram

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2023 11:26
od magnus
No, obnovu staničnej budovy žst. Žilina som tam nikde nenašiel. Takže plán obnovy proste nevyužijeme a zostaneme pri starom.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2023 13:51
od devil
ale to je zase nejaky dlhodoby zoznam. kde su kratkodobe priority ?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2023 16:25
od badger-FB
0,4% HDP sú snáď pravidelné ročné investície pri nastavených projektoch
bežné výdavky dúfam nie sú potrebné na prejednávanie, aj keď je to 2x toľko než čo investície :oops:

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2023 20:20
od badger-FB
MAGNUS: Plán obnovy my nevyužijeme skoro v ničom. Akože povinné to nie je, lebo je to z časti a dosť veľkej len úver. Ak nemajú nové veci nahradiť staré, aby sa dosiahla ekonomická úspora, alebo reforma, ktorej výsledkom budú nižšie prevádzkové náklady (lebo na tieto ciele idú tie peniaze najčastejšie v rámci krajín) - tak nech radšej nevyčerpáme nič. Ak by sme vyčerpali polovicu, bol by to úspech. Na zmysluplné projekty. No že my máme zmysluplných nápadov dosť - ale uviazla príprava ... to sme typický my Slováci. Keby nebol Ódor, tak Heger do volieb opakuje, ano Rázsochy sa stíhajú. Keby bol Lančarič čo k čomu tak povie čo bude a nebude v doprave, ale už stíchol lebo zistili, že nič nevie, tak nsadili Kmeťa. :D

Lebo viete ako to je, pol miliarda ide iba na mzdy. Ďalšia na energie a chod základu: budovy, vlaky. Investície sú zrnko v mori voči tomu a vláda veľkoryso schvaľuje investície. :)
ŽSR majú 13 tisíc zamestnancov. Aby sme vylúčili vlaky ako osobné, tak zostanem len pri ŽSR. Ročný benefit 800 bol pozastavený. Úspora 10 mega.
Ale 300 mega priamych a 100 mega nepriamych personálnych nákladov sa sem láduje ročne.
Čiže 0,4% HDP o ktorých sa hovorí vo videu odpovedá len tomu základu. Nie je to žiadny "zázrak".
Keby bola vyššia digitalizácia etc. - mohlo byť menej zamestnancov ale s lepším ohodnotením tak, že by sme tu nerobili celonárodnú kampaň "poďte robiť rušňovodiča, poďte robiť na trate na údržbu etc.".

Toto je úspech tých 0,4%, lebo tam nebolo skoro nič. A vždy keď sú investície skoro 0 a bežný chod zhltne väčšinu, skoro všetko - veľmi zle sa štartujú znovu investície.
V tomto stave máme štátne nemocnice. 95% mzdy, energie. (mínus splatnosť faktúr dozadu, dlh za lieky etc.)
a ďalšie úžasné inštitúcie... smeráci vycicali čo sa dalo, tak preto kniha nemocníc, plesne? nakúte farbu a vymaľujte chodby :D
trate v zlom stave? spomaľte vlaky ... :oops:

A pritom tých 0,4% sú z polovice len základ toho, čo sa malo priebežne robiť! Druhá sú relevantné investície. Ročne sa má dávať na údržbu a malé práce aspoň 80 mega. A aby sa odstránil dlh na tomto tak 160, aby sme sa dostali do nejakého bodu. V tomto približnom režime sú tie 0,4%. Lebo to že sa niečo ide obnoviť a spraví sa to trocha lepšie, to je len o zanedbanej údržbe. Trať má 100 rokov, posledných 25 nevidela nič, tak sa na nej spraví čo sa malo + sa pridá niečo z 21. storočia a my to veľkoryso označíme za investíciu. Je to polovičný klam.

Vízia je? Bude moderný koridor v roku 2030? Alebo v 2050? Alebo ani nebude? Alebo bude len po Bratislavu? A cez SR už nie? O tomto sa nedá dočítať, lebo na toto by sa muselo do železníc nadrbať nie 0,4 ročne ale 2,4 ročne. No a toľko projektov ani nie je pripravených. :D Budú schopné trate? Bude plná elektrifikácia? Budú len zab. prejazdy? Budú všetky hlavné prejazdy s cestami mimoúrovňové? A kedy, kedy kedy? Nič z toho ... pritom vlaky potrebujeme ešte viac na mobilitu než cesty. Objemovo sa to nedá zrovnať výhodami na kvalitné prepravy. Ideál 1:1

ZA - mal sa uskromniť ten uzol ... tam je kopa zbytočností. Veľkorysý projekt ako aj iné v okolí, ale nie je potom dosť na ďalšie. To je chronický stav. pol miliarda ide na investície z toho polovica zhltne jeden veľký projekt a zbytok sa musí rozdeliť medzi zvyšok štátu. Aj to sa polovica doteraz kryla úvermi.

Pôvodný materiál - pred Hegerom hovoril o znížení vlako km. Aj niektorých staníc aj tratí. Prišla nová vízia EU, menej ciest viac železníc, zároveň ekon. problémy a zrazu máme 2x taký problém. Trate máme v lepšom prieskume stavu len za to že tam je viac technického personálu, než na zvyšku dopravných sietí dohromady. Kopa vecí sa dala robiť operatívne aj za tie malé náklady, ale nekonečné reformy - stále sa menili čaty, osekávala lokalita, však sa dopravia vlakom všade. Na čo ich mať všade? Pri našom stave spadne strom a 2x tak trvá než ho dajú preč. A mladí? Kašlú aj na to ísť do tých podmienok ... on tam ide, získa prax a prejde do súkromnej firmy. No a klasika, starí si držia fleky, nových preradia na opačný koniec republiky a tam začínaj. Ak nie je zarytý vláčkar ... technické zázemie tiež upadlo, dielne, šatne, osobné priestory. No jedným šmahom ruky ten istý dokument obsahuje, že sa majú zlepšiť pomery - len to ústredie je mimo pracovnú realitu na tratiach.

Stále sa počúvalo o prezamestnanosti v ŽSR. Dnes je tam poddimenzovaný stav. :!:
Ano, v prepočte na infraštruktúru voči vyspelejším krajinám EÚ je tam nadpriemerná zamestnanosť. - ale nie vo vzťahu k našej infraštruktúre.
Z roka na rok ak si niekto myslí že naleje 100 mega na údržbu tak zníži počet je mimo. To sa odrazí tak za 10 rokov. Aby sa dala urobiť systémová zmena v zložení personálu a k sieti. Že tam ten človek naozaj nebude potrebný alebo budú fungovať operatívnejšie.

Analytikom sa nepáčia takéto riadky, lebo oni povedia ale inde je to tak a tak. Lenže my ešte inde nie sme, takže sa to s tým iným nedá zrovnávať.

Mimochodom, najvyššie investície do tratí v ex dekáde robili Španieli. Musel by som tie tabuľky hľadať ale našli by sa ... momentálne ale najdrahšiu / najdhlšiu VRT robia Francúzi aj to ako projekt PPP. My VRT po BA a šlus. Keďže máme iné rychlostné obtiaže, že nevieme ani využiť tie trate ... pre iné deficity s nimi. Nemecko stále rozpráva ako preklopí tovary na vlaky, ale stále nič, stále z 60% je to o cestách. :wink:

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2023 08:14
od RudoLM
ŽELEZNICE MAJÚ NOVÝ DIAGNOSTICKÝ VLAK
https://www.youtube.com/watch?v=jw-czD1 ... odopravySR
ŽSR slávnostne uviedli do užívania merací vlak, ktorý bude po celom Slovensku analyzovať stav koľají. ŽSR tak budú mať dokonalý prehľad o tom, ktoré trate treba opraviť čo najskôr.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2023 23:34
od traveler
toto je skvela sprava ,tato masinka tu uz mala byt davno, skoda ze az teraz, ale situacia a stav trati si to uz zrejme velmi akutne ziadal..

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2023 16:47
od asdf
No, dúfajme že sa ho podarí udržať, v ústrety sankciám, v prevádzke čo najdlhšie. Aj keď čo som sa díval, tak v tom, ako v každom modernom výrobku z Ruska, nijak zvlášť moc ruských súčiastok nie je.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2023 18:54
od EmBe
Hodnota za peniaze projektu
TTR – redizajn procesu tvorby cestovného poriadku pre lepšie využívanie železničnej infraštruktúry
https://www.mfsr.sk/files/archiv/78/UHP ... yN7r1TOv6U

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2023 12:27
od EmBe