ŽSR Uzol Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod jano.z » 12. Feb 2006 03:17

Tak takto: Na schovanie hlavnej trate o 8 metrov je treba 1050 metrov ... minimalny polomer obluka nech je 800m (pre Vmax=90km/hod) ... to nebude buhvico ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 12. Feb 2006 14:31

v tych materialoch som niekde videl Vmax 80 kmh ... ale inak ako velkym oblukom pod DPM BA to nepojde ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 13. Feb 2006 08:50

Čo ja viem tak napojenie v Petržalke by malo byť niekde v oblasti mimoúrovňového križovania Panónskej a trate
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Zastavka Nivy

Odoslaťod MK » 13. Feb 2006 15:24

Podla mna napad s prepojenim petrzky s filialkou a vybudovanim centralnej stanice na filialke je skvely! A najma ak niekoho napdane urbit stanicu Nivy s prepojenim na Autobusovu stanicu. A ak k tomu pridaju zaustenie petrzalskej radialy do tunela so zastavkami na AS(bus) a HS (vlak), no to by uz som bol v extaze. Potom staci dobudovat racianku radialu a sever-juh nosny system mame vyrieseny. Potom prepojime letisko s trnavkou cez centrum krizujeme to na filialke a terajseh HS a prebehneme do karlovky a lamaca a amem vychod zapad. Som velmi naivny???
Ekonom.
MK
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 16. Jan 2006 16:20

Odoslaťod jano.z » 13. Feb 2006 15:55

SI :lol: :wink:
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 20. Feb 2006 18:07

wazari dal prepis vcerajsieho prispevku v novinach STV o filialke. ja som pridal aj video

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=2911

vo videu je ukazany aj plan ako to bude s prepojenim, tak som si to pozeral a pocita sa aj s prepojenim na hlavnu stanicu aj na trat v petrzalke "obojsmerne" aj ked som zvedavy ako to bude v realite zrealizovane.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 22. Feb 2006 01:39

Dat sa to da, kazdopadne da sa pocitat s max. rychlostou 80 km/h (ak nie menej) a obmedzenou rychlostou pre vozidla 3. skupiny prechodnosti (ale ta dole zatial nehrozi ... iba ak by Taurus) ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 10. Jún 2006 14:21

tak uz sa o projekte filialka zacina daleko viac kecat

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=4110

vyzera to cim dalej tym realnejsie, co je dobra sprava :) uvidime ako to dopadne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 13. Jún 2006 08:31

este sa uvidi, ci TGV pojdu iba do Petrzalky, alebo aj dalej.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=23652#23652
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Branco » 14. Jún 2006 08:25

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4130
Dúfam, že zase nezaspíme, ako pri iných projektoch, ak Rakúšania začnú na rok stavať prepojenie od Gotzendorfu /napojenie Schwechatu na žel. trať do Petržalky v roku 2007, my by sme mali začať tiež s výstavbou Filiálka v rovnakom roku, aspoň podľa memoranda z roku 2004:http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=335
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jún 2006 13:45

Branco napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4130
Dúfam, že zase nezaspíme, ako pri iných projektoch, ak Rakúšania začnú na rok stavať prepojenie od Gotzendorfu /napojenie Schwechatu na žel. trať do Petržalky v roku 2007, my by sme mali začať tiež s výstavbou Filiálka v rovnakom roku, aspoň podľa memoranda z roku 2004:http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=335


SR má oproti Rakúsku oveľa lepšiu dopravnú pozíciu než Rakúsko k SR. Ale súhlasím: "Nezaspať na vavrínoch." :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 15. Jún 2006 09:42

Dy napísal:
SR má oproti Rakúsku oveľa lepšiu dopravnú pozíciu než Rakúsko k SR. Ale súhlasím: "Nezaspať na vavrínoch." :lol:


Dy, odpoviem v téme Bratislava-Viedeň: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=728 :)
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 12:53

ŽSR začali s projektom spojenia s letiskom. Železnice vyhlásili súťaž na projektovú dokumentáciu na projekt prepojenia železničného koridoru zo siete TEN-T s bratislavským letiskom a železničnou sieťou v Bratislave. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4347

Prvá časť projektu zahŕňa priame prepojenie miest Bratislava a Viedeň zo súčasných staníc Bratislava Predmestie-Bratislava filiálka-Bratislava Petržalka, pričom celá trať bude pod zemou okolo 16 až 20 metrov a dĺžka tunelu bude okolo 6 kilometrov. Realizáciu tohto projektu plánujú železnice na roky 2010 až 2015.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Bratislava

Odoslaťod Dialniciar » 08. Aug 2006 22:25

Železnice sa myšlienke, že by sa vybudovaná infraštruktúra využívala aj na mestskú hromadnú dopravu, nebránia. Magistrát o tom nechce ani počuť. Podľa V. Mikuša to nie je ani technicky možné – jednak pre rozdielne nároky na vybudovanie dráhy pre MHD a rýchlovlaky, jednak pre komplikované zladenie grafikonu oboch druhov dopravy. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4469
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 08. Aug 2006 22:57

problem je v tom, ze zeleznice resp reming pocitali, ze by prepojili aj klasickou zeleznicou od filialky az po janikov dvor resp po trat do madarska. len problem by bol, ze by NDS neprevadzkovalo (rozumej netunelovalo) mesto ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 09. Aug 2006 22:59

... jednak pre komplikované zladenie grafikonov ...

To ako p. Mikuš popiera základnú ideu IDS a hovorí, že v BA niečo také nehrozí? Alebo ide len o korytá?
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod johhan » 10. Aug 2006 09:05

JoHnZ napísal:... jednak pre komplikované zladenie grafikonov ...

To ako p. Mikuš popiera základnú ideu IDS a hovorí, že v BA niečo také nehrozí? Alebo ide len o korytá?


Pôvodne čo ja viem tak sa mala pre metro stavať samostatná trasa - ale malo sa to robiť v jednej stavbe.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Filiálka...

Odoslaťod Nick » 02. Okt 2006 20:24

tie náklady na výstavbu by boli určite vyššie, jednoducho SR (ŽSR) by musela investovať do ďalších stavieb... priamo s Filiálkou (s týmto projektom) súvisí to, že sa tu ešte aj dnes vykonávajú ložné práce, vykladajú a nakladajú sa tu rôzne substráty a iné komodity; tieto ložné práce mali byť už dávno presunuté na BA-ÚNS, kde sa mali vybudovať príslušné zariadenia, doteraz sa tak nestalo;;

ďalšie náklady, aj keď nemusia súvisieť priamo s Filiálkou, vzniknú s výstavbou odstavnej stanice pre súpravy vlakov osobnej prepravy, ktorá by sa mala budovať v priestore Žabieho majeru... otázkou je, že kedy? lenže železnica to nie je len nejaká osobná stanica a súčasná odstavná stanica pod Karpatmi jednoducho nepostačuje...

a ďalej, mnoho vecí je ešte dnes nevyjasnených, nie je mi celkom zrejmé, ako sa bude realizovať napojenie podzemnej trate na druhej strane Dunaja v Petržalke na súčasnú trať 132, mne sa zdá, že (po vybudovaní dialnice) tam na to nie je miesto, a je zrejmé, že mesto budovať rýchlodráhu podľa pôvodných úvah práve v mieste, s ktorým uvažuje aj tento návrh...

a ďalej, napr. prečo doteraz žsr neupravila trať 132 tak, aby nákladné vlaky z Rakúska boli prepriahané na BA-ÚNS, Taurusy nesmú ísť ďalej, len po Petržalku k 1. nástupišťu, aj z tohto (žst. Petržalka - investícia 1mld. Sk) jej kapacita zďaleka nie je využitá...

>>>tou základnou otázkou môže teda byť, či Bratislava naozaj potrebuje ďalšiu novu železničnú stanicu... a keď už ---> k tomu TGV, ktoré má potom pokračovať do Moskvy, to pôjde akože po teraz rekonštruovanej trati do Žiliny (V. koridor), veď o tom sa dá s úspechom pochybovať; nie je vhodnejšie uvažovať o samostanej želeničnej trati (VRT) len pre TGV?
______________________
snáď na úvod stačí... :lol:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Re: Filiálka...

Odoslaťod Čavo » 02. Okt 2006 21:06

Nick napísal:>>>tou základnou otázkou môže teda byť, či Bratislava naozaj potrebuje ďalšiu novu železničnú stanicu... a keď už ---> k tomu TGV, ktoré má potom pokračovať do Moskvy, to pôjde akože po teraz rekonštruovanej trati do Žiliny (V. koridor), veď o tom sa dá s úspechom pochybovať; nie je vhodnejšie uvažovať o samostanej želeničnej trati (VRT) len pre TGV?


V nákresoch územného plánu mesta Nitra sa nachádza ponechaný koridor južne od južného obchvatu Nitry pre VRT (vysokorýchlostnú trať). Myslím, že zatiaľ to je len želanie, aby Nitra nebola obídená i naďalej železnicou, ale mohlo by to byť reálne. Uvidíme. Čas ešte nedozrel.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod johhan » 03. Okt 2006 23:05

Nick - pekne Vítam

ohľadom prechodu loko OBB po BA je to asi tak že tým že ŽSR - ZSSK - CARGO sú tak silne prerastené a previazané že "niekto" v návale múdrosti zariadil aby ŽSR neprispôsobila trať na prechod loko OBB - že aby nekonkurovali. A mala to byť aj taká malá odveta za dialnicu A6
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 20. Nov 2006 23:43

pridal som nejake mapy a nacrtky suvisiace s projektom filialka

sirsie vztahy v okoli bratislavy

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=1888

nacrtky vedenia trati v ramci projektu filialka

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=1887

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=1886
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2007 12:54

Kedy sa plánuje začať stavať :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 02. Jan 2007 13:58

ze vraj v roku 2008... uvidime aka bude realita
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Nick » 10. Jan 2007 18:12

tu:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5823

o projekte Filiálka nie je ani zmienka... :?
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod aquila » 10. Jan 2007 18:15

no kedze sa pise v clanku o roku 2007, tak ma to ani neprekvapuje :) vsak filialka sa najskor ma zacat az v roku 2008.

skor ma prekvapilo, ze za rok 2006 maju ZSR hruby zisk skoro 10 miliard korun :shock:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5824
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.

cron